Zeker doen!quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:11 schreef Farenji het volgende:
Zou ik best een keer naar toe willen. Wel hopen dat ze niet door hun grote buurman onder de voet worden gelopen. Dus zou er daarom niet permanent willen wonen.
Hmm, weird.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:02 schreef Evangelion het volgende:
Talinn hoogste homicide rate van Europa
Daar is een topic als dit toch ook voor, vragen stellen kan altijd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef HSG het volgende:
Je benoemd alleen de hoeveel inwoners en natuur van de Baltische staten maar is het dan wel echter beter dan Nederland? Kun je eens vertellen hoe het zit met de sociale voorzieningen zoals een uitkering als je werkloos bent.
Daar ben ik het mee eens. Ik zie veel landen waar werk en privé beter in balans zijn dan in Nederland. Dat er meer natuur is, ben ik ook met je eens. Die landen zijn groter dan Nederland en hebben elk niet meer dan 3 miljoen inwoners. Als je op zoek bent naar rust en ruimte dan doen die landen het beter. Zoek je echter dingen zoals infrastructuur, zorg, onderwijs en sociale voorzieningen, dan doet Nederland het beter hoewel het onderwijs in Estland wél beter is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daar is een topic als dit toch ook voor, vragen stellen kan altijd.
Of het beter is ligt natuurlijk aan je eigen kijk en wensen.
Financieel? Nederland 100000% beter, wat natuurlijk logisch is. Ik denk dat je geen 5 landen kan vinden die het financieel beter hebben dan NL.
Hier in Estland liggen de lonen veel lager dan NL. Met mijn parttime baan in NL, met een niet eens bijzondere loon, zou ik hier echt ver boven modaal zitten.
Kosten zijn lager, maar nog altijd best hoog.
Je kunt hier een uitkering krijgen, maar wel veel lager dan in NL. En ze zijn strenger op de controle.
Pensioen en zorgverzekeringen krijg je gewoon standaard, wordt automatisch geregeld als je werk hebt of een uitkering hebt.
Wat maakt het dan wel beter?
De natuur, overal wandelgebieden en overal bos. Wat ook heerlijk rustig is. Mens en natuur leven echt samen.
De mensen zelf zijn gwn down to earth. Vriendelijk en rustig.
Maken zich nergens druk om.
En overall is het vooral het gevoel wat heel anders is.
Watquote:Op woensdag 4 juni 2025 14:02 schreef Evangelion het volgende:
Talinn hoogste homicide rate van Europa
Geef eens wat voorbeelden dan?quote:Modern? Qua digitalisering heel erg modern. Dan lijkt Nederland nog wel minstens 10 jaar achter te lopen.
Klopt,quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Ik zie veel landen waar werk en privé beter in balans zijn dan in Nederland. Dat er meer natuur is, ben ik ook met je eens. Die landen zijn groter dan Nederland en hebben elk niet meer dan 3 miljoen inwoners. Als je op zoek bent naar rust en ruimte dan doen die landen het beter. Zoek je echter dingen zoals infrastructuur, zorg, onderwijs en sociale voorzieningen, dan doet Nederland het beter hoewel het onderwijs in Estland wél beter is.
Alles gaat hier digitaal.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden dan?
Mwoah ik denk dat naast Noorwegen en Zwitserland Zweden en Denemarken het ook beter doen. Maar ook die landen hebben hun nadelen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 23:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt,
Qua totale voorzieningen moet je Nederland niet willen verlaten, op een Noorwegen of Zwitserland na.
Hoewel dat soort dingen heel fijn zijn om te hebben, en ik zou willen dat ik mijn oude salaris had.
Is dat niet het belangrijkste in het leven.
Met rijbewijzen hebben we wat vooruit geboekt. Je gaat naar een fotograaf dat erkend is door de RDW, vanuit daar gaat het naar de RDW zelf, je krijgt een mail om via DIGID te betalen en een paar dagen later kun je je nieuwe rijbewijs ophalen bij het gemeentehuis.quote:[..]
Alles gaat hier digitaal.
Paspoort aanvragen bv? Foto heb je online staan en je kunt gwn direct alles aanvragen.
Ongeacht het document.
En bijna alles gaat via de mail (ook voor ouderen), ipv dat in NL nog veel instanties ouderwets post sturen
Hier gaat pok alles per mail toch? Tenzij je aangeeft dat je per post wil dan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 23:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt,
Qua totale voorzieningen moet je Nederland niet willen verlaten, op een Noorwegen of Zwitserland na.
Hoewel dat soort dingen heel fijn zijn om te hebben, en ik zou willen dat ik mijn oude salaris had.
Is dat niet het belangrijkste in het leven.
[..]
Alles gaat hier digitaal.
Paspoort aanvragen bv? Foto heb je online staan en je kunt gwn direct alles aanvragen.
Ongeacht het document.
En bijna alles gaat via de mail (ook voor ouderen), ipv dat in NL nog veel instanties ouderwets post sturen
In NL is digitaal echter een 2e optie. In basis gaat alles via de post, hier niet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hier gaat pok alles per mail toch? Tenzij je aangeeft dat je per post wil dan.
Nee andersom, digitaal is de standaard en je kan kiezen voor fysieke post.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In NL is digitaal echter een 2e optie. In basis gaat alles via de post, hier niet.
En documenten gaat in NL altijd fysiek.
Dan zou dat in de afgelopen maanden pas veranderd zijn.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 10:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee andersom, digitaal is de standaard en je kan kiezen voor fysieke post.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |