Nouja erger dan dit kan niet. Premier Wilders, ik neem aan dat we dan troepen gaan sturen om te helpen de Gaza strook etnisch te zuiveren.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
Wat vinden we hier van?
Die volg ik toch altijd wel graag.
[ x ]
Ik denk serieus dat het over is.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja erger dan dit kan niet. Premier Wilders, ik neem aan dat we dan troepen gaan sturen om te helpen de Gaza strook etnisch te zuiveren.
Ik zou denken dat het gewoon door gaat. Want ik snap anders werkelijk niet waar dit nachtje slapen op slaat. Gewoon om even extra te onderstrepen dat letterlijk elke keuze wordt uitgesteld, zelfs die om het kabinet op te blazen terwijl de lont al aangestoken is.
Waarom dan wachten? Dan zou hij het meteen laten vallen.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het over is.
(Maar ik zit er ook vaak naast).
En dat we 19 november verkiezingen krijgen.
Er staat dan ook 'proberen'.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:31 schreef Hexagon het volgende:
Hoe gaat Wilders een meerderheid voor zichzelf als premier krijgen dan?
Allemaal toneel. Voor de bühne.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom dan wachten? Dan zou hij het meteen laten vallen.
Het komt eerder twijfelkont-achtig over als Omtzigt.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Allemaal toneel. Voor de bühne.
'Kijk eens hoe hard ik heb moeten nadenken. Ik deed het niet over 1 nacht ijs'.
Allemaal vooropgezet.
Zeker. De VVD doet dit slim. Die legt het probleem gewoon weer terug bij de PVV en Wilders. Waar het hoort.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het komt eerder twijfelkont-achtig over als Omtzigt.
Ik heb eerder het idee dat de andere coalitiepartijen zo glibberig reageren dat hij geen vat op deze situatie krijgt.
Dat is ook mijn redenatie, als het over is ga je toch niet ouwehoeren over nachtjes slapen alsof het bijna sinterklaas is.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Groot persmoment om 18:00 pakken.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik de pers ook wel kwalijk daarin hoor, die dansen werkelijk altijd naar zijn pijpen. Als het aan mij is zijn ze wat conservatiever erin dan om van elk showtje van Wilders een hoofdact maken.quote:
Of vlak voor het 20.00 uur journaal.quote:
Dan zit de rest van de partijen wel bij de praatprogramma's natuurlijk.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Of vlak voor het 20.00 uur journaal.
En als hij dat via weer zo'n eigen geplande persconferentie doet, dan straalt hij daarmee premierschap uit voor veel mensen.
Want dan is Schoof gewoon helemaal niets, en Wilders is de baas.
Ja. Die mogen dan reageren, achteraf. Die zijn niet in de lead.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan zit de rest van de partijen wel bij de praatprogramma's natuurlijk.
Toneel spelen, indekken. "Zie je nu wel.."quote:Op maandag 2 juni 2025 23:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is ook mijn redenatie, als het over is ga je toch niet ouwehoeren over nachtjes slapen alsof het bijna sinterklaas is.
Hoe had hij dat ooit willen doen, bijna al die punten zijn compleet belachelijk. Als Wilders iets had gewild in deze had hij een capabele minister neer moeten zetten of nu met plannen komen waar hij een meerderheid voor kan krijgen. Daarbij wat is dit voor politiek, als hij dit zou krijgen komt Caroline toch straks ook met 5 punten, 1 stoppen met meten van stikstof, 2 verdubbeling van de veestapel, 3 boeren vrijstellen van belasting, 4 kinderen mogen vanaf 10 jaar op boerderijen werken, 5 accijnzen van tabakquote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die mogen dan reageren, achteraf. Die zijn niet in de lead.
Net als dat Schoof ook vanavond niet de lead genomen heeft. Waar was hij eigenlijk?
Hij had gewoon vier handtekeningen onder minimaal 6 punten van Wilders moeten regelen. Als ie dit kabinet overeind had willen houden.
Omdat de VVD en de BBB vinden dat deze punten zo goed als al in het hoofdlijnenakkoord zitten. 'Hij hoeft ze alleen maar uit te werken. Want wij zijn tenslotte allemaal van het strengste asielbeleid ooit.' is een beetje de strekking van Dilan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe had hij dat ooit willen doen, bijna al die punten zijn compleet belachelijk. Als Wilders iets had gewild in deze had hij een capabele minister neer moeten zetten of nu met plannen komen waar hij een meerderheid voor kan krijgen. Daarbij wat is dit voor politiek, als hij dit zou krijgen komt Caroline toch straks ook met 5 punten, 1 stoppen met meten van stikstof, 2 verdubbeling van de veestapel, 3 boeren vrijstellen van belasting, 4 kinderen mogen vanaf 10 jaar op boerderijen werken, 5 accijnzen van tabak
En bij een echt spannende ronde is Schoof er vast wel bij.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toneel spelen, indekken. "Zie je nu wel.."
Bijna alles gaat rechtsstreeks tegen de rechtsstaat verklaring in. Iets als geen nieuwe AZC's openen is vooral dom, er is een gigantisch opvangprobleem, PVV stemt zelf ook voor het stoppen met het afhuren van hotels of cruiseschepen. Hoe willen ze dat dan doen, die mensen gewoon laten verdwijnen, op straat laten slapen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat de VVD en de BBB vinden dat deze punten zo goed als al in het hoofdlijnenakkoord zitten. 'Hij hoeft ze alleen maar uit te werken. Want wij zijn tenslotte allemaal van het strengste asielbeleid ooit.' is een beetje de strekking van Dilan.
Het gaat hier puur om de vorm en de macht. En niet om de inhoud.
En Wilders kan niet weg zonder die handtekeningen. Die heeft hier te veel in geïnvesteerd. En dat weet de VVD ook.
Wilders voert altijd campagne en dat is gewoon geen manier van werken in een coalitie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En bij een echt spannende ronde is Schoof er vast wel bij.
Nu niet.
Dus er komt sws nog een rondje aan tafel.
Wat dat betreft maakt het ook niet veel uit of dit kabinet missionair of demissionair is toch? Misschien juist makkelijker voor ze, hoeven ze ook niet meer telkens uit te leggen waarom ze met meerdere monden spreken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Misschien was Omtzigt de grote tegenstander van Wilders als premier en probeert hij nu alsnog die positie te krijgen. In theorie kan het, schoof die ruimte maakt voor Wilders op verzoek van de 4 fractievoorzitters.
Kabinet laten vallen vlak voordat de asielwetten behandeld gaan worden zal hem pr technisch ook niet goed gaan doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |