Ik kan het niet anders noemen, op dit moment lijkt het of bepaalde rechters het nodig vinden om zware politieke beslissingen via rechterlijke uitspraken af te dwingen, zo een rechter zou moeten zeggen: Hier ga ik niet over.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelul. Het vorige kabinet was best redelijk op weg naar doorbraken.
Overigens ook wel een wat enge beweging om rechters voor activistisch uit te maken… Laat dat soort retoriek liever aan autoritaire types…
Fortuyn was bijna overal zowel voor als tegen, al naar gelang hoe het hem uitkwam. Het was een verkooppraatje.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fortuyn was in zijn analyse juist kritisch op privatisering.
Bekijk deze YouTube-video
Maatschappelijk onverantwoord ondernemen en de boel maar op zn beloop laten ten koste van alle redelijkheid en balans is precies de vrijheid waar PVVD voor staan. Zoveel mogelijk niets doen en zoveel mogelijk fake-oppositievoeren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het woord werkgever betekende altijd dat die Nederlanders werk gaven en dat was goed want er was hoge werkloosheid. Maar buitenlanders werk geven ten bate van buitenlandse aandeelhouders met gebruik van Nederlandse infrastructuur, de Nederlandse woningvoorraad en belasting van het Nederlandse onderwijs en de Nederlandse zorg, wat hebben wij daar eigenlijk precies aan?
De economie "groeit" als in het BNP stijgt maar dat is maar BNP en niet eens BNP per capita.
Het is jammer dat Volkert hem nooit de kans heeft gegeven om de regeringsverantwoordelijkheid volledig te laten mislukken. Dat was vast gebeurd, want hij had ook geen goede mensen in zijn partij, dat hebben we later wel gezien. Binnen een jaar waren we vast weer van Fortuyn af geweest.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Fortuyn was bijna overal zowel voor als tegen, al naar gelang hoe het hem uitkwam. Het was een verkooppraatje.
Hier niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fortuyn was in zijn analyse juist kritisch op privatisering.
Bekijk deze YouTube-video
Om het land nog verder te verkloten inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In de dossiers die nu spelen natuurlijk. Bijvoorbeeld rond migratie, stikstof, arbeidsmarkt etc.
Het is gewoon een partij waarmee je constructief zaken kan doen.
Om het land nog verder te verkloten inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In de dossiers die nu spelen natuurlijk. Bijvoorbeeld rond migratie, stikstof, arbeidsmarkt etc.
Het is gewoon een partij waarmee je constructief zaken kan doen.
Wat je hier zegt is klassiek links, niet het woke id-politics-utopie links van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar kun je dan vooral de rechtse partijen zoals VVD en PVV voor bedanken. Dat zijn meestal degenen die opgewonden raken van een kleine overheid die voorzieningen wil afbreken, werknemersrechten de vuilnisbak in wil gooien, alles wil privatiseren, en allerlei malafide bedrijven vrij spel willen geven.
We willen meer hebben en beter zijn dan de anderen. Afgunst is een sterke, drijvende kracht. Dat levert echter vooral veel frustratie op, zowel aan de onderkant als de bovenkant. Aan de onderkant is het zwemmen of verzuipen, aan de bovenkant moet het altijd meer en beter. De ratrace, zoals de Amerikanen het noemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit heeft niks met logica noch met onderbuik te maken. Veel asielzoekers(centra) worden geplaatst in woonwijken.
Wijken met 'gewone' mensen, geen villawijken dus. De elite heeft liever niet dat 'soort volk' in hun keurige buurt.
Dus Jan met de pet wordt hiermee opgezadeld en Jan met de pet mag niet klagen over overlast. Want dan is JmdP een racist.
Echte logica zou dan zijn: Attentie asielzoekers, verzamelen voor de bus naar Wassenaar, Bloemendaal en meer van die woonwijken met mooie brede lanen, grote weelderige tuinen en prachtige rietgedekte villa's.
Voor NL doet ie het niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar kun je dan vooral de rechtse partijen zoals VVD en PVV voor bedanken. Dat zijn meestal degenen die opgewonden raken van een kleine overheid die voorzieningen wil afbreken, werknemersrechten de vuilnisbak in wil gooien, alles wil privatiseren, en allerlei malafide bedrijven vrij spel willen geven.
Wat een engerd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voor NL doet ie het niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
VVD senator - PVV is gevaarlijker dan NSB
Geert "Ik wordt premier van alle Nederlanders!" Wilders baalt er alleen van dat we hier geen tweepartijenstelsel kennen.
Wilders stapt heel graag in het schuitje van leiders die met het presidentschap een monopoliekaart hebben getrokken om uit de klauwen van justitie te blijven, om vervolgens Justitie maar helemaal te slopen.
Maar ja, malafide partijen een kans geven is ook wel iets voor de VVD inderdaad.
Ben niet zo'n voorstander van foto's van politici bewerken, hij laat zelf al goed zien aan welke kant hij staat.quote:
Tja, dan staan we daar radicaal anders in. Je pleit er nu voor om de politiek op de stoel van de rechter te laten zitten. Dat is voor mij principieel onjuist.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan het niet anders noemen, op dit moment lijkt het of bepaalde rechters het nodig vinden om zware politieke beslissingen via rechterlijke uitspraken af te dwingen, zo een rechter zou moeten zeggen: Hier ga ik niet over.
Dat was toch juist waarop het nu misging bij de PVV?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Om het land nog verder te verkloten inderdaad.
Enige waar ze oog voor hebben is utopie, geen realisme.
Ik ben juist heel erg voorstander van scheiding der machten, maar als rechters op basis van hele generieke wetgeving zware politieke beslissingen gaat nemen, dan gaat de rechtbank juist op de plek van de politiek zitten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dan staan we daar radicaal anders in. Je pleit er nu voor om de politiek op de stoel van de rechter te laten zitten. Dat is voor mij principieel onjuist.
Een rechter moet onafhankelijk kunnen oordelen.
En als men van mening is dat het kader op basis waarvan dat oordeel valt niet meer correct is, dan is het aan de politiek om dat kader te veranderen.
Van rechters blijf je gewoon af met je (populistische) klauwen…
Wilder wil ook eigenlijk niet regeren. Het verdient ongeveer 10k per maand om alleen al in de tweede kamer te zitten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Of je nu nog 1x of 10x op Wilders kan stemmen in de toekomst: als het op verantwoordelijkheid nemen aankomt, dan loopt hij weg zodra het hem niet zint.
In de Nederlandse politiek is het nu eenmaal polderen en compromissen sluiten, tenzij je in de 1e en 2e kamer een absolute meerderheid hebt (en alle rechters in je broekzak).
Als dat het geval zou zijn, dan is het aan de politiek om het kader aan te pakken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben juist heel erg voorstander van scheiding der machten, maar als rechters op basis van hele generieke wetgeving zware politieke beslissingen gaat nemen, dan gaat de rechtbank juist op de plek van de politiek zitten.
Ik stel helemaal niks voor, lees mijn post maar terug.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn, dan is het aan de politiek om het kader aan te pakken.
En juist niet, om zoals jij voorstelt, de rechters aan banden te leggen…
Maar goed, hier zitten we duidelijk anders in. Wat jij voorstelt gaat wat mij betreft resoluut tegen de scheiding der machten.
Je vindt dat een rechter geen uitspraken mag doen op basis van wat jij subjectief niet ok vindt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik stel helemaal niks voor, lees mijn post maar terug.
De oorspronkelijke post ging over wat de politiek moet veranderen, daarin schreef ik dat zolang de politiek wordt teruggefloten door de rechters en de EU regels, je dus als politiek ook weinig aan de bestaande problemen kunt doen. Ik beweer alleen dat ik het slechte zaak vind als rechters zich op deze generieke manier uitspreken omdat je op die manier overheidsbeleid dus teniet doet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je vindt dat een rechter geen uitspraken mag doen op basis van wat jij subjectief niet ok vindt.
Waarbij je ook stelde dat rechters dit soort uitspraken niet zouden moeten doen…quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
De oorspronkelijke post ging over wat de politiek moet veranderen, daarin schreef ik dat zolang de politiek wordt teruggefloten door de rechters en de EU regels, je dus als politiek ook weinig aan de bestaande problemen kunt doen. Ik beweer alleen dat ik het slechte zaak vind als rechters zich op deze generieke manier uitspreken omdat je op die manier overheidsbeleid dus teniet doet.
Je loopt me elke keer woorden in de mond te leggen alsof ik niet voor onafhankelijke rechtspraak zou zijn, het gaat erom dat rechters hun mandaat zouden moeten weten, en niet proberen het Heertje te spelen door te doen: Woah kijk mij eens tof zijn, ik overrule gewoon de hele politiek, want dat is wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarbij je ook stelde dat rechters dit soort uitspraken niet zouden moeten doen…
En daar gaat het wat mij betreft fundamenteel verkeerd. Het is niet aan de politiek om de rechtspraak buitenspel te zetten omdat ze zelf geen goede wetten en regels weten te maken…
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |