Vliegtuigen zijn een beetje uit de mode, het gaat eerder om de droneproductie tegenwoordig.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Euh....okay? Ik dacht dat Rusland inmiddels op een oorlogseconomie liep? Heb ik wat gemist?
Hmm, strategische bommenwerpers lijken me nog steeds relevant in dit conflict.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vliegtuigen zijn een beetje uit de mode, het gaat eerder om de droneproductie tegenwoordig.
Omdat ze die toch nog hebben liggen. Maar ik denk dat het veel meer value for money is om bijvoorbeeld 500.000 drones te kopen dan één zo'n bommenwerper. In de toekomst zullen ze, denk ik als tanks, steeds minder relevant worden. Of misschien helemaal niet vervangen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hmm, strategische bommenwerpers lijken me nog steeds relevant in dit conflict.
Voor zover ze ballistische raketten en gleibommen afwerken is dat zo. Wellicht spelen de sancties hierin mee? In de zin dat bepaalde wapens makkelijker te produceren zijn dan anderen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hmm, strategische bommenwerpers lijken me nog steeds relevant in dit conflict.
Daar gaan we uiteindelijk wel naar toe denk ik ja. Zwermen drones aangestuurd vanuit een bunkertje honderden kilometers verderop, en uiteindelijk volledig autonoom...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat ze die toch nog hebben liggen. Maar ik denk dat het veel meer value for money is om bijvoorbeeld 500.000 drones te kopen dan één zo'n bommenwerper. In de toekomst zullen ze, denk ik als tanks, steeds minder relevant worden. Of misschien helemaal niet vervangen.
Er was een paar jaar terug al zo'n filmpje over een groot vliegtuig, model B-52, die boven het conflictgebied vloog en duizenden losse drones losliet. Die gingen zelfstandig naar beneden, op zoek naar prooi. Als ze die gevonden hadden werd die uitgeschakeld. Bunkerdeuren opgeblazen, voertuigen vernietigd. Daar gaan we gewoon naar toe. Een hel op aarde. Wie de meeste en beste drones produceert wint. Ik denk dat dit China wordt.
Dat zou zomaar kunnen, die bommenwerpers zijn waanzinnig duur natuurlijk en vragen veel meer kennis en materieel dan bv 1000 drones.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voor zover ze ballistische raketten en gleibommen afwerken is dat zo. Wellicht spelen de sancties hierin mee? In de zin dat bepaalde wapens makkelijker te produceren zijn dan anderen?
Zouden ze echt het verkeer weer laten rijden zonder eerst alle overige pijlers te checken op explosieven? Laat staan de schade/scheuren van de getroffen pijler te bekijken?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:16 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)eactie-oekraine.html
Rusland meldt dat het verkeer op de Krimbrug weer rijdt nadat het twee uur had stilgestaan. Eerder op dinsdag hebben de Oekraïense veiligheidsdiensten naar eigen zeggen bij meerdere pijlers van de brug explosieven tot ontploffing gebracht.
Oekraïne heeft de afgelopen maanden verschillende explosieven bij de pijlers van de Krimbrug geplaatst, meldt de Oekraïense veiligheidsdienst SBU. Dat gebeurde onder water. Het zou om 1.100 kilo aan explosieven gaan. De eerste explosieven zijn dinsdagochtend tot ontploffing gebracht.
![]()
![]()
Stel je aan, het is nota bene het account van het ministerie van defensie en ik geef ook al aan dat er uiteraard propaganda-saus overheen zit.quote:
Ok, bedankt Hansquote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:20 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Stel je aan, het is nota bene het account van het ministerie van defensie en ik geef ook al aan dat er uiteraard propaganda-saus overheen zit.
Op dit moment hebben drones nog wel een groot strategisch voordeel maar de tegenmaatregelen worden ook steeds beter. Zodra de laser en EW systemen wat beter worden zijn drones straks totaal niet meer zo effectief.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat ze die toch nog hebben liggen. Maar ik denk dat het veel meer value for money is om bijvoorbeeld 500.000 drones te kopen dan één zo'n bommenwerper. In de toekomst zullen ze, denk ik als tanks, steeds minder relevant worden. Of misschien helemaal niet vervangen.
Er was een paar jaar terug al zo'n filmpje over een groot vliegtuig, model B-52, die boven het conflictgebied vloog en duizenden losse drones losliet. Die gingen zelfstandig naar beneden, op zoek naar prooi. Als ze die gevonden hadden werd die uitgeschakeld. Bunkerdeuren opgeblazen, voertuigen vernietigd. Daar gaan we gewoon naar toe. Een hel op aarde. Wie de meeste en beste drones produceert wint. Ik denk dat dit China wordt.
In tegenstelling tot jouw "Nee", onderbouw ik nog iets. Dat ontbrak nogal in jouw post. Je mag me graag aanspreken op fout nieuws - ik post ook graag snel, ben dan ook geen journalist die verantwoording af hoeft te leggen. Maar kom dan met iets meer dan "Nee". Komt nogal autistisch over.quote:
Je onderbouwt niets. Je verzint iets.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:23 schreef MaxMark het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jouw "Nee", onderbouw ik nog iets. Dat ontbrak nogal in jouw post. Je mag me graag aanspreken op fout nieuws - ik post ook graag snel, ben dan ook geen journalist die verantwoording af hoeft te leggen. Maar kom dan met iets meer dan "Nee". Komt nogal autistisch over.
Beeldvorming is belangrijker dan wat mensenlevens.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zouden ze echt het verkeer weer laten rijden zonder eerst alle overige pijlers te checken op explosieven? Laat staan de schade/scheuren van de getroffen pijler te bekijken?
Wat verzin ik dan? Dat ze minder vliegtuigen hebben vernietigd dan ze zeggen? Denk jij dat het er meer zijn dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:25 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je onderbouwt niets. Je verzint iets.
Klopt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:30 schreef PluggieOD het volgende:
Tot nu toe zijn beelden van een toestel of 14 voorbij gekomen welke geraakt zijn.
Varierend van rookpluimen in de verte (Tu-160 lijn) tot daadwerkelijke close range ontploffende vliegtuigen (Tu-95 lijn).
Dus? Pictures or it didn't happen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:30 schreef PluggieOD het volgende:
Tot nu toe zijn beelden van een toestel of 14 voorbij gekomen welke geraakt zijn.
Varierend van rookpluimen in de verte (Tu-160 lijn) tot daadwerkelijke close range ontploffende vliegtuigen (Tu-95 lijn).
Als je het weet, waarom verzin je 30 dan?quote:
Wat is nu de bedoeling van dit getrol eigenlijk?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus? Pictures or it didn't happen?
Zijn er bewegende beelden van de Moskva die onder water verdwijnt?
Omdat het een combinatie is van bevestigd op beelden + niet alles zal zijn opgenomen/uitgebracht + er komen misschien nog twee A-50's bij + Als zij 41 zeggen is het sowieso minder en ja + een beetje wishful thinking.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:37 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als je het weet, waarom verzin je 30 dan?
Blijkbaar niet prima.quote:[..]
Als jij 30 of 100 of 41 wilt verzinnen prima.
Ik vraag gewoon of je van elke claim een geverifieerd plaatje wil zien voordat je kunt accepteren dat het heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:37 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als je het weet, waarom verzin je 30 dan?
[..]
Wat is nu de bedoeling van dit getrol eigenlijk?
Als jij 30 of 100 of 41 wilt verzinnen prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |