abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:02:09 #51
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217842918
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:52 schreef maily het volgende:
Eigenlijk kan TS dit het beste laten regelen door professionele hulpverlening .....
inderdaad
hoe nobel ook
zelf alles laten staan
en volledig afkicken is voor de meesten niet te doen
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  Spellchecker dinsdag 3 juni 2025 @ 22:03:01 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217842923
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:02 schreef greysbones het volgende:

[..]
inderdaad
hoe nobel ook
zelf alles laten staan
en volledig afkicken is voor de meesten niet te doen
dat niet alleen

dat ze hem eerst onderzoeken en kijken hoe hij eraan toe is en dan een afkickadvies geven.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:03:48 #53
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217842928
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:03 schreef maily het volgende:

[..]
dat niet alleen

dat ze hem eerst onderzoeken en kijken hoe hij eraan toe is en dan een afkickadvies geven.
is ook nog een dingetje ja
lichamelijk zal het heus invloed hebben gehad
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217842987
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:58 schreef Koettie het volgende:

[..]
Wat zeg jij nou joh. Ontwenning kan gevaarlijk zijn. Niet iedereen heeft er even veel last van. En dat varieert van last van zweten en trillen tot een dodelijk insult. Daar zijn niet zomaar percentages op te pakken. En zeggen dat het nodig is om last te hebben zodat je kan stoppen is gewoon kul en onjuiste informatie.
Wat is jouw ervaring ?
pi_217843010
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:58 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Goed advies wel,

Hoe is dat bij jou bevallen 20x stoppen en terugvallen? Deed je dat met of zonder hulp want het is nogal een bijzonder advies om professionele niet te adviseren.
Wat is professioneel? Want heel eerlijk, dat stelt niet veel voor in Nederland. Of heb je daar ook veel ervaring mee?
pi_217843131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:02 schreef Koettie het volgende:

[..]
Had je last van het niet drinken, lichamelijk? En hoe heb je geslapen?
Lichamelijk niet, juist alleen maar beter. Alleen het slapen is vreselijk, ook zweten. De nacht duurde heel lang, heel lang voordat ik in slaap viel en dan ook maar half in slaap de rest van de tijd. Maar goed, wel interessant, sinds lange tijd weer een keer gezien wat er rond 6:30 op tv is.
pi_217843186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:22 schreef Masberum het volgende:

[..]
Lichamelijk niet, juist alleen maar beter. Alleen het slapen is vreselijk, ook zweten. De nacht duurde heel lang, heel lang voordat ik in slaap viel en dan ook maar half in slaap de rest van de tijd. Maar goed, wel interessant, sinds lange tijd weer een keer gezien wat er rond 6:30 op tv is.
Precies hetzelfde als ik heb ervaren dus.
pi_217843217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:58 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Goed advies wel,

Hoe is dat bij jou bevallen 20x stoppen en terugvallen? Deed je dat met of zonder hulp want het is nogal een bijzonder advies om professionele niet te adviseren.
Hij zegt toch niet dat hij niet naar proffesional moet. Hij zegt: eerst beseffen dat hij een alcohol probleem heeft daarna proffesionele hulp.

Iemand die gaat omdat andere roepen dat je moet gaan gaat nooit succes hebben. Professionals zijn geen verrichtters van wonderen.
pi_217843272
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:29 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Hij zegt toch niet dat hij niet naar proffesional moet. Hij zegt: eerst beseffen dat hij een alcohol probleem heeft daarna proffesionele hulp.

Iemand die gaat omdat andere roepen dat je moet gaan gaat nooit succes hebben. Professionals zijn geen verrichtters van wonderen.
Dankjewel Roes, ik begon echt een beetje te twijfelen aan mijzelf. Er zitten enorm slechte hulpverleners in Nederland en ik zou soieso particuliere psychologen aanbevelen maar die kosten goud geld. Het begint altijd met je eigen mindset, wil ik nu stoppen ja of nee, twijfel is altijd failure.
pi_217843467
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:33 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dankjewel Roes, ik begon echt een beetje te twijfelen aan mijzelf. Er zitten enorm slechte hulpverleners in Nederland en ik zou soieso particuliere psychologen aanbevelen maar die kosten goud geld. Het begint altijd met je eigen mindset, wil ik nu stoppen ja of nee, twijfel is altijd failure.
Okay ik zou eigenlijk moeten slapen maar snelle reactie richting jou. Ik werk in de zorg en ik werk veel samen met zorg proffionals afhankelijk van wie je het vraagt ben ik er ook een.

Soms zit ik in vergaderingen of gesprekken met andere disciplines om maar te bedenken wat we moeten doen, en dat moeten we constant aanpassen.

En heel vaak weten we het ook niet en doen we wat voorheen werkt of wat we denken dat zou kunnen helpen.

ik denk dat je met grootschalige problemen als verslaving sowieso naar de tweedelijns moet. Eerstelijns gaat het niet worden daar is het te complex voor.

Afijn ik ga nu echt slapen. Maar goed twijfel niet te zeer aan jezelf. Je zei niks geks. Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt. Vandaaruit kan een proffesional dan ook ondersteunen maar deze gaan het ook niet altijd allemaal weten.
pi_217843506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:47 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Okay ik zou eigenlijk moeten slapen maar snelle reactie richting jou. Ik werk in de zorg en ik werk veel samen met zorg proffionals afhankelijk van wie je het vraagt ben ik er ook een.

Soms zit ik in vergaderingen of gesprekken met andere disciplines om maar te bedenken wat we moeten doen, en dat moeten we constant aanpassen.

En heel vaak weten we het ook niet en doen we wat voorheen werkt of wat we denken dat zou kunnen helpen.

ik denk dat je met grootschalige problemen als verslaving sowieso naar de tweedelijns moet. Eerstelijns gaat het niet worden daar is het te complex voor.

Afijn ik ga nu echt slapen. Maar goed twijfel niet te zeer aan jezelf. Je zei niks geks. Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt. Vandaaruit kan een proffesional dan ook ondersteunen maar deze gaan het ook niet altijd allemaal weten.
Slaap lekker Roes
pi_217843704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:25 schreef Duveldrinker het volgende:
Want afkicken fysiek is de kater, die is na een dag of 1,2 weg.
Mêh, dat is ook wat overdreven, maar het is vrij kort ja. Vervolgens kan je erover twijfelen wat daarna fysiek en wat mentaal is natuurlijk.
pi_217843720
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Mêh, dat is ook wat overdreven, maar het is vrij kort ja. Vervolgens kan je erover twijfelen wat daarna fysiek en wat mentaal is natuurlijk.
Nee sorry dat is niet overdreven, na 48 uur is alle alcohol uit je bloed.
pi_217843727
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Nee sorry dat is niet overdreven, na 48 uur is alle alcohol uit je bloed.
Dat is wat anders dan geen afkickverschijnselen hebben.
pi_217843731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is wat anders dan geen afkickverschijnselen hebben.
Dat zeg ik ook niet, maar een heftige griep is veel vervelender dan afkicken. Persoonlijk voor mij en 99 procent van andere mensen.
pi_217843748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:25 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet, maar een heftige griep is veel vervelender dan afkicken. Persoonlijk voor mij en 99 procent van andere mensen.
Misschien voor jou. Ik belandde op dag drie in een rolstoel door de tremoren, dag vier en vijf liep ik met een rollator en kon ik door het trillen nog geen beker melk drinken. En alle dagen braakte ik om de vijf minuten - letterlijk - zodat er ook geen voedsel of (orale) medicatie opgenomen werd. Om het over een mogelijk delier (vaak ook pas rond dag drie) nog niet te hebben als je daar gevoelig voor bent.

Maar goed, dat is voor iedereen anders, maar een week is toch wel vrij gemiddeld (tot 10 dagen). Slaapproblemen en dergelijk houden nog langer aan. En de gevolgen van, simpel gezegd, je dopaminehuishouding verneukt hebben zijn ook eerder fysiek dan mentaal, welbeschouwd.
pi_217843759
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Misschien voor jou. Ik belandde op dag drie in een rolstoel door de tremoren, dag vier en vijf liep ik met een rollator en kon ik door het trillen nog geen beker melk drinken. En alle dagen braakte ik om de vijf minuten - letterlijk - zodat er ook geen voedsel of (orale) medicatie opgenomen werd. Om het over een mogelijk delier (vaak ook pas rond dag drie) nog niet te hebben als je daar gevoelig voor bent.

Maar goed, dat is voor iedereen anders, maar een week is toch wel vrij gemiddeld (tot 10 dagen). Slaapproblemen en dergelijk houden nog langer aan. En de gevolgen van, simpel gezegd, je dopaminehuishouding verneukt hebben zijn ook eerder fysiek dan mentaal, welbeschouwd.
Ok en heel eerlijk want misschien doe ik mijn drankgebruik bagatlilseren. Hoeveel dronk jij dagelijks tot deze tremoren?
pi_217843783
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:33 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ok en heel eerlijk want misschien doe ik mijn drankgebruik bagatlilseren. Hoeveel dronk jij dagelijks tot deze tremoren?
Vreemd genoeg werden die afkickverschijnselen steeds heftiger na elke terugval, terwijl elke terugval steeds korter duurde (kindling effect). Bij mijn eerste opname blies ik 4,8 - gebruik kan je dan wel uitrekenen (en je wordt dan ook naar het ziekenhuis doorgestuurd en niet opgenomen), maar had ik veel minder last. De laatste keer heb ik een week gedronken, maar dan wel 24/7. Ik denk zo'n zes flessen wijn op het laatst (maar blies "maar" 2,0).
pi_217843803
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:39 schreef maily het volgende:

[..]
Gisteren kreeg je nog het voordeel van de twijfel.
Vandaag weet ik het zeker.

:W
Ik weet niet wat je zeker weet. Ik weet ook niet waarom ik gister het voordeel van de twijfel kreeg. En waarom het zwaai icoontje terwijl je erna gewoon weer verder gaat? :?
pi_217843813
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Vreemd genoeg werden die afkickverschijnselen steeds heftiger na elke terugval, terwijl elke terugval steeds korter duurde (kindling effect). Bij mijn eerste opname blies ik 4,8 - gebruik kan je dan wel uitrekenen (en je wordt dan ook naar het ziekenhuis doorgestuurd en niet opgenomen), maar had ik veel minder last. De laatste keer heb ik een week gedronken, maar dan wel 24/7. Ik denk zo'n zes flessen wijn op het laatst (maar blies "maar" 2,0).
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Misschien verschilt dat ook per persoon, in mijn hoogtij dagen....meer laagste punten dronk ik een liter cask strength wihsky en 6 halve liters. Geen idee wat dat omgerekend is, ik ben wel vrij flink qua lengte en fysiek maar ik kon altijd stoppen de andere dag zonder doodsbedreigende problemen.
pi_217843816
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:43 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je zeker weet. Ik weet ook niet waarom ik gister het voordeel van de twijfel kreeg. En waarom het zwaai icoontje terwijl je erna gewoon weer verder gaat? :?
Hoe gaat het nu met je Mas?
pi_217843819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:47 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu met je Mas?
Nou goed genoeg ook al heb ik evenveel als normaal gedronken. Maar dat lag in de planning. Volgende week maandag en dinsdag niet. Ga wel over een uur slapen ongeveer want moet wel weer een beetje op tijd op
pi_217843821
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
[..]
Misschien verschilt dat ook per persoon, in mijn hoogtij dagen....meer laagste punten dronk ik een liter cask strength wihsky en 6 halve liters. Geen idee wat dat omgerekend is, ik ben wel vrij flink qua lengte en fysiek maar ik kon altijd stoppen de andere dag zonder doodsbedreigende problemen.
Verschilt ook per persoon en is op zich ook niet zo relevant, want het punt de je maakte is wel terecht: het stoppen is een hel (voor de één dan net wat meer dan de ander), maar met benzo's en toezicht te overzien. De echte uitdaging komt daarna pas - en daarna duurt erg lang, zo niet levenslang (maar wordt met de tijd wel steeds draaglijker om een beetje positief te blijven :) ).
pi_217843822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:48 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou goed genoeg ook al heb ik evenveel als normaal gedronken. Maar dat lag in de planning. Volgende week maandag en dinsdag niet. Ga wel over een uur slapen ongeveer want moet wel weer een beetje op tijd op
Morgen weer werken?
pi_217843826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Verschilt ook per persoon en is op zich ook niet zo relevant, want het punt de je maakte is wel terecht: het stoppen is een hel (voor de één dan net wat meer dan de ander), maar met benzo's en toezicht te overzien. De echte uitdaging komt daarna pas - en daarna duurt erg lang, zo niet levenslang (maar wordt met de tijd wel steeds draaglijker om een beetje positief te blijven :) ).
Pfff het duurt mij nu al meer dan 20 jaar. Ik val nog steeds terug. Daarom post ik hier nu. Ik pak alles aan om niet te drinken en neem alle bagger van andere users tot me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')