abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juni 2025 @ 22:04:48 #276
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_217870453
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:02 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dan weet jij ook dat dit gedrag bij verslaving en afkicken hoort. Hij zit in een andere fase waarin jij of ik zit. Je mag ook best kritiek uiten, maar het moralistische gezwam van sommige users hier komt mij mijn strot uit.
Dat is allemaal prima, maar je doet zelf wat je anderen verwijt.
Nivea.
pi_217870459
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:51 schreef notturna het volgende:

[..]
Lekker makkelijk om te oordelen dat ik hier geen ervaring mee zou hebben.
Ook als je ervaring hebt kun je de plank compleet misslaan. Als het jou hielp dat mensen je deden uitlachen of je belachelijk maakte, hoeft dat niet voor andere te werken.
pi_217870468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:02 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dan weet jij ook dat dit gedrag bij verslaving en afkicken hoort. Hij zit in een andere fase waarin jij of ik zit. Je mag ook best kritiek uiten, maar het moralistische gezwam van sommige users hier komt mij mijn strot uit.
Vooral gewoon het uitlachen en de draak ermee steken.
pi_217870481
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:06 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Vooral gewoon het uitlachen en de draak ermee steken.
Dit ja, maar ook dat gelul dat zij precies hetzelfde hebben meegemaakt, dan weet je dat je ook in die fase van hem hebt gezeten. Maar dan toch veroordelen, lekker makkelijk.
pi_217870493
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:08 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dit ja, maar ook dat gelul dat zij precies hetzelfde hebben meegemaakt, dan weet je dat je ook in die fase van hem hebt gezeten. Maar dan toch veroordelen, lekker makkelijk.
Zelfs als ze het hebben meegemaakt, niet iedereen ervaart alles hetzelfde. Iedere mens zit anders in elkaar
pi_217870537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:10 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Zelfs als ze het hebben meegemaakt, niet iedereen ervaart alles hetzelfde. Iedere mens zit anders in elkaar
Juist en verschillende mensen die door verschillende redenen zichzelf kapot maken door drank. En dan kan ik drank ook verwisselen door andere middelen of verslavingen.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 22:20:16 #282
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_217870565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:08 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Gelul? Lekker makkelijk?
Nee, het is geen gelul. Ik heb flink geworsteld met alcohol en heb me er uit gevochten.
Lekker makkelijk was het ook niet. Wat ik nooit heb gedaan in die periode, is anderen de schuld geven van mijn situatie. Dat heb ik namelijk mijzelf aangedaan, daar was en is niemand anders verantwoordelijk voor.

Want dat vind ik lekker makkelijk, de schuld heel makkelijk bij anderen neerleggen. Niet alleen de drank kopen, maar de hele situatie die uit het alcoholmisbruik ontstaat. De omgeving moet er ook mee dealen, heb je daar wel eens aan gedacht?
Ook makkelijk vind ik het veroordelen van mensen die dat misplaatste slachtoffergedrag benoemen zonder dat je enig idee hebt wie die mensen zijn.

En als iemand geen commentaar of feedback op wat hij of zij post wil hebben, dan moet die persoon een dagboek kopen. En niet op een forum gaan zitten.

Zo. En nu ben ik er klaar mee.
pi_217870569
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:15 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Juist en verschillende mensen die door verschillende redenen zichzelf kapot maken door drank. En dan kan ik drank ook verwisselen door andere middelen of verslavingen.
Dat is zeker waar, ik drink soms ook wel flink maar eigenlijk 1x per week verder niet.
pi_217870578
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:20 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Gelul? Lekker makkelijk?
Nee, het is geen gelul. Ik heb flink geworsteld met alcohol en heb me er uit gevochten.
Lekker makkelijk was het ook niet. Wat ik nooit heb gedaan in die periode, is anderen de schuld geven van mijn situatie. Dat heb ik namelijk mijzelf aangedaan, daar was en is niemand anders verantwoordelijk voor.

Want dat vind ik lekker makkelijk, de schuld heel makkelijk bij anderen neerleggen. Niet alleen de drank kopen, maar de hele situatie die uit het alcoholmisbruik ontstaat. De omgeving moet er ook mee dealen, heb je daar wel eens aan gedacht?
Ook makkelijk vind ik het veroordelen van mensen die dat misplaatste slachtoffergedrag benoemen zonder dat je enig idee hebt wie die mensen zijn.

En als iemand geen commentaar of feedback op wat hij of zij post wil hebben, dan moet die persoon een dagboek kopen. En niet op een forum gaan zitten.

Amen _O_
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217870581
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:20 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Gelul? Lekker makkelijk?

Nee joh, je hebt nog nooit iets of iemand anders de schuld gegeven, al was het maar in je gedachten? Chapeau, dan ben je de eerste verslaafde die dit nooit heeft gedaan.
pi_217870604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:21 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Dat is zeker waar, ik drink soms ook wel flink maar eigenlijk 1x per week verder niet.
Vind je dat problematisch?
  vrijdag 6 juni 2025 @ 22:27:04 #287
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_217870608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Nee joh, je hebt nog nooit iets of iemand anders de schuld gegeven, al was het maar in je gedachten? Chapeau, dan ben je de eerste verslaafde die dit nooit heeft gedaan.
Oh, hoe weet je dat? Heb je een glazen bol ofzo. Of projecteer je je eigen situatie op iedereen?
pi_217870616
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:26 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Vind je dat problematisch?
Nee, maar dat is het hem. Ik kan het normaal gebruiken. En als ik wil kan ik weken zonder, maar mensen zoals mij moeten zich niet met TS gaan vergelijken. En ik heb het idee dat veel dat er hier doen.
pi_217870619
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:27 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Oh, hoe weet je dat? Heb je een glazen bol ofzo. Of projecteer je je eigen situatie op iedereen?
Nee ik doe hetzelfde wat jij doet, oordelen. Ik denk dat jij helemaal geen probleem hebt gehad maar dat je een aansteller bent die aandacht tekort komt en hier lekker het slachtoffer uit komt hangen over de rug van een ander.
pi_217870625
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:28 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Nee ik doe hetzelfde wat jij doet, oordelen. Ik denk dat jij helemaal geen probleem hebt gehad maar dat je een aansteller bent die aandacht tekort komt en hier lekker het slachtoffer uit komt hangen over de rug van een ander.
_O-
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_217870634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:28 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Nee, maar dat is het hem. Ik kan het normaal gebruiken. En als ik wil kan ik weken zonder, maar mensen zoals mij moeten zich niet met TS gaan vergelijken. En ik heb het idee dat veel dat er hier doen.
Ik vind heel eerlijk gezegd dat een Kree veel problematischer is dan hem en ik ook. Masberum zit denk ik nog in een voorstadium. Maar dat kan hij misschien beter beantwoorden.
pi_217870637
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:28 schreef Duveldrinker het volgende:
Nee ik doe hetzelfde wat jij doet, oordelen.
En wat precies is 'oordelend' aan een YT filmpje over een bierpad? Of veroordelend?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217870642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:31 schreef r_one het volgende:

[..]
En wat precies is 'oordelend' aan een YT filmpje over een bierpad? Of veroordelend?
Dat snap je toch wel, je maakt iemand met een serieus probleem belachelijk.
pi_217870651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:32 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dat snap je toch wel, je maakt iemand met een serieus probleem belachelijk.
Flauwekul. Je kent de aanleiding (en anders lees maar terug): het woordje 'bierpad' in de post van TS. Niet meer, niet minder.

(of je stelt je even gigantisch aan :{w )
.
pi_217870664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Flauwekul. Je kent de aanleiding (en anders lees maar terug): het woordje 'bierpad' in de post van TS. Niet meer, niet minder.

(of je stelt je even gigantisch aan :{w )
En waar leidt dat toe? Circlejerk? Denk je nou echt dat hij daar constructief op gaat reageren?
pi_217870673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:29 schreef notturna het volgende:

[..]
_O-
Volwassen reactie. Wat beweegt jou om hier te posten, wat doet dat met jou?
pi_217870684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:30 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ik vind heel eerlijk gezegd dat een Kree veel problematischer is dan hem en ik ook. Masberum zit denk ik nog in een voorstadium. Maar dat kan hij misschien beter beantwoorden.
Kree lijkt te geloven dat hij is genezen maar is dat niet.

Hoe gaat het met jou dan? Ben je allang clean of heb je toch nog problemen? Of vooral zware problemen gehad?
pi_217870696
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:35 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
En waar leidt dat toe?
Tot enige luchtigheid in een zwaar overtrokken (door sommigen krampachtig in stand gehouden status) topic.

Waar neem ik daarbij het probleem van TS op de hak? Nergens! Dus HOU! OP!

Nog even en alleen het noemen van het woordje 'bier' al wordt bepaalde mensen niet in dank afgenomen.
.
pi_217870717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:38 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Kree lijkt te geloven dat hij is genezen maar is dat niet.

Hoe gaat het met jou dan? Ben je allang clean of heb je toch nog problemen? Of vooral zware problemen gehad?
Ik ben een probleemdrinker, maar ook door een dubbele diagnose en vervelend verleden dat maakt het extra lastig. Probleem erken ik de oplossing zal ik wellicht nooit vinden. Nu zit ik weer helemaal in de Allan Carr methode maar op een of andere manier de cijfercode nog niet gevonden. Het helpt bij mij namelijk tijdelijk terwijl zijn methode blijvend zou moeten werken.
pi_217870721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Tot enige luchtigheid in een zwaar overtrokken (door sommigen krampachtig in stand gehouden status) topic.

Waar neem ik daarbij het probleem van TS op de hak? Nergens! Dus HOU! OP!

Nog even en alleen het noemen van het woordje 'bier' al wordt bepaalde mensen niet in dank afgenomen.
Dat je bij de afkick kliniek verplicht bierreclames moet kijken ja, zoiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')