Maar die hebben wel allemaal dingen zoals richtingaanwijzers.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:39 schreef epicbeardman het volgende:
Een Tesla auto is al een salesbomb zonder een volledig werkende FSD, moet je nagaan als dat binnenkort wel allemaal mogelijk is.
De concurrentie heeft geen kans, die staan nog in hen kinderschoenen, vrijwel elk merk heeft issues met de accucellen of laadpoorten. Niemand heeft de hardware en software zo goed voor elkaar als Tesla, waar oudere modellen meer software updates krijgen dan een telefoon van 3-5 jaar oud. Iets wat je zeker niet kan verwachten van andere merken op dit moment, daarnaast is de software zo snappy en gebruikersvriendelijk met genoeg features.
Autoweek reviews van merken zijn wel echt leuk om te lezen van particulieren.
Bijvoorbeeld een ID3 waar een software update was toen de bestuurder op 100km van zijn eigen huis afwas, een software die 4.5 uur duurde en de VW helpdesk deze niet durfde te annuleren omdat er kans was op dat het hele systeem bricked zou zijn. Deze ID3 had ook meermaals last van kapotte accu onderdelen.
Of een Xpeng die geen 2 telefoons kan onthouden en je telkens nadat je vrouw haar telefoon heeft gekoppeld, je jouw telefoon weer moet koppelen via infotainment
En dan lees je dat Tesla's garantieservice wel beetje awkward kan zijn en eigenlijk ook wel grappig.
Over de 100000 km
Dankzij het proces wat een YouTuber ze kortgeleden heeft aangedaan. Het filmpje staat in het vorige topic.quote:101.918 km 2 juni 2025
Weer een paar maanden verder. Inmiddels de ruitenwissers laten vervangen en het interieur filter conform onderhoud van de auto. Daarbij heb ik gelijk aangegeven dat ik een opmerking had over het loslatende kunstleder van het stuur. Tesla vroeg om foto's en die heb ik toegestuurd. Ik kreeg het verzoek dat eea uitgevoerd moest worden onder een carpoort of in een overdekte garage. Beide heb ik niet. Ik wist niet wat er zou gaan gebeuren. Op de afgesproken dag zag ik een melding dat mijn auto ineens vh slot was. Ik heb hem op afstand weer op slot gedaan. Toen werd ik gebeld door de monteur. Hij was al begonnen. Blijft gek dat dit zo kan en dat men niet wacht tot de berijder de deur losdoet. Verder kon hij mij vertellen dat het stuur onder garantie werd vervangen en dat het een bekend euval was met sturen van de 3 en Y.
Gewoon een monteur die naar je auto rijdt en je stuur vervangt, dat je op je app ziet dat je auto geopend is![]()
FTFYquote:Op woensdag 4 juni 2025 14:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om geen antwoord te geven.
Nogmaals: Autopilot zit standaard bij de prijs in
Geldt dat ook voor FSD supervised?
In Malta heb ik dat, dat zowel voor de septic tank als voor het water iemand langs moet komen. Stuk duurder en minder gemakkelijk. Dus niet echt een best vergelijk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een eigen generator en regelmatig vrachtwagens langs laten komen voor hun water en riool afvoer.![]()
Urban sprawl mensen die graag rustig wonen in ieder geval eerlijk belasten voor de extra kosten die de maatschappij dat kost. Kijk eens onderstaande video.
Bekijk deze YouTube-video
Welke Tesla heeft volgens jou geen richtingaanwijzers?quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar die hebben wel allemaal dingen zoals richtingaanwijzers.
Nou ben je echt aan het trollen. Ok, dan speciaal voor jou: Tesla heeft vier modellen zonder richtingaanwijzerhendel. Tegenwoordig heeft alleen de Y die nog.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welke Tesla heeft volgens jou geen richtingaanwijzers?
Het gaat om het feit dat iemand die afgelegen woont in veel landen net zoveel betaald voor een aansluiting als mensen in de dicht urbane gebieden terwijl de kosten voor afgelegen gebieden om nuts voorzieningen en wegen aan te leggen en te onderhouden stukken hoger liggen. Dus wel de lusten van rustig afgelegen wonen maar de lasten worden weer grotendeels afgewenteld op de op elkaar gepakte bewoners.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In Malta heb ik dat, dat zowel voor de septic tank als voor het water iemand langs moet komen. Stuk duurder en minder gemakkelijk. Dus niet echt een best vergelijk.
Kijk, daar gaan de doelpalen weer...quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou ben je echt aan het trollen. Ok, dan speciaal voor jou: Tesla heeft vier modellen zonder richtingaanwijzerhendel. Tegenwoordig heeft alleen de Y die nog.
Tevreden?
Bron?quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk, daar gaan de doelpalen weer...
Je moet ze nu bedienen op het stuur, zoals bij een Ferrari. Wat (anders dan ik gedacht had) in de praktijk verdomd prettig werkt (is niet iedereen het mee eens overigens).
Nu we het toch over doelpalen hebben: ik heb jou naar meerdere bronnen gevraagd de afgelopen dagen. Ga je die nog geven, of geef je gewoon toe dat je weer dingen verzonnen hebt?
FSD is een investering voor je Tesla, je wil toch niet die ene cheap ass zijn die straks in 2028 zijn Tesla zonder FSD verkoopt. Het is ook een investering zodat Elon het onmogelijke, mogelijk maakt. Gunfactor.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om geen antwoord te geven.
Nogmaals: Autopilot zit standaard bij de prijs in
Geldt dat ook voor FSD?
Je moet dus bijbetalen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
FSD is een investering voor je Tesla, je wil toch niet die ene cheap ass zijn die straks in 2028 zijn Tesla zonder FSD verkoopt. Het is ook een investering zodat Elon het onmogelijke, mogelijk maakt. Gunfactor.
Terwijl iedereen straks met een FSD enabled wagen met een McChicken Spicy in zijn mond wegrijdt bij de McDonalds, jij daar als enige Tesla rijder zonder FSD tussen de andere plebs moet eten, dan koop je ook vast de McAanbieding.
Nee, FSD pak je er ook gewoon bij want de Tesla's zijn zo cheap. Je bespaart het wel weer op het supercharging network en onderhoudskosten.
Wees gerust, ook genoeg 2de hands Tesla's met FSD te koop.
Ja en denk je dat dit bij Mercedes anders is? of bij wel bedrijf dan ook?quote:
Ja, ook Tesla kent opties. Maar je bent bij Mercedes al een behoorlijk bedrag kwijt voor opties die bij Tesla standaard zijn. Kan zo oplopen tot het bedrag voor een nieuwe Golf.quote:
Daarnaast, het is alleen beschikbaar op de top range modellen van boven de 120,000 euro. Waar je inderdaad beetje specced op 150-200k komt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ook Tesla kent opties. Maar je bent bij Mercedes al een behoorlijk bedrag kwijt voor opties die bij Tesla standaard zijn. Kan zo oplopen tot het bedrag voor een nieuwe Golf.
De duitsers kennende zal dit als het echt beschikbaar gaat komen wel 20,000 gaan kosten.quote:De kosten van LiDAR als optie op een Mercedes-Benz, specifiek voor systemen zoals de Drive Pilot (voor autonoom rijden op niveau 3), bedragen ongeveer ¤7.000 als meerprijs, gebaseerd op informatie uit begin 2024.
Totaal niet relevant.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja en denk je dat dit bij Mercedes anders is? of bij wel bedrijf dan ook?
Bij Mercedes betaal je 7000 euro voor iets wat minder potentie heeft laten zien dan Tesla's FSD dagelijks doet op dit moment. Plus wie koopt er nou een EV van minimaal 127,000 euro. Daar kan je bijna 3 Tesla's voor kopen met FSD.
Tesla eigenaren betalen met liefde voor FSD, Het is namelijk bijna de enige optie die je kan kiezen op Tesla naast de kleur, velgen, panoramadak. Verder krijg je alles direct in het bakkie.
Unlike de duitse modellen.
Weet je hoe moeilijk het was om een BMW X-Reihe te vinden met de optie automatisch inklapbare spiegels, panoramadak en harmon & kardonn muziek, mokka bruin leer? bijna geen enkele auto in NL heeft dit door de absurde prijzen waar je op eindigt met BMW/Mercedes. Wat ook een klacht opzich is.
Alsjeblieft. Deel 1 legt ook mooi uit hoe het werkt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daarnaast, het is alleen beschikbaar op de top range modellen van boven de 120,000 euro. Waar je inderdaad beetje specced op 150-200k komt.
Je gaat toch niet denken dat Mercedes Lidar op een goedkope A-klasse gaat zetten.
[..]
De duitsers kennende zal dit als het echt beschikbaar gaat komen wel 20,000 gaan kosten.
7000 euro! Dat is 15% van een totaal nieuwe Model Y op dit moment.
Wat is de relevantie van dat FSD een optie is?quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Totaal niet relevant.
De vraag is of FSD apart betaald moet worden.
Het antwoord is Ja.
De motivatie daar achter heb ik niet om gevraagd.
Dus 0 data, gewoon een 'volgens anonieme bronnen'.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Alsjeblieft. Eerste hit, niet gelezen. 15 seconden werk. Doe het de volgende keer zelf maar.
Waarom moet dat voor jou relevant zijn?quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van dat FSD een optie is?
Zodra er BSN nummers bij staan verandert dat natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus 0 data, gewoon een 'volgens anonieme bronnen'.
Dat noemen we ook wel een mening.
Het ging mij niet zozeer om de prijs van de Lidar camera's zelf, ookal zouden die 10 euro per stuk kosten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Alsjeblieft. Deel 1 legt ook mooi uit hoe het werkt.
De prijs is sinds 2023 meer dan gehalveerd en een sensor doet nu gemiddeld nog 1300 dollar. Minder bij grote aantallen, natuurlijk.
Ik vraag gewoon waarom je die vraag stelt (temeer omdat je het antwoord al lang kent).quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom moet dat voor jou relevant zijn?
Jij een baardmans schieten meteen in een stuip en halen alles uit de kast om het bijbetalen te verdedigen.
Terwijl het enkel ging om Autopilot die er standaard bij zit, waarna ik vroeg hoe dat bij FSD zit.
Die is dus optioneel.
Klaar, next.
Nee, het gaat om harde data, als: voor vision only x ongevallen per y kilometers (liefst uitgesplitst naar ernst).quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zodra er BSN nummers bij staan verandert dat natuurlijk.
Eerst maar eens kijken of Mercedes, BMW en VAG nog bestaan over 10 jaar. Alle drie lijken ze te trappen in de hybride hype (en BMW zelfs wederom in het Waterstofsprookje) en er is een recent onderzoek waarin gewaarschuwd wordt dat de merken die deze keuze gaan maken een grote kans maken om compleet onderuit te gaan. Want na 2030 wil niemand ze meer (ook leuk voor de mensen die nu een hybride kopen en die er straks niet vanaf geraken) op basis van de ontwikkelingen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het ging mij niet zozeer om de prijs van de Lidar camera's zelf, ookal zouden die 10 euro per stuk kosten.
De goedkoopste Mercedes A klasse of BMW 1 serie, zonder ook maar in sommige gevallen airco of handbak, zit aan de prijs van een Tesla Model Y 40-45k met alle opties waar je bij deze merken grof voor moet betalen.
Laat dus staan dat Mercedes straks in hen A series of BMW in hen 1 series goedkoper uitkomen, ook autonoom zal dan een optie zijn waarvoor je goed moet betalen. Het is niet zoals bij Tesla dat je de camera's al wel krijgt bij het basis model. Bij de Tesla is FSD feitelijk gewoon een software unlock.
Iets zegt mij dat BMW/Mercedes/Audi geen Lidar camera's gaat stoppen in hen basismodellen, voor toekomstige tweedehands klanten die een drive pakket willen aanschaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |