Xpengquote:XPilot, de XPeng interpretatie van Tesla's autopilot, is helaas de grootste technische teleurstelling. Waar je bij de meeste auto's met een combinatie van "lane keep" (dus tussen de lijntjes houden) en actieve cruise control vaak heel prettig kunt rijden, is XPilot een soort dronken interpretatie daarvan. Het lukt de auto simpelweg niet om snelheid vast te houden. Overdag valt het nog mee, maar is het voor iedereen in de auto misselijkmakend. De auto rijdt dan bijvoorbeeld wel 100 KM/h op cruisecontrol, maar je voelt continu dat de auto een beetje versnelt en "afremt". De klassieke cruise control zoals we dat nog van vroegah kennen, zou wat dat betreft een stuk fijner rijden. 's Avonds wordt het helaas te gevaarlijk en is continu snelheid vasthouden (bijvoorbeeld op een lege snelweg) een flinke uitdaging voor de XPeng.
Phantom braking (m.a.w. continu remmen voor niks) is iets wat dan continu gebeurt. Over een afstand van enkele kilometers recht wegdek, remt de auto dan continu flink af. Dus 130 KM/h - 100 - 125 - 90 - 130... enzovoorts. En zowel overdag als 's avonds remt de auto veel te veel af voor bochten.
Daar waar mijn Mach-E bij voelbaar teveel snelheid actief zou afremmen, besluit de XPeng gerust om 80 te gaan rijden daar waar je 130 zou mogen (tot logisch onbegrip van overig verkeer). Een andere irritante eigenschap van XPilot is dat het elke 10 seconden (of zo voelt het) aan mij vraagt om het stuur vast te houden, terwijl ik dat toch echt doe... en steeds weer eventjes het stuur moeten bewegen om het systeem het vertrouwen te geven dat ik toch echt oplet, maakt het dat ik toch liever zelf ga sturen.
Dat is de frustratie die in jouw hoofd afspeelt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij jou ja, omdat jij graag wil dat FSD en Tesla faalt, want de CEO heeft een andere mening dan jij…
Logisch, want dat is beta software.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grote probleem van die Mercedes is dat deze maximaal 95 km/u mag (op de Autobahn!!!!) en niet kan omgaan met baustelle, tunnels, enz.
In 2030 moet die dan 130 km/u kunnen.
Autopilot kan dit allemaal al aan 140 km/u. Tesla wil alleen geen goedkeuring voor een deeltje, die willen gewoon het geheel.
Dat is het verschil.
O ja: AP is standaard ipv een optie van 6.000 euro.
Als je het er niet mee eens bent kun je ook gewoon argumenten gebruiken. Nu is het niets meer dan een ad hominem en daarmee zet je jezelf voor lul.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ik wist van te voren al wat je reactie ging zijn, zoals bij 99% van jouw "bijdrages".
Hoe is dit in een auto van minimaal 120,000 euro "gratis" een lege mercedes S klasse of EQS met wieldoppen en draairamen. Wow maar je kan wel 90 autonoom rijden hoor! oh niet te vergeten dat je elke 10 seconden het stuur moet aanraken trouwens.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Logisch, want dat is beta software.
Is FSD ook gratis?
Het is vooral grappig dat hij beweert dat de EQE geen betere afwerkingsgraad heeft (nou is Mercedes ook niet meer wat het geweest is...), dat hij roemt hoe zuinig de auto is (terwijl het genoemde verbruik duidelijk hoger ligt dan onder dezelfde omstandigheden bij mijn Model S Plaid, laat staan een Model 3).quote:
De auto's rijden in Berlijn al autonoom uit de fabriek naar de parkeerplaats, je hebt al jaren Tesla summon wat ook tegenwoordig werkt in Nederland. (ASSquote:
Zo zie je maar dat de EU het blokkeert, anders hadden we allang FSD gehad hier in Europa.quote:Actually Smart Summon (ASS)
Beschikbaarheid: Actually Smart Summon, een geavanceerdere versie die de auto autonoom naar je locatie of een gekozen punt laat navigeren terwijl hij obstakels ontwijkt, is sinds eind 2024 beschikbaar in Europa, waaronder Nederland, maar met strenge beperkingen.
Beperkingen door regelgeving: In Nederland (en Europa) is Actually Smart Summon onderworpen aan de VN/ECE-regelgeving R79, die autonome functies streng reguleert. De belangrijkste beperkingen zijn:
De maximale rijafstand is beperkt tot 15-20 meter (veel korter dan de 65 meter in Noord-Amerika).
De functie werkt alleen op privéparkeerplaatsen en opritten, niet op openbare wegen.
Nee, je laat dit duidelijk merken door jouw postgedrag.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is de frustratie die in jouw hoofd afspeelt.
Om een of andere reden mag er absoluut niet iets kritisch worden gezegd over Musk.
Dan zit je meteen in de gordijnen en ga je de frontale aanval aan.
Wil je beweren dat wasmiddelen niet schoon kunnen wassen?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wel eens naar wasmiddelreclames gekeken?
Nope, dat is het spook in je hoofd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je laat dit duidelijk merken door jouw postgedrag.
Daar heb je als autobezitter wat aan...quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De auto's rijden in Berlijn al autonoom uit de fabriek naar de parkeerplaats,
Want in de VS rijden Tesla's al jaren unsupervised autonoom?quote:je hebt al jaren Tesla summon wat ook tegenwoordig werkt in Nederland. (ASS)
[..]
Zo zie je maar dat de EU het blokkeert, anders hadden we allang FSD gehad hier in Europa.
Klopt, maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat een beta software product wordt getest door gebruikers op de openbare weg, die dmv reclame worden verleid om de auto zelf te laten rijden.quote:Maar wees gerust, Elon's Tesla is 5 dagen per week bezig met datamining van gebruikers die in Amerika met FSD rondrijden, het is niet de vraag of het gaat gebeuren, de vraag is wanneer.
Dat sowieso.quote:Tot die tijd zijn de Tesla's natuurlijk gewoonweg alsnog de beste EV's die je kan krijgen voor je geld.
Ze dan ook maar van stroom en water afsluiten die use cases zijn ook nogal slecht in verhouding tot de dichtbevolkte gebieden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een slimme zet. In dichtbevolkte gebieden is er nog wel een goede use case te maken voor bedraad. Maar zeker in de minder dichtbevolkte gebieden (en dat zijn toch de gebieden waar het om gaat momenteel) is het een hele dure optie die voor de gemiddelde persoon geen echte voordelen heeft.
De functies die hier beschreven worden zitten in AP.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Logisch, want dat is beta software.
Is FSD ook gratis?
Noorwegen heeft inmiddels een test goedkeuring afgegeven voor FSD Supervised.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:51 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hoe is dit in een auto van minimaal 120,000 euro "gratis" een lege mercedes S klasse of EQS met wieldoppen en draairamen. Wow maar je kan wel 90 autonoom rijden hoor! oh niet te vergeten dat je elke 10 seconden het stuur moet aanraken trouwens.
Mercedes gaat nooit goedkoper worden, Tesla daarentegen. Die gaan in noorwegen als warme broodjes over de toonbalk en zijn allemaal al helemaal FSD ready voor als de EU het toelaat.
Er zijn genoeg vlekken die ze inderdaad niet volledig kunnen verwijderen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wil je beweren dat wasmiddelen niet schoon kunnen wassen?
Anyway, jij als fanboy vindt het prima dat Tesla valse beloftes doet over de werking van hun auto's.
Ik denk daar anders over.
Nee hoor. Ik heb al meerdere keren in zijn algemeenheid geschreven hoe ik zijn postgedrag hier zie. Het is vooral heel grappig hoe anderen erop reageren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, dat is het spook in je hoofd.
Je accepteert enkel posts als die van Epicbeardman, die overdreven positief is over alles van Musk.
Do tell: wat is het 'draadloze' alternatief ten aanzien van die twee voorbeelden?quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze dan ook maar van stroom en water afsluiten die use cases zijn ook nogal slecht in verhouding tot de dichtbevolkte gebieden.
Een eigen generator en regelmatig vrachtwagens langs laten komen voor hun water en riool afvoer.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Do tell: wat is het 'draadloze' alternatief ten aanzien van die twee voorbeelden?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 4 juni 2025 14:40 schreef Questular het volgende:
Nog nooit een BMW rijder zich zo druk zien maken om Tesla, Epic heeft het er maar druk mee zeg.
Dat is ook een manier om geen antwoord te geven.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:51 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hoe is dit in een auto van minimaal 120,000 euro "gratis" een lege mercedes S klasse of EQS met wieldoppen en draairamen. Wow maar je kan wel 90 autonoom rijden hoor! oh niet te vergeten dat je elke 10 seconden het stuur moet aanraken trouwens.
Mercedes gaat nooit goedkoper worden, Tesla daarentegen. Die gaan in noorwegen als warme broodjes over de toonbalk en zijn allemaal al helemaal FSD ready voor als de EU het toelaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |