abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217847462
Een Tesla auto is al een salesbomb zonder een volledig werkende FSD, moet je nagaan als dat binnenkort wel allemaal mogelijk is.

De concurrentie heeft geen kans, die staan nog in hen kinderschoenen, vrijwel elk merk heeft issues met de accucellen of laadpoorten. Niemand heeft de hardware en software zo goed voor elkaar als Tesla, waar oudere modellen meer software updates krijgen dan een telefoon van 3-5 jaar oud. Iets wat je zeker niet kan verwachten van andere merken op dit moment, daarnaast is de software zo snappy en gebruikersvriendelijk met genoeg features.

Autoweek reviews van merken zijn wel echt leuk om te lezen van particulieren.

Bijvoorbeeld een ID3 waar een software update was toen de bestuurder op 100km van zijn eigen huis afwas, een software die 4.5 uur duurde en de VW helpdesk deze niet durfde te annuleren omdat er kans was op dat het hele systeem bricked zou zijn. Deze ID3 had ook meermaals last van kapotte accu onderdelen.

Of een Xpeng die geen 2 telefoons kan onthouden en je telkens nadat je vrouw haar telefoon heeft gekoppeld, je jouw telefoon weer moet koppelen via infotainment

En dan lees je dat Tesla's garantieservice wel beetje awkward kan zijn en eigenlijk ook wel grappig.

Over de 100000 km

101.918 km 2 juni 2025
Weer een paar maanden verder. Inmiddels de ruitenwissers laten vervangen en het interieur filter conform onderhoud van de auto. Daarbij heb ik gelijk aangegeven dat ik een opmerking had over het loslatende kunstleder van het stuur. Tesla vroeg om foto's en die heb ik toegestuurd. Ik kreeg het verzoek dat eea uitgevoerd moest worden onder een carpoort of in een overdekte garage. Beide heb ik niet. Ik wist niet wat er zou gaan gebeuren. Op de afgesproken dag zag ik een melding dat mijn auto ineens vh slot was. Ik heb hem op afstand weer op slot gedaan. Toen werd ik gebeld door de monteur. Hij was al begonnen. Blijft gek dat dit zo kan en dat men niet wacht tot de berijder de deur losdoet. Verder kon hij mij vertellen dat het stuur onder garantie werd vervangen en dat het een bekend euval was met sturen van de 3 en Y.

Gewoon een monteur die naar je auto rijdt en je stuur vervangt, dat je op je app ziet dat je auto geopend is _O- 8)7
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217847493
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is gewoon promotiemateriaal.
Voor iets dat de auto niet kan.
pi_217847508
quote:
XPilot, de XPeng interpretatie van Tesla's autopilot, is helaas de grootste technische teleurstelling. Waar je bij de meeste auto's met een combinatie van "lane keep" (dus tussen de lijntjes houden) en actieve cruise control vaak heel prettig kunt rijden, is XPilot een soort dronken interpretatie daarvan. Het lukt de auto simpelweg niet om snelheid vast te houden. Overdag valt het nog mee, maar is het voor iedereen in de auto misselijkmakend. De auto rijdt dan bijvoorbeeld wel 100 KM/h op cruisecontrol, maar je voelt continu dat de auto een beetje versnelt en "afremt". De klassieke cruise control zoals we dat nog van vroegah kennen, zou wat dat betreft een stuk fijner rijden. 's Avonds wordt het helaas te gevaarlijk en is continu snelheid vasthouden (bijvoorbeeld op een lege snelweg) een flinke uitdaging voor de XPeng.

Phantom braking (m.a.w. continu remmen voor niks) is iets wat dan continu gebeurt. Over een afstand van enkele kilometers recht wegdek, remt de auto dan continu flink af. Dus 130 KM/h - 100 - 125 - 90 - 130... enzovoorts. En zowel overdag als 's avonds remt de auto veel te veel af voor bochten.

Daar waar mijn Mach-E bij voelbaar teveel snelheid actief zou afremmen, besluit de XPeng gerust om 80 te gaan rijden daar waar je 130 zou mogen (tot logisch onbegrip van overig verkeer). Een andere irritante eigenschap van XPilot is dat het elke 10 seconden (of zo voelt het) aan mij vraagt om het stuur vast te houden, terwijl ik dat toch echt doe... en steeds weer eventjes het stuur moeten bewegen om het systeem het vertrouwen te geven dat ik toch echt oplet, maakt het dat ik toch liever zelf ga sturen.
Xpeng _O-
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217847539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij jou ja, omdat jij graag wil dat FSD en Tesla faalt, want de CEO heeft een andere mening dan jij…
Dat is de frustratie die in jouw hoofd afspeelt.

Om een of andere reden mag er absoluut niet iets kritisch worden gezegd over Musk.
Dan zit je meteen in de gordijnen en ga je de frontale aanval aan.
pi_217847563
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het grote probleem van die Mercedes is dat deze maximaal 95 km/u mag (op de Autobahn!!!!) en niet kan omgaan met baustelle, tunnels, enz.

In 2030 moet die dan 130 km/u kunnen.

Autopilot kan dit allemaal al aan 140 km/u. Tesla wil alleen geen goedkeuring voor een deeltje, die willen gewoon het geheel.

Dat is het verschil.

O ja: AP is standaard ipv een optie van 6.000 euro.
Logisch, want dat is beta software.

Is FSD ook gratis?
pi_217847600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ik wist van te voren al wat je reactie ging zijn, zoals bij 99% van jouw "bijdrages".
Als je het er niet mee eens bent kun je ook gewoon argumenten gebruiken. Nu is het niets meer dan een ad hominem en daarmee zet je jezelf voor lul.
pi_217847611
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel eens naar wasmiddelreclames gekeken?
pi_217847614
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Is FSD ook gratis?
Hoe is dit in een auto van minimaal 120,000 euro "gratis" een lege mercedes S klasse of EQS met wieldoppen en draairamen. Wow maar je kan wel 90 autonoom rijden hoor! oh niet te vergeten dat je elke 10 seconden het stuur moet aanraken trouwens.

Mercedes gaat nooit goedkoper worden, Tesla daarentegen. Die gaan in noorwegen als warme broodjes over de toonbalk en zijn allemaal al helemaal FSD ready voor als de EU het toelaat.
pi_217847678
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:43 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Xpeng _O-
Het is vooral grappig dat hij beweert dat de EQE geen betere afwerkingsgraad heeft (nou is Mercedes ook niet meer wat het geweest is...), dat hij roemt hoe zuinig de auto is (terwijl het genoemde verbruik duidelijk hoger ligt dan onder dezelfde omstandigheden bij mijn Model S Plaid, laat staan een Model 3).

Vwb het software deel... Tsja, dat is geen bug, maar een feature. Typisch Chinees.
pi_217847680
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
De auto's rijden in Berlijn al autonoom uit de fabriek naar de parkeerplaats, je hebt al jaren Tesla summon wat ook tegenwoordig werkt in Nederland. (ASS :P )

quote:
Actually Smart Summon (ASS)
Beschikbaarheid: Actually Smart Summon, een geavanceerdere versie die de auto autonoom naar je locatie of een gekozen punt laat navigeren terwijl hij obstakels ontwijkt, is sinds eind 2024 beschikbaar in Europa, waaronder Nederland, maar met strenge beperkingen.

Beperkingen door regelgeving: In Nederland (en Europa) is Actually Smart Summon onderworpen aan de VN/ECE-regelgeving R79, die autonome functies streng reguleert. De belangrijkste beperkingen zijn:

De maximale rijafstand is beperkt tot 15-20 meter (veel korter dan de 65 meter in Noord-Amerika).
De functie werkt alleen op privéparkeerplaatsen en opritten, niet op openbare wegen.
Zo zie je maar dat de EU het blokkeert, anders hadden we allang FSD gehad hier in Europa. :Y Maar wees gerust, Elon's Tesla is 5 dagen per week bezig met datamining van gebruikers die in Amerika met FSD rondrijden, het is niet de vraag of het gaat gebeuren, de vraag is wanneer.

Tot die tijd zijn de Tesla's natuurlijk gewoonweg alsnog de beste EV's die je kan krijgen voor je geld.
pi_217847688
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is de frustratie die in jouw hoofd afspeelt.

Om een of andere reden mag er absoluut niet iets kritisch worden gezegd over Musk.
Dan zit je meteen in de gordijnen en ga je de frontale aanval aan.
Nee, je laat dit duidelijk merken door jouw postgedrag.
pi_217847696
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wel eens naar wasmiddelreclames gekeken?
Wil je beweren dat wasmiddelen niet schoon kunnen wassen?

Anyway, jij als fanboy vindt het prima dat Tesla valse beloftes doet over de werking van hun auto's.

Ik denk daar anders over.
pi_217847706
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, je laat dit duidelijk merken door jouw postgedrag.
Nope, dat is het spook in je hoofd.
Je accepteert enkel posts als die van Epicbeardman, die overdreven positief is over alles van Musk.
pi_217847743
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:56 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
De auto's rijden in Berlijn al autonoom uit de fabriek naar de parkeerplaats,
Daar heb je als autobezitter wat aan...

quote:
je hebt al jaren Tesla summon wat ook tegenwoordig werkt in Nederland. (ASS :P )
[..]
Zo zie je maar dat de EU het blokkeert, anders hadden we allang FSD gehad hier in Europa.
Want in de VS rijden Tesla's al jaren unsupervised autonoom?

quote:
:Y Maar wees gerust, Elon's Tesla is 5 dagen per week bezig met datamining van gebruikers die in Amerika met FSD rondrijden, het is niet de vraag of het gaat gebeuren, de vraag is wanneer.
Klopt, maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat een beta software product wordt getest door gebruikers op de openbare weg, die dmv reclame worden verleid om de auto zelf te laten rijden.
Met dodelijke ongevallen als gevolg.

quote:
Tot die tijd zijn de Tesla's natuurlijk gewoonweg alsnog de beste EV's die je kan krijgen voor je geld.
Dat sowieso.
Maar dat heb ik van begin af aan al gezi.
pi_217847829
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een slimme zet. In dichtbevolkte gebieden is er nog wel een goede use case te maken voor bedraad. Maar zeker in de minder dichtbevolkte gebieden (en dat zijn toch de gebieden waar het om gaat momenteel) is het een hele dure optie die voor de gemiddelde persoon geen echte voordelen heeft.
Ze dan ook maar van stroom en water afsluiten die use cases zijn ook nogal slecht in verhouding tot de dichtbevolkte gebieden. 8-)
pi_217847840
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Is FSD ook gratis?
De functies die hier beschreven worden zitten in AP.

En de betekenis van bèta is in de loop der jaren wel veranderd. Vroeger was dat een versie die uitgebracht werd voor een beperkte groep gebruiken om feedback te krijgen alvorens de RC versie kwam (die niet zelden meer bugs had dan de bèta.

In dezen is het niets meer dan dat het nog steeds verder wordt ontwikkeld. Overigens: FSD in de VS is niet meer in bèta. Die versie wil Tesla maar wat graag naar Europa halen, maar ja... er zijn enkele landen en nu zelfs de FIA (waarschijnlijk om de Franse autoindustrie te beschermen) die ervoor zijn gaan liggen.
pi_217847846
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:51 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hoe is dit in een auto van minimaal 120,000 euro "gratis" een lege mercedes S klasse of EQS met wieldoppen en draairamen. Wow maar je kan wel 90 autonoom rijden hoor! oh niet te vergeten dat je elke 10 seconden het stuur moet aanraken trouwens.

Mercedes gaat nooit goedkoper worden, Tesla daarentegen. Die gaan in noorwegen als warme broodjes over de toonbalk en zijn allemaal al helemaal FSD ready voor als de EU het toelaat.
Noorwegen heeft inmiddels een test goedkeuring afgegeven voor FSD Supervised.
pi_217847873
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wil je beweren dat wasmiddelen niet schoon kunnen wassen?

Anyway, jij als fanboy vindt het prima dat Tesla valse beloftes doet over de werking van hun auto's.

Ik denk daar anders over.
Er zijn genoeg vlekken die ze inderdaad niet volledig kunnen verwijderen.

Verder moet je mij geen woorden in de mond leggen. Ik vind het alleen heel erg zwak om een promotievideo te gebruiken als 'dit maken ze niet waar'. Alsof paupers die Axe gebruiken gaan klagen dat het helemaal niet klopt dat ze ineens de vrouwen van zich af moeten slaan... Die lach je toch ook uit (als je een normaal denkend mens bent)?
pi_217847932
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope, dat is het spook in je hoofd.
Je accepteert enkel posts als die van Epicbeardman, die overdreven positief is over alles van Musk.
Nee hoor. Ik heb al meerdere keren in zijn algemeenheid geschreven hoe ik zijn postgedrag hier zie. Het is vooral heel grappig hoe anderen erop reageren.

Verder: je bent hier dag en nacht te vinden om je negatief uit te laten over Tesla, waarbij je berichten die overduidelijk onzin zijn post, omdat je totaal niet kritisch bent ten aanzien van negatief nieuws over Tesla. Dat is pathetisch. Ik vind Chinese brol ook niets. Maar ik heb werkelijk 0,0 zin om mensen die in een Chinese auto rijden te laten weten dat ik het helemaal niets vind omdat ik niet goed ga op negativiteit. Daarvoor is mijn leven veel te leuk.

Ik ben niets meer dan een tevreden gebruiker van Tesla die reageert op de grote hoeveelheid onzin die door met name 2 personen hier wordt verspreid.
pi_217847948
Ik snap die obsessie met FSD "zonder supervision" dan ook niet van @Wantie

Heb jij ooit een auto moeten verzekeren? zo ja dan weet je ook wellicht wat voor kosten je kan veroorzaken als je iemand verlamd rijdt of iets.
Geen enkele verzekeraar in Europa zal jou/mij in de aankomende 5 jaar verzekeren voor unsupervised autonoom rijden.
Als unsupervised autonoom rijden beschikbaar gesteld wordt door de EU zal je daar ook aparte verzekeringen voor moeten afsluiten, vermoedelijk ook erg duur en ja dat zou voor elk merk gelden.

Een verzekeraar wil namelijk niet afhankelijk zijn van software, of Tesla moet zelf garant staan voor eventuele ongelukken, of welk Merk dan ook.
Een klant zal namelijk altijd claimen dat het ongeluk veroorzaakt is door autonome software, dat is namelijk your get out of jail freecard. Daarom zal bij een particuliere auto ALTIJD diegene die autonoom rijden inschakelt verantwoordelijk zijn. Zoals eerder gezegd, een piloot met autopilot kan ook niet na een vliegtuigongeluk claimen dat het door autopilot kwam. Ze hebben namelijk een training gehad en en brevet om te mogen vliegen, zoals wij dat mogen met auto's.

Bij autonome taxiservices of zoals bij Tesla Cybercab is het een ander verhaal, daar zit namelijk geen stuur in. Daar zal Tesla als eigen verzekeraar kunnen inspringen. Ze kunnen hen eigen veroorzaakte schades uitbetalen, of natuurlijk zelf een deal sluiten met een verzekeraar.

Een Teslacab kan je zonder rijbewijs nemen en boeken.
pi_217847956
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ze dan ook maar van stroom en water afsluiten die use cases zijn ook nogal slecht in verhouding tot de dichtbevolkte gebieden. 8-)
Do tell: wat is het 'draadloze' alternatief ten aanzien van die twee voorbeelden?
pi_217848155
Nog nooit een BMW rijder zich zo druk zien maken om Tesla, Epic heeft het er maar druk mee zeg.
pi_217848163
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Do tell: wat is het 'draadloze' alternatief ten aanzien van die twee voorbeelden?
Een eigen generator en regelmatig vrachtwagens langs laten komen voor hun water en riool afvoer. :P

Urban sprawl mensen die graag rustig wonen in ieder geval eerlijk belasten voor de extra kosten die de maatschappij dat kost. Kijk eens onderstaande video.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217848284
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:40 schreef Questular het volgende:
Nog nooit een BMW rijder zich zo druk zien maken om Tesla, Epic heeft het er maar druk mee zeg.
Bekijk deze YouTube-video

Tesla Model 3 Performance vs BMW M3 Competition — Track Battle — Cammisa's Ultimate Comparison Test

Kijktipje van Hagerty, kwaliteit videos. En damn dat is dit close. Daarom ook mijn Tesla fanboy gehalte.
pi_217848318
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:51 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Dat is ook een manier om geen antwoord te geven.

Nogmaals: Autopilot zit standaard bij de prijs in
Geldt dat ook voor FSD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')