Tja, unsupervised autorijden was er 4 jaar geleden niet, dus het is nogal een stretch om dit op Autopilot te schuiven.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Hier een voorbeeldje van 4 jaar geleden, alleen ging het bij mij op de snelweg met veel snellere reactie. Maar ik zal hem straks speciaal voor je uploaden.
Misschien ben jij geen vaste kijker van Wham Bam Teslacam (strontirritant kind trouwens, wel goede content, mute knop ook nodig) maar een crash avoidance zit al jaren op de autopilot.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, unsupervised autorijden was er 4 jaar geleden niet, dus het is nogal een stretch om dit op Autopilot te schuiven.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 5 juni 2025 19:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Misschien ben jij geen vaste kijker van Wham Bam Teslacam (strontirritant kind trouwens, wel goede content, mute knop ook nodig) maar een crash avoidance zit al jaren op de autopilot.
Anyway hier is de goddelijke save van de autopilot vanochtend.
[ afbeelding ]
Heb simpel gedaan met screenrecord en VLC zoom, dus kwaliteit is er wel wat op achteruit gegaan, reed rustig als een echte BMW rijder. Video kon ik niet makkelijk omzetten naar gif helaas. Imgur heeft dat verwijderd.![]()
Kan ook wel 4K stukje uploaden maar ach dit is dagelijkse praktijk voor een Tesla.
Ehm, deze video laat helemaal geen feitelijk bewijs zien dat FSD aanstond überhaupt. Wel een video dat FSD zichzelf uitschakelt met te veel zon. Wat veel meer voor de hand ligt is dat FSD aanstond, totdat de bestuurder ook pas de vrouw zag die aan de kant stond te seinen en toen bij overname van het stuur iemand geraakt heeft, in poging om de gecrashte auto's te vermijden.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hier de prestaties van FSD bij een lage zon.
Resultaat: 1 dode die op volle snelheid door de Tesla werd overreden.
En beelden van afgelopen week, waarbij FSD niet weet om te gaan met laagstaande zon.
Ik snap wel waarom Tesla heul voorzichtig is met het invoeren van de robottaxi.
Daarom denk ik dat FSD nooit gaat werken. Elon wilde zo graag verder besparen en gaat voor Vision Only. Daar gaat hij wel spijt van krijgen. Alle mooie FSD filmpjes zijn bij mooi weer of helder zicht. Bij laagstaande zon, mist, keiharde regen heb je weinig aan alleen camera's.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
En beelden van afgelopen week, waarbij FSD niet weet om te gaan met laagstaande zon.
Wel bijzonder weer, aangezien AP/FSD zodra de zon het zicht belemmert je daar een melding van krijgt en je het stuur moet overnemen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vervolgens zeg je:quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ehm, deze video laat helemaal geen feitelijk bewijs zien dat FSD aanstond überhaupt.
Geen bewijs dat hij aan stond, maar wel bewijs dat hij zichzelf uitschakelt bij laagstaande zon..quote:Wel een video dat FSD zichzelf uitschakelt met te veel zon.
Want die ingreep had de Tesla nodig natuurlijk.quote:Wat veel meer voor de hand ligt is dat FSD aanstond, totdat de bestuurder ook pas de vrouw zag die aan de kant stond te seinen en toen bij overname van het stuur iemand geraakt heeft, in poging om de gecrashte auto's te vermijden.
Leuk voor de speech tijdens de begrafenis.quote:Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
Klopt, maar dat is niet de discussie.quote:De bestuurder is hier verantwoordelijk voor niet goed anticiperen op de situatie.
Waarmee je toegeeft dat het allemaal niet zo geweldig is.quote:Hij/zij heeft getekend en akkoord gegeven op de FSD beta software.
Kortom, de zelfrijdende Tesla is niet zo geweldig als jij probeert te doen voor komen.quote:Zo vind ik ook en ook al eerder aangegeven, welke hulpmiddelen op je particuliere auto dan ook zitten. Jij bent diegene die verantwoordelijk is. Natuurlijk is het ook niet slim om bij gecrashte auto's te gaan staan, iedereen weet dat je veilig achter de vangrail moet gaan staan.
Die robottaxi komt met geofencing en teleoperators.quote:En een Tesla cab staat gepland voor de 12de.
Als daar schade mee plaatsvindt zegt Elon, stuur maar Tikkie.
Je kunt ook toegeven de video niet te hebben gezien.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wel bijzonder weer, aangezien AP/FSD zodra de zon het zicht belemmert je daar een melding van krijgt en je het stuur moet overnemen.
Maar hier heeft FSD gewoon lekker doorgereden?
Blijkt dat uit data (zo ja: graag de data), of ga je nu gewoon door met filmpjes posten die steeds een paar dagen later een hoax blijken te zijn?
Dat wordt straks leuk in de robottaxi.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wel bijzonder weer, aangezien AP/FSD zodra de zon het zicht belemmert je daar een melding van krijgt en je het stuur moet overnemen.
Vorige week nog hier in de gemeente een fors ongeval omdat een mens verblind was door de zon…quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:43 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat FSD nooit gaat werken. Elon wilde zo graag verder besparen en gaat voor Vision Only. Daar gaat hij wel spijt van krijgen. Alle mooie FSD filmpjes zijn bij mooi weer of helder zicht. Bij laagstaande zon, mist, keiharde regen heb je weinig aan alleen camera's.
O, die zeurderige stem trok ik inderdaad niet. En het was een kwartier zag ik.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt ook toegeven de video niet te hebben gezien.
Robotaxi heeft de bumpercamera.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt straks leuk in de robottaxi.
Kortom, FSD is er nog lang niet.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 5 juni 2025 19:43 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat FSD nooit gaat werken. Elon wilde zo graag verder besparen en gaat voor Vision Only. Daar gaat hij wel spijt van krijgen. Alle mooie FSD filmpjes zijn bij mooi weer of helder zicht. Bij laagstaande zon, mist, keiharde regen heb je weinig aan alleen camera's.
Dus?quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vorige week nog hier in de gemeente een fors ongeval omdat een mens verblind was door de zon…
Ik heb geen LiDAR inderdaad.quote:Laten we wel zijn: ook jij kan niets zien als je vol in de laagstaande zon moet kijken.
Dus oudere wagens gaan niet unsupervised FSD krijgen.quote:Tesla heeft overigens de bumper camera om ervoor te zorgen dat de auto wel vooruit kan blijven kijken met laagstaande zon. Die is vrij nieuw en dus hebben de meeste Tesla’s geen bumper camera.
https://www.cnbc.com/2025/06/04/musk-trump-tax-bill.htmlquote:Musk whips opposition to Trump tax plan: ‘KILL the BILL’
Elon Musk ramped up his attacks against the massive tax-cut bill President Donald Trump is pushing Congress to pass.
Musk began vocally criticizing Trump’s “one big, beautiful bill” the day before, when he slammed it as a “disgusting abomination.”
The ongoing barrage comes days after Musk ended his work as head of the so-called Department of Government Efficiency.
Nee hoor. Je krijgt gewoon een hardware upgrade.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus?
[..]
Ik heb geen LiDAR inderdaad.
En ik erger me aan de snelwegen vol met stilstaande auto's, omdat de bestuurder vanwege de laagstaande zon stopt met rijden.
Ooh, wacht...
Die zijn er niet.
[..]
Dus oudere wagens gaan niet unsupervised FSD krijgen.
Daar gaat je geld.
Elk jaar is het volgend jaar gehaald.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Je krijgt gewoon een hardware upgrade.
Maar dat doen ze pas als ze unsupervised hebben gehaald uiteraard. Dus dat is misschien pas ergens in 2026.
Geen enkel merk gaat unsupervised FSD krijgen, althans, niet in de aankomende 5-10 jaar. En iedereen die FSD aanschaft zal dit begrijpen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef Wantie het volgende:
Daar gaat je geld.
In 2019 zei Elon Musk daarover het volgende:quote:[b]Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/445753]Wantie:
Daar gaat je geld.
quote:“Buying a car today is an investment into the future. I think the most profound thing is that if you buy a Tesla today, I believe you are buying an appreciating asset – not a depreciating asset.”
Nee, hij vindt (terecht) dat er iets gedaan moet worden aan de enorme schuldenberg.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:13 schreef knoopie het volgende:
De liefde tussen Trump en Musk is wel heel erg snel voorbij.
[..]
https://www.cnbc.com/2025/06/04/musk-trump-tax-bill.html
Musk vond het allemaal fantastisch, met zijn kettingzaag zwaaien enzo. Maar nu de EV-subsidies in de vuurlinie raken is hij ineens boos over de besparingsmaatregelen.
Eind 2026 (of eerder) spreken we elkaar weder hierover.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Elk jaar is het volgend jaar gehaald.
Baardmans heeft het over 10 jaarquote:Op donderdag 5 juni 2025 20:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eind 2026 (of eerder) spreken we elkaar weder hierover.
Musk is op dat punt vooral een fantast. Dat hele DOGE kost onder de streep waarschijnlijk meer dan het oplevert en Trump is altijd al een typische "dont tax, do spend"-Republikein geweest. Dat weet je op voorhand voor je met hem in zee gaat.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, hij vindt (terecht) dat er iets gedaan moet worden aan de enorme schuldenberg.
Het is natuurlijk wat al te dol om bedrag X te besparen met Doge en vervolgens een veelvoud daarvan weg te kieperen.
Musk is op dit punt gewoon consequent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |