abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217859564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Hier een voorbeeldje van 4 jaar geleden, alleen ging het bij mij op de snelweg met veel snellere reactie. Maar ik zal hem straks speciaal voor je uploaden. :P
Tja, unsupervised autorijden was er 4 jaar geleden niet, dus het is nogal een stretch om dit op Autopilot te schuiven.
pi_217860005
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, unsupervised autorijden was er 4 jaar geleden niet, dus het is nogal een stretch om dit op Autopilot te schuiven.
Misschien ben jij geen vaste kijker van Wham Bam Teslacam (strontirritant kind trouwens, wel goede content, mute knop ook nodig) maar een crash avoidance zit al jaren op de autopilot.

Anyway hier is de goddelijke save van de autopilot vanochtend.

Heb simpel gedaan met screenrecord en VLC zoom, dus kwaliteit is er wel wat op achteruit gegaan, reed rustig als een echte BMW rijder. Video kon ik niet makkelijk omzetten naar gif helaas. Imgur heeft dat verwijderd. ;(
Kan ook wel 4K stukje uploaden maar ach dit is dagelijkse praktijk voor een Tesla. _O_
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217860122
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:09 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Misschien ben jij geen vaste kijker van Wham Bam Teslacam (strontirritant kind trouwens, wel goede content, mute knop ook nodig) maar een crash avoidance zit al jaren op de autopilot.

Anyway hier is de goddelijke save van de autopilot vanochtend.

[ afbeelding ]

Heb simpel gedaan met screenrecord en VLC zoom, dus kwaliteit is er wel wat op achteruit gegaan, reed rustig als een echte BMW rijder. Video kon ik niet makkelijk omzetten naar gif helaas. Imgur heeft dat verwijderd. ;(
Kan ook wel 4K stukje uploaden maar ach dit is dagelijkse praktijk voor een Tesla. _O_

Hier de prestaties van FSD bij een lage zon.

Resultaat: 1 dode die op volle snelheid door de Tesla werd overreden.
En beelden van afgelopen week, waarbij FSD niet weet om te gaan met laagstaande zon.

Ik snap wel waarom Tesla heul voorzichtig is met het invoeren van de robottaxi.
pi_217860244
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

En beelden van afgelopen week, waarbij FSD niet weet om te gaan met laagstaande zon.

Ehm, deze video laat helemaal geen feitelijk bewijs zien dat FSD aanstond überhaupt. Wel een video dat FSD zichzelf uitschakelt met te veel zon. Wat veel meer voor de hand ligt is dat FSD aanstond, totdat de bestuurder ook pas de vrouw zag die aan de kant stond te seinen en toen bij overname van het stuur iemand geraakt heeft, in poging om de gecrashte auto's te vermijden.

Waar gehakt wordt, vallen spaanders. De bestuurder is hier verantwoordelijk voor niet goed anticiperen op de situatie. Hij/zij heeft getekend en akkoord gegeven op de FSD beta software. Zo vind ik ook en ook al eerder aangegeven, welke hulpmiddelen op je particuliere auto dan ook zitten. Jij bent diegene die verantwoordelijk is. Natuurlijk is het ook niet slim om bij gecrashte auto's te gaan staan, iedereen weet dat je veilig achter de vangrail moet gaan staan.

En een Tesla cab staat gepland voor de 12de.
Als daar schade mee plaatsvindt zegt Elon, stuur maar Tikkie.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217860318
quote:

[..]

Daarom denk ik dat FSD nooit gaat werken. Elon wilde zo graag verder besparen en gaat voor Vision Only. Daar gaat hij wel spijt van krijgen. Alle mooie FSD filmpjes zijn bij mooi weer of helder zicht. Bij laagstaande zon, mist, keiharde regen heb je weinig aan alleen camera's.
pi_217860425
quote:

[..]

Wel bijzonder weer, aangezien AP/FSD zodra de zon het zicht belemmert je daar een melding van krijgt en je het stuur moet overnemen.

Maar hier heeft FSD gewoon lekker doorgereden?

Blijkt dat uit data (zo ja: graag de data), of ga je nu gewoon door met filmpjes posten die steeds een paar dagen later een hoax blijken te zijn?
pi_217860431
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:37 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ehm, deze video laat helemaal geen feitelijk bewijs zien dat FSD aanstond überhaupt.
Vervolgens zeg je:

quote:
Wel een video dat FSD zichzelf uitschakelt met te veel zon.
Geen bewijs dat hij aan stond, maar wel bewijs dat hij zichzelf uitschakelt bij laagstaande zon..

Spreekt elkaar tegen.

Anyway, jouw video bewijst niet dat Autopilot in gebruik was.

quote:
Wat veel meer voor de hand ligt is dat FSD aanstond, totdat de bestuurder ook pas de vrouw zag die aan de kant stond te seinen en toen bij overname van het stuur iemand geraakt heeft, in poging om de gecrashte auto's te vermijden.
Want die ingreep had de Tesla nodig natuurlijk.

Dan opeens werkt dat anti colission systeem niet.

Terwijl je eerdaags nog beweerde dat een Tesla een ongeval kan voorspellen.
En hier heeft een ongeval plaatsgevonden, en de Tesla rijdt gewoon Yolo met volle vaart eropaf.

quote:
Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
Leuk voor de speech tijdens de begrafenis.

quote:
De bestuurder is hier verantwoordelijk voor niet goed anticiperen op de situatie.
Klopt, maar dat is niet de discussie.

quote:
Hij/zij heeft getekend en akkoord gegeven op de FSD beta software.
Waarmee je toegeeft dat het allemaal niet zo geweldig is.

quote:
Zo vind ik ook en ook al eerder aangegeven, welke hulpmiddelen op je particuliere auto dan ook zitten. Jij bent diegene die verantwoordelijk is. Natuurlijk is het ook niet slim om bij gecrashte auto's te gaan staan, iedereen weet dat je veilig achter de vangrail moet gaan staan.
Kortom, de zelfrijdende Tesla is niet zo geweldig als jij probeert te doen voor komen.
Er vallen gewoon doden als je er teveel op vertrouwd.

quote:
En een Tesla cab staat gepland voor de 12de.
Als daar schade mee plaatsvindt zegt Elon, stuur maar Tikkie.
Die robottaxi komt met geofencing en teleoperators.
Musk vertrouwt er zelf ook niet op dat FSD uit het beta stadium is.

Maar hij moet toch wat na 5 jaar roepen dat er in het volgende jaar een miljoen robottaxi's rond rijden.
pi_217860441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wel bijzonder weer, aangezien AP/FSD zodra de zon het zicht belemmert je daar een melding van krijgt en je het stuur moet overnemen.

Maar hier heeft FSD gewoon lekker doorgereden?

Blijkt dat uit data (zo ja: graag de data), of ga je nu gewoon door met filmpjes posten die steeds een paar dagen later een hoax blijken te zijn?
Je kunt ook toegeven de video niet te hebben gezien.
pi_217860452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat wordt straks leuk in de robottaxi.

Kortom, FSD is er nog lang niet.
pi_217860461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:43 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Daarom denk ik dat FSD nooit gaat werken. Elon wilde zo graag verder besparen en gaat voor Vision Only. Daar gaat hij wel spijt van krijgen. Alle mooie FSD filmpjes zijn bij mooi weer of helder zicht. Bij laagstaande zon, mist, keiharde regen heb je weinig aan alleen camera's.
Vorige week nog hier in de gemeente een fors ongeval omdat een mens verblind was door de zon…

Laten we wel zijn: ook jij kan niets zien als je vol in de laagstaande zon moet kijken.

Tesla heeft overigens de bumper camera om ervoor te zorgen dat de auto wel vooruit kan blijven kijken met laagstaande zon. Die is vrij nieuw en dus hebben de meeste Tesla’s geen bumper camera.
pi_217860470
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt ook toegeven de video niet te hebben gezien.
O, die zeurderige stem trok ik inderdaad niet. En het was een kwartier zag ik.

Dus vandaar dat in gewoon een vraag stelde.

Die je natuurlijk niet beantwoordt.
pi_217860476
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat wordt straks leuk in de robottaxi.

Kortom, FSD is er nog lang niet.
Robotaxi heeft de bumpercamera.
pi_217860482
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:43 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Elon en zijn techneuten kennende is/wordt dat continue al verbeterd.
pi_217860489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vorige week nog hier in de gemeente een fors ongeval omdat een mens verblind was door de zon…
Dus?

quote:
Laten we wel zijn: ook jij kan niets zien als je vol in de laagstaande zon moet kijken.
Ik heb geen LiDAR inderdaad.

En ik erger me aan de snelwegen vol met stilstaande auto's, omdat de bestuurder vanwege de laagstaande zon stopt met rijden.

Ooh, wacht...
Die zijn er niet.

quote:
Tesla heeft overigens de bumper camera om ervoor te zorgen dat de auto wel vooruit kan blijven kijken met laagstaande zon. Die is vrij nieuw en dus hebben de meeste Tesla’s geen bumper camera.
Dus oudere wagens gaan niet unsupervised FSD krijgen.

Daar gaat je geld.
pi_217860598
De liefde tussen Trump en Musk is wel heel erg snel voorbij.
quote:
Musk whips opposition to Trump tax plan: ‘KILL the BILL’

Elon Musk ramped up his attacks against the massive tax-cut bill President Donald Trump is pushing Congress to pass.
Musk began vocally criticizing Trump’s “one big, beautiful bill” the day before, when he slammed it as a “disgusting abomination.”
The ongoing barrage comes days after Musk ended his work as head of the so-called Department of Government Efficiency.
https://www.cnbc.com/2025/06/04/musk-trump-tax-bill.html

Musk vond het allemaal fantastisch, met zijn kettingzaag zwaaien enzo. Maar nu de EV-subsidies in de vuurlinie raken is hij ineens boos over de besparingsmaatregelen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217860608
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus?
[..]
Ik heb geen LiDAR inderdaad.

En ik erger me aan de snelwegen vol met stilstaande auto's, omdat de bestuurder vanwege de laagstaande zon stopt met rijden.

Ooh, wacht...
Die zijn er niet.
[..]

Daar gaat je geld.
Nee hoor. Je krijgt gewoon een hardware upgrade.

Maar dat doen ze pas als ze unsupervised hebben gehaald uiteraard. Dus dat is misschien pas ergens in 2026.
pi_217860613
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee hoor. Je krijgt gewoon een hardware upgrade.

Maar dat doen ze pas als ze unsupervised hebben gehaald uiteraard. Dus dat is misschien pas ergens in 2026.
Elk jaar is het volgend jaar gehaald.
pi_217860624
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef Wantie het volgende:

Daar gaat je geld.
Geen enkel merk gaat unsupervised FSD krijgen, althans, niet in de aankomende 5-10 jaar. En iedereen die FSD aanschaft zal dit begrijpen.

Dit is gewoon verzekeringtechnisch niet mogelijk, ookal zou Elon camera's uitvinden die lasers schieten als Lidar. Een verzekeringsbedrijf zal altijd in de regeltjes zetten dat de bestuurder verantwoordelijk blijft. (Of ja je moet misschien 1000 euro per maand willen betalen)

Een Tesla Cab daarentegen wel, want daar is de particuliere bestuurder niet verantwoordelijk maar Tesla zelf. Tesla deze claims natuurlijk zelf wel ophoesten. In Nederland zijn letselschades marginaal qua kosten vergeleken met die gekke rechtszaken in Amerika.

Daarnaast, een Tesla is veel meer dan FSD. De autopilot die je behoedt van onveilige situaties die je er gratis bijk krijgt, die elke maand wel weer een update krijgt met verbeterde software.

Als Tesla nu al zo veel auto's verkoopt door de jaren, moet je nagaan hoeveel dat toekomstig is met een toegestane FSD door EU.
pi_217860630
quote:
1s.gif [b]Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/445753]Wantie:

Daar gaat je geld.
In 2019 zei Elon Musk daarover het volgende:
quote:
“Buying a car today is an investment into the future. I think the most profound thing is that if you buy a Tesla today, I believe you are buying an appreciating asset – not a depreciating asset.”
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217860646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:13 schreef knoopie het volgende:
De liefde tussen Trump en Musk is wel heel erg snel voorbij.
[..]
https://www.cnbc.com/2025/06/04/musk-trump-tax-bill.html

Musk vond het allemaal fantastisch, met zijn kettingzaag zwaaien enzo. Maar nu de EV-subsidies in de vuurlinie raken is hij ineens boos over de besparingsmaatregelen.
Nee, hij vindt (terecht) dat er iets gedaan moet worden aan de enorme schuldenberg.

Het is natuurlijk wat al te dol om bedrag X te besparen met Doge en vervolgens een veelvoud daarvan weg te kieperen.

Musk is op dit punt gewoon consequent.
pi_217860659
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Elk jaar is het volgend jaar gehaald.
Eind 2026 (of eerder) spreken we elkaar weder hierover.
pi_217860704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eind 2026 (of eerder) spreken we elkaar weder hierover.
Baardmans heeft het over 10 jaar
pi_217860716
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Baardmans heeft het over 10 jaar
Ik deel zijn mening niet.
pi_217860720
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, hij vindt (terecht) dat er iets gedaan moet worden aan de enorme schuldenberg.

Het is natuurlijk wat al te dol om bedrag X te besparen met Doge en vervolgens een veelvoud daarvan weg te kieperen.

Musk is op dit punt gewoon consequent.
Musk is op dat punt vooral een fantast. Dat hele DOGE kost onder de streep waarschijnlijk meer dan het oplevert en Trump is altijd al een typische "dont tax, do spend"-Republikein geweest. Dat weet je op voorhand voor je met hem in zee gaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 5 juni 2025 @ 20:28:07 #250
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217860725
Musk heeft een complete meltdown op het moment op X :') :') :')
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')