Mijn posts van vanavond (en daarmee ik) waren onbetrouwbaar? Serieus?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hoeft niet vriendelijk te zijn. Wel betrouwbaar.
Gewoon gaan. Je hoeft niets, je kan gewoon weer niet komen als het niet bevalt. Men raadt meestal aan wel zes keer te gaan om een goed beeld te krijgen.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je er als verslaafde achter welke groep bij je past als je dit allemaal nog nooit gedaan hebt en huiverig bent door eerdere slechte ervaringen (zoals die ene kliniek)?
Zou @:Masberum bijvoorbeeld bij jou om advies kunnen vragen over welke groep voor hem geschikt zou kunnen zijn?
Je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel. Betrouwbaar in de zin dat hij je reacties kan inschatten bedoel ik. En dat die niet van willen helpen naar (voor zijn gevoel) bekritiseren/afzeiken gaan.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn posts van vanavond (en daarmee ik) waren onbetrouwbaar? Serieus?
Hij heeft een dm banquote:Op zondag 1 juni 2025 23:53 schreef kree het volgende:
dat gezegd hebbende wil ook best wel ff bellen, maar doe ff via dm dan voor nr
Dank voor de uitgebreide infoquote:Op zondag 1 juni 2025 23:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Gewoon gaan. Je hoeft niets, je kan gewoon weer niet komen als het niet bevalt. Men raadt meestal aan wel zes keer te gaan om een goed beeld te krijgen.
Verder ben je, afhankelijk van waar je woont, wel wat afhankelijk van locaties. De AA is hier groot, maar niet zo groot als in een NY, waar je op elke straathoek terecht kan. Woon je in Friesland, heb je niet veel keus.
Je kan ook naar de NA (alle drugs) of CA (coke) met een alcoholprobleem. Die groepen zijn vaak wat jonger (als in: niet écht oud met een cleantijd van 20 jaar).
Achteraf praten met de voorzitter. Vertellen wat je ervaringen waren en wat je tegenstond of opviel.
owh lekker handig dan weer, naja mss kan iemand mij. nr doorgeven dan even. ?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hij heeft een dm ban
Misschien kan het via een mod?
Laat hem gewoon gaan slapen voor nu. Morgen weer een dag.quote:Op maandag 2 juni 2025 00:00 schreef kree het volgende:
[..]
owh lekker handig dan weer, naja mss kan iemand mij. nr doorgeven dan even. ?
denk. niet slaapt teveel uit ervaring.quote:Op maandag 2 juni 2025 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laat hem gewoon gaan slapen voor nu. Morgen weer een dag.
Opende hij daarvóór al. Wel tegen de afspraken in, dus dat wordt vast nog dichtgegooid.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:59 schreef Iceage het volgende:
Hij ging slapen, maar opent wel snel nog even een nieuw topic.
R&P / Stel je hebt meestal gelijk
TR gezet.
Ja en als je in FB kijktquote:Op maandag 2 juni 2025 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Opende hij daarvóór al. Wel tegen de afspraken in, dus dat wordt vadt nog dichtgegooid.
Ja, maar dat maakt niet echt uit in mijn beleving.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Die van Dordrecht" en "big book" zeggen me niks. Maar je bent het dus eens met @:nostra dat de AA-groepen in den lande nogal verschillen van opzet & aanpak?
Hij heeft gewoon geantwoord, kree.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:50 schreef kree het volgende:
[..]
ik vind dat meer aan hem. en denk meeste bedoelen het goed.
Ja ik weet waarom. Het gepraat over narcisme in FB.quote:Op maandag 2 juni 2025 00:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ja en als je in FB kijkt
Weet je al waarom
Dit is gewoon trol gedrag
Kortom, het maakt helemaal niet uit wat ik typ want hij heeft zin vooroordeel al klaar. En daarmee ben IK onbetrouwbaar. Weljaquote:Op zondag 1 juni 2025 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel. Betrouwbaar in de zin dat hij je reacties kan inschatten bedoel ik. En dat die niet van willen helpen naar (voor zijn gevoel) naar bekritiseren/afzeiken gaan.
Maar goed, ik ben ook geen deskundige in deze. Ik doe ook maar wat..
Waarom zeg je dat tegen mij?quote:Op maandag 2 juni 2025 00:05 schreef kree het volgende:
[..]
hoe dan ook, ik wil best ff met hem bellen en ff praten.
Dit horen we al pagina’s langquote:Op maandag 2 juni 2025 00:05 schreef kree het volgende:
[..]
Helderquote:Op maandag 2 juni 2025 00:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt niet echt uit in mijn beleving.
Een boek van 200 pagina's of 20 pagina's hebben beide nut als je de wil hebt om te stoppen, en werken beide niet als je het niet wil.
Je komt binnen rond 1945 uur.
Je doet een minuut stilte en het AA gebed.
Iedereen doet zijn rondje en bij een nieuwe doen ze hun eigen verhaal weer.
Iemand leest de stap van de week op, dus na 12 weken begin je weer opnieuw.
Ze vragen hoe vind je het en of je iets wil delen.
Je doet het AA gebed en je gaat naar huis.
Weet niet hoe dat bij Nostra ging.
Maar het is geen rocketscience.
Je wordt er alleen heel nederig van.
Lijkt me nu geen goed idee.quote:Op maandag 2 juni 2025 00:05 schreef kree het volgende:
[..]
Je vat veel te persoonlijk op wat ik zeg. Zo bedoel ik het helemaal niet.quote:Op maandag 2 juni 2025 00:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Kortom, het maakt helemaal niet uit wat ik typ want hij heeft zin vooroordeel al klaar. En daarmee ben IK onbetrouwbaar. Welja![]()
En ja, ik lever soms wel kritiek, op zijn besluiteloosheid, op zijn omtrekkende bewegingen, op zijn irreële wereldbeeld, whatever (mag dat ja nee? ja) maar ik zeik zijn serieuze posts niet af ! Nergens!
(en ik scheld 'm ook niet uit. nergens)
Ja, dat lezen wij ook.quote:Op maandag 2 juni 2025 00:08 schreef kree het volgende:
ja als ik dm had was al geregeld, boeie ik hoor net dat ie dus ban daarop heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |