abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217823595
Ze had er de hele week naar toegeleefd. Zondag. Haar altaar van stilte. Geen inbox, geen videovergaderingen, geen vragen om dingen "even snel" te fixen. Gewoon een boek, een kop thee, en de tijd die eindelijk niet aan haar knaagde maar zich uitstrekte als een kat in de zon.

Ze had het ritueel inmiddels geperfectioneerd. Pantoffels. Wierook. Klassieke muziek op exact 28% volume. Geen afspraken. Geen make-up. Geen schuldgevoel.

En toen kwamen ze.

De kinderen.

Schreeuwend, gillend, stampend, alsof hun stembanden per decibel gesponsord werden. Alsof de speeltuin onder haar raam veranderd was in een gladiatorenarena van snot en hyperactiviteit.

Ze probeerde eerst nog mild te blijven. "Ach, kinderen," fluisterde ze tegen zichzelf, zoals een boeddhistische monnik die probeert een tsunami met ademhalingsoefeningen te weerstaan.

Maar na twintig minuten krijs over wie op de schommel mocht en een jengelconcert van een kind dat blijkbaar zijn sok kwijt was, knapte er iets.

> “Ik haat schreeuwende kutkinderen,” zei ze hardop. Tegen niemand. Tegen alles.

Ze schrok van haar eigen stem. Die klonk niet alleen boos — die klonk radicaal. Alsof ze elk moment een pamflet kon schrijven met de titel Kinderstilte: Pleidooi voor een Fatsoenlijke Samenleving.

Wat haar werkelijk woedend maakte, was niet alleen het geluid. Het was het vanzelfsprekende ervan. Alsof haar rust minder waard was dan hun lawaai. Alsof elke vierkante meter publieke ruimte automatisch kindergebied was. Alsof haar behoefte aan stilte iets elitairs was geworden.

> “Ze zijn gewoon kinderen,” zou haar vriendin zeggen.
“Ze zijn luid, maar dat hoort erbij.”

Nee. Wat erbij hoort is grenzen. Wederzijds respect. En de erkenning dat ‘gewoon kind zijn’ geen vrijbrief is om iedereen het gevoel te geven dat ze op een festival wonen zonder uitgenodigd te zijn.

Was ze onredelijk? Misschien.
Was ze alleen? Zeker niet.
Maar haar ergernis werd niet erkend. Integendeel — ze werd weggezet als kinderhater, als kil, als iemand die 'niet begrijpt wat het is om moeder te zijn'.

Alsof vrouw-zijn automatisch moeder-zijn impliceert.

Alsof het enige legitieme vrouwelijke geluid dat van een moeder met een buggy is.

Ze zette haar noise-cancelling koptelefoon op. Niet om de kinderen buiten te sluiten, maar om zichzelf binnen te houden. Haar grenzen te bewaken. Haar zondag te redden.

En in stilte — haar eigen stilte — formuleerde ze haar klacht aan de gemeente. Niet als een boze burger, maar als een vrouw die weigert zich te laten overstemmen.
  zondag 1 juni 2025 @ 20:16:39 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217823629
Volwassen worden is eigenlijk simpelweg snappen dat kinderen ook onderdeel zijn van de maatschappij en dan we ze niet moeten shamen als ze normaal kinderlijk gedrag vertonen.

Ze zijn buiten. Rennen en schreeuwen hoort erbij.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217823865
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:16 schreef Mikeytt het volgende:
Volwassen worden is eigenlijk simpelweg snappen dat kinderen ook onderdeel zijn van de maatschappij en dan we ze niet moeten shamen als ze normaal kinderlijk gedrag vertonen.

Ze zijn buiten. Rennen en schreeuwen hoort erbij.
Nee. Rennen en geluid maken hoort er bij. Schreeuwen alsof je in de fik staat niet. Opvoeden heet dat.
pi_217823877
Dat een Turkse moeder je post liked vind ik grappig, want de kinderen die mij gek maken zijn ook van Turkse ouders. :)
pi_217823896
Wtf is dit @Cockwhale kan jij iets hiermee met jouw expertise?
pi_217823949
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:40 schreef Servieskast het volgende:
Dat een Turkse moeder je post liked vind ik grappig, want de kinderen die mij gek maken zijn ook van Turkse ouders. :)
zover moet je die dingen niet uitzoeken. Maar mooi goed schrijfsel en zeer terechte klacht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 1 juni 2025 @ 20:48:48 #7
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_217823957
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_217823983
Aan de uitvoerende artiest en de titel zou men kunnen vermoeden dat niet iedereen daar warm voor loopt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217824099
Terechte klacht.
  zondag 1 juni 2025 @ 21:35:57 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217824355
Als je zo lang droog staat, dan ben je wat sneller geīrriteerd dus ik snap het wel.
Je bent een waardeloze agent.
pi_217824431
Kinderen van een ander zijn altijd teveel, overal en altijd.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217824521
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 21:35 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Als je zo lang droog staat, dan ben je wat sneller geīrriteerd dus ik snap het wel.
2 weken is lang?
pi_217825358
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:43 schreef Roesjesjager het volgende:
Wtf is dit @:cockwhale kan jij iets hiermee met jouw expertise?
Nee, zelfs pik kan Servieskast niet meer redden. Negen katten nemen is het enige overgebleven pad voor haar.
pi_217825364
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 21:59 schreef Servieskast het volgende:

[..]
2 weken is lang?
Jij neukte toch niet buiten relaties om? :')
pi_217825484
quote:
Dit is geen "Klassieke muziek op exact 28% volume" :N
pi_217826640
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 00:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Jij neukte toch niet buiten relaties om? :')
Jij denkt dat ik op fok alle info uit mn privé leven meld? Je neemt mijn username te serieus.
  maandag 2 juni 2025 @ 09:06:31 #17
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217826703
Wat leest dit slecht weg zeg
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217826871
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 00:00 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Nee, zelfs pik kan Servieskast niet meer redden. Negen katten nemen is het enige overgebleven pad voor haar.
Duidelijk, ik had al zo'n vermoeden.
pi_217826902
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:06 schreef SuperNeger het volgende:
Kan zo op hedendaags LinkedIN gezet worden.
  maandag 2 juni 2025 @ 09:54:09 #20
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_217827035
Tldr
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_217829098
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:13 schreef Servieskast het volgende:
Ze had er de hele week naar toegeleefd. Zondag. Haar altaar van stilte. Geen inbox, geen videovergaderingen, geen vragen om dingen "even snel" te fixen. Gewoon een boek, een kop thee, en de tijd die eindelijk niet aan haar knaagde maar zich uitstrekte als een kat in de zon.

Ze had het ritueel inmiddels geperfectioneerd. Pantoffels. Wierook. Klassieke muziek op exact 28% volume. Geen afspraken. Geen make-up. Geen schuldgevoel.

En toen kwamen ze.

De kinderen.

Schreeuwend, gillend, stampend, alsof hun stembanden per decibel gesponsord werden. Alsof de speeltuin onder haar raam veranderd was in een gladiatorenarena van snot en hyperactiviteit.

Ze probeerde eerst nog mild te blijven. "Ach, kinderen," fluisterde ze tegen zichzelf, zoals een boeddhistische monnik die probeert een tsunami met ademhalingsoefeningen te weerstaan.

Maar na twintig minuten krijs over wie op de schommel mocht en een jengelconcert van een kind dat blijkbaar zijn sok kwijt was, knapte er iets.

> “Ik haat schreeuwende kutkinderen,” zei ze hardop. Tegen niemand. Tegen alles.

Ze schrok van haar eigen stem. Die klonk niet alleen boos — die klonk radicaal. Alsof ze elk moment een pamflet kon schrijven met de titel Kinderstilte: Pleidooi voor een Fatsoenlijke Samenleving.

Wat haar werkelijk woedend maakte, was niet alleen het geluid. Het was het vanzelfsprekende ervan. Alsof haar rust minder waard was dan hun lawaai. Alsof elke vierkante meter publieke ruimte automatisch kindergebied was. Alsof haar behoefte aan stilte iets elitairs was geworden.

Nee. Wat erbij hoort is grenzen. Wederzijds respect. En de erkenning dat ‘gewoon kind zijn’ geen vrijbrief is om iedereen het gevoel te geven dat ze op een festival wonen zonder uitgenodigd te zijn.

Maar haar ergernis werd niet erkend. Integendeel — ze werd weggezet als kinderhater, als kil, als iemand die 'niet begrijpt wat het is om moeder te zijn'.

Alsof het enige legitieme vrouwelijke geluid dat van een moeder met een buggy is.

Ze zette haar noise-cancelling koptelefoon op. Niet om de kinderen buiten te sluiten, maar om zichzelf binnen te houden. Haar grenzen te bewaken. Haar zondag te redden.

En in stilte — haar eigen stilte — formuleerde ze haar klacht aan de gemeente. Niet als een boze burger, maar als een vrouw die weigert zich te laten overstemmen.
Sterkte Servies!
  maandag 2 juni 2025 @ 14:18:04 #22
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217829126
Ik woon vlakbij een basisschool en idd, dat schreeuwen alsof je in de fik staat, waarom moet dat? en dat elke fucking pauze die ze hebben.

Soms snap ik serialkillers.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_217829138
quote:
15s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:18 schreef junkiesietze het volgende:
Ik woon vlakbij een basisschool en idd, dat schreeuwen alsof je in de fik staat, waarom moet dat? en dat elke fucking pauze die ze hebben.
Omdat ze binnen de bek dicht moeten houden.

Mooiste moment is einde pauze, dat zo'n toeter gaat, nog even een slotapotheose en binnen een minuut een serene rust weerkeert O+
quote:
:o
pi_217829150
quote:
de speeltuin onder haar raam
:')
  maandag 2 juni 2025 @ 14:22:31 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217829154
TS solliciteert naar een Ikje in de NRC ofzo?
pi_217829316
quote:

Uh........
pi_217836059
Klinkt als een achterbuurt probleem.
pi_217837593
quote:

En toen kwamen ze.

De kinderen.

Ze heeft dus een geheugenstoornis.

No way dat het vorige week wél rustig was.
  Forum Admin woensdag 4 juni 2025 @ 06:53:54 #29
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_217844159
Zelf kinderen nemen, zo'n oase van rust als ze lekker naar de speeltuin zijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_217844903
quote:

En toen kwamen ze.

De kinderen.

Wat is dit voor AI-gegenereerde Faecesboek drek?
pi_217844907
quote:

:?
pi_217844953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:12 schreef CarbonC het volgende:
:?
Wellicht een referentie naar de vele mass shootings op Amerikaanse scholen?
pi_217852318
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:06 schreef SuperNeger het volgende:
AI de streepjes geven het weg:

quote:
Die klonk niet alleen boos -- die klonk radicaa
is niet de standaard - en dus lastig te typen. Chat GPT is er erg fan van
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 15:14:26 #34
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217857957
Even korte samenvatting met dank aan chatGPT:

Een vrouw koestert haar rustige zondagen als een ritueel van stilte en zelfzorg, vrij van verplichtingen. Maar haar rust wordt wreed verstoord door luidruchtige kinderen buiten. Hoewel ze eerst probeert kalm te blijven, slaat haar frustratie uiteindelijk om in woede, niet alleen vanwege het lawaai, maar vooral vanwege het gebrek aan respect voor haar behoefte aan stilte. Ze voelt zich onbegrepen en weggezet als kinderhater, terwijl ze slechts grenzen en wederzijds respect vraagt. Uiteindelijk kiest ze voor haar eigen welzijn, zet haar noise-cancelling koptelefoon op en schrijft een klacht aan de gemeente — vastberaden, niet vijandig.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 15:15:55 #35
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217857974
quote:

Wie was er eerder die basischool of jij?

Als jij eerder was dan de basissschool is dit een zwaar terechte klacht.
Als de basisschool eerder was: Eigen fucking schuld moet je maar niet in de buurt van een basisschool wonen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')