quote:The Silent Power of Negativity
Over the past few days, a few people messaged me with kind words like:
“You radiate so much positivity.”
“It’s inspiring to follow your posts, they are always so positive.”
Of course, that made me smile. But it also made me pause.
Yes, I do try to bring positive energy into what I share. But it’s not just because I’m naturally upbeat (which I think I am btw) or because things are always easy. It’s a conscious choice and it comes from something much deeper.
In my view negativity has a quiet power. It doesn’t shout.
It creeps in. Slowly.
A cynical comment here, a fear-based thought there.
Before you know it, your thinking changes and so does your belief in what’s possible.
You start playing smaller.
You second-guess ideas.
You become more reactive, less bold.
And what’s worse?
It spreads.
Just like positivity can uplift a room, negativity can drain it.
Not in obvious ways, but in tone, in doubt and in energy.
That is why I will always choose positivity.
Not to sugarcoat reality, but to shape it.
Not to avoid problems, but to face them with a mindset that looks for growth instead of blame.
Because when you lead with belief, with hope, with possibility…
you give others permission to do the same.
Because when you lead with belief, with hope, with possibility…quote:
quote:.Er zijn nachten waarop je niet slaapt om te dromen.
Er zijn nachten waarop je niet slaapt omdat je verantwoordelijk bent.
Dit ben ik.
Na 16+ uur werken.
Twee uurtjes slapen op de vloer. Geen bed. Geen excuses.
Waarom?
Omdat het project af moet. Omdat mijn team op me rekent.
Omdat ik niet leid vanaf een bureau, maar vanaf de vloer.
Volt Dynamics staat voor:
⚡ Geen uitzendbureau
⚡ Geen kopie
⚡ 100% eigenaarschap, projectbeheersing en resultaat
Iedereen wil bouwen
Tot het donker wordt
Tot je moe bent
Tot het pijn doet
Dán zie je wie doorgaat
Dán zie je wie echt leider is
Ik wil geen likes
Ik wil dat je weet:
Dit is wat het kost om te winnen.
#volt #cleanermindset #elektrotechniek #leiderschap #bouwenopniveau #geenexcuses #altijdaan
burnout in 3 .. 2 .. 1 ..quote:
Ik haal hier, wellicht gek genoeg, niet bepaald de conclusie uit dat deze meneer aan het winnen isquote:Op zondag 6 juli 2025 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Het wordt steeds gekker. Foto van Mocro die op de harde grond slaapt met kleedje:
[..]
Zin om te reageren en @arbodienst te taggen.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik haal hier, wellicht gek genoeg, niet bepaald de conclusie uit dat deze meneer aan het winnen is![]()
Welke arbodienst, hij werk toch voor zichzelf?quote:Op zondag 6 juli 2025 14:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zin om te reageren en @:arbodienst te taggen.
Ze verdienen vaak een beste boterham met al dat gelulquote:Op zondag 6 juli 2025 14:43 schreef manny het volgende:
Werk sinds kort samen met een dame die een levende versie van dit soort LinkedIn Posts is. Ze coached vrouwelijke coaches, en helpt ze met een money mindset, braak… 1 en al kul en onzin wat ze uitkraamt. Enorme meningen, nul output.
Wel grappig om er 1 in het wild tegen te komen.
Waarom werk je daar mee samen?quote:Op zondag 6 juli 2025 14:43 schreef manny het volgende:
Werk sinds kort samen met een dame die een levende versie van dit soort LinkedIn Posts is. Ze coached vrouwelijke coaches, en helpt ze met een money mindset, braak… 1 en al kul en onzin wat ze uitkraamt. Enorme meningen, nul output.
Wel grappig om er 1 in het wild tegen te komen.
We zitten samen in een soort sponsorgroepje van de lokale voetbalclub, haar zoon is er lid, en met wat ouders / leden proberen we sponsorgeld binnen te halen. Maar haar money mindset heeft tot nu toe geen euro opgeleverd.quote:
Nee hoor, vaak het is het gewoon "fake it until you make it". Ze willen natuurlijk van de daken schreeuwen dat alles zo goed gaat en hoe geweldig ze zijn met leuke selfies op Bali etc.quote:Op zondag 6 juli 2025 15:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze verdienen vaak een beste boterham met al dat gelul
quote:Op maandag 7 juli 2025 09:44 schreef manny het volgende:
[..]
We zitten samen in een soort sponsorgroepje van de lokale voetbalclub, haar zoon is er lid, en met wat ouders / leden proberen we sponsorgeld binnen te halen. Maar haar money mindset heeft tot nu toe geen euro opgeleverd.
Niko leest ons allen even een les. Uiteraard inclusief foto van Niko waarin hij voor een TV staat met daarop een foto van….. Niko.quote:Ik trainde maandenlang voor de marathon.
En ik faalde.
Niet omdat ik lui was.
Niet omdat ik het niet serieus nam.
Ik gaf alles wat ik had.
Maar op een bepaald moment zei m’n lijf: nee.
En dat is pijnlijk.
Frustrerend.
En ja, een klap op je ego.
Want falen ziet er nooit mooi uit.
Geen applaus. Geen finish. Geen overwinningsfoto.
Maar het bracht me wél iets anders:
➡ Het besef dat je soms juist groeit als het níét lukt.
➡ Dat grenzen voelen belangrijker is dan ze negeren.
➡ Dat falen niet het einde is, maar een tussenstop.
We delen allemaal graag de overwinningen.
Maar dit was er ook één. Gewoon een andere soort.
Geen medaille.
Wel een les die blijft hangen.
Niet alles lukt.
En dat is precies waarom je verder komt.
Link naar haar Linkedin graag.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:44 schreef manny het volgende:
[..]
We zitten samen in een soort sponsorgroepje van de lokale voetbalclub, haar zoon is er lid, en met wat ouders / leden proberen we sponsorgeld binnen te halen. Maar haar money mindset heeft tot nu toe geen euro opgeleverd.
Nope. Dat doe ik niet.quote:
Jouw probleem. Ze komt hier vast en zeker nog wel eens voorbij in dit fantastische topic!quote:
Nico heeft gewoon niet genoeg getraind.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:24 schreef de_boswachter het volgende:
Niko Saris - ik maak je zichtbaar in de maakindustrie
[..]
Niko leest ons allen even een les. Uiteraard inclusief foto van Niko waarin hij voor een TV staat met daarop een foto van….. Niko.
Zou Niko zichzelf in de spiegel aftrekken denken jullie?
HET IS NIKOquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nico heeft gewoon niet genoeg getraind.
Dat doen Nico’s. En dan zeggen ze dat er eigenlijk beter van zijn geworden.
Bedoel natuurlijk de arbeidsinspectie.quote:Op zondag 6 juli 2025 15:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Welke arbodienst, hij werk toch voor zichzelf?
Ook dat geldt toch niet als je voor jezelf werkt?quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik
[..]
Bedoel natuurlijk de arbeidsinspectie.
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook dat geldt toch niet als je voor jezelf werkt?
En dan uiteraard een foto, genomen vanaf de achterzijde van de dochter in trouwjurk, van een uiterst emotionele Bettina.quote:👰🏻 En dan trouwt je dochter 👰🏻
Een dag waar ik lang naar uitkeek, die steeds meer gekleurd werd door de voorbereidingen, door de verhalen. Ik werd gevraagd als getuige. Ik ging mee om haar trouwjapon te kopen. Ik zag foto’s voorbij komen van proefkapsels en visagie, van de boerderij van de vader van mijn aanstaande schoonzoon, waar de plechtigheid en het feest zouden plaatsvinden.
De emotie die bij zo’n dag hoort is intens en ook geweldig. En als de dag dan aanbreekt en je stapt uit de auto… en je dochter en haar aanstaande man zijn bezig met trouwfoto’s maken… dan kan het zomaar zó zijn dat de fotograaf zo’n moment vastlegt.
Een moment van liefde, van stil vallen bij de aanblik van je geliefde dochter, van je eerstgeborene, een moment van puur geluk ❤❤
#Invoelend #stressbestendig #meelevend #meedenkend #persoonlijkebenadering #lifestylecoach #spiritueel.quote:Op donderdag 10 juli 2025 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
Bettina de Jong - Commissaris / Bestuurder
[..]
En dan uiteraard een foto, genomen vanaf de achterzijde van de dochter in trouwjurk, van een uiterst emotionele Bettina.
#howcanimakethisaboutme
Ik zie echt totaal geen enkel haakje waarom dit op LI moet staan
"money mindset"quote:Op maandag 7 juli 2025 09:44 schreef manny het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |