Whehe, klopt ook nog.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:09 schreef Viv het volgende:
London Zoo heeft een leuke post op Facebook die jullie wel kunnen waarderen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/share/p/1Fsde1rA97/
Daar werken inderdaad een heleboel mensen die een opleiding hebben gevolgd bij "the school of life" heb ik gezien!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel van die gasten met domme verhalen op LI werken bij dezelfde firma “Open to Work”
quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:16 schreef Irritatie100 het volgende:
https://translate.kagi.com/?from=en&to=linkedin
Kwam net per toeval dit tegen, moest gelijk aan dit topic denken.
Daarnaast is t natuurlijk 100% verzonnen. Kan ook wel foto maken van mijn bord en dan aangeven dat ik de buurman een patatje heb gegeven.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij vindt een verhaal op LinkedIn zetten over dat je een monteur bij je thuis een bord friet hebt gegeven en een foto daarvan posten normaal?
Daarnaast krijgen monteurs doorgaans prima betaald voor overwerk en doen ze het maar al te graag. En ze krijgen ook gewoon geld om te gaan eten, wat hij nu dus in zijn zak kan houden (als dit verhaal waar is, wat ik betwijfel).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2026 01:33:38 ]
quote:Op maandag 30 maart 2026 01:33 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Was een goede week
1. Recruiter die een Engelstalig bericht stuurt dat hij mensen zoekt voor functie X en de vereiste is dat ik goed Nederlands spreek. 2 dagen later nog een opdringerig bericht erachteraan met dat hij een reactie wil.
Chatgpt heeft hem "goed" geholpen.
2. Een dame die op een nieuwsartikel over onze vroegere werkgever een heel epistel schrijft over dat de overheid zo slecht is voor gedupeerden van het toeslagenschandaal, erbij haalt dat zij zich in de slachtoffers kan inleven want ze is zelf ook weleens gediscrimineerd blablabla.
Rarara waar hebben wij samen gewerkt...Ah UHT. Laat me raden, het contract niet verlengt en nu is ze boos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook in moeilijke tijden.
Hahahaha. Ja, daar hebben denk ik echt > 10.000 mensen gewerkt. Zij kreeg geen nieuw contract omdat ze schijnzelfstandige is en UHT daar per 1 april 2025 afscheid van nam.quote:Op maandag 30 maart 2026 07:39 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ah UHT. Laat me raden, het contract niet verlengt en nu is ze boos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2026 23:42:13 ]
Al is dit waar, waarom gebruik je LinkedIN als dagboek?quote:"Op tijd naar bed jongen"
Zegt de conducteur tegen een man die er moe uitziet en even met z'n hoofd op de schouder van z'n vriendin leunt.
Hij verstaat het niet en de conducteur zegt het nog een keer, maar nu in het Engels.
"You have to go to bed early tonight"
Ze lachen bevestigend. 😄
Op weg naar familie doorkruis ik Nederland. Omreizen via Amsterdam om uiteindelijk via Utrecht, Arnhem en Zutphen diep in de Achterhoek uit te komen.
Net een prachtige ontmoeting op het station en de trein. Een vrouw met gele tulpen, zelf verpakt in geel crêpepapier, met transparant folie eromheen. We raakten al snel in gesprek toen ze vroeg of ze naast me kon zitten op een bankje. "Ja, ik zit dan nogal dichtbij". Waarop ik zei "gezellig". We begonnen te praten over familie, over verbinding, over gemis, over zzp'er zijn, over geen partner of kinderen hebben. Over alles eigenlijk.
Het is Pasen. Samen zijn. En dat er niets tussen zit. Openheid. Oprechte nieuwsgierigheid. Herkenning in elkaars verhalen en gevoelens.
Die eenvoud.
Die schoonheid.
Die verbinding.
💛
#Pasen #verbinding
Als dit waar is, hetgeen ik ten zeerste betwijfel, is het zo'n hinderlijke autist die tegen iedereen begint te tetteren in de trein. Als een soort hond die meteen naar je toekomst als je oogcontact maakt.quote:Op maandag 6 april 2026 13:31 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
"Op tijd naar bed jongen"
Zegt de conducteur tegen een man die er moe uitziet en even met z'n hoofd op de schouder van z'n vriendin leunt.
Hij verstaat het niet en de conducteur zegt het nog een keer, maar nu in het Engels.
"You have to go to bed early tonight"
Ze lachen bevestigend. 😄
Op weg naar familie doorkruis ik Nederland. Omreizen via Amsterdam om uiteindelijk via Utrecht, Arnhem en Zutphen diep in de Achterhoek uit te komen.
Net een prachtige ontmoeting op het station en de trein. Een vrouw met gele tulpen, zelf verpakt in geel crêpepapier, met transparant folie eromheen. We raakten al snel in gesprek toen ze vroeg of ze naast me kon zitten op een bankje. "Ja, ik zit dan nogal dichtbij". Waarop ik zei "gezellig". We begonnen te praten over familie, over verbinding, over gemis, over zzp'er zijn, over geen partner of kinderen hebben. Over alles eigenli
Hardop gelachen. Hahahaha. Als introvert vind ik zulke gedrag ook erg irritant.quote:Op maandag 6 april 2026 15:00 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Als dit waar is, hetgeen ik ten zeerste betwijfel, is het zo'n hinderlijke autist die tegen iedereen begint te tetteren in de trein. Als een soort hond die meteen naar je toekomst als je oogcontact maakt.
quote:Ik heb afgelopen weekend een koude kroket gegeten. Niet omdat het restaurant waar ik op het terras zat hem koud serveerde. Maar omdat ik uit m’n panty ben geschoten tegen twee mannen van Handhaving.
Ik zit sowieso nooit chill in ‘de stad’ omdat mijn radar altijd aan staat. Ik zie mensen sjouwen met wat ze nog aan spullen hebben. Mensen blikjes rapen. Mensen vermoeid strompelen. Gewoon omdat je veldwerker bent.
Maar goed. Wij dus op een terras. Schouwburgplein. In de zon. Voor ons een hele hoop lege bankjes. En een paar bezet. Mensen die ook aan het genieten waren van de zon. Voor ons twee individuen. Allebei waren ze vermoeid en belast gaan liggen op een bankje. De man had zijn schoenen uitgetrokken en de vrouw lag met haar hoofd op een koffer. Verder niets. Geen alcohol gebruik. Geen rommel. Gewoon twee mensen. Liggend.
En daar waren de handhavers. Maakte ze wakker en vertelde de slapers om te gaan zitten. Beide gehoorzaamden ze.
Ik nam geïrriteerd een slok van m’n rosé. Waarom mogen die mensen daar niet liggen. Wie zijn ze tot last.
Na 10 minuten kwamen dezelfde handhavers weer terug gefietst. De vrouw was weer gaan liggen en ze vroegen om haar legitimatie. Ik kon het niet langer aanzien. En ben het gesprek aangegaan. Dat werd geen gesprek. Want mevrouw; regels zijn regels.
Begrijpen ze het dan echt niet? Wat als je echt niets hebt. Je eindelijk even kan slapen.
Waar is de menselijkheid.
De vrouw kreeg een boete.
Mijn koude kroket smaakte uiteindelijk prima. Maar die middag had een bittere nasmaak. Ik hoop dat de handhavers dit gesprek herinnerde toen ze ‘s avonds in hun lekkere bed lagen.
quote:Picture this. Zondag, bij de roeimachines op de sportschool.
De mevrouw naast mij vraagt:
“Hoe ver ben jij al in je zwangerschap?”
Enigszins verbaasd kijk ik haar aan en zegt:
“Niet. Ik ben niet zwanger. Ik ben gewoon dik.”
Ik stop met praten en kijk haar vriendelijk aan.
Meestal ga ik iemand redden.
Deze keer bleef ik stil. Ik ben benieuwd of ik zelf aan kan om haar ongemak te verdragen. Want ik voel me ook ongemakkelijk.
Meestal maak ik er dan snel een grapje van. Dan zeg ik iets heel hards over mezelf waardoor we lachen en de spanning weg is.
Of zeg ik “oh joh, maakt niet uit.” Ik ga ook wel eens uitleggen waarom ik er zwanger uit zie.
Alsof dat een excuus geeft om dit te vragen.
Nu blijf ik stil. De mevrouw zegt sorry. En dat ze zich nu ongemakkelijk voelt.
Ik ook zeg ik.
We voelen ons allebei ongemakkelijk in de woorden die je niet meer kunt terughalen.
En het is even wat het is.
Niet omdat ik nou zo’n hard persoon ben. Maar ik wil ervaren wat het doet wanneer ik verantwoordelijkheid laat waar die hoort.
Want misschien is dat ongemak precies wat nodig is
om de volgende keer eerst iets anders te vragen. Of gewoon geen commentaar te leveren op andermans lichaam.
Wat denk jij?
Linkje of screenshot?quote:Op maandag 6 april 2026 16:31 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Nou, nog eentje. Volgens mij ziet iedereen het verschil wel tussen een zwangere buik en een buik met een dikkere vetlaag, toch?
[..]
Dat was ooit de afspraak in dit topic. We willen graag weten wie het post en wat de reacties op het nepbericht zijn. Als je dat niet wil vermelden kun je beter geen nepverhalen meer plaatsen, met een beetje moeite zijn de auteurs toch wel te achterhalen.quote:Op maandag 6 april 2026 21:01 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
AVG-grondslag om dat te plaatsen? Ik ga dat daarom niet doen.
Als ik iets op LinkedIn plaats mag iemand daar toch naar kijken / of iemand anders erop wijzen?quote:Op maandag 6 april 2026 21:01 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
AVG-grondslag om dat te plaatsen? Ik ga dat daarom niet doen.
Lijkt me dat een linkje naar het (openbare) bericht op LinkedIn inderdaad wel okay is. Maar bijvoorbeeld foto's zou ik hier niet plaatsen, want daar heeft de persoon in kwestie geen toestemming voor gegeven.quote:Op dinsdag 7 april 2026 06:53 schreef manny het volgende:
[..]
Als ik iets op LinkedIn plaats mag iemand daar toch naar kijken / of iemand anders erop wijzen?
Wat heeft avg hier mee te maken? Of mis ik iets.
Allemaal AI rommel.quote:Op maandag 6 april 2026 16:31 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Nou, nog eentje. Volgens mij ziet iedereen het verschil wel tussen een zwangere buik en een buik met een dikkere vetlaag, toch?
[..]
Prima dat dat de afspraak is, maar de AVG blijft leidend. Linkje = naar persoonsgegevens = herleidbaar naar persoon. Als we willen dat FOK! blijft bestaan moeten we hen geen boete aansmeren door persoonsgegevens te plaatsen.quote:Op maandag 6 april 2026 21:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat was ooit de afspraak in dit topic. We willen graag weten wie het post en wat de reacties op het nepbericht zijn. Als je dat niet wil vermelden kun je beter geen nepverhalen meer plaatsen, met een beetje moeite zijn de auteurs toch wel te achterhalen.
Precies. Worden zulke mensen nooit door hun werkgever aangesproken op dat ze niet zulke onzin op Linkedin moeten zetten?quote:Op woensdag 8 april 2026 13:02 schreef Ronald het volgende:
Linkedin zit helemaal vol met AI berichten of in ieder geval berichten die herschreven zijn.
Allemaal met korte zinnetjes.
En dan nog een zinnetje
En dan even een spatie
Nee dus.
En toen gebeurde er iets.
etc ...
quote:In de eerste sessie haalt ze een trouwfoto tevoorschijn. Een stralend koppel, vier weken geleden getrouwd in Italië. Zonnestralen, bergen en liefde. Het leven in zijn mooiste vorm. Ze glimlacht wanneer ze het beeld aan me laat zien. ‘De Bruiloft was magisch.’ Iets wat zij zelf niet meer mogelijk had gehouden sinds twee weken eerder de diagnose kwam: ongeneeslijk ziek.
Ze vertelt dat het door laten gaan van de bruiloft geen keuze was, maar een statement. Een signaal van haar levenshouding. Doodgaan is geen optie. Opgeven ook niet.
En toch zie ik in haar ogen iets anders. Een subtiele angst, een vermoeidheid, een vraag die ze nog niet hardop durft te stellen. Want het echte gevecht speelt zich niet af in het ziekenhuis, maar intern.
In onze samenwerking hoefde ze voor het eerst niet sterk te zijn. Niet positief. Niet dapper. Niet de versie van zichzelf die iedereen ziet op die foto.
Ze mocht mens zijn. Met alles wat daarbij hoort: liefde, verdriet, hoop, angst. Alles en tegelijkertijd. Dat is wat heling doet. Het brengt je terug bij wie je bent, niet bij hoe je zou moeten zijn. Het leven wordt niet lichter door te vechten, maar door te durven voelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |