Alle speelgoed is dan gevaarlijk .... fietsjes en stepjes ook .....quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:31 schreef marretak het volgende:
In de achtertuin van een huis aan de Loggerstraat in Nieuw-Lekkerland is zaterdagochtend een jongetje van 5 jaar zwaargewond geraakt tijdens het spelen. Hij kwam klem te zitten in een klimnet en als gevolg daarvan werd zijn ademhaling afgesneden.
De vader vond zijn zoon, wist hem uit het klimnet te halen en begon direct met reanimeren, schrijft een 112-correspondent. De hulpdiensten, waaronder een traumahelikopter, rukten uit om ook eerste hulp te verlenen.
Na een tijdje werd het slachtoffertje in een ambulance gelegd en vervoerd naar een parkeerplaats verderop, naast het zwembad in Nieuw-Lekkerland. Daar stond de traumahelikopter gereed.
Vanwege drukte en wegafsluitingen op de route naar het ziekenhuis is het slachtoffer bij hoge uitzondering met de helikopter naar het Erasmus MC in Rotterdam gevlogen. Dat gebeurt vrijwel nooit.
[ afbeelding ]
https://www.rijnmond.nl/n(...)ns-spelen-op-klimnet
Toch gevaarlijk kinderspeelgoed?
Ja ik vond het sowieso altijd teringdingen, geen idee waarom, maar ok dus nu ook wurgwaardig ook nog eens?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:56 schreef maily het volgende:
En die klimnetten staan zowat op elk schoolplein.
Springtouwen ookquote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:13 schreef marretak het volgende:
[..]
Ja ik vond het sowieso altijd teringdingen, geen idee waarom, maar ok dus nu ook wurgwaardig ook nog eens?
Ken ik nog allemaal uit mijn jeugd. In het Schutterspark in Brumssum had je van die enorme stalen klimrekken van soms wel 10/15 meter hoog, en reuze glijbaan die van hout was en gleed natuurlijk door de ruwheid of het zand wat erop lag van geen meter, je had altijd splinters in je achterste, En ja die grote houten ronddraaiende tonnen die op een soort van kogellagers liep, daar gooide ik wel eens een steen tussen waardoor die ton ontspoorde. En dan had je nog een soort van tokkelbaan waar je jezelf moest vasthouden een een soort van katrol die over een staalkabel ging.quote:Op zondag 1 juni 2025 06:37 schreef raptorix het volgende:
Dit is niks, vroeger hadden we veel gevaarlijke shit in de speeltuin, en dan gingen we er ook nog gekkere dingen mee doen. Kent iemand die familieschommels nog? Dat waren van die dingen van 500 kilo, meermaals gezien dat een kind zo een ding tegen ze kop aan kreeg (kennelijk waren we vroeger wat harder).
Of van die Houten Hamster tonnen, moest je eigenlijk in lopen, maar als je er in ging liggen en iemand hem duwde ging je heel snel over de kop
Ja dat laatste is dus die familieschommel, als je dan met ze 2en op die achterkant ging staan, ging dat ding veel hoger dan bedoeling was.quote:Op zondag 1 juni 2025 07:35 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ken ik nog allemaal uit mijn jeugd. In het Schutterspark in Brumssum had je van die enorme stalen klimrekken van soms wel 10/15 meter hoog, en reuze glijbaan die van hout was en gleed natuurlijk door de ruwheid of het zand wat erop lag van geen meter, je had altijd splinters in je achterste, En ja die grote houten ronddraaiende tonnen die op een soort van kogellagers liep, daar gooide ik wel eens een steen tussen waardoor die ton ontspoorde. En dan had je nog een soort van tokkelbaan waar je jezelf moest vasthouden een een soort van katrol die over een staalkabel ging.
Dan had je nog een reuze zeg maar schommelboot (van geheel staal en hout) die door twee keer 5 man (of meer) geschommeld kon worden en als je te fanatiek was met schommelen kon hij zelfs ontsporen van de rails waar hij op lag.
over de kop gaan met de schommel, doorslaan, dat kan ik me nog wel herinnerenquote:Op zondag 1 juni 2025 07:35 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ken ik nog allemaal uit mijn jeugd. In het Schutterspark in Brumssum had je van die enorme stalen klimrekken van soms wel 10/15 meter hoog, en reuze glijbaan die van hout was en gleed natuurlijk door de ruwheid of het zand wat erop lag van geen meter, je had altijd splinters in je achterste, En ja die grote houten ronddraaiende tonnen die op een soort van kogellagers liep, daar gooide ik wel eens een steen tussen waardoor die ton ontspoorde. En dan had je nog een soort van tokkelbaan waar je jezelf moest vasthouden een een soort van katrol die over een staalkabel ging.
Dan had je nog een reuze zeg maar schommelboot (van geheel staal en hout) die door twee keer 5 man (of meer) geschommeld kon worden en als je te fanatiek was met schommelen kon hij zelfs ontsporen van de rails waar hij op lag.
Ja dat waren die stalen schommels, ging wonderbaarlijk eigenlijk wel goedquote:Op zondag 1 juni 2025 08:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
over de kop gaan met de schommel, doorslaan, dat kan ik me nog wel herinneren
nee ook met touwenquote:Op zondag 1 juni 2025 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat waren die stalen schommels, ging wonderbaarlijk eigenlijk wel goed
Die tonnenquote:Op zondag 1 juni 2025 06:37 schreef raptorix het volgende:
Dit is niks, vroeger hadden we veel gevaarlijke shit in de speeltuin, en dan gingen we er ook nog gekkere dingen mee doen. Kent iemand die familieschommels nog? Dat waren van die dingen van 500 kilo, meermaals gezien dat een kind zo een ding tegen ze kop aan kreeg (kennelijk waren we vroeger wat harder).
Of van die Houten Hamster tonnen, moest je eigenlijk in lopen, maar als je er in ging liggen en iemand hem duwde ging je heel snel over de kop
Hoe vaak ik wel niet zwaargewond had kunnen raken met wat ik allemaal als kind wel niet deed.quote:Op zondag 1 juni 2025 06:37 schreef raptorix het volgende:
Ai ai ai ja, peuters kan je ook niet echt alleen laten want die rennen zo onder een auto ofzo?quote:Op zondag 1 juni 2025 09:47 schreef MichaelScott het volgende:
Hoop dat die vader hem snel genoeg gevonden heeft.
Zal in de achtertuin niet snel gebeuren ...quote:Op zondag 1 juni 2025 18:24 schreef marretak het volgende:
[..]
Ai ai ai ja, peuters kan je ook niet echt alleen laten want die rennen zo onder een auto ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |