Stay tuned. Volgens mij Six. een rechte lijst op elke cm inzagen of zoiets. Maar ik kan het hem even niet vragen. De aannemer werkt hier vaak samen met zijn broer maar die was even niet beschikbaar toen de betonwagen kwam. Dus Six. heeft een uur lang staan knallen, hij kruien op de oprit. De aannemer ging de helling af het gat in. Six. ligt even lekker te tukken op de bankquote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:56 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Ja, dat is een optie voor de boeiboord. Ik bedoelde de aansluiting van de dakbedekking op de boeiboord.
Ik heb al jaren een idee van een rond prieel met platdak. Maar heb nog geen mooie oplossing gevonden voor de daktrim/deklijst.
Hehe, in onze vorige huis hebben wij zo een situatie gehad. Six. en m'n schoonvader waren aan het egaliseren op de overloop. Blijkbaar zat er ergens een gaatjequote:
Goeie timingquote:Op maandag 14 juli 2025 22:17 schreef Seven. het volgende:
De regenwaterleidingen worden nog verlegd, er zit niet genoeg afschot in (bleek vandaag tijdens een hoosbui).
Yes. Binnenmuren wordt opgemetseld met een kleiner formaat kalkzandsteen en daar komt dan het houtskelet op te staan. Dus de buitenlaag draagt vrijwel niets. De oprit klinkers komen er een stukje overheen en de gevelbekleding ook.quote:Op maandag 14 juli 2025 22:25 schreef tux87 het volgende:
Bijzonder, een trasraam van kalkzandsteen. Dit is het buitenblad toch?
Trascement ook gebruikt?quote:Op maandag 14 juli 2025 22:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes. Binnenmuren wordt opgemetseld met een kleiner formaat kalkzandsteen en daar komt dan het houtskelet op te staan. Dus de buitenlaag draagt vrijwel niets. De oprit klinkers komen er een stukje overheen en de gevelbekleding ook.
Trasraam, wat geleerd vandaag!
Dat weet ik eigenlijk niet.quote:
Thanks! Ik ga een balletje opgooienquote:Op dinsdag 15 juli 2025 08:24 schreef tux87 het volgende:
Eigenlijk is kalkzandsteen daar niet voor bedoeld. Dat gezegd hebbende, hier is het ook in 1970 zo gedaan. Maar het grondwater zit hier heel diep. Kalkzandsteen zuigt vol water en dan kan het kapot vriezen. Misschien goed om het te behandelen met bitumen emulsie voor de zekerheid..
Geen enkel probleem. Impregneren werkt zelfs negatief uit; het ester uit de grond raakt erin opgesloten.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:52 schreef Seven. het volgende:
tux, ik heb het met Six. gehad over het kalkzandsteen. Hij zegt dat het gewoon gangbaar materiaal is en dat het nooit zó hard zal vriezen. Dus het wordt niet geïmpregneerd.
Impregneren is iets anders, daar ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Geen enkel probleem. Impregneren werkt zelfs negatief uit; het ester uit de grond raakt erin opgesloten.
Dit klinkt als een klok klepel verhaal , je weet wel wat Esters zijn?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Geen enkel probleem. Impregneren werkt zelfs negatief uit; het ester uit de grond raakt erin opgesloten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 19-07-2025 07:50:38 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 07:37 schreef dop het volgende:
[..]
Dit klinkt als een klok klepel verhaal , je weet wel wat Esters zijn?water, maar mobiel typt lastig en editen al helemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
Neem je tijd misschien kun je toelichten wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:13 schreef blomke het volgende:
[..]
water, maar mobiel typt lastig en editen al helemaal.
Ja, maar dat idee heeft Six. afgeschoten helaas. Wat betreft gevelbekleding is dat op dit punt ook geen optie meer, de bestelling is al geplaatst en Cedral is er ook niet geschikt voor.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:54 schreef Elleska het volgende:
@:Seven. Dat schiet al mooi op!
Niet alleen de aanbouw maar ook de schuur. Daar kunnen jullie met dit tempo in de zomer al mooi van genieten verwacht ik. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat dak uitpakt. Het is vast te laat om dat ronde effect terug te laten komen in het dak van de aanbouw?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |