Zou je die (ronde) kraallatten ook gebogen kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. EPDM om de kraallat vouwen. Dan loopt het water over de "voorkant-met-kraaldeel" naar beneden en komt het niet in contact met de multiplex.
Nee. Niet het EPDM over de kraallat, maar de kraallat over het EPDM.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou je die (ronde) kraallatten ook gebogen kunnen krijgen?
Foto dan?quote:Op maandag 18 augustus 2025 22:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik wel. Sterker nog: heb onze serredak met een kraallat afgewerkt.
Nu ben ik de draad weer kwijt hoorquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:31 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Nee. Niet het EPDM over de kraallat, maar de kraallat over het EPDM.
Die buig je om de rondingquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan gaat ie rotten. EPDM moet al het hout (ook van de kraallat) beschermen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:31 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Nee. Niet het EPDM over de kraallat, maar de kraallat over het EPDM.
?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan gaat ie rotten. EPDM moet al het hout (ook van de kraallat) beschermen.
Omdat je het zo vriendelijk vraagt:quote:
Je kan in dat geval ook out of the box denken en een ander meer buigzaam materiaal kiezen. Zolang de lijm erop hecht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is een rechte serrequote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat je het zo vriendelijk vraagt:
frontaal:
[ afbeelding ]
van bovenaf:
[ afbeelding ]
Werkt uitstekend en aan de onderzijde zit de goot; niemand die het ziet vanaf de tuin (behalve @bleiblei natuurlijk).quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is een rechte serre.
En vreselijke afwerking. Maar goed, ik vermoed dat ik een pietlut ben qua zichtbare details.
Nu ben ik ook even kwijt hoe de dakopbouw is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Werkt uitstekend en aan de onderzijde zit de goot; niemand die het ziet vanaf de tuin (behalve @:bleiblei natuurlijk).
Wat gelijk een volgend punt is: hoe maak je hier @:Seven. een gebogen goot onder!?
is (nog?) geen opstand te zien in elk geval.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:05 schreef Seven. het volgende:
Gisteren las ik iets over code geel voor morgen. Dus vandaag heeft Six.
het EPDM op het dak van de schuur geplakt (het lag er nog los op).
[ link | afbeelding ]
rest
1) Klopt, die is er niet, is plat dakbeschotquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:53 schreef _mido het volgende:
Hier:
[..]
1) is (nog?) geen opstand te zien in elk geval.
2) Ik ben ook wel benieuwd wat de opbouw nu is. Heb er totaal geen beeld meer bij wat nu de bedoeling is.
Niet! Er zit flink wat afschot in het dak naar de rechte achterkant, die rechtstreeks afvloeit op de beek.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Werkt uitstekend en aan de onderzijde zit de goot; niemand die het ziet vanaf de tuin (behalve @:bleiblei natuurlijk).
Wat gelijk een volgend punt is: hoe maak je hier @:Seven. een gebogen goot onder!?
Er zit een gebogen opstand aan de rand. Is dat op deze foto beter te zien?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:53 schreef _mido het volgende:
Hier:
[..]
is (nog?) geen opstand te zien in elk geval.
Ik ben ook wel benieuwd wat de opbouw nu is. Heb er totaal geen beeld meer bij wat nu de bedoeling is.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er zit een gebogen opstand aan de rand. Is dat op deze foto beter te zien?
[ link | afbeelding ]foto online delen
Hehequote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:03 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Kijk, now are we getting somewhere. Ik zou die hele kraal en goot dan vergeten.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:46 schreef tux87 het volgende:
Je zou het ook nog ventilerend kunnen uitvoeren...
Joh, was dat nu zo moeilijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:03 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Kijk, now are we getting somewhere. Ik zou die hele kraal en goot dan vergeten.
De opstand afschuinen richting dak, en het epdm tot op de opstand verlijmen. Een verduurzaamd of hardhout regelwerk achter de dakrand.quote:
Goede oplossing.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:13 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft vandaag een testje gedaan. Geen skihut vibes gelukkig.
[ link | afbeelding ]
Wie begon er met deze schets:quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 22:54 schreef bleiblei het volgende:
Joh, was dat nu zo moeilijk.
Was vrij duidelijk deze situatie dacht ik zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |