abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2025 @ 11:16:00 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217816179
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:14 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Rustig aan maar Taradrol, help Lord-Ronddraai liever met een wat meer inhoudelijke reactie. Dit draagt zo weinig bij.
Met sommigen hier heeft het geen zin om te discussiëren, die moet je gewoon af en toe op hun onzin wijzen.
pi_217816188
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:15 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Dat kan je iets genuanceerder zien, echt waar. Dit helpt niet.
Ik maak me geen illusies over de pro-Israel users in dit topic. Die willen niet geholpen worden ze zijn heilig overtuigd van het eigen gelijk.
pi_217816193
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Met sommigen hier heeft het geen zin om te discussiëren, die moet je gewoon af en toe op hun onzin wijzen.
Precies zijn we het toch over íets eens.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:18:05 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217816196
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik maak me geen illusies over de pro-Israel users in dit topic. Die willen niet geholpen worden ze zijn heilig overtuigd van het eigen gelijk.
-O-
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 1 juni 2025 @ 11:19:19 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217816207
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]
[..]
-O-
Maak daar maar eens chocola van.
pi_217816218
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]
[..]
-O-
Ja er is altijd wel een twitteraccountje dat dat wereldbeeld bevestigd.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:21:31 #67
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217816250
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maak daar maar eens chocola van.
Haha, tsja...

Ik heb een idee, verklaar mij gewoon als gedeelde vijand, en dan kunnen jullie daarna samen een biertje drinken, gewoon als mensen, en niet als labels.
pi_217816354
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Haha, tsja...

Ik heb een idee, verklaar mij gewoon als gedeelde vijand, en dan kunnen jullie daarna samen een biertje drinken, gewoon als mensen, en niet als labels.
Waarom zou ik, volgens mij begrijp je heel goed dat een conflict als dit 50 tinten grijs is en niet zwart-wit.
Ik heb sowieso geen vijanden.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:30:57 #69
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217816427
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zou ik, volgens mij begrijp je heel goed dat een conflict als dit 50 tinten grijs is en niet zwart-wit.
Ik heb sowieso geen vijanden.
Al-Khidr (wijst naar de helling beneden):
"Zie je dat veld? Een Joodse boer bewerkt het. En vijftig meter verder, langs dat pad, verkoopt een Palestijnse familie uien. Ze hebben nooit met elkaar gesproken. Maar ze hebben elkaar twintig jaar lang ouder zien worden."

Salomo:
"En?"

Al-Khidr:
"Ik bracht ze op een dag thee. Zette ze onder een boom. Sprak niet over land of rechten. Alleen over het weer, de bodem, de prijs van uien dat seizoen. En geloof het of niet... ze kregen ruzie over de beste manier om radijs te planten. En ze lachten."

Salomo:
"Dat is alles?"

Al-Khidr (glimlacht):
"Dat is alles, Salomo. Vrede begint wanneer mensen zien dat hun vijand... ook gewoon een mens kan zijn. Misschien zelfs een irritante. Maar niet langer alleen een beangstigend label. Het begint op het moment dat 'zij' een gezicht krijgt. Een naam. Een buur."
pi_217816670
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:01 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Hoe harder je jezelf vanuit angst blijft verdedigen en met vingers blijft wijzen, hoe meer je de reputatie van Israël nog verder richting de afgrond helpt. Waarom snap je niet dat het slimmer is om de hoofdoorzaak van het conflict weg te nemen, dan bezig te blijven met het bestrijden van de symptomen? Die symptomen gaan nooit weg namelijk, tenzij je de hoofdoorzaak wegneemt.
Hij is er nog niet aan toe om de waarheid te trotseren.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:53:26 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217816691
zoals ik al zei: de maskers vallen af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 1 juni 2025 @ 12:01:06 #72
64288 Bensel
Ladderzat
pi_217816752
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:47 schreef Hallulama het volgende:

[..]
We moeten waken voor het in de wereld slingeren van zowel anti-Israël als anti-Palestina drek.

We moeten meer werken aan een gebalanceerd beeld en aan een oplossingsrichting.

Israël en Palestina verdienen allebei een eigen staat.

Het zijn gewoon mensen, net zoals jij en ik.

Mensen die gewoon willen leven.

Niet heel ingewikkeld.
sorry, maar een 2 statenoplossing is voorbij. Gaza was een 2 statenoplossing in het klein. We weten allemaal wat er is gebeurt na hun onafhankelijkheid.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_217816888
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:30 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Al-Khidr (wijst naar de helling beneden):
"Zie je dat veld? Een Joodse boer bewerkt het. En vijftig meter verder, langs dat pad, verkoopt een Palestijnse familie uien. Ze hebben nooit met elkaar gesproken. Maar ze hebben elkaar twintig jaar lang ouder zien worden."

Salomo:
"En?"

Al-Khidr:
"Ik bracht ze op een dag thee. Zette ze onder een boom. Sprak niet over land of rechten. Alleen over het weer, de bodem, de prijs van uien dat seizoen. En geloof het of niet... ze kregen ruzie over de beste manier om radijs te planten. En ze lachten."

Salomo:
"Dat is alles?"

Al-Khidr (glimlacht):
"Dat is alles, Salomo. Vrede begint wanneer mensen zien dat hun vijand... ook gewoon een mens kan zijn. Misschien zelfs een irritante. Maar niet langer alleen een beangstigend label. Het begint op het moment dat 'zij' een gezicht krijgt. Een naam. Een buur."
Daar zijn radicale elementen aan beide zijdes heel erg bang voor. Stel je eens voor dat de angst weg gaat en dat ze niet meer nodig blijken te zijn en mensen elkaar als mensen zien.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:26:35 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217817164
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:11 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daar zijn radicale elementen aan beide zijdes heel erg bang voor. Stel je eens voor dat de angst weg gaat en dat ze niet meer nodig blijken te zijn en mensen elkaar als mensen zien.
En het wrange is dat juist mensen die er zo instonden aan Israëlische kant zijn afgeslacht op 7 oktober.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:31:37 #75
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217817270
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
En het wrange is dat juist mensen die er zo instonden aan Israëlische kant zijn afgeslacht op 7 oktober.
Ja, dat heb ik eerder gehoord. Zeer wrang inderdaad. Zo maaide Hamas de grond nog verder onder de eigen voeten weg.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:37:55 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217817358
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:31 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik eerder gehoord. Zeer wrang inderdaad. Zo maaide Hamas de grond nog verder onder de eigen voeten weg.
Hamas heeft een ander belang en dat is Israel van de kaart vegen, hun methode is walgelijk en kost veel mensenlevens vooral aan eigen kant, maar dat nemen ze op de koop toe.
Sterker nog, ze promoten het want het schijnt te werken, kinderen aan de kanonnen voeren.
  zondag 1 juni 2025 @ 13:28:44 #77
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217817937
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hamas heeft een ander belang en dat is Israel van de kaart vegen, hun methode is walgelijk en kost veel mensenlevens vooral aan eigen kant, maar dat nemen ze op de koop toe.
Sterker nog, ze promoten het want het schijnt te werken, kinderen aan de kanonnen voeren.
Yep, en het is dan dus ook heel wrang dat dat "Hamas belang" zo ontzettend veel leed veroorzaakt voor de Gazanen zelf. Het is tragisch, maar misschien brengt het hen tot het besef dat er een andere weg mogelijk is dan die van Hamas. Maar dan, als je leeft in uitzichtloosheid, kost het ontzettend veel om als mens nog iets te vinden om je op te richten.

Dus laat Israël dan alsjeblieft ook iets in het vooruitzicht stellen, vanuit hun kracht, om die andere weg te tonen aan de Gazanen. Proactief, als een gebaar van hoop en leiderschap, met duidelijke intenties maar zonder loze voorwaarden die de hoop meteen ondermijnen.

Want echte kracht zit niet in het winnen van het gevecht, maar in het openen van een weg vooruit.
  zondag 1 juni 2025 @ 13:36:14 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217817965
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja er is altijd wel een twitteraccountje dat dat wereldbeeld bevestigd.
Daar hebben de pro-pali'shamas er genoeg van inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 1 juni 2025 @ 14:04:34 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217818314
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:28 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Yep, en het is dan dus ook heel wrang dat dat "Hamas belang" zo ontzettend veel leed veroorzaakt voor de Gazanen zelf. Het is tragisch, maar misschien brengt het hen tot het besef dat er een andere weg mogelijk is dan die van Hamas. Maar dan, als je leeft in uitzichtloosheid, kost het ontzettend veel om als mens nog iets te vinden om je op te richten.

Dus laat Israël dan alsjeblieft ook iets in het vooruitzicht stellen, vanuit hun kracht, om die andere weg te tonen aan de Gazanen. Proactief, als een gebaar van hoop en leiderschap, met duidelijke intenties maar zonder loze voorwaarden die de hoop meteen ondermijnen.

Want echte kracht zit niet in het winnen van het gevecht, maar in het openen van een weg vooruit.
Dat doet israel al meerdere malen.
En wie wijst alle voorstellen af?

Juistem, hamas.

Maar israel heeft het gedaan hoor!!
1947-2016
  zondag 1 juni 2025 @ 14:05:40 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217818330
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:28 schreef Hallulama het volgende:

[..]

We hebben helaas met een Israëlische premier te maken die vooral bezig is te blijven zitten, ook daarom is het te hopen dat er linksom of rechtsom snel een einde komt aan deze oorlog.
pi_217818405
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar hebben de pro-pali'shamas er genoeg van inderdaad.
Ik heb niet eens twitter. Maarja ik hoef dan ook niet te janken dat de NOS zo gekleurd zou zijn.
pi_217818417
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:01 schreef Bensel het volgende:

[..]
sorry, maar een 2 statenoplossing is voorbij. Gaza was een 2 statenoplossing in het klein. We weten allemaal wat er is gebeurt na hun onafhankelijkheid.
Ja, dat weten we. Terreur vanuit Israël.

quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:58 schreef HowardRoark het volgende:
Well, well, well ..

Op Al Jazeera is men natuurlijk meteen druk met verslag te doen van de vermeende schietpartij (zie tweet hieronder).
Ach meneertje Howard kan het niet hebben als de zoveelste misdaad door Israël openbaar wordt :')

En moet direct weer met leugens komen om zijn pro-genocide standpunt in stand te houden.
  zondag 1 juni 2025 @ 14:11:40 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217818420
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik heb niet eens twitter. Maarja ik hoef dan ook niet te janken dat de NOS zo gekleurd zou zijn.
Nee inderdaad.
Iedere dag de jankverhalen uit je straatje overgenomen van de hamaspropaganda.
1947-2016
pi_217818450
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zijn ze achteraf om hun mening gevraagd over de twee staten-oplossing ja?
  zondag 1 juni 2025 @ 14:30:28 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217818574
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee, het is algemeen bekend dat de aangevallen kibbutzim bekend stonden om hun linkse en pacifistische wereldbeeld, gestoeld op vrede met de Palestijnen en een tweestatenoplossing. Er zijn dan ook bekende vredesactivisten die dag om het leven gebracht of gegijzeld. Palestijns terrorisme dat jij als 'terecht' hebt weggezet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 1 juni 2025 @ 14:49:03 #86
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217818718
Nou, de aantijgingen worden ontkend. Mocht dit kloppen dan is het kwaad natuurlijk alweer geschied want talloze Westerse media hebben het narratief overgenomen. Er zijn desalniettemin beelden die wel degelijk gewonden laten zien dus of dat is in scene gezet of er is daadwerkelijk iets gebeurt. Deze camerabeelden geven immers ook maar een momentopname waar weer dingen buiten kunnen worden gelaten.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 1 juni 2025 @ 16:54:24 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217820906
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Walgelijke vraag.
  zondag 1 juni 2025 @ 17:35:52 #88
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217821507
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat doet israel al meerdere malen.
En wie wijst alle voorstellen af?

Juistem, hamas.

Maar israel heeft het gedaan hoor!!
Afhankelijk van hoe je telt zijn er de afgelopen decennia vijf belangrijke momenten geweest waarop Israël verklaarde een Palestijnse "staat" te zullen accepteren, maar...

...elke keer inclusief een bak met voorwaarden die terecht als belachelijk werden afgedaan door de Palestijnen, immers:

1. Nooit werkelijke soevereiniteit
2. Nooit territoriale samenhang
3. Altijd beperking van rechten

Laat Israël toch eens een keer met iets serieuzers komen, en misschien, zoals @Aether hier voorstelt, op basis van wellicht dan als enige voorwaarde dat een coalitie van landen in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever minstens de eerste 10 jaar het dagelijks bestuur op zich neemt. Laat Israël daarnaast het voorstel niet aan Hamas doen, en misschien zelfs ook niet aan de Palestijnse Autoriteit, maar aan het Palestijnse volk?
  zondag 1 juni 2025 @ 17:55:30 #89
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217821773
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, de aantijgingen worden ontkend. Mocht dit kloppen dan is het kwaad natuurlijk alweer geschied want talloze Westerse media hebben het narratief overgenomen. Er zijn desalniettemin beelden die wel degelijk gewonden laten zien dus of dat is in scene gezet of er is daadwerkelijk iets gebeurt. Deze camerabeelden geven immers ook maar een momentopname waar weer dingen buiten kunnen worden gelaten.

[ twitter ]
Maak je geen zorgen, de waarheid komt vanzelf boven drijven.

Voor nu is het de vraag wie er het meeste baat heeft bij schietpartijen in de buurt van een GHF-distributiepunt.

Ik heb zo'n vermoeden dat ik al weet wat jouw antwoord zal zijn, en eerlijk gezegd denk ik dat ik het deze keer met je eens ben (een partij die tegen Israël gekeerd is en Israël in een kwaad daglicht probeert te plaatsen).

Het zou immers wel heel erg dom zijn van Israël om zelf rotzooi te trappen bij hun eigen distributiepunt.

Ben benieuwd hoe jij dit ziet!
pi_217822224
Hebben die pali's het al zo slecht, worden ze ook nog eens met Greta Thunberg geconfronteerd...

https://www.telegraaf.nl/(...)a-thunberg-aan-boord

Ze blijven ook niks bespaard...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')