abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:28:56 #1
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217802206

Maandag 6 mei: Studenten slaan tentenkamp op uit protest tegen relaties UvA met Israelische instanties.

Bekijk deze YouTube-video

Dinsdag 7 mei: In de daarop volgende nacht wordt het tentenkamp ontruimd door de politie:

In de loop van dag volgt een protestmars naar UvA gebouwen in de binnenstad van Amsterdam, die bezet worden.

Woensdag 8 mei: In de middag worden door de politie de bezette UvA gebouwen ontruimd.
In de omliggende omgeving breken ongeregeldheden uit.

Donderdag 9 mei: Een protestmars vanaf de UvA gebouwen in Amsterdam Oost eindigt met 2 minuten stilte bij het Maagdenhuis aan het Spui.

Vrijdag 10 mei: Tijdens de ingelaste vergadering van de Amsterdamse gemeenteraad wordt buiten door studenten geprotesteerd.

Maandag 13 mei: Na een zgn. Walk Out worden gebouwen van de UvA bij Roeterseiland bezet.
De politie wordt ingezet om de ontruiming in gang te zetten.

SPOILER: Oorspronkelijke OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

twitter

twitter

quote:
Op maandag 6 mei 2024 22:48 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Verdient wel een eigen topic.
twitter

twitter

LIVESTREAM

vrijdag 30 mei 2025 @ 22:30:12 #2
464230 saparmurat_niyazov
Türkmenbashi
pi_217802219
^O^ @ TT
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:30:52 #3
396550 Richestorags
pi_217802226
One struggle, one fight. Palestina, trans rights!

Hartverwarmend hoe verbindend zo'n conflict kan werken.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:39:38 #4
504077 Zoddie
pi_217802317
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een zeer genuanceerde reactie inderdaad. Een perspectief dat je wellicht ook niet snel verwacht van een popartiest. En als je sommige de comments dan ook weer ziet onder die post :'), man man man.

Het wekt ook de vraag op waarom bepaalde mensen zo graag willen dat hun favoriete artiesten of sporters hun persoonlijke politieke standpunten napagaaien. Zulke mensen mogen wat mij betreft ook veel harder worden aangepakt, het intimideren van bekendheden alsof het een soort praatpoppen zijn is bespottelijk.
Inderdaad, de statement viel me erg mee, hij ziet dat beide kanten hier niet goed bezig zijn en dat er niet 1 goede kant is en 1 slechte kant.
Dat de geschiedenis complex is en niet zwart/wit.

Maar daar zijn pro-pallies blind voor, die hebben zo'n haat naar Israel.
Als je het een beetje probeert te nuanceren dan ben jij letterlijk het kwaad, dan ben jij letterlijk babies aan het vermoorden in Gaza, in hun ogen.
Deze menigte is gewoon doodeng eigenlijk, en laat maar weer eens zien hoe men beïnvloed wordt al decenia lang.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:46:13 #5
396550 Richestorags
pi_217802378
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:39 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Inderdaad, de statement viel me erg mee, hij ziet dat beide kanten hier niet goed bezig zijn en dat er niet 1 goede kant is en 1 slechte kant.
Dat de geschiedenis complex is en niet zwart/wit.

Maar daar zijn pro-pallies blind voor, die hebben zo'n haat naar Israel.
Als je het een beetje probeert te nuanceren dan ben jij letterlijk het kwaad, dan ben jij letterlijk babies aan het vermoorden in Gaza, in hun ogen.
Deze menigte is gewoon doodeng eigenlijk, en laat maar weer eens zien hoe men beïnvloed wordt al decenia lang.
Omdat ze zelf alleen maar binair kunnen denken moet je wel genocideaanhanger en bloedlustig zijn als je niet precies hun riedel volgt.

Bij de volgende rage echter was Oceania toch echt always at war with Eurasia.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:46:20 #6
108676 Aether
pi_217802381
KIT doet aangifte na nieuwe bekladding: "Geen goed woord voor over"
https://www.at5.nl/nieuws(...)goed-woord-voor-over

Het KIT heeft aangifte gedaan nadat het pand wederom is beklad met rode verf. Dat zegt een woordvoerder van het voormalige Koninklijk Instituut voor de Tropen. Het gebouw in Oost werd in de nacht van woensdag op donderdag besmeurd. "We beschouwen dit als vandalisme en hebben er geen goed woord voor over."

De bekladding gebeurde op twee plekken, bij de hoofd- en de personeelsingang. Onder meer het woord 'Gaza' werd op het pand geschreven. Inmiddels is de verf grotendeels weggehaald, zegt de woordvoerder. "We weten uiteraard niet wie hier achter zit."

In de nacht van 17 op 18 mei werd het pand ook al beklad met rode verf. Aanleiding was een jubileumfeest van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), dat daar werd gevierd. Enkele tientallen activisten riepen op tot protest: "Terwijl Gaza bloedt, plant CIDI een feest."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 07:44:59 #7
3499 Claudia_x
pi_217803241
Wat een buikpijndossier is dit toch. Hoe halen die mensen het hemelsnaam in hun hoofd om anderen het recht te ontnemen zich te verenigen en hun mening te uiten? En intussen maar doorgaan met monumentale panden vernielen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 07:56:52 #8
3499 Claudia_x
pi_217803287
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een zeer genuanceerde reactie inderdaad. Een perspectief dat je wellicht ook niet snel verwacht van een popartiest. En als je sommige de comments dan ook weer ziet onder die post :'), man man man.

Het wekt ook de vraag op waarom bepaalde mensen zo graag willen dat hun favoriete artiesten of sporters hun persoonlijke politieke standpunten napagaaien. Zulke mensen mogen wat mij betreft ook veel harder worden aangepakt, het intimideren van bekendheden alsof het een soort praatpoppen zijn is bespottelijk.
Dit is het standpunt dat Radiohead al langere tijd uitdraagt. Alleszins redelijk, zou je denken. Ze zijn vrij duidelijk over wat ze van het beleid van Netayahu vinden. Maar nee, ze worden erom verguisd. Zionisten. Genocideverheerlijkers. Bandlid Johnny Greenwood is getrouwd met een Israëlische en weigert te stoppen met Israëlische artiesten op te treden - en dus worden organisaties onder druk gezet zijn concerten te boycotten. Het doet er niet toe dat ook hij kritisch is op Netanyahu.

Ik schrik er nog steeds van hoe eenvoudig grote groepen mensen zich ertoe laten bewegen om anderen te haten. Als je het pro-Palestinaverhaal niet één-op-één overneemt, dan behoor je tot de vijand en is alles geoorloofd. Iedereen moet en zal buigen voor het enige ware geloof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 31-05-2025 08:05:00 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 08:31:38 #9
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217803447
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 07:56 schreef Claudia_x het volgende:

Als je het pro-Palestinaverhaal niet één-op-één overneemt, dan behoor je tot de vijand en is alles geoorloofd. Iedereen moet en zal buigen voor het enige ware geloof.
Precies, en die karikaturale predikers, blijkbaar niet gehinderd door enige kennis, nuance of inlevingsvermogen, mogen wat mij betreft samen met hun evenknieën, zoals die totaal ontspoorde Israelische Hilltop Youth én die compleet verloren Daniella Weiss én die volledig verdwaalde Hamas, naar het Colosseum te Rome worden gedeporteerd.

Gladiatoren van simplisme zijn het.

En Netanyahu mag mee als scheidsrechter, maar deze keer zonder IDF.

Weet je, we hebben het altijd over Israël versus Palestina, maar misschien moeten we ons blikveld eens 90 graden draaien, en verder praten over idioten versus niet-idioten?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:10:23 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217804426
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 08:31 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Precies, en die karikaturale predikers, blijkbaar niet gehinderd door enige kennis, nuance of inlevingsvermogen, mogen wat mij betreft samen met hun evenknieën, zoals die totaal ontspoorde Israelische Hilltop Youth én die compleet verloren Daniella Weiss én die volledig verdwaalde Hamas, naar het Colosseum te Rome worden gedeporteerd.

Gladiatoren van simplisme zijn het.

En Netanyahu mag mee als scheidsrechter, maar deze keer zonder IDF.

Weet je, we hebben het altijd over Israël versus Palestina, maar misschien moeten we ons blikveld eens 90 graden draaien, en verder praten over idioten versus niet-idioten?
Of: mensen die continu een beroep doen op de vrijheid van meningsuiting maar elk ander perspectief onmogelijk maken door middel van geweld, intimidatie, drammen en oneigenlijk gebruik van termen
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:30:57 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217804651
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Of: mensen die continu een beroep doen op de vrijheid van meningsuiting maar elk ander perspectief onmogelijk maken door middel van geweld, intimidatie, drammen en oneigenlijk gebruik van termen
Zeker! Laten we a.u.b. heel intolerant zijn voor elke vorm van intolerantie.

En dan nog even een confronterende psychologische analyse van het soort activisten waar jij het over hebt:

Ze lijken gedreven door een drang om grote problemen ver weg op te lossen, als afleiding voor de kleine problemen dichtbij (die zich vaak in hun eigen persoonlijke levenssfeer afspelen).

Problemen die zo intens en confronterend zijn dat deze hen "tot hier" zitten.

Daaruit kunnen we wellicht concluderen dat het geweld, de intimidatie, het drammen en het oneigenlijk gebruik van termen eerder een uiting zijn van de frustratie over hun onvermogen om de kleine problemen dichtbij op te lossen, dan een oprechte strijd voor het grote probleem ver weg, waarvoor ze naar eigen zeggen op de bres springen.

En dat is heel erg droevig én heel erg contraproductief, niet alleen voor hen zelf, maar juist ook voor het daadwerkelijk oplossen van die grote problemen ver weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallulama op 31-05-2025 10:42:00 ]
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:49:38 #12
Türkmenbashi
pi_217804867
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 07:44 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een buikpijndossier is dit toch. Hoe halen die mensen het hemelsnaam in hun hoofd om anderen het recht te ontnemen zich te verenigen en hun mening te uiten? En intussen maar doorgaan met monumentale panden vernielen.
Dat de doorgeslagen activisten dit soort dingen in hun hoofd halen is een, maar ze bestaan niet in een vacuum, er is ook een buitenwereld die ervoor zou kunnen kiezen om eens wel eerder in te grijpen, schade wel te verhalen, zelfverzonnen ordediensten niet te tolereren, niet te onderhandelen met mensen die zich bedekken, harder te sraffen, niet toe te staan dat er een demonstratie plaatsvindt vlak bij tegenstanders waarvan nu wel duidelijk is dat het altijd tot een sfeer van intimidatie leidt, enzovoort. Burgemeesters, handhaving, bestuur van universiteiten en instellingen, ze falen allemaal in het trekken van een grens. En dus kunnen de activisten steeds verder gaan.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 11:19:59 #13
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217805265
Aan de onrustige activist:

Wees Stil

Wees stil, en laat de storm gaan liggen,
het razen, het dringen, het drammen, laat het.
In de stilte fluistert de aarde een geheim:
Ik ben de grond onder je voeten, sterker dan jij kunt dragen.

Wees stil, en laat je wapens zakken,
de strijd die je buiten voert, is de schaduw van binnen.
Je hoeft de wereld niet op je schouders te dragen,
het is al gedragen, sinds altijd, door iets dat blijft.

Wees stil, en adem het gevecht uit,
de woorden, de oordelen, de klauwen in de ander.
Zij zijn spiegels van je eigen onrust,
een schreeuw om te horen wat de stilte al zegt.

Wees stil, en weet, er is een rust,
die geen mens je kan geven,
geen systeem, geen ideaal, geen strijd.
Alleen het fluisteren van de aarde zelf,
dat zegt: Ik ben hier. Ik draag jou. Wees stil.

En wees niet bang om te vallen,
want elke val is slechts
een zachte terugkeer,
terug naar de grond die jou draagt,
en die jou weer laat opstaan.

Aan de rustige activist:

Vooral doorgaan met waar je in gelooft.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 11:43:44 #14
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217805510
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 07:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is het standpunt dat Radiohead al langere tijd uitdraagt. Alleszins redelijk, zou je denken. Ze zijn vrij duidelijk over wat ze van het beleid van Netayahu vinden. Maar nee, ze worden erom verguisd. Zionisten. Genocideverheerlijkers. Bandlid Johnny Greenwood is getrouwd met een Israëlische en weigert te stoppen met Israëlische artiesten op te treden - en dus worden organisaties onder druk gezet zijn concerten te boycotten. Het doet er niet toe dat ook hij kritisch is op Netanyahu.

Ik schrik er nog steeds van hoe eenvoudig grote groepen mensen zich ertoe laten bewegen om anderen te haten. Als je het pro-Palestinaverhaal niet één-op-één overneemt, dan behoor je tot de vijand en is alles geoorloofd. Iedereen moet en zal buigen voor het enige ware geloof.
Ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik weliswaar uitgesproken pro-Israël, maar ik kan juist veel respect opbrengen voor een genuanceerd en doordacht standpunt als dat van Radiohead.

Het is inderdaad schrikbarend dat een bepaalde groep pro-Palestijnse sympathisanten met niets minder genoegen neemt dan het radicale 'From the River to The Sea' en 'Intifada, Intifada'. We hebben ook allemaal gezien waar dit zoal toe kan leiden, van intimidatie tot vandalisme en zelfs (dodelijk) geweld waarvan ik vrees dat we het laatste nog niet hebben gezien.

En het ergste is nog wel dat je er de klok op gelijk kunt zetten dat velen die deze extreme standpunten innemen eigenlijk niet verder zijn gekomen dan wat artikelen van de media of pro-Palestijnse accounts op de sociale media, waardoor men eigenlijk volledig misleid is en weinig tot geen echte kennis van (de geschiedenis van) dit conflict heeft.

Ik vind dan ook dat sommige Westerse media hier echt op moeten worden aangesproken, want de eenzijdige en selectieve berichtgeving die aan elkaar hangt van halve waarheden of zelfs soms hele leugens, wakkert de pro-Palestijnse sentimenten in de samenleving aan. En het zijn echt geen domme mensen die zich hierin laten meeslepen, vaak juist hoogopgeleid is mijn ervaring, dat maakt het nog gevaarlijker omdat zij zich vaak goed kunnen organiseren en op invloedrijke posities zitten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 31 mei 2025 @ 12:31:32 #15
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217806029
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

Het is inderdaad schrikbarend dat een bepaalde groep pro-Palestijnse sympathisanten met niets minder genoegen neemt dan het radicale 'From the River to The Sea' en 'Intifada, Intifada'. We hebben ook allemaal gezien waar dit zoal toe kan leiden, van intimidatie tot vandalisme en zelfs (dodelijk) geweld waarvan ik vrees dat we het laatste nog niet hebben gezien.

Yep, net zo schrikbarend als die Israëlische Hilltop Youth (bijvoorbeeld).

Wat vind jij eigenlijk van dat soort lui, nu we toch aan het vingerwijzen zijn?
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:01:32 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217806287
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 12:31 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Yep, net zo schrikbarend als die Israëlische Hilltop Youth (bijvoorbeeld).

Wat vind jij eigenlijk van dat soort lui, nu we toch aan het vingerwijzen zijn?
Niet aan mij maar toch: die vind ik net zo tribaal en ideologisch gedreven.

Punt is, die worden niet door academia en media gefaciliteerd. Staan niet aan de goede zijde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:05:28 #17
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_217806330
Ze mogen die palipijpers wel wat harder aanpakken
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:11:31 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217806392
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Punt is, die worden niet door academia en media gefaciliteerd. Staan niet aan de goede zijde.
Dat is waar, goed punt!
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:20:52 #19
396550 Richestorags
pi_217806496
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat de doorgeslagen activisten dit soort dingen in hun hoofd halen is een, maar ze bestaan niet in een vacuum, er is ook een buitenwereld die ervoor zou kunnen kiezen om eens wel eerder in te grijpen, schade wel te verhalen, zelfverzonnen ordediensten niet te tolereren, niet te onderhandelen met mensen die zich bedekken, harder te sraffen, niet toe te staan dat er een demonstratie plaatsvindt vlak bij tegenstanders waarvan nu wel duidelijk is dat het altijd tot een sfeer van intimidatie leidt, enzovoort. Burgemeesters, handhaving, bestuur van universiteiten en instellingen, ze falen allemaal in het trekken van een grens. En dus kunnen de activisten steeds verder gaan.
Deels zitten er weke Chamberlain appeasement types tussen maar zoals we hebben kunnen zien bevinden zich bij het establishment ook mensen die in min of meerdere mate sympathie hebben "voor de zaak". Ik verdenk onze beste bestuurder van het jaar 2024 daar ook van.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:43:16 #20
Türkmenbashi
pi_217806683
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Sowieso kan ik me iig in de recente periode geen conflicten ver weg heugen waar activisten hier zich zo emotioneel door laten meeslepen, en die door de buitenwereld zo welwillend werden toegelaten hun driften te uiten. Niet bij Oekraine, niet bij Darfur, niet bij een van de enige andere brandhaarden in de wereld of oorden waar mensen worden onderdrukt.

En als we het dan specifiek over een genocide hebben (even helemaal los ervan of dat in deze specifieke kwestie het geval is of niet). Volkerenmoord is niet uniek. De Russen zijn beestachtig tekeer gegaan tegen ongewapende Oekrainse burgers. Zijn er hier daardoor hordes vernielzuchtige activisten tegen alles wat ook maar enigzins Russisch is of lijkt op de been? Nee. In Afrikaanse landen vinden nogal eens etnische zuiveringen plaats als de vlam in de pan slaat. Waren uit Afrika afkomstige Nederlandse burgers hun veiligheid daardoor niet meer zeker? Nee, als ze wat te vrezen hebben is dat toch vooral van hun eigen voormalige landgenoten.

Die ongebreidelde verontwaardiging over het leed van mensen ver weg, die een excuus vormt voor allerlei misdragingen, is toch wel heel erg selectief.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 14:05:23 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217806909
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 13:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ze mogen die palipijpers wel wat harder aanpakken
Stukken harder zelfs. Westerse overheden en politie zouden vaker de wapenstok moeten gebruiken en met boetes en gevangenisstraffen werken. Deze geradicaliseerde mensen, die aan de hand van het misbruiken van termen als 'genocide' en 'etnische zuivering' denken hun haatdrek te kunnen verspreiden, vormen een gevaar voor de Westerse samenlevingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 31 mei 2025 @ 14:32:01 #22
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217807101
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 14:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Stukken harder zelfs. Westerse overheden en politie zouden vaker de wapenstok moeten gebruiken en met boetes en gevangenisstraffen werken. Deze geradicaliseerde mensen, die aan de hand van het misbruiken van termen als 'genocide' en 'etnische zuivering' denken hun haatdrek te kunnen verspreiden, vormen een gevaar voor de Westerse samenlevingen.
En hoe noem jij jezelf dan, als je op zo’n geraffineerde manier met woorden de boel verdeelt? Geradicaliseerd, maar dan met een vleugje finesse? Want eerlijk, iemand die de ene groep als "gevaar" wegzet, maar tegelijk alles op de pro-Israël kaart probeert te schuiven, lijkt toch vooral het vuur verder op te stoken in plaats van bruggen te bouwen.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 14:46:20 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217807224
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 14:32 schreef Hallulama het volgende:

[..]
En hoe noem jij jezelf dan, als je op zo’n geraffineerde manier met woorden de boel verdeelt? Geradicaliseerd, maar dan met een vleugje finesse? Want eerlijk, iemand die de ene groep als "gevaar" wegzet, maar tegelijk alles op de pro-Israël kaart probeert te schuiven, lijkt toch vooral het vuur verder op te stoken in plaats van bruggen te bouwen.
Nee hoor, ik ben uitgesproken pro-Israël, kan mijn standpunt ook goed onderbouwen en heb de (historische) feiten ook aan mijn zijde. Ik ben niet geradicaliseerd omdat ik geen gewelddadige demonstraties of vandalisme steun, ik sta ook open voor standpunten van anderen (zoals dat van Radiohead) en vind ook niet dat bekendheden mijn standpunten moeten napagaaien.

Ik betreur het dat sommige mensen tegen alle feiten in pro-Palestijnen zijn en vind het zorgwekkend dat de media het publiek opstoken tegen Israël, maar mensen zijn verder vrij te vinden wat ze willen. Wel mag er van mij keihard worden opgetreden zodra de pro-Palestijnse kliek overgaat tot intimidatie, vandalisme of geweld en daar is al regelmatig sprake van geweest.

Dit is ook iets dat je eigenlijk niet ziet bij de pro-Israëlische demonstraties, die bijna altijd erg vredig zijn, waarbij men met de Israëlische vlag zwaait en het Israëlische volkslied zingt. Dit waar te veel pro-Palestijnse luidruchtige, proleterige bolwerken van haatzaaierij zijn, waarbij de red–green alliance zich keer op keer misdraagt met verachtelijke slogans of borden.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 14:51:04 #24
Türkmenbashi
pi_217807283
Het kan hier of in het XR topic, maar deze staat nu toch bovenaan dus doe maar hier. Ze zijn vandaag hier in het Mediapark. Ditmaal weer/nog boos omdat er de NOS niet (gekleurd) genoeg aandacht geeft aan Gaza (blijkbaar is zo'n beetje elke dag niet genoeg). En oh ja, het klimaat ook natuurlijk. Uiteraard in het Engels.

quote:
Hilversum
XR voert actie voor gebouw van NOS op Media Park: kritiek op berichtgeving over klimaat en oorlog in Gaza

Tientallen demonstranten van Extinction Rebellion (XR) voeren zaterdag actie bij een gebouw van de NOS op het Media Park in Hilversum. Ze vinden dat de berichtgeving van de omroep over klimaatzaken is gebaseerd op „mis­leidende frames”. Ook hekelt XR de berichtgeving over de oorlog in Gaza: ,,sprake van nepneutraliteit en valse balans.'’
Ook stelt de actiegroep dat de NOS een duidelijker verband moet leggen tussen „de klimaatcrisis en extreem weer”. De betogers pleiten voor een wekelijks „klimaat­journaal waarin klimaat­rechtvaardigheid centraal staat”.

Oorlog in Gaza
Bij NOS-verslag­geving over oorlog in Gaza is er volgens de actiegroep „sprake van nep­neutraliteit en valse balans”. De actiegroep vindt dat de NOS het optreden van Israël in dat gebied moet benoemen als genocide.
De demonstranten dragen een spandoek met de tekst: ’NOS wees eerlijk’. Ze roepen leuzen als: ’NOS, can't you see, silence is complicity’ ('Kun je het niet zien, zwijgen is medeplichtigheid’, red.). Behalve XR-activisten doen ook pro-Palestinademonstranten mee.
Meerdere politiemensen staan tussen de demonstranten.

https://www.gooieneemland(...)n-gaza/69580371.html

Ik zag er vooral een hoop overjarige hippies en alternatieve beroepsdemonstranten staan, dus dan zal het Mediapark waarschijnlijk wel grotendeels intact blijven vandaag.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 15:01:12 #25
396550 Richestorags
pi_217807445
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 14:32 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Er zit wel een verschil tussen @HowardRoark en onze Pallievrienden.

Howard breekt geen universiteiten af omdat de steun aan Israël hem niet ver genoeg gaat, verspreidt geen bloedsprookjes in georganiseerd verband, pleit niet voor het cancellen van bijeenkomsten, personen en optredens zolang ze zich aan de wet houden maar pleit vooral voor een niet-uitzonderingspositie (kortom gewoon de wet handhaven) ten aanzien van antisemitisme en ordeverstoringen.

Verder linkt hij ook niet een moslim uit zeg Indonesië zomaar aan Palestina, wat het equivalent is van wat onze Pallievrienden met Joden in het Westen met Israël doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Richestorags op 31-05-2025 15:53:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')