SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
Bekijk deze YouTube-video
Inderdaad, de statement viel me erg mee, hij ziet dat beide kanten hier niet goed bezig zijn en dat er niet 1 goede kant is en 1 slechte kant.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een zeer genuanceerde reactie inderdaad. Een perspectief dat je wellicht ook niet snel verwacht van een popartiest. En als je sommige de comments dan ook weer ziet onder die post, man man man.
Het wekt ook de vraag op waarom bepaalde mensen zo graag willen dat hun favoriete artiesten of sporters hun persoonlijke politieke standpunten napagaaien. Zulke mensen mogen wat mij betreft ook veel harder worden aangepakt, het intimideren van bekendheden alsof het een soort praatpoppen zijn is bespottelijk.
Omdat ze zelf alleen maar binair kunnen denken moet je wel genocideaanhanger en bloedlustig zijn als je niet precies hun riedel volgt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:39 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Inderdaad, de statement viel me erg mee, hij ziet dat beide kanten hier niet goed bezig zijn en dat er niet 1 goede kant is en 1 slechte kant.
Dat de geschiedenis complex is en niet zwart/wit.
Maar daar zijn pro-pallies blind voor, die hebben zo'n haat naar Israel.
Als je het een beetje probeert te nuanceren dan ben jij letterlijk het kwaad, dan ben jij letterlijk babies aan het vermoorden in Gaza, in hun ogen.
Deze menigte is gewoon doodeng eigenlijk, en laat maar weer eens zien hoe men beïnvloed wordt al decenia lang.
Dit is het standpunt dat Radiohead al langere tijd uitdraagt. Alleszins redelijk, zou je denken. Ze zijn vrij duidelijk over wat ze van het beleid van Netayahu vinden. Maar nee, ze worden erom verguisd. Zionisten. Genocideverheerlijkers. Bandlid Johnny Greenwood is getrouwd met een Israëlische en weigert te stoppen met Israëlische artiesten op te treden - en dus worden organisaties onder druk gezet zijn concerten te boycotten. Het doet er niet toe dat ook hij kritisch is op Netanyahu.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een zeer genuanceerde reactie inderdaad. Een perspectief dat je wellicht ook niet snel verwacht van een popartiest. En als je sommige de comments dan ook weer ziet onder die post, man man man.
Het wekt ook de vraag op waarom bepaalde mensen zo graag willen dat hun favoriete artiesten of sporters hun persoonlijke politieke standpunten napagaaien. Zulke mensen mogen wat mij betreft ook veel harder worden aangepakt, het intimideren van bekendheden alsof het een soort praatpoppen zijn is bespottelijk.
Precies, en die karikaturale predikers, blijkbaar niet gehinderd door enige kennis, nuance of inlevingsvermogen, mogen wat mij betreft samen met hun evenknieën, zoals die totaal ontspoorde Israelische Hilltop Youth én die compleet verloren Daniella Weiss én die volledig verdwaalde Hamas, naar het Colosseum te Rome worden gedeporteerd.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:56 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het pro-Palestinaverhaal niet één-op-één overneemt, dan behoor je tot de vijand en is alles geoorloofd. Iedereen moet en zal buigen voor het enige ware geloof.
Of: mensen die continu een beroep doen op de vrijheid van meningsuiting maar elk ander perspectief onmogelijk maken door middel van geweld, intimidatie, drammen en oneigenlijk gebruik van termenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Precies, en die karikaturale predikers, blijkbaar niet gehinderd door enige kennis, nuance of inlevingsvermogen, mogen wat mij betreft samen met hun evenknieën, zoals die totaal ontspoorde Israelische Hilltop Youth én die compleet verloren Daniella Weiss én die volledig verdwaalde Hamas, naar het Colosseum te Rome worden gedeporteerd.
Gladiatoren van simplisme zijn het.
En Netanyahu mag mee als scheidsrechter, maar deze keer zonder IDF.
Weet je, we hebben het altijd over Israël versus Palestina, maar misschien moeten we ons blikveld eens 90 graden draaien, en verder praten over idioten versus niet-idioten?
Zeker! Laten we a.u.b. heel intolerant zijn voor elke vorm van intolerantie.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of: mensen die continu een beroep doen op de vrijheid van meningsuiting maar elk ander perspectief onmogelijk maken door middel van geweld, intimidatie, drammen en oneigenlijk gebruik van termen
Dat de doorgeslagen activisten dit soort dingen in hun hoofd halen is een, maar ze bestaan niet in een vacuum, er is ook een buitenwereld die ervoor zou kunnen kiezen om eens wel eerder in te grijpen, schade wel te verhalen, zelfverzonnen ordediensten niet te tolereren, niet te onderhandelen met mensen die zich bedekken, harder te sraffen, niet toe te staan dat er een demonstratie plaatsvindt vlak bij tegenstanders waarvan nu wel duidelijk is dat het altijd tot een sfeer van intimidatie leidt, enzovoort. Burgemeesters, handhaving, bestuur van universiteiten en instellingen, ze falen allemaal in het trekken van een grens. En dus kunnen de activisten steeds verder gaan.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:44 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een buikpijndossier is dit toch. Hoe halen die mensen het hemelsnaam in hun hoofd om anderen het recht te ontnemen zich te verenigen en hun mening te uiten? En intussen maar doorgaan met monumentale panden vernielen.
Ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik weliswaar uitgesproken pro-Israël, maar ik kan juist veel respect opbrengen voor een genuanceerd en doordacht standpunt als dat van Radiohead.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is het standpunt dat Radiohead al langere tijd uitdraagt. Alleszins redelijk, zou je denken. Ze zijn vrij duidelijk over wat ze van het beleid van Netayahu vinden. Maar nee, ze worden erom verguisd. Zionisten. Genocideverheerlijkers. Bandlid Johnny Greenwood is getrouwd met een Israëlische en weigert te stoppen met Israëlische artiesten op te treden - en dus worden organisaties onder druk gezet zijn concerten te boycotten. Het doet er niet toe dat ook hij kritisch is op Netanyahu.
Ik schrik er nog steeds van hoe eenvoudig grote groepen mensen zich ertoe laten bewegen om anderen te haten. Als je het pro-Palestinaverhaal niet één-op-één overneemt, dan behoor je tot de vijand en is alles geoorloofd. Iedereen moet en zal buigen voor het enige ware geloof.
Yep, net zo schrikbarend als die Israëlische Hilltop Youth (bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Het is inderdaad schrikbarend dat een bepaalde groep pro-Palestijnse sympathisanten met niets minder genoegen neemt dan het radicale 'From the River to The Sea' en 'Intifada, Intifada'. We hebben ook allemaal gezien waar dit zoal toe kan leiden, van intimidatie tot vandalisme en zelfs (dodelijk) geweld waarvan ik vrees dat we het laatste nog niet hebben gezien.
Niet aan mij maar toch: die vind ik net zo tribaal en ideologisch gedreven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yep, net zo schrikbarend als die Israëlische Hilltop Youth (bijvoorbeeld).
Wat vind jij eigenlijk van dat soort lui, nu we toch aan het vingerwijzen zijn?
Dat is waar, goed punt!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet aan mij maar toch: die vind ik net zo tribaal en ideologisch gedreven.
Punt is, die worden niet door academia en media gefaciliteerd. Staan niet aan de goede zijde.
Deels zitten er weke Chamberlain appeasement types tussen maar zoals we hebben kunnen zien bevinden zich bij het establishment ook mensen die in min of meerdere mate sympathie hebben "voor de zaak". Ik verdenk onze beste bestuurder van het jaar 2024 daar ook van.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat de doorgeslagen activisten dit soort dingen in hun hoofd halen is een, maar ze bestaan niet in een vacuum, er is ook een buitenwereld die ervoor zou kunnen kiezen om eens wel eerder in te grijpen, schade wel te verhalen, zelfverzonnen ordediensten niet te tolereren, niet te onderhandelen met mensen die zich bedekken, harder te sraffen, niet toe te staan dat er een demonstratie plaatsvindt vlak bij tegenstanders waarvan nu wel duidelijk is dat het altijd tot een sfeer van intimidatie leidt, enzovoort. Burgemeesters, handhaving, bestuur van universiteiten en instellingen, ze falen allemaal in het trekken van een grens. En dus kunnen de activisten steeds verder gaan.
Sowieso kan ik me iig in de recente periode geen conflicten ver weg heugen waar activisten hier zich zo emotioneel door laten meeslepen, en die door de buitenwereld zo welwillend werden toegelaten hun driften te uiten. Niet bij Oekraine, niet bij Darfur, niet bij een van de enige andere brandhaarden in de wereld of oorden waar mensen worden onderdrukt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet aan mij maar toch: die vind ik net zo tribaal en ideologisch gedreven.
Punt is, die worden niet door academia en media gefaciliteerd. Staan niet aan de goede zijde.
Stukken harder zelfs. Westerse overheden en politie zouden vaker de wapenstok moeten gebruiken en met boetes en gevangenisstraffen werken. Deze geradicaliseerde mensen, die aan de hand van het misbruiken van termen als 'genocide' en 'etnische zuivering' denken hun haatdrek te kunnen verspreiden, vormen een gevaar voor de Westerse samenlevingen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ze mogen die palipijpers wel wat harder aanpakken
En hoe noem jij jezelf dan, als je op zo’n geraffineerde manier met woorden de boel verdeelt? Geradicaliseerd, maar dan met een vleugje finesse? Want eerlijk, iemand die de ene groep als "gevaar" wegzet, maar tegelijk alles op de pro-Israël kaart probeert te schuiven, lijkt toch vooral het vuur verder op te stoken in plaats van bruggen te bouwen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Stukken harder zelfs. Westerse overheden en politie zouden vaker de wapenstok moeten gebruiken en met boetes en gevangenisstraffen werken. Deze geradicaliseerde mensen, die aan de hand van het misbruiken van termen als 'genocide' en 'etnische zuivering' denken hun haatdrek te kunnen verspreiden, vormen een gevaar voor de Westerse samenlevingen.
Nee hoor, ik ben uitgesproken pro-Israël, kan mijn standpunt ook goed onderbouwen en heb de (historische) feiten ook aan mijn zijde. Ik ben niet geradicaliseerd omdat ik geen gewelddadige demonstraties of vandalisme steun, ik sta ook open voor standpunten van anderen (zoals dat van Radiohead) en vind ook niet dat bekendheden mijn standpunten moeten napagaaien.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En hoe noem jij jezelf dan, als je op zo’n geraffineerde manier met woorden de boel verdeelt? Geradicaliseerd, maar dan met een vleugje finesse? Want eerlijk, iemand die de ene groep als "gevaar" wegzet, maar tegelijk alles op de pro-Israël kaart probeert te schuiven, lijkt toch vooral het vuur verder op te stoken in plaats van bruggen te bouwen.
https://www.gooieneemland(...)n-gaza/69580371.htmlquote:Hilversum
XR voert actie voor gebouw van NOS op Media Park: kritiek op berichtgeving over klimaat en oorlog in Gaza
Tientallen demonstranten van Extinction Rebellion (XR) voeren zaterdag actie bij een gebouw van de NOS op het Media Park in Hilversum. Ze vinden dat de berichtgeving van de omroep over klimaatzaken is gebaseerd op „misleidende frames”. Ook hekelt XR de berichtgeving over de oorlog in Gaza: ,,sprake van nepneutraliteit en valse balans.'’
Ook stelt de actiegroep dat de NOS een duidelijker verband moet leggen tussen „de klimaatcrisis en extreem weer”. De betogers pleiten voor een wekelijks „klimaatjournaal waarin klimaatrechtvaardigheid centraal staat”.
Oorlog in Gaza
Bij NOS-verslaggeving over oorlog in Gaza is er volgens de actiegroep „sprake van nepneutraliteit en valse balans”. De actiegroep vindt dat de NOS het optreden van Israël in dat gebied moet benoemen als genocide.
De demonstranten dragen een spandoek met de tekst: ’NOS wees eerlijk’. Ze roepen leuzen als: ’NOS, can't you see, silence is complicity’ ('Kun je het niet zien, zwijgen is medeplichtigheid’, red.). Behalve XR-activisten doen ook pro-Palestinademonstranten mee.
Meerdere politiemensen staan tussen de demonstranten.
Er zit wel een verschil tussen @HowardRoark en onze Pallievrienden.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En hoe noem jij jezelf dan, als je op zo’n geraffineerde manier met woorden de boel verdeelt? Geradicaliseerd, maar dan met een vleugje finesse? Want eerlijk, iemand die de ene groep als "gevaar" wegzet, maar tegelijk alles op de pro-Israël kaart probeert te schuiven, lijkt toch vooral het vuur verder op te stoken in plaats van bruggen te bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |