abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2025 @ 19:26:14 #101
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_217887949
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:18 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Vraagje: als deze mannen zo graag willen schieten, is dan de kreet "Ceasefire now!" wel zo oprecht?
Terroristje LARPen, leuk zo in het weekend ^O^
  zondag 8 juni 2025 @ 19:27:35 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217887958
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:18 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Vraagje: als deze mannen zo graag willen schieten, is dan de kreet "Ceasefire now!" wel zo oprecht?
Dit lijkt meer op Syrië dan Brussel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217888001
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit lijkt meer op Syrië dan Brussel.
de realiteit in delen van west-europa. En dan te bedenken dat een deel dit geen probleem vindt _O-
  zondag 8 juni 2025 @ 19:31:58 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217888021
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:30 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
de realiteit in delen van west-europa. En dan te bedenken dat een deel dit geen probleem vindt _O-
Dat weet ik; de grootste propagandisten van de multiculti-droom komen qua diversiteit niet veel verder dan een keer sushi bestellen. Zó fijn, al die verschillende eetgelegenheden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 8 juni 2025 @ 19:45:59 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217888219
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:30 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Ik heb geen enkel probleem met mijn Syrische overburen. Deze hebben alle recht hier te zijn en gedragen zich.

Het gedrag en de bijbehorende denkbeelden in dit filmpje, daar heb ik een enorm probleem mee. Godsgeklaagd dat dit onbeschaamd zo georganiseerd mag worden. Een paar duizend kilometer verderop waar ze vandaan komen probeert men dit eruit te krijgen, maar hier krijgen ze alle ruimte. Waanzin.
pi_217892156
De varende hippies hebben hun doel bereikt:
Activistenboot met Greta Thunberg en Nederlandse kapitein onderschept, exacte locatie schip onbekend

Had ze lekker door laten varen naar Gaza, dat had een leuker spektakel opgeleverd.
pi_217892312
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:21 schreef hb64 het volgende:
Activistenboot met Greta Thunberg en Nederlandse kapitein onderschept, exacte locatie schip onbekend

Had ze lekker door laten varen naar Gaza, dat had een leuker spektakel opgeleverd.
Hippies? Extreem linkse antisemieten!
pi_217892434
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hippies? Extreem linkse antisemieten!
'/s' vergeten, sorry.

Ik gun deze club juist een onbezorgde tocht naar Gaza om daar een belangrijke levensles te ondergaan. 'Hoe werkt terreur nu echt.'

Gaza bereiken is echter nooit het doel geweest. Het doel is publiciteit (aandacht) te genereren, dat lukt alleen door naar Israël te varen. Dat doel hebben ze bereikt.

De grootste vijand voor de Palestijnen is Hamas. Zichzelf bevrijden van hun onderdrukker lukt blijkbaar niet. Jammer dat de hulp van de buren niet gewaardeerd wordt.
pi_217894175
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:00 schreef hb64 het volgende:

[..]
'/s' vergeten, sorry.

Ik gun deze club juist een onbezorgde tocht naar Gaza om daar een belangrijke levensles te ondergaan. 'Hoe werkt terreur nu echt.'

Gaza bereiken is echter nooit het doel geweest. Het doel is publiciteit (aandacht) te genereren, dat lukt alleen door naar Israël te varen. Dat doel hebben ze bereikt.

De grootste vijand voor de Palestijnen is Hamas. Zichzelf bevrijden van hun onderdrukker lukt blijkbaar niet. Jammer dat de hulp van de buren niet gewaardeerd wordt.
Wij lijken redelijk op dezelfde lijn te zitten inzake het kernprobleem van het conflict.

Maar ik vind het belangrijk dat de mensen die direct of indirect Hamas steunen worden aangemerkt voor wat ze zijn: supporters van een fascistische en antisemitische terreurorganisatie die als doel heeft om de genocide op Joden waar Adolf Hitler mee is begonnen af te maken. En daarna zijn de Christenen aan de beurt. Dus ook Greetje zal afgeslacht worden als ze niet meer als useful idiot kan worden gebruikt.

Het wordt ook heel erg tijd dat het Westen wakker wordt op dat punt. Want als de rot te ver in de maatschappij zit, dan gaat die er nooit meer uit.
  maandag 9 juni 2025 @ 15:46:11 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217894231
Brussel, wat een kutstad is dat geworden zeg.
pi_217900689
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:21 schreef hb64 het volgende:

Op het vliegtuig teruggestuurd.

https://www.geenstijl.nl/(...)t-israelische-kerker

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217902011
Wat heb ik gemist? :?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217902314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:05 schreef Ali_boo het volgende:
Wat heb ik gemist? :?

[ x ]
quote:
Bij het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag hebben zich maandagmiddag ongeveer 300 demonstranten verzameld voor een pro-Palestinaprotest. De politie en de Mobiele Eenheid zijn ter plaatse en houdt toezicht.
pi_217902315
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:06:26 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217902587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:39 schreef Aether het volgende:
Deze week weer een rode lijn
https://www.amnesty.nl/ag(...)de-rode-lijn-15-juni
Nou, dan zit ik lekker met een bierpakketje mijn vadertje blij te maken. Daarna voor de diversiteit mijn betere helft trakteren op een Turkse hap in de wetenschap dat er geen schreeuwende intimiderende Friepelestijnen door ons centrum marcheren dit weekend omdat die in Den Haag zitten. Win-win ^O^
pi_217903710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:18 schreef Aether het volgende:

[..]
Op het vliegtuig teruggestuurd.

https://www.geenstijl.nl/(...)t-israelische-kerker

[ afbeelding ]

[ x ]
Op een vliegtuig nog wel, dat is pure mishandeling. Een grotere vernedering kun je niet ondergaan als activist..

Is er nog iets van de Israëlische gijzelaars vernomen? Of maken deze edele activisten zich niet druk om Joodse slachtoffers van Achterlijke Cultuur?
  dinsdag 10 juni 2025 @ 21:05:28 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217905510
Vandaag was het gezellig op de universiteit van Maastricht, waar Samidoun gezellig op de koffie kwam, mensen werden belaagd, uitgescholden.

Trad de politie niet op? Jawel hoor!

twitter

Nou ja, en daarna werd de bezetting gestopt door ze en zijn er nog 8 arrestaties verricht gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen.
pi_217906185
Het had dan ook Israëlhaters moeten zijn (of technisch gezien Israëlischeregeringhaters).

P.S. Ik stop trouwens met sarcasme aangeven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 10 juni 2025 @ 22:09:22 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217906221
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 21:05 schreef Qarrad het volgende:
Vandaag was het gezellig op de universiteit van Maastricht, waar Samidoun gezellig op de koffie kwam, mensen werden belaagd, uitgescholden.

Trad de politie niet op? Jawel hoor!

[ x ]

Nou ja, en daarna werd de bezetting gestopt door ze en zijn er nog 8 arrestaties verricht gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen.
Samidoun op een Nederlandse universiteit, tragisch toch dat zoiets gewoon genormaliseerd is. Nog even en Hezbollah en Hamas komen ook een toespraak houden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 11 juni 2025 @ 11:09:34 #120
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217910028
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 22:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Samidoun op een Nederlandse universiteit, tragisch toch dat zoiets gewoon genormaliseerd is. Nog even en Hezbollah en Hamas komen ook een toespraak houden.
Ik begrijp daar ook weinig van. Het is een club die volledig achter die gevaarlijke slogan "from the river to the sea" staat, wat suggereert dat Israël geen bestaansrecht heeft (en dat ontkennen ze ook niet, want volgens Samidoun is er geen plaats voor de "zionistische entiteit"). Dit maakt elke vorm van dialoog onmogelijk en doet de Palestijnse zaak dus meer kwaad dan goed.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 11 juni 2025 @ 14:30:44 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217911553
https://www.telegraaf.nl/(...)bonden/71259947.html

quote:
Lid CvB VU beaagd door pro-Palestinademonstranten
Een bron laat weten dat dinsdag een lid van het College van Bestuur is belaagd door gemaskerde demonstranten. Die werd onder meer klem gezet in een draaideur. Dit zou reden zijn om in te grijpen.
Gaat weer super in Amsterdam.
pi_217914699
Amerikaanse overheid zet Abou Eenarm (Hamas, Oxfam, D66) op sanctielijst terrorisme
https://www.geenstijl.nl/5183781/abou-eenarm

Treasury Disrupts Sham Overseas Charity Networks Funding Hamas and the PFLP
https://home.treasury.gov/news/press-releases/sb0162

twitter
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:56:06 #123
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217914763
Dit is een docent aan een Nederlandse universiteit, heel erg schrikbarend. Dit kan allemaal probleemloos, want ach, het is tegen Israël en Joden.
quote:
Radicalen vrijuit op universiteiten, gedragscodes blijken vooral papieren tijgers

AMSTERDAM - Dreigende pro-Palestijnse docenten en studenten hebben niets te vrezen van universiteitsbesturen. Lezingen verstoren, intimidatie van Israëliërs en Joden, verhulde oproepen tot geweld: op meerdere uni’s hebben radicalen ondanks een glasheldere gedragscode de vrije hand. Bestuurders stellen zich, terwijl haat en dreiging snel toenemen, op als tandeloze tijgers.

In militante bewoordingen gaat de Britse docent sociale geografie Harry Pettit van de Nijmeegse Radboud Universiteit tekeer op sociale media. Hij vergelijkt zionisten met nazi’s, en vindt dat iedereen die niet pro-Palestijns is, ’dat moet afleren’.

Het contrast tussen de uitlatingen van Pettit en de gedragscode van de universiteit is groot. Pettit lapt de regels keer op keer aan zijn Engelse boot.

Op papier is op de Radboud Universiteit alles tot in de puntjes geregeld. De uitgebreide gedragscode waaraan medewerkers - ook docenten - en studenten geacht worden zich te houden, laat geen ruimte voor onduidelijkheid. Een aantal belangrijke kernwaarden: onbevooroordeeld naar andersdenkenden, professionele normen en waarden, een veilige werkomgeving voor iedereen.

Medewerkers moeten ’een voorbeeld voor anderen zijn’. Discriminatie, intimidatie, bedreigingen, verbale en fysieke agressie en (psychisch) geweld zijn niet toegestaan. De schijn van partijdigheid moet worden voorkomen.

Tenslotte: docenten zijn zich bewust van hun voorbeeldfunctie en dragen de in deze Gedragscode vastgelegde normen over integer en respectvol gedrag in woord en daad uit.

Dat is de theorie. Nu de praktijk. Harry Pettit jubelt na het schrappen van ’zionistische propaganda op de campus’, nadat een pro-Israëlische lezing is geschrapt. Op X meldt hij: ’Fuck Israël. En fuck iedereen die dit normaliseert. De enige oplossing is complete ontmanteling.’ Later zegt hij ook: ’Israëli’s’ zijn psychotische baby’s’.

Uit meer voorbeelden blijkt dat Pettit lak heeft aan de gedragscode. Hij vergelijkt zionisten - die streven naar een Joodse staat in Israël - met nazi’s, zegt dat het zionisme moet worden ’uitgeroeid’.

Op de vraag ’hoe’ die uitroeiing er dan uit moet zien, weigert hij antwoord te geven, maar tegenover studenten geeft hij aan dat ’alle middelen geoorloofd zijn’. Over een Radboud-student met een mening die hem niet bevalt, zegt hij openlijk: ,,Alweer een voorbeeld van een genocidesupporter.”

Daarnaast maakte hij zich al meermaals schuldig aan agressie en verbaal geweld. Op 28 mei wordt een lezing van de Syrische pro-Israëlische activiste Rawan Osman verstoord. De gemaskerde Pettit slaat met schreeuwende pro-Palestijnse activisten tegen het raam. Na Osmans vertrek wordt haar auto geblokkeerd.

Ook het bezoek van Juan Caldes van de Europees-Joodse Associatie werd onlangs moedwillig verstoord en kon enkel onder zware beveilingsmaatregelen doorgang hebben.

Een week later werd een herdenking op de Radboud Universiteit van de slachting door Hamas op 7 oktober verstoord door activisten die op ramen stonden te beuken, en geen enkel respect toonden voor aanwezigen die stil wilden staan bij de overledenen en hun nabestaanden. Ook hier konden de extremisten hun gang gaan.

Kortom: de code heeft in veel gevallen slechts papieren waarde. Ja, Pettit moest een keer op het matje komen, bij College van Bestuur-voorzitter Alexandra van Huffelen. Dat was voor ’een kritisch gesprek’. Iets waar bestuurskundestudent Milos Boksan, die namens een groep Joodse/Israëlische studenten het woord voert, in De Telegraaf zegt: „Een ’kritisch gesprek’ is niks. Joodse studenten hebben al hun hoop verloren in een veilige plek om te studeren.”

De Telegraaf vroeg bestuursvoorzitter Van Huffelen en rector magnificus José Sanders naar het naleven van de gedragscode. Ze gaven geen antwoord, er kwam slechts een verklaring van een woordvoerder, met een algemene tekst die grotendeels al vaker is verstuurd.

Daarin staat dat ’sociale veiligheid voor al onze studenten en medewerkers ons aan het hart gaat’, maar ook dat ’het debat soms kan schuren’. Volgens het CvB voelen naast sommige pro-Israëlische studenten óók sommige pro-Palestijnse studenten zich op de campus niet altijd veilig. Het is onduidelijk waar dat laatste uit blijkt. Ook beweert het bestuur afstand te nemen van antisemitisme, maar laat niet na in één adem ook islamofobie te noemen. Voorbeelden daarvan worden niet gegeven.

Met personen die zich niet aan de gedragscode houden, zo meldt de verklaring, wordt gesproken en zo nodig worden maatregelen genomen. ,,Maar op individuele medewerkers gaan we niet in”, meldt de woordvoerder steevast. Op de vraag of de bestuurders angst hebben voor de activisten, wordt geen antwoord gegeven.

Pettit, aanjager van anti-Israëlische en anti-Joodse excessen, liet eerder al weten niet te vrezen voor consequenties. „Waarom zou ik bang zijn voor gevolgen?”

Dat is inderdaad de vraag. Pettit lijkt zich alles te kunnen veroorloven. In een nieuwe reactie laat hij weten dat het ’de rol van academici is om te handelen en aan de kant van gerechtigheid en menselijkheid te staan’. ,,Radboud heeft een geschiedenis van verzet tegen bezetters. Ik wilde alleen dat het dat nu ook doet.” Hij foetert dat ook De Telegraaf verantwoordelijk wordt gesteld voor medeplichtigheid aan de ’holocaust’ in Gaza.

Diverse studenten zijn bezorgd. Bronnen melden dat zeker zes Nijmeegse studenten onlangs formele klachten hebben ingediend tegen de docent. Ze vinden zijn positie onhoudbaar. De klachtencommissie heeft twee maanden de tijd om tot een oordeel te komen. Eerder al vroegen Kamerleden aan onderwijsminister Eppo Bruins om op universiteiten in te grijpen. Die verwees naar de Raden van Toezicht (RvT’s).

De RvT - een onafhankelijk orgaan - van de Radboud Universiteit, verwijst in een reactie onmiddellijk naar het CvB. Bijzonder, omdat de RvT - met als lid de prominente rechter Henk Naves - toch een toezichthoudende rol heeft. ,,Als grenzen worden overschreden is het aan het CvB om maatregelen te nemen”, meldt een woordvoerster afgemeten.

De gezagscrisis speelt op meer universiteiten. Op de Wageningen University & Research mogen honderden medewerkers weigeren om uitwisselingsstudenten te begeleiden naar de Hebrew University of Jerusalem.
Ook op de Universiteit Maastricht werd de voorbije periode niet ingegrepen, toen een hoofddocent geschiedenis - ook hoofdonderzoeker Holocaust-studies - ernstig werd geïntimideerd.

’We willen hier geen zionisten’

,,Toen ik aankwam om les te geven, werd ik geconfronteerd met demonstranten die agressief leuzen scandeerden als: we willen hier geen zionisten”, vertelt Amanda Kluveld. De betogers gingen zelfs nog veel verder, zegt ze. ,,’Met ons bloed, met onze ziel, zullen we je verlossen, Gaza’, werd geschreeuwd.”

Kluveld probeerde de vijandigheid vast te leggen met haar telefoon, waarop universiteitsbestuurders en veiligheidsfunctionarissen ingrepen. ,,Niet om me te beschermen, maar om me publiekelijk onder druk te zetten mijn opnames te verwijderen. Ze beweerden ten onrechte dat ik geen wettelijk recht had om deze openlijke intimidatie jegens Joden en zionisten vast te leggen.”

De hoofddocente gaf daar geen gehoor aan, waarna werd geëist dat ze zou vertrekken. ,,Omdat demonstranten mijn aanwezigheid niet tolereerden. Ik weigerde, omdat ik antisemitische uitsluiting niet wil legitimeren. Bovendien: dit is mijn werkplek.”

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 11 juni 2025 @ 20:12:56 #124
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_217914953
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is een docent aan een Nederlandse universiteit, heel erg schrikbarend. Dit kan allemaal probleemloos, want ach, het is tegen Israël en Joden.
[..]

Die naam komt me wel bekend voor ja, echt zo'n extremist die vooraan staat bij elke demonstratie.
En dat moet onze jonge geesten voeden met kennis. :')

Universiteiten lijken wel gegijzeld te zijn door anti-westerse extremisme.

Ik zou erom kunnen lachen, als het niet zo doodeng zou zijn.
Die sociale studies moeten echt eens onder de loep genomen worden net zoals men doet bij islamitische scholen.
  woensdag 11 juni 2025 @ 20:16:34 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217914988
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]

Juist.

Ik herhaal: de Pro-Palestina beweging is gevaarlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')