abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217829650
quote:
Tenten op Roeterseilandcampus gezet door pro-Palestina demonstranten
Op het Roeterseilandcampus zijn weer tenten neergezet door pro-Palestinademonstranten. Ze zeggen dat ze daar willen blijven, totdat de UvA alle banden met Israëlische universiteiten verbroken heeft. Begin mei vorig jaar was hier een grote bezetting die eindigde in een ontruiming.

De demonstranten hebben het Roeterseilandcampus omgedoopt tot het Alaa al-Najjar campus, de Palestijnse kinderarts die haar man en negen kinderen verloor bij een Israëlisch bombardement.

De UvA laat aan AT5 weten dat ze in gesprek gaan met de demonstranten. Vorig jaar mei werden er barricades gebouwd, maar dat is nu niet het geval. In de nacht volgde een ontruiming, daarna kwamen er nog meer bezettingen.
https://www.at5.nl/artike(...)estina-demonstranten
Daar gaan we weer. UvA demonstratie #38

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 2 juni 2025 @ 15:50:43 #52
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_217829703
Hopelijk snel en met harde hand ontruimen die handel. En vooral niet zwichten voor deze afpersing ^O^
  maandag 2 juni 2025 @ 15:51:03 #53
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217829705
Tja, ze weten nu dat de UVA een papieren tijger is. Die hebben ze al in hun zak.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217829729
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Thunberg is van een klimaatdemonstrante volledig omgetoverd in een Palestina juichaapje.
Ik heb een vermoeden dat ze nogal verslaafd is geworden aan de aandacht.
  maandag 2 juni 2025 @ 15:54:39 #55
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217829743
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Daar gaan we weer. UvA demonstratie #38

[ x ]
En uiteraard weer 2-tier policing. Ik moest eens mijn tentje op Amsterdamse grond of op campusterrein (één van de 2) opzetten.

Arresteer ze maar allemaal.
  maandag 2 juni 2025 @ 15:56:05 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217829758
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:52 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Als er iemand de definitie van een aandachtshoer is geworden, is zij het wel. Wat mij betreft wordt ze met schip en al opgepikt door de Israëlische marine.
  maandag 2 juni 2025 @ 16:05:09 #57
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_217829825
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:52 schreef Zoddie het volgende:

[..]
en ondertussen stroomt het geld binnen. Walgelijk mens sowieso
  maandag 2 juni 2025 @ 17:35:02 #58
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217830479
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En uiteraard weer 2-tier policing. Ik moest eens mijn tentje op Amsterdamse grond of op campusterrein (één van de 2) opzetten.

Arresteer ze maar allemaal.
Wacht nou effe, als ze het nou eindelijk eens rustig en beschaafd weten te houden, dan is zo'n campingprotest op de Roeterseilandcampus toch prima?

Of heeft men het al eens eerder rustig en beschaafd weten te houden, maar hebben we dat toen gemist omdat er juist om die reden geen enkele media-aandacht voor was?

(ik neem nauwelijks media tot me, tenzij ik echt bewust naar iets op zoek ben, dus vergeef het me als ik domme vragen stel)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 2 juni 2025 @ 17:38:36 #59
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217830502
quote:

[..]
Thunberg is van een klimaatdemonstrante volledig omgetoverd in een Palestina juichaapje.
Zelfde laken en pak.
Zelfs zelfde verpakking.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 2 juni 2025 @ 17:42:00 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217830530
quote:

[..]
Mja, het is allemaal aan elkaar gelinkt en gaat schijnbaar meer over revolutie en schoppen tegen 'het systeem' dan concrete oplossing willen aandragen. Ik zag een paar maanden geleden deze tweet:

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217830560
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:35 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Wacht nou effe, als ze het nou eindelijk eens rustig en beschaafd weten te houden, dan is zo'n campingprotest op de Roeterseilandcampus toch prima?

Of heeft men het al eens eerder rustig en beschaafd weten te houden, maar hebben we dat toen gemist omdat er juist om die reden geen enkele media-aandacht voor was?

(ik neem nauwelijks media tot me, tenzij ik echt bewust naar iets op zoek ben, dus vergeef het me als ik domme vragen stel)
Ze hebben hun eisen al 83 keer duidelijk gemaakt bij de UvA. Er zijn ook al evenveel gesprekken geweest tussen al dan niet gemaskerde demonstranten en de UvA. En de UvA is ook al een hele hoop meebewogen met wat de demonstranten eisten. Ze willen alleen niet zo ver gaan als wat die demonstranten af proberen te dwingen.

Na al die miljoenen euro's aan schade door vernielingen aan de universiteit en gedwongen kosten voor de UvA, is dit niks meer dan pure intimidatie om alsnog te krijgen wat ze eisen. Hun stem hebben ze al tientallen keren luid en duidelijk laten horen. Als dit de eerste, tweede of derde keer zou zijn dat ze vreedzaam kampeerden, dan zou niemand hier moeilijk over doen.
  maandag 2 juni 2025 @ 17:47:49 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217830565
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als er iemand de definitie van een aandachtshoer is geworden, is zij het wel. Wat mij betreft wordt ze met schip en al opgepikt door de Israëlische marine.
Beter zinkt het schip al wat eerder.
  maandag 2 juni 2025 @ 17:51:36 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217830581
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze hebben hun eisen al 83 keer duidelijk gemaakt bij de UvA. Er zijn ook al evenveel gesprekken geweest tussen al dan niet gemaskerde demonstranten en de UvA. En de UvA is ook al een hele hoop meebewogen met wat de demonstranten eisten. Ze willen alleen niet zo ver gaan als wat die demonstranten af proberen te dwingen.

Na al die miljoenen euro's aan schade door vernielingen aan de universiteit en gedwongen kosten voor de UvA, is dit niks meer dan pure intimidatie om alsnog te krijgen wat ze eisen. Hun stem hebben ze al tientallen keren luid en duidelijk laten horen. Als dit de eerste, tweede of derde keer zou zijn dat ze vreedzaam kampeerden, dan zou niemand hier moeilijk over doen.
Het is toch gewoon illegaal, ik wordt een beetje moe van dat als het doel goed geacht wordt dat het allemaal maar moet kunnen.
  maandag 2 juni 2025 @ 17:51:50 #64
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_217830582
Een hoop ellende.
En je kunt me toch niet wijsmaken dat die belachelijke aanval met zoveel Hamas-deelnemers in Israël niet van tevoren door de Mossad is opgemerkt.
Je eigen volk opofferen om een ​ land te veroveren voor de streng religieuze, bekrompen engnekken.
Als altijd, burgers zijn het slachtoffer.
  maandag 2 juni 2025 @ 17:53:22 #65
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217830588
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze hebben hun eisen al 83 keer duidelijk gemaakt bij de UvA. Er zijn ook al evenveel gesprekken geweest tussen al dan niet gemaskerde demonstranten en de UvA. En de UvA is ook al een hele hoop meebewogen met wat de demonstranten eisten. Ze willen alleen niet zo ver gaan als wat die demonstranten eisen.

Na al die miljoenen aan schade door vernielingen aan de universiteit en gedwongen kosten voor de UvA, is dit niks meer dan pure intimidatie om alsnog te krijgen wat ze eisen. Hun stem hebben ze al tientallen keren luid en duidelijk laten horen. Als dit de eerste, tweede of derde keer zou zijn dat ze vreedzaam kampeerden, dan zou niemand hier moeilijk over doen.
Hmmm, vreemd hoor. Heeft de UvA iets medegedeeld over waarom ze het toelaten en niet direct de boel ontruimen? Als het keer op keer uitmondt in vernieling en/of geweld, waarom dan niet gewoon lik op stuk en snelrecht? Durven ze niet of zo?
pi_217830605
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:53 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Hmmm, vreemd hoor. Heeft de UvA iets medegedeeld over waarom ze het toelaten en niet direct de boel ontruimen? Als het keer op keer uitmondt in vernieling en/of geweld, waarom dan niet gewoon lik op stuk en snelrecht? Durven ze niet of zo?
Ik gok dat laatste
pi_217830806
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:53 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Vrijheid van mening/demonstratie en dat een groot deel van de medewerkers er ook achterstaan.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217830808
Alweer 13 maanden geleden dat dit begon: NWS / Vechtpartijen pro-Palestina betoging UvA
  maandag 2 juni 2025 @ 18:26:28 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217830811
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2025 18:25 schreef Aether het volgende:

[..]
Vrijheid van mening/demonstratie en dat een groot deel van de medewerkers er ook achterstaan.
kamperen is toch niet demonstreren?
  maandag 2 juni 2025 @ 18:28:51 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217830827
Toen mocht het dus niet

Politie grijpt in bij studentenprotest Roeterseiland
9 juni 2018, 00.03 uur · Aangepast 9 juni 2018, 00.39 uu
quote:
De politie heeft vanavond op verzoek van de Universiteit van Amsterdam (UvA) ingegrepen bij een studentenprotest op Roeterseiland. Een groepje van zo'n dertig personen wilde daar gaan overnachten in een tentenkamp.

Het tentenkamp is een vervolgdemonstratie op de 'Mars voor Onderwijs' die vandaag werd gelopen door studenten, docenten en medewerkers van de UvA. Ze demonstreerden tegen landelijke bezuinigingen op het hoger onderwijs en willen meer democratie en diversiteit binnen de universiteit.
https://www.at5.nl/artike(...)rotest-roeterseiland
pi_217830937
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 18:28 schreef Tarado het volgende:
Toen mocht het dus niet

Politie grijpt in bij studentenprotest Roeterseiland
9 juni 2018, 00.03 uur · Aangepast 9 juni 2018, 00.39 uu
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)rotest-roeterseiland
Benieuwd wat de grens is.
Occupy Amsterdam in 2011 werd ook (uiteindelijk) verwijderd.

dinsdag 3 juni 2025 @ 10:43:46 #72
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217836615
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 18:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
kamperen is toch niet demonstreren?
Jawel hoor, het is zelfs een klassieke vorm van demonstreren. Deden ze al in de jaren 60 als protest tegen de Vietnamoorlog, bijvoorbeeld...
pi_217838869
In this explosive exposé, Rabbi Wolpe shares the inside story behind the Harvard antisemitism protests, exposing what’s really happening on elite college campuses.

From his firsthand experience on Harvard's antisemitism task force, Wolpe reveals shocking accounts of Jewish students being harassed, the disturbing impact of foreign funding promoting anti-Western ideology, and how DEI policies are contributing to a toxic campus culture where antisemitism is normalized.

This is not just about Harvard—it's about the rise of antisemitism on college campuses, threats to free speech, and the future of American education.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217839243
Vanaf heden heet het tentenkamp bij de UvA 'Supernova Sukkot Gathering' speciale editie 2025. Veel plezier hoor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:02:40 #75
3542 Gia
User under construction
pi_217839705
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:51 schreef spapaars het volgende:
Een hoop ellende.
En je kunt me toch niet wijsmaken dat die belachelijke aanval met zoveel Hamas-deelnemers in Israël niet van tevoren door de Mossad is opgemerkt.
Je eigen volk opofferen om een ​ land te veroveren voor de streng religieuze, bekrompen engnekken.
Als altijd, burgers zijn het slachtoffer.
Als je zo denkt ben je echt een complotwappie en hoor je in BNW thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')