Ik mis soms de rare hoofden van Aru, je hebt niet echt een renner nu die dat doet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Erg jammer dat deze fraud nog steeds niet uit de geschiedenisboeken is geschrapt.
Morgen gaat de sterkste winnen, een minuut is wisselgeld op de finestre. Sestriere is een ander verhaal, als je daar een paar brommers hebt als McNutty en Majka kun je nog wat recht zetten als je niet te veel achter ligt. Als ik EF was, zou ik proberen een type Asgreen in de vlucht te krijgen want die kan de eerste kilometers van de slotklim veel betekenen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:12 schreef Marcoss het volgende:
Reichenbach
En zin in morgen, dat moet wel een alles of niets-poging worden van Carapaz, misschien wel met hulp van oud-ploeggenoot Jody
De hele angelsaksische periode in het wielrennen zou men uit de boeken moeten schrappen. Klopt geen hout van.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Erg jammer dat deze fraud nog steeds niet uit de geschiedenisboeken is geschrapt.
Rasmussen vibes. Beetje trainen in Mexico.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:52 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja en deze gekke Mexicaan trek ik ook ten zeerste in twijfel. Ricco vibes!!!!!
Waar is Davide Cassani als je hem écht nodig hebt?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Rasmussen vibes. Beetje trainen in Mexico.
Als ik UAE was zou ik dan weer zorgen dat zo'n groep nauwelijks ruimte heeft, dan heb je dat gevaar in ieder geval niet. En met deze aanloop loop je ook niet het risico om Del Toro zelf al teveel te belasten als je tempo rijdt naar de voet van de Finestre.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Morgen gaat de sterkste winnen, een minuut is wisselgeld op de finestre. Sestriere is een ander verhaal, als je daar een paar brommers hebt als McNutty en Majka kun je nog wat recht zetten als je niet te veel achter ligt. Als ik EF was, zou ik proberen een type Asgreen in de vlucht te krijgen want die kan de eerste kilometers van de slotklim veel betekenen.
Ohja klopt ja :’)quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Rasmussen vibes. Beetje trainen in Mexico.
Waarom zou Carapaz wachten op het onverharde stuk? Het is overal 9/10%, onverhard boeit hier minder. Dus vrij snel 1 tegen 1.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:30 schreef Bugno3 het volgende:
Ik had me nog niet heel erg in het parcours ingelezen. Maar toch een beetje een floprit dit. De toppers gaan tot het onverharde deel wachten, dus we krijgen een kilometer of 4 actie. Sestrieres is een lachwekkend lang viaduct. Geen Jafferau als slotstuk. Mijn oordeel: min/min.
Omdat het belangrijk is dat het man tegen man wordt en de UAE-brommertjes hem anders weer inlopen. Carapaz is nou ook niet de man die heel lang alleen rijdt normaalgesproken, maar het van een explosieve demmarage moet hebben en dan vaak wat blijft hangen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:32 schreef Reljem het volgende:
[..]
Waarom zou Carapaz wachten op het onverharde stuk? Het is overal 9/10%, onverhard boeit hier minder. Dus vrij snel 1 tegen 1.
Misschien vond hij dat Kelderman a la Tiberi nog in het peloton had moeten zitten? Of iets te hard/zacht gepaced. Maar dat laatste zou extra vreemd zijn, want daar kan je over communiceren. Als je geen totale autist bent tenminste.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:46 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is er nou al duidelijk wat hij precies wilde gisteren qua tactiek?
Misschien dat we daar vandaag duidelijkheid over krijgen, maar zal wel over gezwegen worden. Finestre is wel de klim waar Simon Yates in 2018 de man met de hamer tegen kwam in het roze in rit 19 en 39 minuten verloor (Ja, die vervelende Froome rit waar mensen hier hun laptop uit het raam hebben geknikkerd).quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:46 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is er nou al duidelijk wat hij precies wilde gisteren qua tactiek?
Nou ja, we hebben het wel over Simon Yates, dus dit zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Misschien vond hij dat Kelderman a la Tiberi nog in het peloton had moeten zitten? Of iets te hard/zacht gepaced. Maar dat laatste zou extra vreemd zijn, want daar kan je over communiceren. Als je geen totale autist bent tenminste.
Maar hij doet deze Giro echt exact het tegenovergestelde als in 2018. Als hij er vandaag volledig doorzakt komt dat omdat hij gewoon niet goed genoeg is, en niet omdat hij te veel energie heeft verspilt of zijn ploeg de afgelopen weken verkeerde tactische keuzes heeft gemaakt. Of misschien komen de demonen in zijn hoofd wel weer naar boven en krijgen we een mentale blokkade a la Arensman.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien dat we daar vandaag duidelijkheid over krijgen, maar zal wel over gezwegen worden. Finestre is wel de klim waar Simon Yates in 2018 de man met de hamer tegen kwam in het roze in rit 19 en 39 minuten verloor (Ja, die vervelende Froome rit waar mensen hier hun laptop uit het raam hebben geknikkerd).
Huhquote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:07 schreef Pistolero het volgende:
Verder gaat dit een gigantische flopshow worden met relatief kleine verschillen tussen de klassementsmannen. De Finestre-Sestriere combi heeft nog nooit vuurwerk opgeleverd.
Klassementstechnisch waren 2005, 2011 en 2015 toch niet zo enerverend? In elk geval niet in die mate dat het alle hype rechtvaardigt.quote:
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:07 schreef Pistolero het volgende:
Verder gaat dit een gigantische flopshow worden met relatief kleine verschillen tussen de klassementsmannen. De Finestre-Sestriere combi heeft nog nooit vuurwerk opgeleverd.
We mogen echt blij zijn dat deze grappenmaker nog even in zijn hok zit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:28 schreef Pistolero het volgende:
De meest legendarische explosie op de Finestre kan er natuurlijk maar één zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een van de meest legendarische wielerdagen ooit. Ik zal het nooit, nooit vergeten.quote:
Dus eigenlijk valt alles boven een uur vandaag tegenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:28 schreef Pistolero het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahaha wut. Waarom is deze mutant nog niet overal iedereen op een hoopje aan het fietsen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:28 schreef Pistolero het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Binnen 2 jaar gaat hij binnen UAE de 23e kopman wordenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:24 schreef Reljem het volgende:
[..]
Hahaha wut. Waarom is deze mutant nog niet overal iedereen op een hoopje aan het fietsen?
ArdilaGod en Wim van Huffel. Gouden combinatie. De vitamines van Davitamon waren goed dat jaarquote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens was 2005 natuurlijk legendarisch, met Savo, Simoni en Rujano die allen dreigden de Giro te gaan winnen. En Savo plots hulp kreeg uit onverwachte hoek. Dat zou vandaag ook wel eens kunnen gebeuren.
Mja, ze haalden hem dan wel weer terug toen hij rustig in het wiel zat bij een door brommerend Ineos en Carapazquote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Del Toro is in deze positie omdat UAE hem niet liet terugzakken in de gravelrit, voer voor reflectie voor sommigen dunkt me
Er zijn wel fouten gemaakt (al zou je ook wel kunnen verdedigen dat UAE terecht op verschillende blijkbaar niet zo goed voorspelbare paarden wedde), maar Del Toro niet laten wachten was daar niet een van.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, ze haalden hem dan wel weer terug toen hij rustig in het wiel zat bij een door brommerend Ineos en Carapaz
Vandaag 3 min bij iedereen wegrijdenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:04 schreef franklop het volgende:
S Yates; hij was gewoon wat gefrustreerd gisteren
Hoogtemeters zijn oneindig toch? Net als kustlengte.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:21 schreef franklop het volgende:
Heb ook het idee dat tegenwoordig de hoogtemeters anders berekend worden dan vroeger ook
Als in; vroeger alleen de gecategoriseerde klimmetjes optellen en nu alles?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:21 schreef franklop het volgende:
Heb ook het idee dat tegenwoordig de hoogtemeters anders berekend worden dan vroeger ook
Naja dat idee heb ik wel ja. Zal in jaren 90 bijv ook lastiger na te gaan zijn dan nuquote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:28 schreef Reljem het volgende:
[..]
Als in; vroeger alleen de gecategoriseerde klimmetjes optellen en nu alles?
Een rit in noord Groningen pak ik over 100 km al 150 hoogtemeters, dus dat tikt aardig aan volgens de ‘nieuwe’ meting.
Met WOUTquote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:34 schreef wimderon het volgende:
Er is vanuit het niets opeens een chasing group.
Geen UAE was het grote doel van EF. Nou, daar zijn ze in geslaagd.quote:
Je zal toch de bonis in beeld willen houden lijkt me...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Geen UAE was het grote doel van EF. Nou, daar zijn ze in geslaagd.
Alleen is het me een raadsel waarom je nu niet een Doull en Asgreen zou laten controleren.
Astana, picnic, Bora en Tudor moeten toch gewoon gas geven nu?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:18 schreef vaarsuvius het volgende:
Bardet heeft het opgegeven om zijn trilogie te voltooien
Ja, er zijn opvallend veel goede klimmers niet mee vandaag. Waarom probeerden die niet mee te zitten? Zo lastig was het volgens mij niet om de kopgroep te halen en als je niet vooruit bent haal je het sowieso niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:18 schreef vaarsuvius het volgende:
Poels ook. Vreemde shit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:18 schreef vaarsuvius het volgende:
Nutteloze Sjiero van Poelsquote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Poels ook. Vreemde shit.
Dan maar pooltjestechnisch juichen voor Alveiro Cepeda.
Naja 80% van de kopgroep gaat er natuurlijk alsnog aan als er oorlog is op de Finestrequote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:26 schreef H.Vviv het volgende:
EF zet een mannetje op kop. Dat is wel erg laat.
Dat lijkt me te weinigquote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Naja 80% van de kopgroep gaat er natuurlijk alsnog aan als er oorlog is op de Finestre
Veel meer van verwacht.quote:
Zal bij een bepaald spel wel vaak stokpaardje zijn geweestquote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:55 schreef Marcoss het volgende:
Poels heeft 1 echte kans gehad, maar toen besloot Trek opeens vol op kop te gaan rijden (waarna Carapaz uiteindelijk de rit won zonder dat Ciccone echt iets deec)
Daarvoor moet ie wel weinig gekozen zijnquote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Zal bij een bepaald spel wel vaak stokpaardje zijn geweest
Ze is nu wel lekker rustig aangezien ze hard moet nadenken over de Nederlandse woordenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Hannah moet die interviews lekker in het Engels doen.
Maakt zo te zien weinig uit als hele top voor klassement gaatquote:
Ach, goed basiscontractquote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, die had beter in Frankrijk die klimkoers met 70 man aan de start kunnen rijden.
ik wist niet dat ze daar zoveel verkeersdrempels hebbenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:28 schreef Reljem het volgende:
[..]
Als in; vroeger alleen de gecategoriseerde klimmetjes optellen en nu alles?
Een rit in noord Groningen pak ik over 100 km al 150 hoogtemeters, dus dat tikt aardig aan volgens de ‘nieuwe’ meting.
Hesjedal is een Girowinnaar, dus ik geef geen steun aan deze motie.quote:
De Mollemabult valt niet te onderschatten.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:58 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
ik wist niet dat ze daar zoveel verkeersdrempels hebben
Het is nog maar de vraag of 10 minuten genoeg is voor Wout om ervoor te blijven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:20 schreef Marcoss het volgende:
Voor Visma wel ideaal met Wout er zo ver voor die Simon mee kan nemen na een aanval op de Finestre
(Of om het verschil met de groep ervoor te verkleinen.. )
Met terugwerkende kracht toch niet zo bijzonder als ik toen dachtquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Net als toen ga ik staan en applaudisseer ik voor een meesterwerk.
EF is de voorsprong aan het optimaliseren voor haar concurrentie.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:20 schreef Marcoss het volgende:
Voor Visma wel ideaal met Wout er zo ver voor die Simon mee kan nemen na een aanval op de Finestre
(Of om het verschil met de groep ervoor te verkleinen.. )
...?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht toch niet zo bijzonder als ik toen dacht
In een grote ronde toch vrij weinigquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou, die aanval van zo ver, dat bleek in de jaren erna elke redelijke valeur te kunnen.
50 km te laatquote:
Onvermijdelijk als je zo hard doortrekt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al die lossende EF's die helemaal niks gedaan hebben
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:45 schreef Szura het volgende:
Het bevalt me niks dat die Mexicaan er in het zadel naartoe reed
We moeten nog een klein uur, Carapaz moet niet meer omkijken en gewoon een 60 minuten test doenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:45 schreef Szura het volgende:
Froome, Pogacar, Del Toro, de in het zadel zittende koffiemolentjes. Geen rijtje waar je tussen wil staan.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:45 schreef Szura het volgende:
GPS is niet te vertrouwen in hele derde weekquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:47 schreef franklop het volgende:
Veeg teken dat ze geeneens meer op de koplopers inlopen?
Of LollerGPS
Ploeggenoten stuurden ook wel gelijk uitquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Carapaz is wel dapper.
Ik denk dat ik als Del Toro toch even op mijn ploeggenoten had gewacht en Carapaz zichzelf had laten oproken, al kan dat nu alsnog.
Ja dit is niet slimquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:49 schreef Szura het volgende:
Wat doe je nou Carapaz, laat Del Toro kopwerk doen dan
Dit had natuurlijk prima gekund maar deze is op dit moment wel vrij lekker 😂❤quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:30 schreef Bugno3 het volgende:
Ik had me nog niet heel erg in het parcours ingelezen. Maar toch een beetje een floprit dit. De toppers gaan tot het onverharde deel wachten, dus we krijgen een kilometer of 4 actie. Sestrieres is een lachwekkend lang viaduct. Geen Jafferau als slotstuk. Mijn oordeel: min/min.
Aan de voet van de Finestre al aanvallen is wel heel erg voorzichtig inderdaad.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:52 schreef Devolder het volgende:
Alsje wil winnen moet je durven te verliezen. Dat ontbreekt bij Richie
Daarom valt hij vanaf de voet van de Finestre aan hahahaha.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:52 schreef Devolder het volgende:
Hij leest mee.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:52 schreef Devolder het volgende:
Gaat WOUT hier Yates de eindzege bezorgen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
We feliciteren Yates met de eindzege.
Nee elk gat dichten voor die Mexicaan helptquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Daarom valt hij vanaf de voet van de Finestre aan hahahaha.
Dit kan ook nog de manier blijken, mits Gee snel genoeg rijdt zodat Del Toro over zijn theewater gaat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:54 schreef Devolder het volgende:
[..]
Nee elk gat dichten voor die Mexicaan helpt
Dan moet hij wel door blijven rijden inderdaadquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:55 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik denk oprecht dat Gee te hard gaat voor Del Toro.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hij kraakt, hij kraakt heel hard.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:56 schreef DiegoFuser het volgende:
Del Toro begint wel te schokschouderen nu.
Ik trek nog een fles hopium open.
Parijs is nog verquote:
Gisteren was er een momentje dat dat ineens van 156 naar 122 naar 134 km gingquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |