abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juni 2025 @ 13:14:28 #51
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217828785
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 12:55 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dokter? Verpleger. Sjoemelen met cijfers is hij zelf ook erg goed in, het is een bekende verspreider van nepnieuws. Eerlijke man, laat me niet lachen.
Daar wil ik dan graag even een bron van zien. Want dat geloof ik niet.
pi_217828787
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 12:55 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dokter? Verpleger. Sjoemelen met cijfers is hij zelf ook erg goed in, het is een bekende verspreider van nepnieuws. Eerlijke man, laat me niet lachen.
Heb je ook allemaal maar van horen zeggen.

Je hebt hem helemaal niet gevolgd tijdens de pandemie dus. En kijkt ook zijn video's niet. En of hij nou een chirurg of een verpleger is maakt mij verder ook niets uit.

Het is een man die gewoon onderzoeken en statistieken laat zien, die hij niet zelf bedacht heeft maar met bron en al erbij haalt van andere onderzoekers. Daarnaast is hij zelf gevaccineerd en riep hij in het begin iedereen in deze zelfde video's op om hetzelfde te doen, toen de cijfers over het coronavirus er erg bedreigend uitzagen.

Dus inderdaad, een eerlijke man die van mening is veranderd en zich terecht ernstig zorgen maakt over de gezondheid van zichzelf en velen anderen.
pi_217828802
Het zal niet voor iedereen gelden maar de eenmaal genomen covid vaccinatie keuze draagt er aan bij dat je niets meer wilt onderzoeken en nauwelijks tot helemaal niet meer van gedachten kunt veranderen.
  maandag 2 juni 2025 @ 13:20:01 #54
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217828819
quote:
RIVM: 'Ondanks recordhitte minder sterfgevallen in laatste decennium'
Ondanks recordtemperaturen van de afgelopen jaren, zijn er tussen 2010 en 2020 minder mensen op hete dagen gestorven dan in het decennium daarvoor. Dat blijkt uit een evaluatie van het Nationaal Hitteplan van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Waar het instituut tussen 2000 en 2009 schatte dat 7000 mensen waren overleden waren dat er in de tien jaar daarna nog 4300.

Dagen waarop het warmer dan 27 graden is gelden als heel hete dagen. De kans om op dit soort dagen te sterven nam vooral af onder de risicogroepen ouderen, vrouwen en bewoners in buurten van mensen met een lager inkomen. Woningen in deze buurten zijn vaak minder goed geïsoleerd en vaak geen airconditioning, waardoor de bewoners meer hebben te lijden onder de hitte.

Ook voor mensen ouder dan 90 jaar is de kans gedaald om te sterven aan de gevolgen van hitte. Het aantal mensen van deze leeftijd dat is gestorven is wel gelijk gebleven, maar dat komt doordat er door vergrijzing meer mensen van 90 jaar of ouder zijn.

Normaal gesproken sterven er in de zomer rond de 400 mensen per dag. 25 juli 2019 was met temperaturen boven de 40 graden de heetste dag ooit. De dag daarna stierven 550 mensen. Het hoge aantal sterfgevallen op 26 juli heeft volgens het RIVM te maken met de hoge temperaturen van de dag ervoor.

Bewustwordingscampagne
Volgens het RIVM speelt het Nationaal Hitteplan mogelijk een rol in de daling in het mensen dat stierf aan de gevolgen van hitte. Deze bewustwordingscampagne is in 2010 ingesteld om mensen bewust te maken van de hitte en is sindsdien vijftien keer geactiveerd. Om een goede analyse te kunnen maken heeft het instituut ervoor gekozen om de tien jaar voor en de tien jaar na het instellen van de campagne te vergelijken.

Tijdens het hitteseizoen, dat van mei tot en met september duurt, werkt het RIVM met een waarschuwingssysteem waarbij het instituut mensen en organisaties in de zorg waarschuwt over de risico's van hitte.

"Deze daling laat zien dat de maatregelen die genomen zijn tegen de hitte werken", zegt de coördinator van het Nationaal Hitteplan Werner Hagens. "Onder meer de boodschap om meer voor elkaar te zorgen, meer bewustwording van de gevaren van hitte en bijvoorbeeld verpleeghuizen met betere klimaatsystemen hebben ertoe geleid dat het risico op overlijden lager is."

Ook denkt het RIVM dat de hittegolven tussen 2003 en 2006 mensen bewuster hebben gemaakt van de gevaren van hitte.

Heat Action Day
Door klimaatverandering zijn er steeds vaker en langer durende hete periodes, waardoor de kans om te overlijden tijdens hete dagen groter is geworden, zegt het RIVM. Daarom is het wat het instituut betreft belangrijk dat er aandacht voor de risico's van hitte blijft.

Vandaag is het daarom Heat Action Day, georganiseerd door het internationale Rode Kruis. Op deze dag komen verschillende landen samen om bewust stil te staan bij de hitte, zegt Hagens. Volgens hem is het goed om zicht te hebben op wat voor problemen omtrent hitte er in andere landen zijn. "Ook met het oog op de komende zomer. Je weet nooit hoe hoog de temperaturen worden."
https://nos.nl/artikel/25(...)in-laatste-decennium

Het valt allemaal wel mee.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 2 juni 2025 @ 13:28:58 #55
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217828879
quote:
Tot 2020 ja.
pi_217828952
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 13:14 schreef Perox het volgende:

[..]
Daar wil ik dan graag even een bron van zien. Want dat geloof ik niet.
Welke bron wil je? Je kan ook je eigen onderzoek doen, er is genoeg over te vinden.

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)

https://fullfact.org/heal(...)-singapore-children/

https://www.bbc.co.uk/news/60145237

https://healthfeedback.or(...)eads-vaccine-safety/
  maandag 2 juni 2025 @ 13:52:09 #57
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_217829011
Wat is nou het probleem?

Als het maar oversterfte >50 betreft.
Lachen joh.
pi_217829013
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 13:15 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Heb je ook allemaal maar van horen zeggen.

Je hebt hem helemaal niet gevolgd tijdens de pandemie dus. En kijkt ook zijn video's niet. En of hij nou een chirurg of een verpleger is maakt mij verder ook niets uit.

Het is een man die gewoon onderzoeken en statistieken laat zien, die hij niet zelf bedacht heeft maar met bron en al erbij haalt van andere onderzoekers. Daarnaast is hij zelf gevaccineerd en riep hij in het begin iedereen in deze zelfde video's op om hetzelfde te doen, toen de cijfers over het coronavirus er erg bedreigend uitzagen.

Dus inderdaad, een eerlijke man die van mening is veranderd en zich terecht ernstig zorgen maakt over de gezondheid van zichzelf en velen anderen.
Maar je noemt hem zelf wel een dokter, waar je dus fout mee zit, als je dat al niet wist :).

Dat ie zelf gevaccineerd is heeft niets met te maken met het feit dat de man erg goed is in het manipuleren van cijfers om zijn eigen overtuiging te staven. Maar jij mag deze man geloven, ik hecht niet zoveel waarde aan een nepnieuwsverspreider op YouTube (mooi verdienmodel voor deze man overigens).
pi_217829186
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 13:52 schreef Managarm het volgende:

[..]
dat de man erg goed is in het manipuleren van cijfers om zijn eigen overtuiging te staven.
Manipuleren van cijfers is een bewuste kwaadaardige handeling. Kan het niet zo zijn dat hij zich in enkele van zijn video's gewoon heeft vergist? Ik heb je links bekeken en zo rampzalig ernaast is het allemaal niet ter vergelijking tot de bergen informatie vanuit vele andere bronnen. Bijna al zijn informatie heeft namelijk helemaal niets met hemzelf, of zijn persoonlijke inbreng te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NatteLont op 02-06-2025 14:39:14 ]
  maandag 2 juni 2025 @ 14:36:12 #60
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217829233
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 20:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Tja, Nederland is misschien de vieste land van Europa.. Te veel ziekte, allergie, kanker, vergiftiging, stress, alles wordt geforceerd. Niets is natuurlijk meer. Dan krijg je dit.

Meeste mensen weten niet wat gezond en leven is. dat leren ze niet op de school.
Onlangs is er nog topic over vergiftiging in een fruit... Dat kan alleen in Nederland.

De vieste land. :')

HET!
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217829321
quote:

[..]
Maar je noemt hem zelf wel een dokter, waar je dus fout mee zit, als je dat al niet wist :).
Hij is doctor in de verpleegkunde zoals je ook dr. in de vaccinologie kunt zijn.

quote:
Dat ie zelf gevaccineerd is heeft niets met te maken met het feit dat de man erg goed is in het manipuleren van cijfers om zijn eigen overtuiging te staven. Maar jij mag deze man geloven, ik hecht niet zoveel waarde aan een nepnieuwsverspreider op YouTube (mooi verdienmodel voor deze man overigens).
Die man maakt al sinds de jaren 90 videos om zorgverleners te informeren. Met covid kreeg hij een groter publiek voor zijn videos waarin hij in overeenstemming met de overheidslijn van de NATO landen adviseerde, maar gaandweg kwam hij erachter dat wetenschap ontbrak dan wel niet deugde.

Je lasterpraatjes zijn even voorspelbaar als ongefundeerd. Hij is waarschijnlijk te oud en saai om nog een beschuldiging van een verkrachting van 25 jaar geleden aan zijn broek te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217829519
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hij is doctor in de verpleegkunde zoals je ook dr. in de vaccinologie kunt zijn.
[..]
Die man maakt al sinds de jaren 90 videos om zorgverleners te informeren. Met covid kreeg hij een groter publiek voor zijn videos waarin hij in overeenstemming met de overheidslijn van de NATO landen adviseerde, maar gaandweg kwam hij erachter dat wetenschap ontbrak dan wel niet deugde.

Je lasterpraatjes zijn even voorspelbaar als ongefundeerd. Hij is waarschijnlijk te oud en saai om nog een beschuldiging van een verkrachting van 25 jaar geleden aan zijn broek te krijgen.
Dat maakt hem nog geen viroloog, oncoloog of cardioloog.

Er zijn zoveel "deskundigen" op internet die menen buiten hun vakgebied te moeten opereren.

Ik kan me nog herinneren dat deze "doctor" gevaarlijk hoge doseringen van vitamine D adviseerde in de corona periode, zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
pi_217829717
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan zoek je al die virologen, oncologen en cardiologen die al jaren ernstige kritiek leveren op de mrna toch ook even op
Zo werkt dat.
pi_217829923
quote:
De mens ruimt zichzelf op.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217829966
quote:

[..]

Ik noem hem een dokter omdat hij zichzelf zo noemt, zijn kanaal heet zelfs Dr. Campbell. Moet ik hem dan John noemen alsof ik hem ken? Ik ga hem geen 'Nurse Campbell' noemen omdat ik ook niet zeker weet of hij dat is. Dat heb ik wel ooit eens gelezen, net als jij, maar dat zijn voor mij ook geen feiten.

De cijfers die hij aanhaalt, in dit geval over oversterfte, die zijn gewoon na te checken. Wat is hier 'nepnieuws' aan volgens jou dan? Kloppen de bronnen niet? Is er geen oversterfte?

En heb je zijn andere video's allemaal bekeken? Als hij het heeft over toename van ziektes onder bepaalde bevolkingsgroepen / leeftijdscategorieën en zo, klopt allemaal niet? Al zijn aangehaalde onderzoeken (met bron erbij), klopt allemaal niet? Allemaal fake news?

Wat een makkelijk leventje zo zeg. Gewoon alles wat je niet bevalt en ooit eens iemand hebt horen roepen bevestigen en er dan lekker nooit meer over nadenken.

Het enige punt waar je aan mag twijfelen is dat al deze zaken direct door het COVID vaccin komen. Dat is je goed recht. Twijfel ik ook aan, weet ik ook niet zeker. Sterker nog, zelfs de heer (zal ik hem dan zo noemen) Campbell is hier niet 100% zeker van. Hij zegt alleen dat de cijfers er niet om liegen en dat hier per direct onderzoek naar gedaan moet worden.

En dat niemand dit doet of voor elkaar krijgt, maakt het allemaal nog verdachter. Wederom geen 100% bewijs. Dat claimt hij niet en dat claim ik niet.
pi_217829996
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:20 schreef HSG het volgende:

[..]
De mens ruimt zichzelf op.
In het najaar weer een ronde met nieuwe kansen.
Wie draagt er nog lange mouwen nietwaar?
pi_217830022
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..

Jij hebt de Wikipedia over deze man niet gelezen? Lasterpraatjes? Gewoon bewezen feiten. Wat bazel je over verkrachting? Wat is dat voor vreemde redenatie?
pi_217830025
quote:

[..]

Er zijn zoveel "deskundigen" op internet die menen buiten hun vakgebied te moeten opereren.

Ik kan me nog herinneren dat deze "doctor" gevaarlijk hoge doseringen van vitamine D adviseerde in de corona periode, zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
Link die video dan eens. Ik wil wel eens een video van Campbell zien dat hij gewoon uit zijn nek zit te lullen zonder het aanhalen van wetenschappelijke onderzoeken met bijbehorende citaten en bronnen. Dat heb ik namelijk nog niet gezien van hem en ik volg hem al jaren.

En jouw kritiek is wel weer heel makkelijk. Als iemand gewoon geneeskunde gestudeerd heeft, dan heb je een goede basiskennis over wat de gezondheidszorg inhoudt, hoe het menselijk lichaam werkt, etc. Dan ben je breed opgeleid en heb je voldoende kennis en inzicht om daar op voor te boorduren. En toont aan dat je een intelligent persoon bent.

Dat maakt je inderdaad geen hersenchirurg, maar dat claimt hij ook nergens. En inderdaad ook geen viroloog, of statisticus. Maar, nou en? Wil dat zeggen dat niemand meer iets mag zeggen over bv oversterfte in dit geval, behalve een doorgeleerde statisticus? Wat een onzin.
Zo kun je elk argument wel direct de das omdraaien. 'Ja maar jij bent geen automonteur dus je mag niets over auto's zeggen'.

Daarbij is het enige wat hij doet, onderzoeken van andere mensen (die zich dus wél hebben verdiept in dat vakgebied) citeren en daar kritische vragen bij stellen.

Je zit dus maar wat uit je nek te lullen. En dat is ook niet zo raar, want je hebt waarschijnlijk geen discussieforumkunde gestudeerd. Dus wat doe je hier eigenlijk?
pi_217830059
Wie eenmaal is geprikt kan eigenlijk niet meer van gedachten veranderen.
Andersom wel. Niet dat ik daar ook maar enige aanleiding toe zou hebben.
  maandag 2 juni 2025 @ 16:51:00 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217830128
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 08:29 schreef BE het volgende:

[..]
Het is in bejaardenhuizen juist nooit koel! Er is vrijwel nooit airco en het raam open gaat ook niet, want ook muggenhorren is een luxe waar nooit geld voor vrijgemaakt is.
Als er ergens de mussen dood van het dak vallen is het wel in bejaardenhuizen.

(Tel daarbij op de heldere lichten die er soms werken die mobiele airco’s aanzetten met de slang naar buiten door een open raam, of gewoon de kamer in blazend en het hittefeestje is compleet. :X )

Hier in de regio trouwens de afgelopen maand ongekende ondersterfte dus dat compenseert weer een beetje voor de afgelopen jaren. Of stilte voor de (zomer)storm.
in mijn huis hier is het heerlijk koel en dat zal voor ieder huis gelden waar ik woon,
gewoon geen ramen open en de fan aan
In Afrika heb ik in mijn compound daar nu 4 LG split Arco's variërend van 1 x 9000 BTU 2x 12.000 BTU tot 24.000 BTU en vooral in de slaapkamers en de living
gelukkig zijn ze daar niet zo duur als hier

je moet het wel per kamer regelen anders kost het veel en de ramen zijn daar ook veel kleiner dan hier

ik hou helemaal niet van hitte , totaal niet

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 02-06-2025 20:48:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217830212
quote:

[..]
Nee, maar hij doet ook niet veel meer dan andermans peer reveiwed studies, de heilige graal van de wetenschap als het zo uitkomt, doornemen en bespreken.

quote:
Ik zag ze vooral op televisie, vee-artsen die ineens epidemoloog, gedragswetenschapper en jurist tegelijk waren, alsmede mensen die van toeten noch blazen wisten die zich met de grootste stelligheid uitlieten over de stand der wetenschap. Weinigen zo bescheiden terughoudend als Campbell.

quote:
Hij heeft juist studies naar de hoogte van veilige dosering besproken. Dat extra vitamine D niet werd geadviseerd was het kwaadaardige verzuim hierin.

quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:37 schreef Managarm het volgende:

[..]
Jij hebt de Wikipedia over deze man niet gelezen? Lasterpraatjes? Gewoon bewezen feiten.
Nee, natuurlijk niet. Een hysterische meute die van alles en nog wat aangrijpt onder het motto alle kritiek op de covid aanpak en de vaccinatie is desinformatie heeft geen enkele autoriteit.

quote:
Wat bazel je over verkrachting? Wat is dat voor vreemde redenatie?
Zo werkt dat tegenwoordig als je de macht tegenspreekt.
[/quote]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217831459
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:07 schreef Evangelion het volgende:
OK maar zijn dat gezonde mensen van 30 of al halfdode bejaarden.
Vooral gevaccineerden, denk ik.
  maandag 2 juni 2025 @ 20:10:44 #73
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217831761
quote:

[..]

Gevaarlijk hoog zelfs. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')