Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:05 schreef Fok-it het volgende:
Ja want ieder LGBTQ-persoon is natuurlijk doodsbang dat de persoon tegenover hem in de trein een homohater is
Dat straalt dat hele filmpje uit. Ongemak in het openbaar tot ze een bandje, stropdas of whatever zien voor ze ontdooien.quote:
Mee eens, van mij mag iedereen zijn seksuele voorkeur te hebben maar op dat overdreven gedoe zit ik niet te wachtenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:41 schreef Richestorags het volgende:
Queer zichtbaarheid is helemaal niet belangrijk. Wat je seksueel uitspookt of niet uitspookt moet je zelf allemaal weten maar dat hoef je niet openbaar te etaleren.
Waarom zou ik moeten weten dat iemand een bepaalde vorm van queer is? Het boeit mij ook niet of iemand hetero is.
Jij stelt dat "ieder lhbt" persoon bang is voor deze homohaters in het openbaar. Dat wordt nergens gesteld en dat weet je zelf ook. Je overdrijft nu expres om een punt te maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat straalt dat hele filmpje uit. Ongemak in het openbaar tot ze een bandje, stropdas of whatever zien voor ze ontdooien.
Onrealistisch, niet representatief want je ziet nauwelijks mensen dit soort attributen dragen, en ook nadelig voor LGBTQ mensen omdat het uitstraalt alsof het allemaal onzekere muizen zijn, bang voor de mensen om hun heen
Er is dan ook geen enkele hetero op deze aardbol die bang hoeft te zijn om aangevallen te worden *vanwege* hun heteroseksualiteit.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:41 schreef Richestorags het volgende:
Het boeit mij ook niet of iemand hetero is.
Dat probleem gaat niet weg door met vlaggen te zwaaien of badges rond te lopen of whatever.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is dan ook geen enkele hetero op deze aardbol die bang hoeft te zijn om aangevallen te worden *vanwege* hun heteroseksualiteit.
Bij de meeste niet-hetero's zie je niet de seksuele voorkeur er vanaf stralen dus dat is een nogal non-argumentquote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is dan ook geen enkele hetero op deze aardbol die bang hoeft te zijn om aangevallen te worden *vanwege* hun heteroseksualiteit.
Prides, of die nou voor LHBTI of voor hetero's zijn, vind ik sowieso een enorme vorm van wansmaak. Een soort over de top Toppers met allemaal halfnaakte mensen. Als je zoiets wil, doe dat dan in een stadion. En dat heeft echt niks te maken met geaardheid, maar met fatsoen. Als je daar bijvoorbeeld in de buurt woont wordt dat wel opgedrongen, ik zou me elk jaar gedwongen voelen om te zorgen dat ik niet thuis ben.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 00:37 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het aan de andere kant wel altijd frappant dat mensen (ook in Nederland) zo aanslaan op een regenboogvlag, een regenboogzebrapad, dat er een pride wordt georganiseerd in meerdere grote steden. Als ik er naar vraag krijg ik meestal terug dat het zo opgedrongen wordt. Maar hoezo wordt het je opgedrongen? Wat is er mis met dat we zichtbaar zijn?
Omdat ik nog aan het bedenken ben waar dit het best tot z'n recht komt. En op zich is het ook weer geen ramp als het in POL blijft staan.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:51 schreef Cupfighter het volgende:
Waarom staat dit topic eigenlijk in Pol?
Ik heb persoonlijk ook niet zo veel met prides, ik ben geen fan van mensenmassa's. En ik weet dat er redelijk wat lbgt+-ers zijn die niks met pride hebben. Maar ik ken ook genoeg die er elk jaar naartoe gaan, en er heel blij van worden. Verder sluit ik me aan bij @Hexagon z'n post, die heeft het wat mij betreft heel mooi omschreven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 06:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Prides, of die nou voor LHBTI of voor hetero's zijn, vind ik sowieso een enorme vorm van wansmaak. Een soort over de top Toppers met allemaal halfnaakte mensen. Als je zoiets wil, doe dat dan in een stadion. En dat heeft echt niks te maken met geaardheid, maar met fatsoen. Als je daar bijvoorbeeld in de buurt woont wordt dat wel opgedrongen, ik zou me elk jaar gedwongen voelen om te zorgen dat ik niet thuis ben.
Maar daar gaat het nog niet eens om. Ik snap echt niet waarom je zoveel de nadruk zou leggen op geaardheid. En vele LHBTI met mij ook niet. Geaardheid is vrij irrelevant, in elk geval nooit het belangrijkste kenmerk van een persoon. Wat dat betreft snap ik dat mensen in dat LHBTI-hokje duwen echt niet. En al helemaal niet als mensen dat met zichzelf doen met vlaggen e.d.
En ja, ook heterostelletjes die klef hand in hand lopen door of elkaar een kus geven in een winkelcentrum krijgen commentaar, genoeg ervaring mee. Dat is niet specifiek op LHBTI gericht, Nederland is over het algemeen gericht op "intimiteit doe je niet in het openbaar, ik hoef niet aan je te zien of je een stelletje, vrienden of broers/zussen bent". Dat geldt voor zowel LHBTI als voor hetero's, in beide gevallen wordt je aangesproken.
Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat mensen beledigen of zelfs in elkaar slaan omdat ze LHBTI zijn op enigerlei wijze goed te keuren is. Maar als ze je dus aanspreken, voel je dan niet aangevallen op je geaardheid, maar weet dat je hetzelfde wordt behandeld als hetero's.
(En nu ga ik weer naar een enorm feest waar we ons met 60.000 mensen in net hokje christen stoppen, maar dat is wel gewoon op een afgesloten terrein)
Broertje is gay en heeft relatie en woont in grote stad. Can confirm. Meermaals beledigd, bedreigd, etc etc. En vaak inderdaad mocrootjes maar ook af en toe blanke homohaters.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En nogmaals, ik denk dat we het in Nederland over het algemeen prima hebben, maar ik trek je statement dat we exact hetzelfde behandeld worden als hetero's toch licht in twijfel. Uit eigen ervaring, en uit ervaringen van anderen.
Dit ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:41 schreef Richestorags het volgende:
Queer zichtbaarheid is helemaal niet belangrijk. Wat je seksueel uitspookt of niet uitspookt moet je zelf allemaal weten maar dat hoef je niet openbaar te etaleren.
Waarom zou ik moeten weten dat iemand een bepaalde vorm van queer is? Het boeit mij ook niet of iemand hetero is.
Ach als iemand overdreven wil etaleren moet die ook lekker zijn gang gaan, ze doen geen mens kwaad. Dat gezeur iedere keer over wie zich niet exact conformeert, laat mensen toch lekker zichzelf zijn zolang men niemand kwaad doet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mee eens, van mij mag iedereen zijn seksuele voorkeur te hebben maar op dat overdreven gedoe zit ik niet te wachten
Lijkt me prima dit eens van de POL kant te bekijken. De Pride is ook een politieke manifestatie.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Omdat ik nog aan het bedenken ben waar dit het best tot z'n recht komt. En op zich is het ook weer geen ramp als het in POL blijft staan.
als ze me maar niet de hele dag voor de voeten lopen met een pruik en een gekleurde paraplu en vrijen in het openbaar dat doe ik ook niet , dus hullie ook nietquote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:19 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ach als iemand overdreven wil etaleren moet die ook lekker zijn gang gaan, ze doen geen mens kwaad. Dat gezeur iedere keer over wie zich niet exact conformeert, laat mensen toch lekker zichzelf zijn zolang men niemand kwaad doet.
Zolang men gewoon bijdraagt aan de maatschappij zijn er wel andere dingen om je druk over te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |