Rusland kan deze praktisch NIET vervangen, heeft niets met geld te maken, technologisch kunnen ze het niet meer.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:36 schreef Bensel het volgende:
een paar miljard dollar die in rook op gaat. terwijl rusland ze niet snel kan vervangen. en ook direct een redelijk deel van de russische nucleaire doctrine onschadelijk gemaakt,
41 zal ook wel wat kleinere makkelijk te herstellen beschadigingen zijn, maar het is een vrij specifiek getal en ik weet niet zo goed waarom de SBU in een officieel persbericht hierover zou liegen.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zoals @:achja zegt, laten we afwachten met 41 vliegtuigen en afgaan wat bevestigd is. Hoef je ook niet van een koude kermis thuis te komen al het niet zo is.
En wat we nu al visueel zien ( 6 vliegtuigen) is al bizar veel en een behoorlijke impact op Ruslands vloot.
Al was er geld, zie maar eens aan de benodigde onderdelen te komen. Ik weet niet hoe het zit met gevechtsvliegtuigen, maar in de burgerluchtvaart was men begonnen met het gebruiken van Westerse onderdelen.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Rusland kan deze praktisch NIET vervangen, heeft niets met geld te maken, technologisch kunnen ze het niet meer.
daarom: niet snel buiten oorlogstijd om gaat het al vele jaren duren, laat staan onder sancties terwijl je productie en onderzoeksgebouwen steeds opgeblazen worden. En vergeet de brain drain nietquote:Op zondag 1 juni 2025 15:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Rusland kan deze praktisch NIET vervangen, heeft niets met geld te maken, technologisch kunnen ze het niet meer.
Ze hebben slechts een paar gebouwd in de afgelopen tientallen jaren, misschien dat ze neiuwe kunnen maken maar dan zouden ze alleen al miljarden moeten uitgeven om ze te kunnen maken.
Ik hoop het, maar het kan idd zijn dat ze lichte schade door shrapnel ook meetellen, dus laten we even afwachten met te denken dat 41 bommenwerpers totaal vernietigd zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:38 schreef speknek het volgende:
[..]
41 zal ook wel wat kleinere makkelijk te herstellen beschadigingen zijn, maar het is een vrij specifiek getal en ik weet niet zo goed waarom de SBU in een officieel persbericht hierover zou liegen.
Wat een ouwe meuk is het eigenlijk. Zeventiger jaren en ouder.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:32 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Het brein achter de operatie, Malyuk.
Hoe? Gaat Rusland bommenwerpers sturen?quote:Op zondag 1 juni 2025 14:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, gaat hoe dan ook weer actie reactie worden.
LIjkt er op alsof ze trouwens beust de TU-160s bewust niet hebben geraakt. Die onderdeel zijn van de triad.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:29 schreef speknek het volgende:
41 vliegtuigen, holy shit, dat zou praktisch een tak van Rusland's nucleaire triad onschadelijk maken. Ze kunnen de TU-95s ook nauwelijks vervangen, want de meeste onderdelen werden indertijd in Oekraine gefabriceerd.
dat denk ik ook , komt pas als AI gaat meedoenquote:Op zondag 1 juni 2025 15:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijf me toch telkens verbazen om die drones. Dit is nog steeds pas het prille begin van wat die dingen straks kunnen, denk ik.
Hoewel Oekraine al heel inventief is geweest staan we nog steeds aan het begin van deze ontwikkelingen.
Die zijn toch maar op één basis gestationeerd?quote:Op zondag 1 juni 2025 15:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
LIjkt er op alsof ze trouwens beust de TU-160s bewust niet hebben geraakt. Die onderdeel zijn van de triad.
Schijnt dat AI een rol hier heeft gespeeld, maar is niet zeker.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat denk ik ook , komt pas als AI gaat meedoen
met drones die voor opladen zelf naar een oplaad punt gaan
Idd, wordt steeds enger op deze manier. Je moet er niet aan denken een leger drones met kleine kernbommetjes ...bizar maar daar gaat het wel naartoe in toekomst.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijf me toch telkens verbazen om die drones. Dit is nog steeds pas het prille begin van wat die dingen straks kunnen, denk ik. Hoewel Oekraine al heel inventief is geweest staan we nog steeds aan het begin van deze ontwikkelingen.
Propaganda toch? Net als Rusland doet Oekraïne dat net zo goed.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:38 schreef speknek het volgende:
[..]
...maar het is een vrij specifiek getal en ik weet niet zo goed waarom de SBU in een officieel persbericht hierover zou liegen.
Op Engels vgm die als 1 van weinige niet geraakt is.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zijn toch maar op één basis gestationeerd?
Ja hehe, je hoort hier in het westen de oekrainse propoganda en in Rusland de Russische.quote:Op zondag 1 juni 2025 14:57 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraïne is trouwens wel echt een stuk innovatiever dan Rusland wanneer het aankomt op geheime operaties en dergelijke. Je zou toch zeggen dat de Russische geheime dienst ook wel met dit soort dingen bezig is, maar je hoort er nooit echt wat van. Of zou Oekraïne al die dingen niet naar buiten brengen? We weten beter hoe Rusland er voor staat dan Oekraïne.
Rusland is een gigantisch land hé. Heb je gezien hoe veel airbases ze hebben, kijk voor de aardigheid eens op de wiki? Het is best een hele klap, maar ze kunnen nog genoeg bommenwerpers sturen. En wat je hiervoor ook al las, ze lijken weer een Oresnik te willen afvuren.quote:
Ja, zelf opladen, zelf doelen zoeken. Eventueel landen of 'plakken' op een muur.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat denk ik ook , komt pas als AI gaat meedoen
met drones die voor opladen zelf naar een oplaad punt gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |