De enige reden om dat niet te doen is dat je zeker weet dat er vervolgens een gigantisch illegaal circuit ontstaatquote:Op donderdag 29 mei 2025 23:55 schreef Swango het volgende:
Stop dan gewoon met de verkoop van tabaksartikelen.
Als vandaag in de krant zou staan dat een pot bietjes leukemie veroorzaakt, dan weet ik zeker dat de schappen met bietjes morgen leeggeruimd zijn in de supermarchees.
Zijn ze bang dat rokers de zee in de fik steken of zo?quote:
Als roken een onderdeel is van je cultuur is je cultuur rijp voor hervormingen.quote:
Maar mee moeten roken is op meerdere vlakken wel weer erg goor.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:41 schreef theunderdog het volgende:
Roken is slecht. Meeroken is qua gezondheidsnadelen echt nihil.
Als je de lijst qua risico op bijvoorbeeld kanker bekijkt, dan staat meeroken echt ergens onderaan het lijstje. Roken zelf staat wel hoog, uiteraard.
Doe 'ns een poging zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:39 schreef TAmaru het volgende:
Heel goed. Sowieso overal in de publieke ruimte verbieden.
Moet keihard gehandhaafd worden natuurlijk door politie en leger. Die moeten weer door de straten marcheren om de orde te handhaven in dit land.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Doe 'ns een poging zou ik zeggen.
Buiten meeroken?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar mee moeten roken is op meerdere vlakken wel weer erg goor.
Ja, buiten die smerige peuken die overal liggen komt de rook werkelijk je neus in op een terras of op straat.quote:
Ah, zo ja. Dat zie ik inderdaad wel gebeuren.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Moet keihard gehandhaafd worden natuurlijk door politie en leger. Die moeten weer door de straten marcheren om de orde te handhaven in dit land.
Heb die huilverhalen ook rond de bars gehoord waar zogenaamd niet-rokenden weggejaagd werden en nu zelfs rookruimtes in bars niet meer mogen zit het daar niet vol met zulke mensen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:18 schreef -river- het volgende:
[..]
Ja, buiten die smerige peuken die overal liggen komt de rook werkelijk je neus in op een terras of op straat.
Subjectief. Anderen hebben er weer geen problemen mee en gaan als niet-roker mee naar het rokershoekje vanwege de gezelligheid.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als ik zit te eten en er wordt door 4 man aan de tafel naast me gerookt met de wind in mijn richting, dan word ik daar niet erg blij van, nee.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:04 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben ondertussen al een jaar of tien gestopt met roken (behalve als ik echt lam ben) en sindsdien begonnen met meeroken. Dus, als de rokers opstaan om even ergens op de stoep te staan, blijf ik niet op de tassen passen, dan loop ik even mee.
Wel zo gezellig. Een tevreden roker is geen onruststoker. Rokers zijn op stapavondjes nou eenmaal vaak betrokken bij een welkome dynamiekswitch, en het is geen schande om daar bij betrokken te willen blijven. Lang leve de roker.
Mensen die helemaal gaan zitten gruwelen als er rook over een terras trekt moet ik altijd een beetje om lachen. Sufkutten. Is een beetje zoals magere wijven met kleine borsten die niet willen pijpen. Vlees noch vis.
Ik heb liever niet dat mensen zitten te eten als ik aan het roken ben.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik zit te eten en er wordt door 4 man aan de tafel naast me gerookt met de wind in mijn richting, dan word ik daar niet erg blij van, nee.
Daarom vind ik dat er best een rookvrij gedeelde mag komen bij terrassen waar ook gegeten kan worden.
Op een terras bij een kroeg, zijnde geen restaurant, heb ik geen problemen met rokers. Ook niet als ik het ruik.
Daar is een geweldige oplossing voor: niet gaan roken daar waar mensen zitten te eten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb liever niet dat mensen zitten te eten als ik aan het roken ben.
Leuk weetje: Dat gigantische illegale circuit bestaat al jaren.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
De enige reden om dat niet te doen is dat je zeker weet dat er vervolgens een gigantisch illegaal circuit ontstaat
Ummm ik rook shagg en die zijn zeg maar bio-degradable, zeg maar zit 0% plastic in, dus 1 regenbuitje en het is zeg maar al bijna weg, Maar ok ik gooi mn peuken ook gewoon niet erg vaak op straat enzo,quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:11 schreef -river- het volgende:
Mooi, belachelijk hoeveel peuken te zien zijn in parken en op het strand.
Aja in de jaren 80 zou de Marlboro mensen in huren als full time job die proefpakketjes met 1 a 3 peuken erin gratis ging "flyeren" bijplekken waar veel jeugd bij een kwamen?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:28 schreef torentje het volgende:
men kan dus veel beter de producenten van tabak bij die jeugdigen wegjagen
quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:44 schreef marretak het volgende:
De aankondiging maakt deel uit van een nationaal Fatwa om tabaksgebruik te ontmoedigen. Parijs wil per 2032 een rookvrije generatie en daarmee alle rokers elimineren.
https://nos.nl/artikel/23(...)er-in-rotterdam.htmlquote:
Frankrijk heeft op veel plekken alles weg met het kalifaat. Succes met roken verbieden voor moslims die naast hun 7 kinderen lopen te paffen. We weten allemaal dat de enige mensen die hierop aangesproken zullen worden de blanke autochtone Fransen of ongevaarlijk-ogende toeristen zullen zijn. Frankrijk heeft immers ook een anti-blank weg-met-ons-mentaliteitquote:
Ja eens. Maar gebruik dat dan gewoon als argument. In de context van een restaurant lijkt mij dat nog valide ook.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij hebt wat jaren aan educatie gemist zo te horen.quote:
Oh het onderwerp moet weer even aangepast worden begrijp ik? Van anti-roken naar anti-moslim?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Frankrijk heeft op veel plekken alles weg met het kalifaat. Succes met roken verbieden voor moslims die naast hun 7 kinderen lopen te paffen. We weten allemaal dat de enige mensen die hierop aangesproken zullen worden de blanke autochtone Fransen of ongevaarlijk-ogende toeristen zullen zijn. Frankrijk heeft immers ook een anti-blank weg-met-ons-mentaliteit
De link is vooral dat er wetten door gedrukt worden om zogenaamd een probleem op te lossen wat niet helpt omdat het probleem daadwerkelijk iets anders is (het gebrek aan normale normen en waarde, westers moreel besef, probleem van handhaving enzovoort). Kijk maar naar het vuurwerkverbod en zo.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh het onderwerp moet weer even aangepast worden begrijp ik? Van anti-roken naar anti-moslim?
Ja, ik denk niet dat je ooit in Parijs bent geweest. Die hele stad rookt zich de dood in, zwart wit paars christen atheïst en moslim. Dit is geen anti-westers probleem lolquote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
De link is vooral dat er wetten door gedrukt worden om zogenaamd een probleem op te lossen wat niet helpt omdat het probleem daadwerkelijk iets anders is (het gebrek aan normale normen en waarde, westers moreel besef, probleem van handhaving enzovoort). Kijk maar naar het vuurwerkverbod en zo.
Juist ja, maar welke groepen kan je hier wel veilig op aan spreken en welke niet?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, ik denk niet dat je ooit in Parijs bent geweest. Die hele stad rookt zich de dood in, zwart wit paars christen atheïst en moslim. Dit is geen anti-westers probleem lol
Dus toch proberen het topic om te vormenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Juist ja, maar welke groepen kan je hier wel veilig op aan spreken en welke niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |