Een uurtje aandachtquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke obsessie precies? Dat er in de media een uurtje aandacht is voor een feest dat door een miljoen mensen in Nederland gevierd wordt? Dat er 5 minuten over in het NOS komt.
Ja klinkt obsessief.
Of bedoel je dat commerciėle partijen er op inspringen om geld aan te verdienen. Ja - ook erg obsessief. Zo werkt de markt.
Dat is opgedrongen aan Amsterdam.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:54 schreef oblo het volgende:
Als dit boekje in het thema staat van 750 jaar Amsterdam lijkt mij dit niet echt een representatief boekje. Prima verder dat er verteld wordt over ramadan en andere feestdagen, dat hoort natuurlijk ook bij Amsterdam.
Hij pikt wel eens een kratje bier bij de Appie bij de zelfscan, en vind dat verder wel een prettige situatie, want lekker gratis. Of telt dat niet?quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nanninga heeft daarentegen een Syrische vluchteling in huis opgenomen.
Wat heb jij verder voor de Goede Zaak gedaan?
Racistische opmerking hoor dat van die rolstoel. Daar gaan vast kamervraagstukken over komen. Foei ☝️quote:
Hij gaat je waarschijnlijk geen antwoord geven op je vraag.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lees de vraag maar even goed. Welk feest, waar meer dan 1 miljoen Nederlanders aan meedoen, krijgt niet dezelfde mate van aandacht? Dat is de vraag.
Simpel. Elk feest. Er is disproportioneel veel aandacht voor de Ramadan, ook in berichten op de werkvloer.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 06:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij gaat je waarschijnlijk geen antwoord geven op je vraag.
Ik vind de winkels anders altijd vol liggen met Paas- en Kerstspullen in diezelfde periodes.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Simpel. Elk feest. Er is disproportioneel veel aandacht voor de Ramadan, ook in berichten op de werkvloer.
Lak het woord Amsterdam weg, vergeet even dat het in het Nederlands geschreven is (vertaal het desnoods in het Engels) en je hebt geen idee over welke stad het gaat. Minder diversiteit dus, i.p.v. meer.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:40 schreef CarbonC het volgende:
Amsterdam wil de wedstrijd volk-je-om-tot-een-wereldwijde-eenheidsdiarree-zonder-identiteit-en-gedeelde-waarden wel erg graag wil winnen.
Dat is al omgedoopt naar "feest", "winterglow" of iets anders debiels.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik vind de winkels anders altijd vol liggen met Paas- en Kerstspullen in diezelfde periodes.
Omdat 'Op de Ring' de naam van het festival is.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:43 schreef CarbonC het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom wordt "Op" met een hoofdletter geschreven?
En waarom is het geschreven in het Nederlands terwijl de voertaal in Amsterdam Engels is?
Oh? Heb je voorbeeldenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is al omgedoopt naar "feest", "winterglow" of iets anders debiels.
Een winkelketen heeft een keer een ietwat algemenere term gebruikt in hun foldertje en men reageert meteen weer krampachtig.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is al omgedoopt naar "feest", "winterglow" of iets anders debiels.
Nee, ook de overheid doet dit met de kerstborrel. Ik kan al jaren alleen nog maar een feeststol kopen. Etc. Etc.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Een winkelketen heeft een keer een ietwat algemenere term gebruikt in hun foldertje en men reageert meteen weer krampachtig.
Die is niet omgedoopt. Winterglow was de naam voor een neutraal feest.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.hpdetijd.nl/p(...)amadan-met-scheiding
Feeststol is ook nog eens accurater. Gierige bedrijven hebben de poedersuiker in de ban gedaan waardoor er feitelijk geen verschil meer is tussen de paasstol en de kerststol die ze verkopen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Een winkelketen heeft een keer een ietwat algemenere term gebruikt in hun foldertje en men reageert meteen weer krampachtig.
Meid, wat erruuug!quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:05 schreef Richestorags het volgende:
Ik kan al jaren alleen nog maar een feeststol kopen. Etc. Etc.
Oh jeetje.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, ook de overheid doet dit met de kerstborrel. Ik kan al jaren alleen nog maar een feeststol kopen. Etc. Etc.
Kerst is al neutraal, het geeft de enorme weg met ons mentaliteit al maar eens aan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die is niet omgedoopt. Winterglow was de naam voor een neutraal feest.
Buiten Amsterdam totaal onbekend. Tot een paar jaar geleden ook nooit van gehoord.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die staan er niet in. Nine & Mella is een boekenreeks die focust op divesiteit. Daar is een samenwerking mee aangegaan en dus staat er een divers scala aan culturen en tradities in Nederland.
Geen idee wat dat te maken heeft met mijn reactie over buitensluiting.
[..]
Oh?
Keti Koti > wordt in Nederland gevierd
Steeds minder: homo's en lesbiennes worden steeds vaker lastig gevallen door allerlei intolerant importvolk.quote:De regenboogboot > Pride is juist in Nederland een enorm feest
Ik betwijfel of het er een miljoen zijn (en of het Nederlanders zijn), maar: waar komen die mensen vandaan? Dankzij je-bent-welkom-in-mijn-land-beleid kon men decennialang ongehinderd naar binnen waggelen om zich hier aan het uitkeringen- en toeslageninfuus te hangen. NB: voordat men hier was is men door minstens een dozijn andere veilige langen getrokken.quote:De speeltuinburgemeester > Dit is een Surinaams fenomeen?
Poes, poes > Ook zo schandalig inderdaad.
Eid voor Oma > Groot feest dat door meer dan een miljoen Nederlanders gevierd wordt
Niet bagetalliseren: het ging om Ajax, Andre Hazes en de Jordaan.quote:Feest op de Ring > Weinig meer Nederlands dan een Amsterdams feest op de ring
Verder heb ik wat moeite te begrijpen waarom ik me buitengesloten zou moeten voelen omdat er een verhaal over Eid in staat en niks over Tante Leen of Rita Corita
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |