abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217802970
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Holy fuck maat. Dat zijn serieuze bedragen.
:')
pi_217803318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Bij mij ook. Moet 30 euro meer aan huur aftikken. Daarnaast inkomstenbelasting over boxen flink gestegen. Jaarlijkse waterbelasting ook gestegen met 25 euro. Verzekeringen omhoog gegaan. Boodschappen duurder. Niks over van die loonsverhoging. Achteruit gegaan zelfs.

Maar zo zit het systeem al jaren in elkaar. Puur om inflatie onder controle te houden en te voorkomen dat mensen meer vermogen opbouwen.
Dus je betaalde voorheen 600 euro huur. Ga je nou klagen over je hoge huur?
pi_217804243
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Een eenpersoons huishouden kan prima van zijn privacy genieten in een studio of klein appartement (40m²). Dan kun je in een doorsnee gezinswoning dus twee huishoudens vestigen na een kleine verbouwing.
Een eenpersoonshuishouden beneden, een één of tweepersoonshuishouden boven met met extra kamer op zolder.

Helaas wordt in de meeste gemeenten nogal krampachtig gedaan over dergelijke woningsplitsing. En nu snap ik dat het onwenselijk is om dit in hele wijken te doen. Maar als je dit in elke straat bij 1 op de 10 rijtjeshuizen zou doen, dan heb je potentieel voor ruim 300.000 extra woningen. Zonder dat dit op onredelijke wijze de druk op de wijk of gemeente verhoogt.

Ga je binnen dezelfde straat (veel) meer dan 1 op 10 woningen splitsen dan kan het wel leiden tot onder andere parkeeroverlast.
Als je dat toe gaat laten, dan worden er hele straten gesplitst.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:05:01 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217804374
quote:

[..]
Een eenpersoons huishouden kan prima van zijn privacy genieten in een studio of klein appartement (40m²). Dan kun je in een doorsnee gezinswoning dus twee huishoudens vestigen na een kleine verbouwing.
Een eenpersoonshuishouden beneden, een één of tweepersoonshuishouden boven met met extra kamer op zolder.

Helaas wordt in de meeste gemeenten nogal krampachtig gedaan over dergelijke woningsplitsing. En nu snap ik dat het onwenselijk is om dit in hele wijken te doen. Maar als je dit in elke straat bij 1 op de 10 rijtjeshuizen zou doen, dan heb je potentieel voor ruim 300.000 extra woningen. Zonder dat dit op onredelijke wijze de druk op de wijk of gemeente verhoogt.

Ga je binnen dezelfde straat (veel) meer dan 1 op 10 woningen splitsen dan kan het wel leiden tot onder andere parkeeroverlast.
ik verhuur al een kamer aan een jongen ( 31) die verkering had maar geen enkele kans op een eigen woning, dus is de verkering alweer uit, moet ik dan nog gaan verbouwen wat jou betreft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:05:57 #105
323876 michaelmoore
pi_217804384
quote:

[..]

men moet gewoon thuishulpflats gaan bouwen , de vroegere bejaarden huizen , dan komen er woningen zat leeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:07:08 #106
323876 michaelmoore
pi_217804392
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 20:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan moet does blonde knuppel inzetten op nieuwbouw. Desnoods staats gefinancierd. Maar die lamme kan alleen ouwehoeren om zijn pension binnen te harken.
die mona die doet ook maar wat

ze moet weer in de weilanden gaan bouwen, stoppen met de steden volproppen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2025 10:13:50 ]
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:07:28 #107
323876 michaelmoore
pi_217804398
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 20:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nah, onzin! Dat zou meteen ook het stikstofprobleem oplossen en de grond betaalbaar maken! Daar kunnen we niet aan beginnen! :{w
nee oplossingen daar doen we niet aan
pi_217804609
Dus dit gaat niet meer door?

Hogere huren, 300% meer betalen bij box 3, box 3 aanslag betekent optelling bij verzamelinkomen wat je toeslagen kan beinvloeden (sinds 1 Jan 2025), box 2 word je genaaid want je kan je moeilijker verschuilen in een bv waar je belasting vooruit kon schuiven qua betalen.

Dan vind men het gek dat er massaal particuliere huurwoningen worden verkocht.

Je gaat dus regelrecht af op inkomenskrimp en/of vermogenskrimp.
pi_217804676
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men moet gewoon thuishulpflats gaan bouwen , de vroegere bejaarden huizen , dan komen er woningen zat leeg
Niet alleen voor ouderen, ook de jonge mensen. Gezellige, gemeenschappelijke ruimtes, maar wel een eigen badkamer en keuken.
pi_217804692
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dus dit gaat niet meer door?

Hogere huren, 300% meer betalen bij box 3, box 3 aanslag betekent optelling bij verzamelinkomen wat je toeslagen kan beinvloeden (sinds 1 Jan 2025), box 2 word je genaaid want je kan je moeilijker verschuilen in een bv waar je belasting vooruit kon schuiven qua betalen.

Dan vind men het gek dat er massaal particuliere huurwoningen worden verkocht.

Je gaat dus regelrecht af op inkomenskrimp en/of vermogenskrimp.
Nee, gewoon meer belasting voor de vermogenden.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:33:06 #111
323876 michaelmoore
pi_217806583
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Niet alleen voor ouderen, ook de jonge mensen. Gezellige, gemeenschappelijke ruimtes, maar wel een eigen badkamer en keuken.
juist en die hoeven helemaal niet groot te zijn 30m2 is zat , ik heb nu een kleine 180m2

en het mooie is dat de thuiszorg gewoon in het pand kan blijven als iedereen op een zelfde plek woont

schoonmaak kunnen bewoners dan onderling regelen met iedereen 10 euro afschrijving per week per hok , ik hoef niet meer zo een groot huis

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2025 13:55:08 ]
pi_217806742
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, gewoon meer belasting voor de vermogenden.
Nog meer? En vermogenden betalen al behoorlijk veel. Dan zullen er wel wat vermogenden vertrekken om helemaal niks meer in NL te betalen.
pi_217806915
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 13:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nog meer? En vermogenden betalen al behoorlijk veel. Dan zullen er wel wat vermogenden vertrekken om helemaal niks meer in NL te betalen.
Ja, dat is het standaard smoesje om de belasting voor rijken zo laag mogelijk te houden: die gaan liever naar een ander land dan netjes hun deel van de belasting te betalen. Of hun werknemers een fatsoenlijk salaris. Ik zou tegen die mensen zeggen: zwaai, zwaai, we kunnen je missen als kiespijn.
pi_217806993
quote:

[..]
dit zou voor veel jongeren echt wel een optie zijn, zeker in de studentensteden.

eigen kleine studio met gezamelijke ruimtes

ouderen gaan dit niet doen, dit boomer generatie is veel te verwend en zijn niet van plan om op 30m2-60m2 te gaan zitten als ze met hun pensioenen en hypotheek vrije woningen gewoon prive zorg aan huis kunnen betalen
hardcoholic
pi_217807034
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die mona die doet ook maar wat

ze moet weer in de weilanden gaan bouwen, stoppen met de steden volproppen
Regeltjes nederland maakt dit natuurlijk weer lastig.

als ze nou eens de regels voor onteigenen weilanden, stikstof shit en vergunningen aanpassen, desnoods voor 1 partij, het staatsbouwbedrijf, wat al deze nieuwe huizen uit de grond stampt om ze vervolgens tegen quite prijs te verkopen.
hardcoholic
pi_217807334
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 14:17 schreef Ferdii het volgende:

[..]
dit zou voor veel jongeren echt wel een optie zijn, zeker in de studentensteden.

ouderen gaan dit niet doen, dit boomer generatie is veel te verwend en zijn niet van plan om op 30m2-60m2 te gaan zitten als ze met hun pensioenen en hypotheek vrije woningen gewoon prive zorg aan huis kunnen betalen
Ik zou het wel doen, niet alle boomers zijn rijk genoeg. En beter dan alleen zitten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 14:23 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Regeltjes nederland maakt dit natuurlijk weer lastig.

als ze nou eens de regels voor onteigenen weilanden, stikstof shit en vergunningen aanpassen, desnoods voor 1 partij, het staatsbouwbedrijf, wat al deze nieuwe huizen uit de grond stampt om ze vervolgens tegen quite prijs te verkopen.
Het is maar wat het doel is, dat is nu er zoveel mogelijk aan kunnen verdienen. Dus dan zijn hoge prijzen en schaarste fijn.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 14:57:42 #117
323876 michaelmoore
pi_217807409
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 14:17 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Dat zou ik wel kunnen , maar een bejaardenhuis is gezelliger

en ik hoef geen huis van 200 m2 voor mezelf
ik ga graag weg en dan sluit ik het 30m2 hok en klaar
Ik heb nu een slaap kamer van 22m2 , die zou mij al groot zat zijn als er een fijne tuin bij is .

het idee om ochtends naar beneden te gaan en daar koffie te drinken spreekt me meer aan dan in mij eentje

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2025 16:03:03 ]
  zaterdag 31 mei 2025 @ 16:27:03 #118
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_217808917
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 00:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

En 1 van de manieren om dat te doen, was de woningcoöperaties een winstoogmerk geven en die winst te gaan belasten.
Voor zover ik weet hebben sociale verhuurders nog steeds geen winstoogmerk. Maar geen winstoogmerk hebben betekent dus NIET dat er geen winst gemaakt mag worden! Het betekent enkel dat de winst niet uitgekeerd mag worden aan bijv. directie of aandeelhouders in de vorm van bonussen of dividend.

Ik heb wel het idee dat corporaties steeds verder afdrijven van hun kerntaak. Ze waren ooit opgericht om betaalbare huisvesting te realiseren voor mensen met een krappe beurs. Maar steeds vaker zie ik op hun websites dat ze woningen in de vrije sector verhuren aan mensen met middeninkomens. Of woningen in de verkoop zetten. Dat is hun werk helemaal niet!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 31 mei 2025 @ 16:39:22 #119
323876 michaelmoore
pi_217809079
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Voor zover ik weet hebben sociale verhuurders nog steeds geen winstoogmerk. Maar geen winstoogmerk hebben betekent dus NIET dat er geen winst gemaakt mag worden!
Het betekent enkel dat de winst niet uitgekeerd mag worden aan bijv. directie of aandeelhouders in de vorm van bonussen of dividend.

Geen winstoogmerk
Dat betekend dat het niet echt de bedoeling is om winst te maken , dat ze daar niet voor zijn opgericht ,
maken ze wel winst ( 90% van de stichtingen maakt winst, de rest leeft van donaties ) dan moeten ze wel winstbelasting betalen uiteraard

Het zou goed zijn als ze geen dochterondernemingen hebben , alle corporaties hebben hun dochterondernemingen voor onderhoud en voor verkoop van oudere woningen

Alle corporaties willen van de oudere gezinswoningen van voor 2000 af en meer goedkope onderhoudsvrij middenhuur appartementen, daar zijn ze heel druk mee

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2025 20:45:29 ]
pi_217809129
quote:

[..]
Dat gaat toch alleen maar goed als men dan slechts met gelijkgestemden de gemeenschappelijke ruimtes moet delen?
Kijk maar de vele ruzies met soms dodelijke afloop die ontstaan zijn, door mensen van diverse pluimage, die bij elkaar zijn gezet in de steden.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 16:46:39 #121
323876 michaelmoore
pi_217809194
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat gaat toch alleen maar goed als men dan slechts met gelijkgestemden de gemeenschappelijke ruimtes moet delen?
Kijk maar de vele ruzies met soms dodelijke afloop die ontstaan zijn, door mensen van diverse pluimage, die bij elkaar zijn gezet in de steden.
nou het is ook niet de bedoeling dat er mensen ven diverse pluimage bij elkaar gezet worden slimmerd,
ouderen houden niet van geschreeuw en gehuil , avond uitgaan publiek , moslims en zwangere pubers met kinderen

Daarom heet het ook een bejaardenhuis en niet afwijkend stel idioten huis

Potje scrabbelen is al uitdagend genoeg

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2025 17:09:23 ]
pi_217809444
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat zie je in iedere gemeenschap. Je moet wel bij de groep kunnen en willen horen.

Je hoeft ook niet alles samen te doen, maar het is leuk als je na het ontbijt naar de recreatieruimte kunt gaan. Of samen een hapje eten. Gezellig een praatje maken, of gewoon een boek lezen.
pi_217809779
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou het is ook niet de bedoeling dat er mensen ven diverse pluimage bij elkaar gezet worden slimmerd,
ouderen houden niet van geschreeuw en gehuil , avond uitgaan publiek , moslims en zwangere pubers met kinderen

Daarom heet het ook een bejaardenhuis en niet afwijkend stel idioten huis

Potje scrabbelen is al uitdagend genoeg
Het probleem is dat labiele leiders de leiding willen over dergelijke wooneenheden. Dan is de gezelligheid toch ver te zoeken?
pi_217809977
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 16:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De huizenmarkt bijvoorbeeld. Dat is duidelijk geen vrije markt aangezien de toevloed van bouwgrond strict gecontroleerd wordt. De zorgmarkt heeft problemen met numerus fixus waardoor het aantal beschikbare doctoren gelimiteerd is en er prijsdruk naar boven ontstaat.
De huizenmarkt is ook geen vrije markt omdat het gaat over hoeveel geld je mag lenen van de bank, niet wat je ervoor neer wilt en kunt leggen. Krijg je meer geld van de bank (door loonsverhogingen , renteverlagingen of subsidies) dan stijgen de prijzen (nog) meer. Alsthans, zo geldt het voor het overgrote deel van de mensen op de huizenmarkt.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217810114
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 14:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zou ik wel kunnen , maar een bejaardenhuis is gezelliger

en ik hoef geen huis van 200 m2 voor mezelf
ik ga graag weg en dan sluit ik het 30m2 hok en klaar
Ik heb nu een slaap kamer van 22m2 , die zou mij al groot zat zijn als er een fijne tuin bij is .

het idee om ochtends naar beneden te gaan en daar koffie te drinken spreekt me meer aan dan in mij eentje
Ik heb in een senioren complex, incl gezamenlijk ruimtes gewerkt, ze gezellig waren niet hoor. Zeer veel geroddel, buitensluiten van import, en de gezamenlijke spelletjes ruimtes werden gezien als opvang voor dementerende :D als je niet helemaal 100% meer was ging je daar naartoe.

Bejaarden zijn belachelijk hypocriet :D

Ik ken diverse ouderen, incl mijn eigen moeder en schoonmoeder die er niet aan moeten denken om naar zo’n plek te gaan
hardcoholic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')