Het probleem bij dit soort zaken is dat mensen denken dat al die ambtenaren er zomaar zijn en allemaal niks te toen hebben, ik heb een tijdje bij de semi overheid gezeten en daar was het niet veel meer of minder druk dan in het bedrijfsleven kan ik je vertellen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef Bartjedelft het volgende:
Het is Elon Musk gelukt om 10% minder ambtenaren te krijgen in de USA.
Waarom moeten hier in Nederland meer dan 4000 ambtenaren bij het ministerie van SoZaWe werken ?
Kan dit niet met 20 % minder (of 50 %).
Heb je niet geleerd van de bezuinigingen onder Rutte 1? Daar werd ook flink bezuinigd op ambtenaren met als gevolg dat processen niet meer goed liepen en velen van hen weer terugkwamen als dure consultants.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef Bartjedelft het volgende:
Waarom moeten hier in Nederland meer dan 4000 ambtenaren bij het ministerie van SoZaWe werken ?
Heb je ook een linkje waarin wordt aangetoond dat het ook daadwerkelijk zo is?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef Bartjedelft het volgende:
De maatschappij stuur je niet aan als een prijsvechtend bedrijf dat zoveel mogelijk output voor zo weinig mogelijk kosten moet genereren.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef Bartjedelft het volgende:
Ja dat is het hè.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:38 schreef Hexagon het volgende:
Nou TS. Vertel dan maar wat de overheid niet meer moet doen.
Klopt. Nu ben ik best voor meer efficientie waar het kan, maar dat reguleert zichzelf al prima. De overheid loopt nooit volledig voorop, maar qua toegankelijkheid zitten we volgens mij wel bij de toplanden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:57 schreef Harvest89 het volgende:
Lijkt me niet verstandig als je wil dat de overheid goed functioneert voor hun bevolking.
Heerlijk lijkt me dat.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt. Nu ben ik best voor meer efficientie waar het kan, maar dat reguleert zichzelf al prima.
Hetgeen wat de meest rechtse partijen willen laat zich goed zien in de geparafraseerde uitspraak dat je 'de overheid zó klein moet maken, dat je in een badkuip kunt laten verdrinken'
Dus steeds een stukje korten tot je geen overheid meer over hebt.
Law of the land en de vrijheid van bedrijven en religie om dagelijks op je nek te zitten.
Hoe wil je meer maatschappelijk verantwoord ondernemerschap zonder dat een instantie controleert of je dat wel doet en paal en perk stelt daaraan?quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou minder, en als ondernemers meer verantwoordelijkheid in een land.
Ja ideaal!quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe wil je meer maatschappelijk verantwoord ondernemerschap zonder dat een instantie controleert of je dat wel doet en paal en perk stelt daaraan?
Je bedoelt gewoon meer vrijheid voor ondernemers.
Geen minimumloon, geen plaspauzes (doe maar een luier om), marginaal aantal vrije dagen, zeer lange werkweken, geen ouderschapsverlof, kinderarbeid weer mogelijk maken, slavernij staat ook in de bijbel, dus..
Kijk, als je ondernemer bent of gewoon kapitaalkrachtig als familie en puur naar cijfers kijkt, is dat mooi natuurlijk. Dan is het mooi dat de overheid de vangnetten verwijderd en jou met voordeeltjes stimuleert en alles tot en met de middenklasse de diepte in trapt.
Dan kun je zelf voor overheid spelen.
Wat zou je willen privatiseren of afstoten dan?quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou minder, en als ondernemers meer verantwoordelijkheid in een land.
Poah heel veel.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zou je willen privatiseren of afstoten dan?
Gewoon om even een beeld te krijgen. Zit jij onder of boven de middenstand?quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Poah heel veel.
Het Zwitserse systeem lijkt me wel wat.
Er bestaat alleen een hele kleine bijstand als je echt niks kunt.
Dan is het aan de gemeenschap om mensen in je dorp toch op te nemen en laten werken om rond te komen. Een beetje maatschappelijke functie maar dan weet je waar je het voor doet ipv mega veel belasting betalen en dat niet weten.
Maakt niet uit. Dit zou ik ook of juist dan ambiëren als ik aan de onderkant zat.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gewoon om even een beeld te krijgen. Zit jij onder of boven de middenstand?
Grappig dat je het over buurtschappen hebt en de gunfactor van anderen. De Kibboets worden weleens genoemd als communistisch systeem dat werkt. Dus in zekere zin geloof je in communisme.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Dit zou ik ook of juist dan ambiëren als ik aan de onderkant zat.
Ik geloof in het oplossingsvermogen van mensen in buurtschappen. Ik geloof in arbeid als vitamine voor geluk.
Ik geloof niet in communisme.
De grondbeginselen zoals Marx ze bedoelt had zijn natuurlijk positief, en het kan werken in kleine gemeenschappen waar mensen elkaar kennen en natuurlijke overzichten zorgen voor balans.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Grappig dat je het over buurtschappen hebt en de gunfactor van anderen. De Kibboets worden weleens genoemd als communistisch systeem dat werkt. Dus in zekere zin geloof je in communisme.
Die bijstand is toch wel een kwaadaardig iets voor liberalen he.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Poah heel veel.
Het Zwitserse systeem lijkt me wel wat.
Er bestaat alleen een hele kleine bijstand als je echt niks kunt.
Dan is het aan de gemeenschap om mensen in je dorp toch op te nemen en laten werken om rond te komen. Een beetje maatschappelijke functie maar dan weet je waar je het voor doet ipv mega veel belasting betalen en dat niet weten.
veel te hoog jaquote:Op donderdag 29 mei 2025 13:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die bijstand is toch wel een kwaadaardig iets voor liberalen he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |