Bron: https://www.ad.nl/auto/ri(...)ssel-raast~a73d97b0/quote:Rijverbod van 17,5 jaar voor influencer die met 250 kilometer per uur door Brussel raast
Een Brusselse influencer heeft een rijverbod gekregen van liefst 17,5 jaar. Hij post regelmatig video’s online waarin te zien is hoe hij met snelheden tot 250 kilometer per uur door de hoofdstad scheurt.
In mei 2023 werd een onderzoek geopend nadat op sociale media filmpjes opdoken van een automobilist die zichzelf filmde terwijl hij met hoge snelheid door het verkeer reed. Hij had tientallen sportwagens gehuurd, die geregistreerd waren in Polen en Duitsland, en zette de opnames online onder de veelzeggende naam adil.gofast.
In de filmpjes is te zien hoe hij snelheden van meer dan 250 kilometer per uur haalt en gevaarlijke inhaalmanoeuvres uitvoert. Vervolgens publiceerde hij de filmpjes op sociale netwerken, waar hij door meer dan 40.000 mensen werd gevolgd. Bovendien liep hij al eerder een rijverbod op, maar hier trok hij zich niets van aan.
Met meer dan 100 km/u door tunnels
Op het proces woensdagochtend, waar de beklaagde niet voor kwam opdagen, bleek dat hij eerder al zes keer een rijverbod had opgelopen, maar toch achter het stuur bleef kruipen. Zo werd hij betrapt op het rijden onder invloed van drugs.
„Hij postte in april nog een video waarin hij aan het stuur van een Audi met meer dan 100 km/u door de tunnels in Brussel reed”, aldus het parket, dat de maximumstraf had gevorderd.
Drie rijverboden opgelegd
De politierechter bevond hem bij verstek schuldig aan dertien tenlasteleggingen en legde hem drie rijverboden op van vijf jaar, twee rijverboden van een jaar en eentje van zes maanden.
Daarnaast kreeg hij ook nog verschillende boetes opgelegd voor een totaalbedrag van 25.600 euro. De man moet al zijn rijexamens opnieuw afleggen en ook medische en psychologische onderzoeken ondergaan.
Had-ie zich niet een beetje kunnen haastenquote:Op donderdag 29 mei 2025 09:46 schreef The-BFG het volgende:
Op het proces woensdagochtend, waar de beklaagde niet voor kwam opdagen
Alles op naam van oma en zelf een kale kip zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:52 schreef Elan het volgende:
Hoe vaak houden ze jou staande dan? Zelf een jaar probleemloos zonder rijbewijs rondgereden. Pakkans is nihil.
Ja ik weet verzekeringen en zo maar dat zal hem waarschijnlijk ook een zorg zijn.
Die rijdt volgende week gewoon weer in een auto idd.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:16 schreef Richestorags het volgende:
Als zes eerdere rijverboden niet helpen, dan werkt 17,5 jaar natuurlijk wel. Double downen op een gefaalde strategie
Pleur die vent gewoon 10 jaar in de cel of retour afzender naar Marokko.
Blijkbaar boeit het hem niks of hij wel of geen rijbewijs heeft, aangezien hij al 6 keer eerder een rijverbod heeft genegeerd. Bij dit soort mafketels werkt maar een ding, gewoon eens een jaartje of twee achter de tralies, misschien dat het dan inzinkt dat hij niet goed bezig is.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:46 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/auto/ri(...)ssel-raast~a73d97b0/
Lijkt me zwaar terecht om dit soort idioten het rijbewijs voor zeer lange tijd af te nemen, je speelt gewoon met het leven van anderen.
Dus je wilt Marokko straffen voor de onkunde van België om een staatsburger die geboren en getogen is in België in het gareel te krijgen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:16 schreef Richestorags het volgende:
Als zes eerdere rijverboden niet helpen, dan werkt 17,5 jaar natuurlijk wel. Double downen op een gefaalde strategie
Of politiciquote:Op donderdag 29 mei 2025 09:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Konden ze influencers ook maar een internetverbod geven.
Staat er ergens in het bericht dat het hier om een Marokkaan gaat? Ik kan dat niet vinden. Ook de voornaam van de man, waaruit zou kunnen blijken dat het met grote waarschijnlijkheid om een Marokkaan zou gaan, kan ik niet vinden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:16 schreef Richestorags het volgende:
Adil.gofast. Adil is een Marokkaanse naam. In combinatie met het type auto's, Brussel en de foto's waarop je ziet dat het iig geen Belg is een nagenoeg 100% match.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Staat er ergens in het bericht dat het hier om een Marokkaan gaat? Ik kan dat niet vinden. Ook de voornaam van de man, waaruit zou kunnen blijken dat het met grote waarschijnlijkheid om een Marokkaan zou gaan, kan ik niet vinden.
Ik wil Marokko belonen voor het feit dat zij hem een paspoort hebben verstrekt, ondanks dat die in België is geboren. Een snelle jongen erbij.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus je wilt Marokko straffen voor de onkunde van België om een staatsburger die geboren en getogen is in België in het gareel te krijgen.
Nadenken aub. Nadenken.²
En wat doet je met de Belgische nationaliteit die hij zeker te weten heeft?quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wil Marokko belonen voor het feit dat zij hem een paspoort hebben verstrekt, ondanks dat die in België is geboren. Een snelle jongen erbij.
Met 250 km/h in de versnipperaar. Posten op zijn Insta.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En wat doet je met de Belgische nationaliteit die hij zeker te weten heeft?
Juist ja.²
Het lijkt me eigenlijk verre van voldoende.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:46 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/auto/ri(...)ssel-raast~a73d97b0/
Lijkt me zwaar terecht om dit soort idioten het rijbewijs voor zeer lange tijd af te nemen, je speelt gewoon met het leven van anderen.
quote:Bovendien liep hij al eerder een rijverbod op, maar hier trok hij zich niets van aan.
Het ontbreken van een gevangenisstraf en fatsoenlijke maximumstraf betekent in deze waarschijnlijk de doodstraf voor een andere weggebruiker op termijn.quote:Op het proces woensdagochtend, waar de beklaagde niet voor kwam opdagen, bleek dat hij eerder al zes keer een rijverbod had opgelopen, maar toch achter het stuur bleef kruipen. Zo werd hij betrapt op het rijden onder invloed van drugs.
En als hij een ongeluk veroorzaakt krijgt kan het slachtoffer naar zijn centen fluiten.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Alles op naam van oma en zelf een kale kip zijn.
Aan de foto te zien ook weer zo'n standaard debieltje.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]
Ook weer zo'n hersenloze die het bewijs van zijn misstappen gewoon zelf met beeld en al aanlevert. Maar ja, anders geen likes op social media he.
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:34 schreef Barbusse het volgende:
Nou, hij rijdt alweer hoor
Achterlijke gladiool.
Ah, mooi. Waar hebben we het dan over?quote:In enkele andere video's benadrukt hij dan weer dat hij nog nooit iemand heeft omvergereden. “Elke dag lees ik artikels over mensen die ergere dingen doen,” klinkt het.
Wat mij betreft geven ze de social media waar dit op te zien is ook een dikke boete.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
Ah, mooi. Waar hebben we het dan over?
Onder het mom van "Ik rijd altijd dronken, maar het gaat altijd goed."
Wat ik me vootal afvraag: zijn die accounts 'monetized'? Dus krijg je ook nog eens betaald om iedereen om je heen in gevaar te brengen? Zo ja, direct zorgen dat dat niet meer mogelijk is.
En wat gaat deze keer het verschil maken?quote:Bovendien liep hij al eerder een rijverbod op, maar hier trok hij zich niets van aan.
Dat wilde ik net typen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:29 schreef Aether het volgende:
[..]
En wat gaat deze keer het verschil maken?
Ik weet niet of ik dat helemaal proportioneel vind.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:57 schreef Accordtje het volgende:
Aan die 17,5 jaar rijverbod zou onderliggend een net zo lange voorwaardelijke celstraf moeten hangen. Zodra je achter het stuur van een auto vandaan geplukt wordt binnen die 17,5 jaar ga je het restant gewoon in de cel uitzitten. Enige zekerheid dat het rijverbod dan wel effectief is.
Lijkt me een vrij eenvoudige wetswijziging die ze hier ook in NL mogen toepassen.
Je hebt het dan ook volledig zelf in de hand. Je hebt niks te zoeken achter het stuur van een auto, want je mag niet rijden. Daarnaast krijg je een rijverbod van 17,5 jaar niet zomaar, dus dan heb je al vaker laten zien dat je overal schijt aan hebt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik weet niet of ik dat helemaal proportioneel vind.
Buiten dat het niet klopt, is het ook op geen enkele manier een reactie op eventuele proportionaliteit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je hebt het dan ook volledig zelf in de hand. Je hebt niks te zoeken achter het stuur van een auto, want je mag niet rijden. Daarnaast krijg je een rijverbod van 17,5 jaar niet zomaar, dus dan heb je al vaker laten zien dat je overal schijt aan hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |