Ja…!!!quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Toch nog iemand die ze kent![]()
[ afbeelding ]
De D van PMD staat voor drankenkartons. Dat is ook karton met een plastic coating aan de binnenkant, en kun je dus recyclen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De kartonnen doosjes hebben aan de binnenzijde een plastic coating.
Daarmee is het punt van overstappen op karton wegens milieu meteen van tafel, want juist die plastic coating is lastig te recyclen. En ja, mensen zullen de doosjes evengoed bij het oud papier doen.
Zeker, wij kochten bv altijd die carvan cevitam siroop, doen we niet meer omdat die ratten de prijs hebben verhoogd en de flessen kleiner gemaakt hebben. Idem met remia mayo/saus prijs omhoog en een nieuwe kleinere fles.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zo kun je natuurlijk met alles redeneren. Nu eet ik dat zeer zelden. Maar het is natuurlijk bezopen die prijsstijging.
Dank daarvoor maar economen als Sandra Phlippen. Uitersten van gestandaardiseerde bakjes kengetallen die volledig geen recht doen aan de werkelijkheid, gebruiken om te doen alsof er gemiddeld gezien ruime bestedingsruimte is.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zo kun je natuurlijk met alles redeneren. Nu eet ik dat zeer zelden. Maar het is natuurlijk bezopen die prijsstijging.
Dat sowieso, chips vind ik überhaupt overrated.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:03 schreef Chadi het volgende:
Joh dan laten we het toch gewoon liggen. Wat een drama.
He kan tegenwoordig met die vers pakketten makkelijk om een gezonde maaltijd neerzetten voor 5 euro. Prima alternatief als ze daar meer op gaan inzetten zodat mensen ook leren koken om zo minder afhankelijk te worden van kant en klare zooi op straat.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat sowieso, chips vind ik überhaupt overrated.
Het is alleen een voorbeeld van iets dat veel breder een probleem is. Enige voordeel is misschien dat mensen zo meer zelf gaan koken en gezondere producten kiest.
Zolang er tekorten zijn wordt altijd de maximale prijs gezocht wat er voor betaald kan worden. DAt is het mooie van kapitalisme want als het boven regent dan druppelt het beneden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dank daarvoor maar economen als Sandra Phlippen. Uitersten van gestandaardiseerde bakjes kengetallen die volledig geen recht doen aan de werkelijkheid, gebruiken om te doen alsof er gemiddeld gezien ruime bestedingsruimte is.
Overal wordt het uiterste bestedingsruimte gezocht om per individuele categorie te beredeneren dat het wel past. De worst van onbetaalbaarheid wordt in plakjes opgediend.
- groot deel van bevolking geeft meer uit aan wonen boven de Nibud norm. Sommigen kunnen met slimme truukjes of keuzes om veraf te wonen hier aan ontsnappen. Maar voor groot deel is dit niet mogelijk.
- wordt steeds meer geleund op mantelzorg, maar steeds meer huishoudens hebben 2 banen nodig om rond te komen.
- steeds minder vaak kunnen mensen überhaupt een huis kopen in de buurt van de zorgbehoefte.
- ga je dan maar met de auto, dan zit je hoge kosten daarvoor. Want eigenlijk willen ze je ook de auto uit prijzen ivm weer een andere doelstelling.
- energie wordt steeds duurder. Het gemiddelde wordt gedrukt doordat er een groep is met eigen woning die kan isoleren, subsidie kan krijgen etc. Groot deel van de bevolking kan dat niet en moet de kosten maar slikken.
- prijzen van standaard levensmiddelen schieten omhoog.
Dat de hele stijging van de huizenmarkt niet in het inflatiecijfer zit is natuurlijk een farce. En dan doodleuk beweren dat de inkomens meer zijn gestegen dan de maandlasten. Toch gek dat de maandlasten voor een standaard rijtjeswoning in een paar jaar tijd zijn verdubbeld. Ja, in die werkelijkheid is de wereld altijd een paradijs. Papieren redenaties versus daadwerkelijke uitgaven, en dat is dan een hoofdeconoom
En een paar keer doen en je hebt die paketten ook niet meer nodig. Ik maak ook nooit meer pastas met die sauzen uit de supermarkt. Kost echt niet meer tijd. Alleen merk je dat aantal verse groente en fruit ook vors zijn gestegen. Prijsverschil met biologische groente en fruit buiten de supermarkt om is nihil geworden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
He kan tegenwoordig met die vers pakketten makkelijk een gezonde Maleis neerzetten voor 5 euro. Prima alternatief als ze daar meer op gaan inzetten zodat mensen ook leren koken om zo minder afhankelijk te worden van kant en klare zooi op straat.
Hoe recyclen ze spul dat uit 2 verschillende, aan elkaar geplakte materialen bestaat?quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De D van PMD staat voor drankenkartons. Dat is ook karton met een plastic coating aan de binnenkant, en kun je dus recyclen.
Wat zijn dan wel goede, niet-Amerikaanse chips?quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:25 schreef Sorella het volgende:
Dat er zoveel fan zijn van de croky chips snap ik niet.
Daar zit zoetstof in en producten met zoetstof zijn smerig + het is 10 cent duurder als lays.
Die groene zak is wel te doen geloof ik.quote:
Er is sowieso veel te veel keuze tegenwoordig. Liever gewoon de eenvoud van de vroege jaren 90, gewoon naturel, paprika en bolognese.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
Onacceptabel. Ik kies wel een ander merk.
Ik schat dat deze verpakking minmaal het dubbele weegt van de plastic zak.quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:35 schreef roos94 het volgende:
Komt door de wokers, omdat we allemaal moeten denken aan het milieu en dergelijke. Alles moet duurzaam la la la
Hadden we in de jaren '80 ook niet van die oranje emmertjes mayonaise van Golden Wonder?quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Toch nog iemand die ze kent![]()
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 29 mei 2025 13:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik koop het weer wanneer het Smiths heet en er flippo's in de zakken zitten.
Dat zou heel goed kunnen omdat ze ook een oliën en vetten divisie hadden na een overname, maar ik kan het me niet meer herinneren. Het is later overgenomen door Remia. Mijn vader werd soms ingezet in de fabriek in Deventer omdat Golden Wonder dezelfde eigenaar had als Raak waar mijn vader werkte. Dus heel wat chips en frisdrank verorberd toentertijdquote:Op donderdag 29 mei 2025 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hadden we in de jaren '80 ook niet van die oranje emmertjes mayonaise van Golden Wonder?
Hun beste reclamequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |