Waar zit de moeite?quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:23 schreef kree het volgende:
opgave voor mij zal dat worden wel eigenlijk.
dat ik niet heel makkelijk relatie aan ga ofzo?quote:
Mijn antwoord ging vooral in op wat ik er aan deed toen ik vrijgezel was. Daarom had ik er ook weinig last mee.quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:29 schreef kree het volgende:
[..]
dat ik niet heel makkelijk relatie aan ga ofzo?
btw je antwoord niet op topic vraag enzo, maargoed maakt niet uit.
ik denk echt niet dat ik de enige ben nl. die wel wil maar niet durft.
oke dat is relevant danquote:Op donderdag 29 mei 2025 08:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn antwoord ging vooral in op wat ik er aan deed toen ik vrijgezel was. Daarom had ik er ook weinig last mee.
toch doe ik dat wel met muziek maken, maar is klein wereldje en mijn leeftijd helpt niet echt mee he?quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:07 schreef Sodeknetters het volgende:
Als je de deur uit gaat om op zoek te gaan naar een relatie, wordt alles wat je doet beladen en dat zal drempels opwerpen. Het beste is gewoon dingen te gaan doen waarbij je andere mensen ontmoet en de zaken op zijn beloop te laten. Je komt dan vast een keer iemand tegen waarmee het wat dieper klikt.
Inderdaad dat werkt averechts, mijn relaties kwamen grotendeels uit onverwachte situatiesquote:Op donderdag 29 mei 2025 09:07 schreef Sodeknetters het volgende:
Als je de deur uit gaat om op zoek te gaan naar een relatie, wordt alles wat je doet beladen en dat zal drempels opwerpen. Het beste is gewoon dingen te gaan doen waarbij je andere mensen ontmoet en de zaken op zijn beloop te laten. Je komt dan vast een keer iemand tegen waarmee het wat dieper klikt.
ter inspiratie, noem eens die onverwachte situaties?quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Inderdaad dat werkt averechts, mijn relaties kwamen grotendeels uit onverwachte situaties
Niet jagen, maar toevallig iemand tegenkomen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:21 schreef kree het volgende:
[..]
ter inspiratie, noem eens die onverwachte situaties?
Dan had je die vraag moeten stellen toen je 20 was.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:12 schreef kree het volgende:
[..]
toch doe ik dat wel met muziek maken, maar is klein wereldje en mijn leeftijd helpt niet echt mee he?
als je dit had gezegd toen ik 20 was was het ander verhaal geweest. naja het is nou eenmaal gegaan zoals het gegaan is. tja. denk ik nog niet ben ik onwijs onaardig ofzo.??? maarja de vijver in te vissen is kleiner nu wel.
De leukste was in een winkel, ik was een kaart aan het zoeken in een winkel, een vrouw was aan het zoeken op dezelfde plek en we raken in gesprek, we zijn daarna een kop koffie gaan drinken en hebben telefoon nummers uitgewisseld , ik heb haar een dag later gebeld en wat afgesprokenquote:Op donderdag 29 mei 2025 09:21 schreef kree het volgende:
[..]
ter inspiratie, noem eens die onverwachte situaties?
dat is waar. maar dat is dus ook niet wat ik mis. het lijkt me gewoon leuk samen als stel op vakantie te gaan avonturen beleven etc.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:23 schreef roos94 het volgende:
Elk voordeel heeft zn nadeel. Je hebt geen huwelijks gezeik en shit.
nicequote:Op donderdag 29 mei 2025 09:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De leukste was in een winkel, ik was een kaart aan het zoeken in een winkel, een vrouw was aan het zoeken op dezelfde plek en we raken in gesprek, we zijn daarna een kop koffie gaan drinken en hebben telefoon nummers uitgewisseld , ik heb haar een dag later gebeld en wat afgesproken
stel he al zou ik gaan. dan heb ik wss heel gezellige avond. zou ik daar iemand vinden denk je?quote:
Statistisch gezien heb je er meer kans daar een vrijgezelle vrouw tegen te komen dan in je huis.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:08 schreef kree het volgende:
[..]
stel he al zou ik gaan. dan heb ik wss heel gezellige avond. zou ik daar iemand vinden denk je?
wie van de vrijgezelle vrouwen zijn daar?
Weet ik veel wie daar vrijgezel zijn. Allemaal?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:08 schreef kree het volgende:
[..]
stel he al zou ik gaan. dan heb ik wss heel gezellige avond. zou ik daar iemand vinden denk je?
Op deze manier gaat het niet lukken nee, veel te geforceerd.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:08 schreef kree het volgende:
[..]
Maar het is wel een mogelijkheid voor hem om een divers sociaal leven op te bouwen en van daaruit weer andere mensen te leren kennen en wie weet zit daar de ware wel bijquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:22 schreef D. het volgende:
[..]
Op deze manier gaat het niet lukken nee, veel te geforceerd.
Dat was mijn punt ook.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:24 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Maar het is wel een mogelijkheid voor hem om een divers sociaal leven op te bouwen en van daaruit weer andere mensen te leren kennen en wie weet zit daar de ware wel bij
Zo zou het ook moeten gaan, dan komt hij echt wel iemand tegen. Werkt alleen niet zo goed als je *POEF* instant een partner wil.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:24 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Maar het is wel een mogelijkheid voor hem om een divers sociaal leven op te bouwen en van daaruit weer andere mensen te leren kennen en wie weet zit daar de ware wel bij
Poef!quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:28 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Zo zou het ook moeten gaan, dan komt hij echt wel iemand tegen. Werkt alleen niet zo goed als je *POEF* instant een partner wil.
Zonder kinderen! En nog een heel eisenpakketquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:28 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Zo zou het ook moeten gaan, dan komt hij echt wel iemand tegen. Werkt alleen niet zo goed als je *POEF* instant een partner wil.
Joh hij wil gewoon Katwijk niet uit.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:28 schreef D. het volgende:
[..]
Dat was mijn punt ook.
Hij denkt dat er niemand voor hem bij zit, dus gaat niet.
Alle mensen die daar komen kennen weer andere mensen (die daar niet komen), en via via iemand leren kennen schijnt vaker voor te komen
eigenlijk altijd de beste insteek wmbquote:
ja wacht ff jij ziet dat voor je dat dat met een fok meet gaat lukken waarvan iedereen uit elke uithoek van het land komt?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:24 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
eisen vallen wel mee hoorquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:33 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Zonder kinderen! En nog een heel eisenpakket
quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:58 schreef kree het volgende:
met kinderen heeft niet mijn voorkeur, maar ach. als het liefde is dan overweeg ik het nog. maarja niet onwijs zin om koters van de ene of andere bouwvakker op te gaan voeden ook.
ben ik wel eerlijk in, maar het is niet echt gelijk een breekpunt.
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:55 schreef kree het volgende:
[..]
ja wacht ff jij ziet dat voor je dat dat met een fok meet gaat lukken waarvan iedereen uit elke uithoek van het land komt?
weet ik, maar dat is ook helemaal niet wat ik vroeg?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Lekker thuis blijven zuipen achter je computerscherm gaat je in ieder geval nergens brengen.
Dit maakt je echt woest aantrekkelijk wel.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:58 schreef kree het volgende:
met kinderen heeft niet mijn voorkeur, maar ach. als het liefde is dan overweeg ik het nog. maarja niet onwijs zin om koters van de ene of andere bouwvakker op te gaan voeden ook.
ben ik wel eerlijk in, maar het is niet echt gelijk een breekpunt.
Je vraagt hoe je aan een partner komt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:00 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik, maar dat is ook helemaal niet wat ik vroeg?
Welnee man, je romantiseert.quote:Op donderdag 29 mei 2025 07:39 schreef kree het volgende:
dat lukt maar hoeveel leuker zou het zijn om samen met een partner op vakantie te gaan.
euh nee dat vroeg ik niet?quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je vraagt hoe je aan een partner komt.
Nou dat doe je door nieuwe contacten aan te gaan. Bijvoorbeeld door naar een meet te komen.
Of een van de twee vrouwen die achter je aan zitten eens te vragen om een kop koffie te drinken.
Er komen er in ieder geval al 2 bij mij logeren morgenquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:55 schreef kree het volgende:
[..]
ja wacht ff jij ziet dat voor je dat dat met een fok meet gaat lukken waarvan iedereen uit elke uithoek van het land komt?
quote:
quote:weet niet ben altijd ok geweest alleen, en hoewel wel Eems vriendin gehad
waar ik tegen aan loop is niet dat ik het niet meer wil ofzo, wat ik vooral; heel vervelend vind is alles alleen moeten doen...?
dat lukt maar hoeveel leuker zou het zijn om samen met een partner op vakantie te gaan enzo?
zijn er die dit herkennen en wat deden jullie eraan?
dat id dan wel weer lief.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:13 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Er komen er in ieder geval al 2 bij mij logeren morgen![]()
Zaterdag misschien nog een derde.
We wonen allemaal in een uithoek van het land maar ik woon het dichtste bij de meet. Ken de mensen die morgen komen niet irl.
Maar deze mensen zijn wel zo lief en sociaal dat ik ze gewoon in mijn huis uitnodig.
Oke ik zal de vraag beantwoorden:quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:19 schreef kree het volgende:
oké ik vroeg er wel beetje zelf om, maar daarmee is dat voor mij.
ik mis beetje antwoorden op TT vraag.
en toen ging je beetje naar fok Meets? en daarmee is het opgelost?quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:20 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oke ik zal de vraag beantwoorden:
Ik herken het.
En aan wie zou dat liggen?quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:23 schreef kree het volgende:
ik zit ook met zo'n drama want vind er twee dus soort van wel leuk. maar met beide kom ik niet echt ff verder op het moment.
toch wel allen in dit geval. en geloof me neem dat maar van me aan, is niet alleen ik.quote:
goeie. niet eens zo zeer is het vraag van het moeten samen zijn. Meer dingen altijd alleen moeten doen. dus denk kun je zeggen als eenzaam in relatie iig.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:37 schreef Justinn het volgende:
Is het probleem het ervaren van een 'eenzaam' (zie TT) gevoel, of de staat van het 'alleen zijn' (zie OP)? Dat zijn eigenlijk 2 verschillende begrippen, die weliswaar samen kunnen hangen maar dat niet per definitie doen.
Ik ben ook graag alleen, maar voel me nooit eenzaam
Geloven in jou? Mwehhhh. Ik denk dat je kansloos bent voor iedereen en zijn moeder met het gedrag van jou wat je hier op FOK! ten toon spreidt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:37 schreef kree het volgende:
[..]
toch wel allen in dit geval. en geloof me neem dat maar van me aan, is niet alleen ik.
Nee dat snap ik niet. Ik heb mijn vele real life vrienden waar ik gewoon samen mee kan zijn. Een groot sociaal netwerkquote:Op donderdag 29 mei 2025 11:41 schreef kree het volgende:
voor de rest heerlijk dat vrijgezelle leven eigenlijk, nergens rekening mee hoeven houden etc etc etc.
toch mis ik het samen zijn? snappen jullie dat?
Snap ik primaquote:Op donderdag 29 mei 2025 11:41 schreef kree het volgende:
voor de rest heerlijk dat vrijgezelle leven eigenlijk, nergens rekening mee hoeven houden etc etc etc.
toch mis ik het samen zijn? snappen jullie dat?
Ik probeer dingen te ondernemen die ik leuk vind. En daarbij blijft er hopelijk wat plakken.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:21 schreef kree het volgende:
[..]
en toen ging je beetje naar fok Meets? en daarmee is het opgelost?
Dingen ondernemen, doe je goed.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik probeer dingen te ondernemen die ik leuk vind. En daarbij blijft er hopelijk wat plakken.
Het is geen formule van doe dit, dan dat. Doe gewoon dingen die je leuk vindt en zorg dat daar nieuwe mensen bij zijn.
nee klopt idd. ik doe opzich wel hetzelfde, maar omdat er minder vissen in de vijver zijn maakt het ook de kansen wat kleiner.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik probeer dingen te ondernemen die ik leuk vind. En daarbij blijft er hopelijk wat plakken.
Het is geen formule van doe dit, dan dat. Doe gewoon dingen die je leuk vindt en zorg dat daar nieuwe mensen bij zijn.
Klopt, maar als je doel is een partner vinden dan is het wel handig als er andere mensen bij zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:59 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dingen ondernemen, doe je goed.
Ik heb zelf nooit een probleem met alleen dingen doen , het is soms zelfs makkelijker
Zoek een andere vijver met meer vissen. Ga op yoga of ballet of zoquote:Op donderdag 29 mei 2025 11:59 schreef kree het volgende:
[..]
nee klopt idd. ik doe opzich wel hetzelfde, maar omdat er minder vissen in de vijver zijn maakt het ook de kansen wat kleiner.
al met al hoor ben ook al beetje instelling aan het krijgen. van tja wat boeit t eigenlijk ofzo. maarja toch zou ik het leuker vinden saampjes denk.
True maar om iemand te vinden kan je prima alleen stappen zetten . Sterker nog: je moet welquote:Op donderdag 29 mei 2025 12:00 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klopt, maar als je doel is een partner vinden dan is het wel handig als er andere mensen bij zijn.
Is zo maar persoonlijk vind ik dat wel moeilijker. Vind een groep makkelijker, dan kun je wat de kat uit de boom kijken op het begin.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:01 schreef Puzzie het volgende:
[..]
True maar om iemand te vinden kan je prima alleen stappen zetten . Sterker nog: je moet wel
Eens,. ik vind je PI wel wat verwarrendquote:Op donderdag 29 mei 2025 12:04 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Is zo maar persoonlijk vind ik dat wel moeilijker. Vind een groep makkelijker, dan kun je wat de kat uit de boom kijken op het begin.
Hmm ja, je hebt een punt. Ik pas het wel even aan.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:05 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Eens,. ik vind je PI wel wat verwarrend
Als ik dit zo lees begrijp ik wel waarom je in deze situatie zit. Je communiceert nogal vreemd. Ik bedoel het niet slecht overigens.quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:29 schreef kree het volgende:
[..]
dat ik niet heel makkelijk relatie aan ga ofzo?
btw je antwoord niet op topic vraag enzo, maargoed maakt niet uit.
ik denk echt niet dat ik de enige ben nl. die wel wil maar niet durft.
Vakanties alleenquote:Op donderdag 29 mei 2025 11:59 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dingen ondernemen, doe je goed.
Ik heb zelf nooit een probleem met alleen dingen doen , het is soms zelfs makkelijker
Ik denk nieteens dat ik dit ooit samen zou kunnen doenquote:
Heel goed van jouquote:Op donderdag 29 mei 2025 12:14 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Ik denk nieteens dat ik dit ooit samen zou kunnen doenIk trek mijn eigen plan
![]()
City-trips prima met iemand erbij.
Er waren nog meer bezwaren om niet naar die meet te gaan, maar dat gehééééééeeeel terzijde.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:28 schreef D. het volgende:
[..]
Dat was mijn punt ook.
Hij denkt dat er niemand voor hem bij zit, dus gaat niet.
En dat is dan net als wat @JellyBelly. zegt ook weer zo: je leert nog eens wat mensen kennen.quote:Alle mensen die daar komen kennen weer andere mensen (die daar niet komen), en via via iemand leren kennen schijnt vaker voor te komen
nouja dat is het dus, meeste. van de tijd is het helemaal prima, en dan toch zijn er die momenten he?quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ook een chronisch vrijgezel
Deels omdat ik al genoeg aan mezelf heb
Deels omdat ik te weinig aanpassingsvermogen heb
Deels omdat ik te weinig wil delen
Deels omdat ik toch niemand kan krijgen
In 2018 eindigde mijn laatste relatie
Eerst deed ik de dagjes uit e.d. met mijn moeder. Nu doe ik het alleen. Ja... in het begin is het spannend om alleen naar een knutselbeurs te gaan of de Deventer Boekenmarkt
Alleen het heeft ook voordelen. Lekker op je eigen tempo kijken. Niemand om rekening mee te houden
Echter ben ik soms ook wel eenzaam. Zou ik samen met iemand televisie willen kijken. Of gezellig ieder met een eigen boek zitten. Of knuffelen voor het slapen gaan
Vaak is het een eenzaam bestaan en moet je je alleen redden. Dat is ook eng. Wat als...
Alleen ik kan relaties gewoon niet aan. Kies hiervoor en 75% van de tijd is het prima
Ja... alleen probeer je te richten op de voordelen:quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:39 schreef kree het volgende:
[..]
nouja dat is het dus, meeste. van de tijd is het helemaal prima, en dan toch zijn er die momenten he?
dat je denkt ff samen enzo, dat precies denk ik dus ook.
haha jij snapt en zegt precies het eigenlijk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... alleen probeer je te richten op de voordelen:
• met niemand rekening hoeven houden
• je huis zo net of vies als je zelf wil
• alle tijd voor je hobby's
• geen zorgen hoeven maken om anderen (bij ziekte, werk of wat dan ook)
• geen discussie over wat samen te moeten kijken
• als je ziek bent alle ruimte om je zoveel aan te stellen als je wil
• altijd koken wat je zelf wil eten, geen discussies
• dagjes uit invullen zoals je zelf wil
Etc etc etc
Op eenzame momenten maak ik zulke lijstjes en dan voel ik me direct beter. Misschien kan jij het ook doen?
Doe en ga waar je wil gaan en wat je wil doen. Laat je niet tegenhouden omdat je alleen bent. Wil je uiteten, ga dan uiteten. Wil je op vakantie, ga dan op vakantie. Wil je naar een pretpark, ga!
Sinds ik dat doe ben ik een stuk minder eenzaam en ik doe wat ik wil (twee keer per jaar naar de Kreadoe, naar de Deventer Boekenmarkt zijn mijn uitjes en heb ik genoeg aan).
En je mag ook die eenzame momenten toegeven en niet wegdrukken, want soms is alleen maar alleen.
Sterkte![]()
Ja dat mis ik idd. Soms gewoon enorme "huidhonger"quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:52 schreef kree het volgende:
[..]
haha jij snapt en zegt precies het eigenlijk.
eigenlijk heel veel meer voordelen als nadelen. maarja soms mis je dat knuffeltje of ff ergens samen als alleen? denk dat snap je ook wel
Ah, maar je betrekt wel jezelf in 'allen'.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:37 schreef kree het volgende:
[..]
toch wel allen in dit geval. en geloof me neem dat maar van me aan, is niet alleen ik.
ik snap je wel. dat is beetje zelfde als wat ik denk enzo.... kijk het heeft onwijze voordelen alles alleen doen zoals je al zei.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja dat mis ik idd. Soms gewoon enorme "huidhonger"
En gewoon gezellig samen eten. Of samen een film kijken etc
Het zijn niet de grote dingen, maar juist het echte contact. Of een beetje liefde... warmte...
Weet het niet goed te omschrijven
Maar volgens mij begrijp je dat wel
Toen ik vrijgezel was had ik dat ook. Het even voelen van iemand, een knuffel of gewoon vastgepakt worden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja dat mis ik idd. Soms gewoon enorme "huidhonger"
En gewoon gezellig samen eten. Of samen een film kijken etc
Het zijn niet de grote dingen, maar juist het echte contact. Of een beetje liefde... warmte...
Weet het niet goed te omschrijven
Maar volgens mij begrijp je dat wel
euh nou dat is nog niet gezegd, ik heb de opties open gehouden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Ah, maar je betrekt wel jezelf in 'allen'.
Want jij nodigt ook geen van beide uit voor die kop koffie/een gesprek???
Dat is ook net je houding, hoe je ergens heengaatquote:Op donderdag 29 mei 2025 13:59 schreef kree het volgende:
[..]
ik snap je wel. dat is beetje zelfde als wat ik denk enzo.... kijk het heeft onwijze voordelen alles alleen doen zoals je al zei.
maar alles alleen doen is ook weer niet leuk.
"Stukje" jonger... Jeeetje. Wat is nou 4 jaar op de leeftijd dat wij dat onderhand zijn?!quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:02 schreef kree het volgende:
[..]
euh nou dat is nog niet gezegd, ik heb de opties open gehouden.
tis gecompliceerd he. die ene heb ik wel eens wat verder gevraagd en haakte af op laatste moment.,
andere heeft zelf nog wat problemen te verwerken, wel zijn ze beide vrijgezel en zeker die laatste is van mijn leeftijd. die andere stukje jonger. maar scheelt ook maar 4 jaar ofzo.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:05 schreef kree het volgende:
mss he en bel wel vaak met die ene enzo. dat het ff wat tijd kost dit. voor haar, maar ook voor mij. heb nl zo geen zin weer in faal verhaal enzo en me verdriet doen enzo.
Je bent in de 'friend zone' beland. Zoals al vaker tegen je gezegd.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:04 schreef kree het volgende:
eigenlijk ik vind ze beide dus wel leuk, maar er is nog steeds ff wat waardoor ik zeg maar niet kan afspreken of wat doorpakken, niet dan hun dat niet willen. maar dan wordt ik een reddingsboei voor de ene en de andere, tja. niet helemaal zo zeker over.
met beide btw zou ik best wel eens op vakantie willen, weertje als vrienden desnoods.
Dat herken ik wel. Vooral de eerste kerst zonder een partner en zelfs zonder mijn kinderen toen was zwaar.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Alleen dat iedereen iemand heeft, voel ik me soms buitengesloten. Oud en Nieuw. Alleen, dat is een pittige. De kans dat ik komende kerst alleen ben is groot, dat is een heel grote bittere pil. Mensen weten het hele jaar door dat je alleen bent, tot het de feestdagen zijn die komen. Dan zit iedereen achter zijn eigen gesloten deur.
ik snap je en zeker herkenbaar is dat.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is ook net je houding, hoe je ergens heengaat
Als ik naar de KreaDoe ga alleen, dan denk ik niet: "ik ben alleen en iedereen verder is samen". Dan denk ik: "oh ik ga leuke hobbyspulletjes uitzoeken, op mijn eigen tempo rondlopen en een kop koffie drinken"
Ik ben ook wel eens ergens heen gegaan in het begin met: "ik ben alleen en moet dit kunnen en oh wat zullen anderen wel niet denken van dat ik alleen ben". Ja, dan wordt het een rot ervaring
Je moet de leukheid ervan aan jezelf verkopen en ervoor sparen, zodat je jezelf ook echt kan verwennen. Maak het leuk!
Ik snap wat je bedoelt, en alles alleen is ook niet leuk, maar het went wel
En in de wijk heb ik heel veel leuke contacten. Want ja, ik ga alleen naar workshops, mensen praten toch wel met je. En mijn vrijwilligerswerk, weer contact. En een clubje, nog meer contact.
Helaas heeft iedereen om me heen familie/gezin/partner. Het is niet het ondernemen dat mijn eenzaam doet voelen. Dat went wel
Alleen dat iedereen iemand heeft, voel ik me soms buitengesloten. Oud en Nieuw. Alleen, dat is een pittige. De kans dat ik komende kerst alleen ben is groot, dat is een heel grote bittere pil. Mensen weten het hele jaar door dat je alleen bent, tot het de feestdagen zijn die komen. Dan zit iedereen achter zijn eigen gesloten deur.
Maar ook dan; even janken en dan een plan maken met leuke dingen die je gaat doen. Extra aandacht voor een hobby. Een nieuw boek kopen en lezen. Iets te knutselen in mijn geval
quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:23 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat herken ik wel. Vooral de eerste kerst zonder een partner en zelfs zonder mijn kinderen toen was zwaar.
Ik stuur je tegen die tijd wel een uitnodiging
Ik begrijp wat je bedoeltquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:24 schreef kree het volgende:
[..]
ik snap je en zeker herkenbaar is dat.
maar ik heb ook niet zo problemen om alleen dingen te doen ofzo. maar vind het gewoon niet zo leuk alleen.
of bv op reis ofzo ipv alleen of met groep met iemand. maarja zal jij ook wel snappen.
ha thanks. nou dat is nog een eind wel weg. maar ik hou die ff in gedachten en help me herinnerenquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ga in november al een planning maken met leuke activiteiten en koop lekkere hapjes en koop een nieuw boek. En ga een uitgebreide knutsel verzinnen
En je bent van harte welkom om aan te schuiven![]()
Hoe oud ben je? Volgens mij is er op elke leeftijd een kudde vrijgezellenquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:25 schreef kree het volgende:
aanspraak heb ik altijd wel. en schat me ook niet echt on sociaal in ofzo dus dat lukt. maar altijd of is vaak. gaan de stelletjes weg en sta je alleen, of er moet een vrijgezel overblijven. maar ook niet dik gezaaid eigenlijk op mijn leeftijd.
nou ik heb wel eens wat meer van jou gelezen ook. ik denk dat ik introverter ben als jij denkt eigenlijk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt
Alleen ik denk dat ik wat introverter ben dan jij en ik denk dat alleen zijn voor mij meer een bewuste keuze is
Ga op een singles reis! Niet echt met een partner natuurlijk, maar je bent zeker niet alleen. Tien jaar geleden gedaan en was erg leuk! Nog een paar jaar twee contacten aan overgehouden; paar keer was één van die gasten met mijn groep nog mee geweest naar festivals.quote:Op donderdag 29 mei 2025 07:39 schreef kree het volgende:
dat lukt maar hoeveel leuker zou het zijn om samen met een partner op vakantie te gaan enzo?
iedereen adviseert mij dit ook idd.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:29 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ga op een singles reis! Niet echt met een partner natuurlijk, maar je bent zeker niet alleen. Tien jaar geleden gedaan en was erg leuk! Nog een paar jaar twee contacten aan overgehouden; paar keer was één van die gasten met mijn groep nog mee geweest naar festivals.Uiteindelijk doodgebloed, maar toch.
Deed mijn broer ook op z'n 40e, heeft daar iemand ontmoet en binnenkort 10 jaar getrouwd.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:29 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ga op een singles reis! Niet echt met een partner natuurlijk, maar je bent zeker niet alleen. Tien jaar geleden gedaan en was erg leuk! Nog een paar jaar twee contacten aan overgehouden; paar keer was één van die gasten met mijn groep nog mee geweest naar festivals.Uiteindelijk doodgebloed, maar toch.
Snap ik, is het ook wel. Maar bedenk dat iedereen er een beetje hetzelfde in staat. Uiteindelijk is het doel om gewoon lekker ontspannen een mooie reis te maken en eventueel nieuwe contacten op te doen. En niemand is daar met eigen vrienden, niemand kent elkaar.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:31 schreef kree het volgende:
[..]
iedereen adviseert mij dit ook idd.
en neig ernaar om gewoon te doen ook wel. maar moet ff drempeltje over. hahaha
hoopgevende verhalen wel, hoewel dan een relatie vinden mss niet eens mijn eerste doel zou zijn. maar moet dit keertje doen gewoon. Kijk 3 jaar terug zat ik in bijstand en toen was het financieel al problemen. maar nu allang niet meer. kan het gewoon betalen en eigenlijk niks wat mij tegen houd........ moet gewoon doen denk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:32 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Deed mijn broer ook op z'n 40e, heeft daar iemand ontmoet en binnenkort 10 jaar getrouwd.
"Vaak ben je te bang."quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:34 schreef kree het volgende:
weet je wat het stomme is, ik ben niet echt bang om alleen te reizen of naar Schiphol te gaan etc etc.
heb dat voor werk genoeg keer gedaan, ik vind groepen dan altijd een soort van eng. en weet hoef me helemaal niet zo zorgen te maken want over het algemeen ook in groepen val ik er meestal wel oke in, zal niet de meest bijdehante zijn. maar over het algemeen kunnen de meeste het wel met me vinden omdat ik ook gewoon. niet zo moeilijk ben.
maar toch he, vindt ik het eng.![]()
is ook zo denk dat ff half uurtje verder en beetje iedereen gezien dat er allemaal helemaal geen probleem meer is. maar het is iets wat ik nooit deed, dat maakt het eng zeg maarquote:
Dat drempeltje is ook gewoon gigantisch kut. Bij mij ketste mijn vakantie met matties naar Hvar, Kroatië af op het laatste moment (ze vonden het te duur), dus ik had niet heel veel tijd om me zo druk te maken in m'n hoofd, omdat ik toch wel graag weg wilde. Misschien gewoon twee weekjes van tevoren boeken (voor zo ver dat mogelijk is)?quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:38 schreef kree het volgende:
[..]
is ook zo denk dat ff half uurtje verder en beetje iedereen gezien dat er allemaal helemaal geen probleem meer is. maar het is iets wat ik nooit deed, dat maakt het eng zeg maar
Wedden dat je dit niet doen want: oehhhhhh te ver reizenquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:40 schreef kree het volgende:
hmmms ik ga dat doen denk, single reis. moet helemaal nog kijken hoe en wat etc etc. maar jullie houden me er maar ff aan, zal de zomervakantie maar overslaan voor al mijn collega's met kids enzo. maar dan doel ik op iets daarna. tijd genoeg dus om ff te kijken en zoeken. helppppppp
hohoho. ik was al redelijk ver gereisd en ook in mijn eentje en net zo spannend, maar dat was voor werk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:43 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Wedden dat je dit niet doen want: oehhhhhh te ver reizen
En je zag niet wie hij quootte...?quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:26 schreef kree het volgende:
[..]
ha thanks. nou dat is nog een eind wel weg. maar ik hou die ff in gedachten en help me herinneren
Is ArmaniXL een vrouw?quote:
ga naar DTS johquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Is ArmaniXL een vrouw?
Kan het niet meer bijhouden hoor
quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:49 schreef kree het volgende:
weet je wat ik ga me een doel stellen voor dit jaar. of keuze uit twee denk
- of ik ga het helemaal voor elkaar krijgen met die meid(en) en ga daar gewoon weekendje mee weg naar Ardennen
- boek gewoon een single reis naar weet ik veel madagaskar ofzo of iig ergens heel eind weg
Een singles reis is meestal vrij goed allemaal georganiseerd, dus hoef jij je nergens druk om te maken, behalve op tijd ergens te zijn om in bus/ vliegtuig te kunnen stappen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:45 schreef kree het volgende:
[..]
hohoho. ik was al redelijk ver gereisd en ook in mijn eentje en net zo spannend, maar dat was voor werk.
toch is dat ook een soort van oke hier heb je je papieren en succes verhaal en zoek het uit hoe je terplekke in vreemd land ergens komt enzo. mss nog wel lastiger als met een georganiseerde reis.
dus onderschat me niet helemaal he. hahahaha het is meer angst voor groep en mensen als dat het de reis opzich is voor mij.
Kree reageerde op een bericht van mij en dat bericht van mij was een reactie op Armaniquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Is ArmaniXL een vrouw?
Kan het niet meer bijhouden hoor
Luister, zoals ik het HIER zie (sorry @kree, maar niet in DTS), gaf @ArmaniXL jou een uitnodiging tegen de tijd dat de feestdagen eraan kwamen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kree reageerde op een bericht van mij en dat bericht van mij was een reactie op Armani
Dus ik voelde me aangesproken en de laatste keer dat ik keek was ik een meisje
Maar ik had je verkeerd begrepen. Sorry je hebt gelijk Armani is een jongetje
nou is dat onwijs anders dan als wat ik nu zeg?quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:58 schreef Sally het volgende:
[..]
[..]
Een singles reis is meestal vrij goed allemaal georganiseerd, dus hoef jij je nergens druk om te maken, behalve op tijd ergens te zijn om in bus/ vliegtuig te kunnen stappen.
En toch... je zegt ergens dat je het niet eens zo slecht doet in een groep, maar toch ook een paar keer dat je het enorm eng vindt allemaal.
De DTS meet had je ook allemaal bezwaren over. Hoe er te komen, hoe terug te gaan, evt ergens overnachten of de eerste trein weer terug enz.
zucht.
Ik weet het ook niet meer hoor.
Ja ik dacht fout en ging te snelquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:59 schreef Sally het volgende:
[..]
Luister, zoals ik het HIER zie (sorry @:kree, maar niet in DTS), gaf @:ArmaniXL jou een uitnodiging tegen de tijd dat de feestdagen eraan kwamen.
@:kree zag het als een uitnodiging naar hem toe........
Niet echt eerlijk en ik zeg er iets van.
My 2 cents.
Beste kree, wat wil je nou.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:00 schreef kree het volgende:
[..]
nou is dat onwijs anders dan als wat ik nu zeg?
sowieso vond ik het altijd al te ver. en bedenk wel. dat werd gelijk zo gesteld maar ik had van het begin af aan gezegd ik vindt t te ver en kom niet makkelijk meer terug. maargoed dat is voor ander topic.
wil het toch ff splitsen, dit is over waar ik het nu over heb. dus rest graag in andere of doe dm ofzo.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:03 schreef kree het volgende:
je leest niet wat ik zeg, waar het is boeit me niet al is het in nieuw Zeeland.
Hoe moet ik dit dan opvatten?quote:
WACHT - WAAR ZEUR IK OVER DAT GEDOE MET DTS?!?!??!?!?quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:05 schreef kree het volgende:
maar zit me nou beetje te irriteren want ik had commentaar op over hoe dat ging met DTS en dan zit iedereen naar mij te zeuren enzo.
en uiteindelijk puntje bij paaltje zit iedereen in dit topic weer wat er geen reet mee te maken heeft.
Dat is niet erg. maargoed he ik vraag dit serieus en eigenlijk staat het los van DTS.
je hoeft niet weg, mits serieus enzo.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:06 schreef Sally het volgende:
[..]
WACHT - WAAR ZEUR IK OVER DAT GEDOE MET DTS?!?!??!?!?
Echt.
ik ga wel weg hier, dan heb je je zin.
Ik hield het hier toch on topic?
komt door deze he??????quote:
ik BEN serieus, dat probeer ik je duidelijk te maken.quote:
Lees dan voor wie @ArmaniXL de uitnodiging bedoelde....quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:09 schreef kree het volgende:
[..]
komt door deze he??????
who cares hoe of wat, ik lees hieruit dat ik iets over het hoofd zie wss.
nee hoor? en ga je niet eens rapporteren ook, zo ben ik dan ook weer niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:12 schreef Sally het volgende:
Echt, het begrijpend lezen is veel gevraagd he.
Ja, dit zal wel als sneer opgevat worden of zo, en/of me een note opleveren - maar ik zit serieus met mn handen voor mn ogen en hoofdschuddend hier achter mijn laptop.![]()
![]()
Je begint er zelf over dat het hier zou gaan over het gedoe bij DTS.....quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:17 schreef kree het volgende:
jullie halen er veel te snel dingen bij, lekker boeien wat in DTS stond of andere topics. weet ik veel. mss onthouden jullie dat allemaal, ik ben al blij als ik dag later mss nog ongeveer weet wat ik zelf zei. laat staan wat er onderhand 10 topics verder allemaal besproken is, ik lees het niet terug en ben daar helemaal prima mee eigenlijk.
Dus goed onthou ook alleen maar bepaalde dingetjes die me ff bijbleven.
maar daarom ik opende dit op een vraag. Hele andere shit dts had ik heel ander topic voor, die ook gewoon niet dicht gaat enzo...... ???\
ik begon hier helemaal niet over DTS? dat werd er bijgehaald,quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Je begint er zelf over dat het hier zou gaan over het gedoe bij DTS.....
Nou jaaaaa.
.
Het is hier R&P, serieus, en dus géén ONZin. Dus ik hou het ook serieus.
Behalve 1 opmerking dat je blijkbaar jezelf uitnodigde bij ArmaniXL. Dat was met een knipoog bedoeld.
Dat CotS erop in gaat maar dan verkeerd denkt, kan ik ook niets aan doen.
Hoezo, in een ander topic?quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:24 schreef kree het volgende:
[..]
ik begon hier helemaal niet over DTS? dat werd er bijgehaald,
Graag in ander topic verder of doe me DM ofzo en praat ik het wel ff met je uit. hier iig niet meer rest rapporteer ik wel.
Dat deed je wel.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:24 schreef kree het volgende:
[..]
ik begon hier helemaal niet over DTS? dat werd er bijgehaald, maarre ben je beetje zat aan het worden.
Graag in ander topic verder of doe me DM ofzo en praat ik het wel ff met je uit. hier iig niet meer rest rapporteer ik wel.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:02 schreef kree het volgende:
zo jammer weer dit he.....
naja iig wat ik zei staat nog hoor het wel als er iemand die (niet vanuit DTS komt omdat het tering saai is). graag ff hier.
heb je niet ver genoeg terug gelezen. het werd al eerder aangehaald. ik wilde hier juist ff niks met DTS te maken hebben. daar was die andere al voor.quote:
Ik heb genoeg gelezen kree, hou gewoon een keer op met die kut smoesjes en anderen overal de schuld van geven.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:34 schreef kree het volgende:
[..]
heb je niet ver genoeg terug gelezen. het werd al eerder aangehaald. ik wilde hier juist ff niks met DTS te maken hebben. daar was die andere al voor.
Maar oke laat gaan, het boeit me ook niet met quote en achterhalen doen jullie maar lekker in FB enzo en zie ik wel mention verschijnen.
Voor hier gaan we gewoon verder zoals ik de TT maakte
smoesjes?quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:35 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb genoeg gelezen kree, hou gewoon een keer op met die kut smoesjes en anderen overal de schuld van geven.
in DTS verder over dat.quote:
Jongetje nog wel.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kree reageerde op een bericht van mij en dat bericht van mij was een reactie op Armani
Dus ik voelde me aangesproken en de laatste keer dat ik keek was ik een meisje
Maar ik had je verkeerd begrepen. Sorry je hebt gelijk Armani is een jongetje
Gewoon elkaar verkeerd gelezen, kan gebeuren.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:59 schreef Sally het volgende:
[..]
Luister, zoals ik het HIER zie (sorry @:kree, maar niet in DTS), gaf @:ArmaniXL jou een uitnodiging tegen de tijd dat de feestdagen eraan kwamen.
@:kree zag het als een uitnodiging naar hem toe........
Niet echt eerlijk en ik zeg er iets van.
My 2 cents.
Dat jongetje was niet mijn uitspraakquote:Op donderdag 29 mei 2025 16:13 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Gewoon elkaar verkeerd gelezen, kan gebeuren.
En ik ben 45 dus een ekte kerel
Jij hebt het over eenzaamheid, dan is het noemen van een DTS meet als mogelijkheid om mensen echt te leren kennen toch juist een mooi iets. Ik vind het een prima suggestie en helemaal bij het topic passen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:50 schreef kree het volgende:
[..]
in DTS verder over dat.
hier volgens TT wil ik verder eigenlijk.
Weet ik joh, ik wilde even een algemeen statement maken dat ik al gerijpt benquote:
kree heeft een schurfthekel aan DTS.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:26 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Jij hebt het over eenzaamheid, dan is het noemen van een DTS meet als mogelijkheid om mensen echt te leren kennen toch juist een mooi iets. Ik vind het een prima suggestie en helemaal bij het topic passen.
Zelfs een goede optie omdat je de mensen hier al wat hebt leren kennen en de stap minder eng en groot isquote:Op donderdag 29 mei 2025 16:26 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Jij hebt het over eenzaamheid, dan is het noemen van een DTS meet als mogelijkheid om mensen echt te leren kennen toch juist een mooi iets. Ik vind het een prima suggestie en helemaal bij het topic passen.
Nee daaromquote:Op donderdag 29 mei 2025 16:28 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ja dat weet ik toch niet. Dan is een DTS meet niet echt een optie he
Jong of oud, groot of klein, in Utereg zul je altijd een jochie zijn.quote:
Ik las lekkere kerelquote:Op donderdag 29 mei 2025 16:13 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Gewoon elkaar verkeerd gelezen, kan gebeuren.
En ik ben 45 dus een ekte kerel
Volgens mijn vrouw welquote:Op donderdag 29 mei 2025 19:26 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Ik las lekkere kerel
Maar je bent te oud
Happy huwelijk dus. Ik hou ervanquote:Op donderdag 29 mei 2025 19:32 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Zij is ouder dan ik dus moet niet zeuren. Ik had het over het andere.
Daar moet je ook maar net tijd en zin voor hebben.quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:20 schreef Hexagon het volgende:
Vooral een breed actief leven buiten je huis opbouwen. Dus zorgen dat je wat dingen te doen krijgt die je leuk vind, en waarmee je in netwerken terecht komt.
Klopt, maar als je niet eenzaam wilt zijn is het wel noodzakelijk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daar moet je ook maar net tijd en zin voor hebben.
Introverte personen hebben daar meestal niet zo'n behoefte aan.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar als je niet eenzaam wilt zijn is het wel noodzakelijk.
Zo is het leven nu eenmaal. Als je 20 bent en je bent single, ga je misschien wel eens uit, je ontmoet verschillende meiden, je studeert wellicht, hebt mensen die je bijna dagelijks ziet, je bent nog heel erg geïnteresseerd in de mensen om je heen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 07:39 schreef kree het volgende:
weet niet ben altijd ok geweest alleen, en hoewel wel Eems vriendin gehad
waar ik tegen aan loop is niet dat ik het niet meer wil ofzo, wat ik vooral; heel vervelend vind is alles alleen moeten doen...?
Wat een treurnis als jouw leven zo gaat.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zo is het leven nu eenmaal. Als je 20 bent en je bent single, ga je misschien wel eens uit, je ontmoet verschillende meiden, je studeert wellicht, hebt mensen die je bijna dagelijks ziet, je bent nog heel erg geïnteresseerd in de mensen om je heen.
Later ben je misschien aan het werk, je collega's zijn niet meer zo boeiend, je bent liever thuis, gaat niet meer zoveel uit, het wordt lastiger om een date te krijgen, etc. Mensen om je heen gaan trouwen, krijgen kinderen en hebben minder tijd. Je verliest veel vrienden en blijft alleen achter.
Waar ben je het niet mee eens dan? Ik omschrijf gewoon het leven van iemand die 35+ is en geen kinderen of partner heeft. Dan is het gewoon heel realistisch dat je toch wat minder vrienden en contacten krijgt en je best eenzaam achterblijft.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een treurnis als jouw leven zo gaat.
Nee je kan je hele leven nieuwe vrienden maken Maar als je ouder dan 25 bent gaat dat gewoon anders.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Waar ben je het niet mee eens dan? Ik omschrijf gewoon het leven van iemand die 35+ is en geen kinderen of partner heeft. Dan is het gewoon heel realistisch dat je toch wat minder vrienden en contacten krijgt en je best eenzaam achterblijft.
Hoe maak jij vrienden dan?quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee je kan je hele leven nieuwe vrienden maken Maar als je ouder dan 25 bent gaat dat gewoon anders.
Ik ben als dertiger een paar jaar alleenstaand geweest, helemaal geen last van eenzaamheid gehad. Je moet alleen niet blijven hangen in gewoonten van toen je scholier was.
Door gedeelde interesses zoals de politiek, wandeltochten in de natuur en muziek. Daarmee ontmoet ik veel mensen en dan komen er ook nieuwe contacten.quote:
Als je liever thuis alleen bent, dan is dat persoonlijke voorkeur. Maar dan accepteer je ook een eenzamer bestaan dan iemand die wel verbindende activiteiten opzoekt.quote:Feit is dat sommige mensen gewoon niet zoveel hobby's en bezigheden hebben of het liefst thuis zijn, of graag alleen bezig zijn met hun hobby's. Ik houd bijv. van wielrennen, maar dat doe ik liever alleen.
Niet iedereen is gezegend met veel energie om dingen te ondernemen. Zelf loop ik op dat punt vaak vast. Ik merk dat ik, zeker als ik veel dingen buitenshuis onderneem met andere mensen, ik daar erg moe van word. Als ik alleen een fietstocht van 100 km maak, voel ik me daarna prima, maar als ik een koffie-afspraak heb met een vriendin, ben ik daar soms helemaal kapot en moet ik de rest van de dag uitrusten.
Ik merk zelf dat ik wel verbinding wil, maar dat ik er steeds minder energie voor heb. En dat komt ook doordat het steeds meer moeite kost. Als je jonger bent heb je A meer energie en B de contacten komen je aanwaaien. Als je ouder bent, moet je moeite doen en je hebt toch al minder energie.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Door gedeelde interesses zoals de politiek, wandeltochten in de natuur en muziek. Daarmee ontmoet ik veel mensen en dan komen er ook nieuwe contacten.
Als ik bijvoorbeeld een collega heb die ik aardig vind, en ik ontdek dat die van wandelen houdt, dan nodig ik die uit voor een wandeling, en dikke kans dan je een vriendschap kan ontwikkelen.
[..]
Als je liever thuis alleen bent, dan is dat persoonlijke voorkeur. Maar dan accepteer je ook een eenzamer bestaan dan iemand die wel verbindende activiteiten opzoekt.
Maar waarom kost dat zoveel energie dan? Wellicht moet je dan toch eens bij de huisarts langs voor zoiets?quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik merk zelf dat ik wel verbinding wil, maar dat ik er steeds minder energie voor heb. En dat komt ook doordat het steeds meer moeite kost. Als je jonger bent heb je A meer energie en B de contacten komen je aanwaaien. Als je ouder bent, moet je moeite doen en je hebt toch al minder energie.
Geen idee. Ik merk dat ik in mijn eentje vrij veel kan, zolang het maar dichtbij huis is en niet met andere mensen. Zolang ik thuis iets met mensen doe, of buitenshuis alleen of erger nog, buitenshuis met andere mensen, word ik bijzonder moe. Zal wel iets mentaals zijn. Een onwil om andere mensen te zien. Geen idee.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom kost dat zoveel energie dan? Wellicht moet je dan toch eens bij de huisarts langs voor zoiets?
Niet veel, maar die schrijft waarschijnlijk een briefje om naar iemand te kunnen die verstand heeft van mentale problemen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Geen idee. Ik merk dat ik in mijn eentje vrij veel kan, zolang het maar dichtbij huis is en niet met andere mensen. Zolang ik thuis iets met mensen doe, of buitenshuis alleen of erger nog, buitenshuis met andere mensen, word ik bijzonder moe. Zal wel iets mentaals zijn. Een onwil om andere mensen te zien. Geen idee.
En de huisarts, ach, wat gaat die zeggen dan?
Dingen zijn vaak minder leuk zonder partner, soms simpele en eenvoudige dingenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:31 schreef Masberum het volgende:
Waarom zou het samen doen met iemand (behalve seks) het fijner maken? Bijvoorbeeld, op intellectueel niveau sparren met elkaar is alleen maar echt leuk als je ongeveer hetzelfde IQ en kennis hebt. Als de ene intelligenter is en telkens 'wint' bij gesprekken over iets dan is de lol er voor de ander snel af.
Een vrouw is geschikt als je kinderen wil. En ik ga niet zo ver als dat ik zeg van 'en verder wat', maar het is wel iets om over na te denken naar mijn idee. Ik heb mijn ex 2 mooie kinderen gegeven en uiteindelijk ben ik de dupe om maar een voorbeeld te geven
Het ligt altijd aan anderen, nooit aan jezelf ,quote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:31 schreef Masberum het volgende:
Waarom zou het samen doen met iemand (behalve seks) het fijner maken? Bijvoorbeeld, op intellectueel niveau sparren met elkaar is alleen maar echt leuk als je ongeveer hetzelfde IQ en kennis hebt. Als de ene intelligenter is en telkens 'wint' bij gesprekken over iets dan is de lol er voor de ander snel af.
Een vrouw is geschikt als je kinderen wil. En ik ga niet zo ver als dat ik zeg van 'en verder wat', maar het is wel iets om over na te denken naar mijn idee. Ik heb mijn ex 2 mooie kinderen gegeven en uiteindelijk ben ik de dupe om maar een voorbeeld te geven
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:40 schreef Elan het volgende:
De zogenaamde happy singles zijn vooral bezig met zichzelf voor de gek te houden.
Het kan natuurlijk zijn dat je de juiste nog niet gevonden hebt en een hele rits aan waardeloze exen die dat valse narratief creërt maar samen is eigenlijk alles leuker en makkelijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |