Of misschien meer een reëler beeld. Twee groepen aan beide uiterste kant die wel graag hongernood, bommen en moord zien bij de andere partij. En de rest van Nederland die gewoon kritiek heeft op beide partijen in variërende verhouding en geen mensen graag ziet lijden.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zeker. Linksige sukkels die zijn geïndoctrineerd door de eenzijdige en massale berichtgeving door MSM over dit conflict.
Ik ben zoals bekend uitgesproken pro-Israël dus je kunt mij tot die uiterste kant rekenen, maar ik zie helemaal niet graag een hongersnood, bommen of slachtoffers. Wel is hard militair ingrijpen wat mij betreft de enige manier om te voorkomen dat het ooit weer gaat gebeuren. De Palestijnse terreurbewegingen moeten daar weg en volledig worden geëlimineerd.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Of misschien meer een reëler beeld. Twee groepen aan beide uiterste kant die wel graag hongernood, bommen en moord zien bij de andere partij. En de rest van Nederland die gewoon kritiek heeft op beide partijen in variërende verhouding en geen mensen graag ziet lijden.
Ze mogen ook niet vluchten via de zee.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben zoals bekend uitgesproken pro-Israël dus je kunt mij tot die uiterste kant rekenen, maar ik zie helemaal niet graag een hongersnood, bommen of slachtoffers. Wel is hard militair ingrijpen wat mij betreft de enige manier om te voorkomen dat het ooit weer gaat gebeuren. De Palestijnse terreurbewegingen moeten daar weg en volledig worden geëlimineerd.
Wat mij betreft hadden Palestijnen in de tussentijd naar Egypte kunnen vluchten. Maar dit is nu eenmaal het enige conflict ter wereld waar mensen in een oorlogsgebied niet mogen vluchten.
Nee hoor. Ik zie graag dat Hamas wordt geëlimineerd. Niet meer en niet minderquote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Of misschien meer een reëler beeld. Twee groepen aan beide uiterste kant die wel graag hongernood, bommen en moord zien bij de andere partij. En de rest van Nederland die gewoon kritiek heeft op beide partijen in variërende verhouding en geen mensen graag ziet lijden.
Mwah, die zullen niet vertrekken tot Hamas ook echt weg is.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:52 schreef capricia het volgende:
Het is ook wel een beetje aan Hamas om dat vredesplan te accepteren. Gijzelaars vrij en het Israëlische leger trekt zich terug.
Egypte zou de enige logische bestemming zijn. Net over de grens in de Sinai is plek zat om honderdduizenden mensen op te vangen en rustig hulp te bieden.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze mogen ook niet vluchten via de zee.
Nee. Het is echt onderdeel van dat plan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, die zullen niet vertrekken tot Hamas ook echt weg is.
[..]
Over de grens met Egypte en Gaza mag volgens mij niet gepraat worden in dit conflict. Die lijkt gewoon niet te bestaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
Egypte zou de enige logische bestemming zijn. Net over de grens in de Sinai is plek zat om honderdduizenden mensen op te vangen en rustig hulp te bieden.
Tsja, dat hangt dus van de voorwaarden af. Stelt Israel iets in het vooruitzicht aan de Palestijnen?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:52 schreef capricia het volgende:
Het is ook wel een beetje aan Hamas om dat vredesplan te accepteren. Gijzelaars vrij en het Israëlische leger trekt zich terug.
Heerlijk vind je hetquote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben zoals bekend uitgesproken pro-Israël dus je kunt mij tot die uiterste kant rekenen, maar ik zie helemaal niet graag een hongersnood, bommen of slachtoffers.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zou heerlijk zijn om dat Zuid-Libanon eens even in een totale parkeerplaats te veranderen
Wel eerst even op papier zetten dat ze terug mogen keren graagquote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, die zullen niet vertrekken tot Hamas ook echt weg is.
[..]
Egypte zou de enige logische bestemming zijn. Net over de grens in de Sinai is plek zat om honderdduizenden mensen op te vangen en rustig hulp te bieden.
Dat zou enige verantwoordelijkheid bij andere actoren leggen en dus kan Israël er niet mee gedemoniseerd worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:07 schreef mackinac het volgende:
[..]
Over de grens met Egypte en Gaza mag volgens mij niet gepraat worden in dit conflict. Die lijkt gewoon niet te bestaan.
Ah ja, je bedoelt zoals de Palestijnse staat die meermaals is aangeboden, afgewezen en beantwoord met terreur? Het is niet aan Israël om de Palestijnen iets in het vooruitzicht te stellen, het is aan de Palestijnen om de wapens neer te leggen en aan te tonen dat zij een staat waard zouden zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Tsja, dat hangt dus van de voorwaarden af. Stelt Israel iets in het vooruitzicht aan de Palestijnen?
Anders is het toch gewoon gijzelaars vrijlaten, gevangenen vrijlaten, en hup, door met vechten, onderdrukken, annexeren, etc. Waarom zou dat de Palestijnen boeien?
Als Israel nou gewoon eens met iets slimmers zou komen, waardoor het in één klap de grond onder de voeten van Hamas wegmaait, en tegelijkertijd de Palestijnen iets in het vooruitzicht stelt. Dan pas ben je bezig met schaken, als een grootmeester!
Al die plannen en voorstellen, ze zijn slechts status quo georienteerd...
Ieder redelijk mens ziet ook wel in dat wat Hamas gedaan heeft zware retaliatie verdiende waarbij civiele nevenschade onvermijdelijk was maar dat Israel veel te ver is gegaan en nu bezig is met een semi-genocidale etnische zuivering.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Een staat mag niet de burgerbevolking van een andere staat uithongeren middels het weigeren van doorgang van voedsel, dat is gewoon een oorlogsmisdaad.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:53 schreef Bensel het volgende:
Even over de 'hongersnood'. Hamas, de officiële regering van gaza sinds hun onafhankelijkheid in 2005, heeft Israel aangevallen en de oorlog verklaart. Dit ontslaat Israel van elke juridische en morele plicht om te zorgen voor de inwoners van gaza. Dat is echt volledig aan hamas nu. Dat israel dit wel in het verleden gedaan heeft schept wellicht verwachtingen, maar ze zijn het gewoonweg niet verplicht.
Als ze niet zonder de hulp of goederen van en via Israel kunnen, zouden ze geen oorlog moeten verklaren. Het is in dit geval vrij letterlijk de hand bijten die je voedt.
Doen ze dan ook niet. Kan gewoon via de grens met egypte. Toch kijkt iedereen naar Israel.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Een staat mag niet de burgerbevolking van een andere staat uithongeren middels het weigeren van doorgang van voedsel, dat is gewoon een oorlogsmisdaad.
Dat komt omdat israel daar al 20 jaar mensen op een calorie beperking zet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
Het wekt natuurlijk vooral de vraag op hoe men precies tot deze bevindingen komt. Immers kwam men in november 2023, nota bene een paar weken nadat de Palestijnen deze oorlog waren begonnen al met allerlei analyses over (risico) op hongersnood.
Nee, Israel blokt voedseltoevoer naar Gaza en dat mag niet, zie Art 54 van de 4e Geneefse Conventie.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:08 schreef Bensel het volgende:
[..]
Doen ze dan ook niet. Kan gewoon via de grens met egypte. Toch kijkt iedereen naar Israel.
Had engeland/vs nederland in de 2e wereldoorlog ook moeten voorzien van voedsel in de hongerwinter?
Aizenberg die graag stukjes publiceert via Henry Jackson Society is iemand die zelf ook getallen of informatie misrepresent. Zo kwam hij halfjaar geleden met de scoop dat op de dodenlijst van MoH onder de kop 'vrouwen' een stuk of 100 mannen stonden. Aizenberg vergat gemakshalve even te vermelden dat MoH onder de noemer 'mannen' ook vrouwen had staan. Een repeterende fout waar zelfs goede verklaringen voor zijn, maar het past allemaal niet bij de conclusie van de rapporten dat MoH onbetrouwbaar is.quote:
Afhankelijk van hoe je telt zijn er vijf belangrijke momenten geweest waarop Israël verklaarde een Palestijnse "staat" te zullen accepteren, maar...quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou enige verantwoordelijkheid bij andere actoren leggen en dus kan Israël er niet mee gedemoniseerd worden.
[..]
Ah ja, je bedoelt zoals de Palestijnse staat die meermaals is aangeboden, afgewezen en beantwoord met terreur? Het is niet aan Israël om de Palestijnen iets in het vooruitzicht te stellen, het is aan de Palestijnen om de wapens neer te leggen en aan te tonen dat zij een staat waard zouden zijn.
Je bedoelt dat jij het niet eens bent met de feiten die deze man benoemd. Dat kan natuurlijk, maar dat maken zijn bevindingen nog niet minder waar. Er is sinds het begin van de oorlog de verwachting dat Israël de Palestijnen veel meer voedselhulp geeft dan voordien, dat is simpelweg erg raar.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aizenberg die graag stukjes publiceert via Henry Jackson Society is iemand die zelf ook getallen of informatie misrepresent. Zo kwam hij halfjaar geleden met de scoop dat op de dodenlijst van MoH onder de kop 'vrouwen' een stuk of 100 mannen stonden. Aizenberg vergat gemakshalve even te vermelden dat MoH onder de noemer 'mannen' ook vrouwen had staan. Een repeterende fout waar zelfs goede verklaringen voor zijn, maar het past allemaal niet bij de conclusie van de rapporten dat MoH onbetrouwbaar is.
En nu vergeet Aizenberg even te melden dat de landbouw in Gaza vernietigd is. Gaza was voor 7 oktober voor 60/70% afhankelijk van noodhulp. Er is dus 30/40% weggevallen. Dat dit gecompenseerd moet worden is logisch, behalve nu natuurlijk. Aizenberg is onbetrouwbaar
Dat is dus bijna vijf keer de normale hoeveelheid. En het argument dat er is in Gaza zelf zo'n levendige landbouw was is ook niet waar, bovendien was een aanzienlijk deel van de landbouw bedoelt voor export en niet consumptie voor Palestijnen zelf. Daar zitten ook zaken tussen als olijven en dadels, waar je geen oorlog mee gaat winnen.quote:"I would say that we need to double the level we have now. We are now at around 150 trucks. We need a minimum of 300 trucks a day coming in," Carl Skau, Deputy Executive Director and Chief Operating Officer at the World Food Programme, told Reuters.
Bron
Hier, uit je eigen boek:quote:
quote:Landroof Israël op de Westelijke Jordaanoever; plan voor 22 nieuwe nederzettingen
onze correspondent
7 min geledenin Buitenland
TEL AVIV - Israël gaat 22 nieuwe nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever bouwen, een stap die het land opnieuw veel internationale kritiek zal opleveren.
Er komen nieuwe gemeenschappen, terwijl negen bestaande buitenposten, tot nu toe ook volgens Israël illegaal, worden gelegaliseerd.
Een eventuele Palestijnse staat is daarmee nog verder weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |