Nat!quote:
oepsquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
Nat!
Je moeder wordt nat !!
Niet naakt !
Naakt is zonder kleren
Je hebt hier in NL afhankelijk van je geloofquote:
domina in kerk?quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je hebt hier in NL afhankelijk van je geloof
Een priester
Een pastoor
Of een dominee
Een geestelijke die niet religieus is ?quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:38 schreef Lovely het volgende:
"Stad pfarrer" is niet een standaard religieuze functie zoals "pastoor". Het is eerder een term die gebruikt wordt in een meer algemene context, bijvoorbeeld voor een geestelijke die zich specifiek richt op stedelijke uitdagingen of gemeenschappen binnen een stad.
Ja blijkbaar, ik had het gegoogeld en kreeg ik ditquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Een geestelijke die niet religieus is ?
Heeeel raarrrrquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:40 schreef Lovely het volgende:
[..]
Ja blijkbaar, ik had het gegoogeld en kreeg ik dit
Oostenrijk is nog een stuk geloviger dan hier NLquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:43 schreef Lovely het volgende:
Een Stadpfarrer (ook wel geschreven als Stadtpfarrer) is een Duitstalige term die letterlijk "stadspriester" of "stadspastoor" betekent. Hier is wat het inhoudt:
Betekenis:
Een Stadtpfarrer is een katholieke of protestantse geestelijke die verantwoordelijk is voor een of meerdere parochies in een stad.
De titel wordt vaak gebruikt in Duitstalige landen zoals Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland.
Taken:
Leidt kerkdiensten en sacramenten zoals de mis, doop, huwelijk en begrafenis.
Beheert de pastorale zorg voor de stadsbewoners binnen zijn parochie.
Is soms ook betrokken bij sociale projecten, onderwijs en samenwerking met lokale overheden of organisaties.
Kan verantwoordelijk zijn voor meerdere kerken in een stedelijk gebied.
In katholieke context kan een Stadpfarrer ook deel uitmaken van een dekenaat of werken onder een bisschop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |