abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:23:19 #201
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217778082
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Arabische en vooral Islamitische invloeden. We zien dit immers in meer Arabische en Islamitische landen.
Fair point! Maar waar zou dat dan door kunnen komen? Ik bedoel, je hebt gelijk, gruweldaden zoals die van Hamas, IS, etc. lijken de afgelopen decennia vooral voor te komen in Arabische en Islamitische contexten.

Maar dat komt niet omdat die cultuur inherent zo is, het is het resultaat van decennia van uitzichtloosheid, onderdrukking, oorlog, buitenlandse bemoeienis (vaak vanwege olie en strategische belangen) en misbruik van religie. Wat vaak als cultuur wordt gezien, is vaak simpelweg de vrucht van macht, wanhoop en trauma. Hetzelfde geldt ook voor westerse gruweldaden in andere tijden of contexten.

Het is een grote keten van oorzaak en gevolg, van actie en reactie, zichzelf instandhoudend:

1. Geopolitiek en buitenlandse bemoeienis, leidt tot:
2. Onderdrukking en ongelijkheid, leidt tot:
3. Uitzichtloosheid en wanhoop, leidt tot:
4. Trauma en generaties van geweld, leidt tot:
5. Radicale ideologieën (vaak religieus gekleurd), leidt tot:
6. Extreem gedrag en geweld, leidt tot:
7. Machtsbehoud en wederzijds wantrouwen, leidt tot:
8. Herhaling (het systeem houdt zichzelf in stand)

En vergeet niet: de gruweldaden waar we het over hebben worden meestal gepleegd door de machteloze partij, niet door de machtige. Een machtige partij voert namelijk gewoon "legitiem oorlog". En vergeet ook zeker niet dat als je écht macht hebt, je zelden kinetisch hoeft te gaan. Met een simpele pennenstreek in een beleidsdocument kun je net zo goed mensen laten verdwijnen. Maar de media vindt dat saai, omdat wij dat saai vinden (geen bloed of horror), dus daar hoor je weinig over.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hallulama op 28-05-2025 13:30:11 ]
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:24:14 #202
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217778090
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:20 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Daar heb ik geen propaganda voor nodig. Ik weet helaas maar al te goed hoe velen van hun denken over iedereen die niet in hun straatje past.
En ik vind dat er een GROOT verschil is in de manier hoe je iemand om het leven brengt. 7 oktober was niet de eerste keer dat Israëlische kinderen met een flinke dosis sadisme om het leven zijn gebracht. Het is sadisme, satanisme en het kicken op eigen gruweldaden. Eigenlijk wat de russen in Bucha hebben gedaan.
En hoe verhoudt dat zich met de nummers die het IDF kan overleggen qua kinderslachtoffers. Hoe typeer je dat dan?
Dit, dus.
pi_217778095
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:36 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Je hebt het barbaarse en je hebt het satanische. Baby's wurgen, in de fik steken, ogen uitsteken e.d. is satanisch en daar zijn veel mensen zelfs in hun meest barbarische toestand niet tot in staat.
En dit heeft Hamas/PIJ gedaan of zijn we weer over op het theoretische wat Hamas zou willen doen?
pi_217778110
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:24 schreef Buitendam het volgende:
Hoe typeer je dat dan?
triest voor de kinderen die altijd de slachtoffers zijn van het handelen van volwassenen. En als er IDF soldaten zijn die Palestijnse kinderen in de fik steken of hun ogen uitsteken, dan mogen die ook mee naar de maan in een falende raket.
pi_217778117
twitter

Een ander geluid over de voedselpakketdistributie. Bron niet geverifieerd.
pi_217778121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:26 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
triest voor de kinderen die altijd de slachtoffers zijn van het handelen van volwassenen. En als er IDF soldaten zijn die Palestijnse kinderen in de fik steken of hun ogen uitsteken, dan mogen die ook mee naar de maan in een falende raket.
Ow dus alleen als ze in de fik worden gestoken is het erg? Raar ik vind elke kinderslachtoffer er 1 teveel.
pi_217778137
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:27 schreef Questular het volgende:

[..]
Ow dus alleen als ze in de fik worden gestoken is het erg? Raar ik vind elke kinderslachtoffer er 1 teveel.
Eens. Maar er zit helaas wel een verschil in de mate van afschuw als een volwassen man doelbewust op zoek gaat naar kinderen, deze vervolgens op gruwelijke wijze afslacht en dat viert als een overwinning, versus een kind dat onbedoeld slachtoffer wordt van een raketaanval omdat er terroristen verscholen zitten in het gebouw naast het onschuldige kind.

Beide onschuldige levens verloren, onder de streept maakt dat geen verschil. De manier waarop helaas wel.
pi_217778138
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:25 schreef opgebaarde het volgende:
En dit heeft Hamas/PIJ gedaan
Ja en meerdere keren VOOR 7-10. Zoek maar het verhaal op van het gezin dat uitgemoord was, alleen 2 kinderen overleefden het. Baby van 3 maanden de keel doorgesneden. Of het verhaal van het 4-jarige meisje van wie de schedel met de achterkant van een kalasjnikov verbrijzeld werd. Het komt hier niet op de voorpagina nieuws, want een paar dode joden boeien niemand, maar als dit niet barbaars is, dan weet ik het niet.
pi_217778188
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:29 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Ja en meerdere keren VOOR 7-10. Zoek maar het verhaal op van het gezin dat uitgemoord was, alleen 2 kinderen overleefden het. Baby van 3 maanden de keel doorgesneden. Of het verhaal van het 4-jarige meisje van wie de schedel met de achterkant van een kalasjnikov verbrijzeld werd. Het komt hier niet op de voorpagina nieuws, want een paar dode joden boeien niemand, maar als dit niet barbaars is, dan weet ik het niet.
Ik ben aan het zoeken maar ik vind niks. Heb je iets meer hints? Rond welke periode was dit?

Edit. Eentje is de 2011 Itamar attack?
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:36:07 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217778190
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou dat hadden we van een genocidaal gedrocht niet verwacht hoor .

Ja gaat leker daar

https://www.reuters.com/w(...)-dissent-2025-05-26/

quote:
Hamas has executed four men for looting some of the aid trucks that have begun entering Gaza
Oftewel: "Hamas voorkwam dat zij de vrachtwagens eerst konden plunderen"
pi_217778194
quote:

[..]
En hoe verhoudt dat zich met de nummers die het IDF kan overleggen qua kinderslachtoffers. Hoe typeer je dat dan?
Whataboutism.
pi_217778205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:20 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Daar heb ik geen propaganda voor nodig. Ik weet helaas maar al te goed hoe velen van hun denken over iedereen die niet in hun straatje past.
En ik vind dat er een GROOT verschil is in de manier hoe je iemand om het leven brengt. 7 oktober was niet de eerste keer dat Israëlische kinderen met een flinke dosis sadisme om het leven zijn gebracht. Het is sadisme, satanisme en het kicken op eigen gruweldaden. Eigenlijk wat de russen in Bucha hebben gedaan.
Als je sadisme en kicken op eigen gruweldaden wil zien kun je ook gewoon IDF soldaten volgen op social media. Maar met een Westerse militaire uitrusting en zonder Allah Akbar gebrul maakt het blijkbaar minder indruk.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217778215
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:37 schreef Homey het volgende:

[..]
Whataboutism.
Maar Soedanese en Congolese kinderen...
pi_217778219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je sadisme en kicken op eigen gruweldaden wil zien kun je ook gewoon IDF soldaten volgen op social media. Maar met een Westerse militaire uitrusting en zonder Allah Akbar gebrul maakt het blijkbaar minder indruk.
Maakt het schreeuwen van allah akbar wel indruk op jou, en zo ja wat voor indruk?
pi_217778226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja gaat leker daar

[..]
Volgens Eylon Levi op x gisteren stal Hamas ongeveer 10% van het voedsel. Ik dacht echt veel meer
pi_217778236
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Maar Soedanese en Congolese kinderen...
“Ja maar de zionisten -insert antisemitische complottheorie - “
pi_217778253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:39 schreef Homey het volgende:

[..]
Maakt het schreeuwen van allah akbar wel indruk op jou, en zo ja wat voor indruk?
Het is een kreet welke gebruikelijk is in die contreien die te pas en te onpas wordt gebruikt. Het maakt voor mij een daad niet meer/minder gruwelijk maar ik weet dat veel pro-Israël mensen daar anders over denken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217778256
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
Eentje is de 2011 Itamar attack?
Ja, andere voorvallen las ik vroeger op een Russisch-Israëlisch forum, maar daar ben ik inmiddels geblokkeerd en in het engels of nederlands kan ik het niet vinden.
pi_217778266
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Eens. Maar er zit helaas wel een verschil in de mate van afschuw als een volwassen man doelbewust op zoek gaat naar kinderen, deze vervolgens op gruwelijke wijze afslacht en dat viert als een overwinning, versus een kind dat onbedoeld slachtoffer wordt van een raketaanval omdat er terroristen verscholen zitten in het gebouw naast het onschuldige kind.

Beide onschuldige levens verloren, onder de streept maakt dat geen verschil. De manier waarop helaas wel.
Maar de kinderen worden niet onbedoeld slachtoffer van Israelische aanvallen. We zagen ook gisteren dat IDF verhongerde mensen doodschoot die wanhopig eten probeerden te krijgen. De uithongering van de bevolking is niet onbedoeld, dat is een strategie die Israel bewust toepast. Ook een van de redenen dat Europese landen nu bijdraaien en zeggen Israel moet zich houden aan mensenrechten.
Zeker nu er toch ook meer en meer protesten komen tegen Hamas is het walgelijk dat Palestijnse burgers het hoofddoelwit blijven. In Europa zijn ook terroristische groepen geweest, Europese landen hebben niet gekozen om dan in die regio's alles plat te bombarderen zonder enig voorbehoud om burgerslachtoffers te voorkomen. Het is ook veel te makkelijk om elke aanval te rechtvaardigen met als er een bom valt dan zal er wel een terrorist in de buurt zijn geweest.
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:54:29 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217778327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar de kinderen worden niet onbedoeld slachtoffer van Israelische aanvallen. We zagen ook gisteren dat IDF verhongerde mensen doodschoot die wanhopig eten probeerden te krijgen. De uithongering van de bevolking is niet onbedoeld, dat is een strategie die Israel bewust toepast. Ook een van de redenen dat Europese landen nu bijdraaien en zeggen Israel moet zich houden aan mensenrechten.
Zeker nu er toch ook meer en meer protesten komen tegen Hamas is het walgelijk dat Palestijnse burgers het hoofddoelwit blijven. In Europa zijn ook terroristische groepen geweest, Europese landen hebben niet gekozen om dan in die regio's alles plat te bombarderen zonder enig voorbehoud om burgerslachtoffers te voorkomen. Het is ook veel te makkelijk om elke aanval te rechtvaardigen met als er een bom valt dan zal er wel een terrorist in de buurt zijn geweest.
Laat maar zien dan ...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217778348
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:23 schreef Hallulama het volgende:
de gruweldaden waar we het over hebben worden meestal gepleegd door de machteloze partij
Een slag om de arm: het is niet alleen iets wat in die regio voorkomt. Zie de gruweldaden in Afrika en Oekraïne. Het is niet altijd de machteloze partij, maar het is wel iets wat inherent zit in de mensen die die daden uitvoeren. En dat het er behoorlijk veel zijn juist in die regio, kan komen uit een soort superioriteitsdenken. Degenen die we afmaken zijn inferieur, want niet 1 van ons (religieus / cultureel gezien).
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:58:13 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217778361
quote:

[..]
De Palestijnen richting zich doelbewust op zulke kinderen, het Israëlische leger niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217778370
quote:
WSJ: ICC-aanklager werkte aan vervolging Israëlische ministers
De Amerikaanse krant The Wall Street Journal (WSJ) stelt dat hoofdaanklager Karim Khan van het Internationaal Strafhof (ICC) bezig was voorbereidingen te treffen voor arrestatiebevelen tegen meer Israëlische politici.

Volgens bronnen van de krant gaat het om de extreemrechtse ministers Bezalel Smotrich (Financiën) en Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid). Khan overwoog vervolging van de ministers voor hun rol bij de uitbreiding van Israëlische nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever. Het ICC vaardigde al arrestatiebevelen uit tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en zijn voormalige minister van Defensie Yoav Gallant voor de manier waarop Israël de oorlog in Gaza voert.
Het wordt nog druk in Den Haag. Hopelijk kan de Israelische regering inderdaad verantwoordelijk worden gehouden voor hun genocide.
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:02:04 #224
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217778381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het wordt nog druk in Den Haag. Hopelijk kan de Israelische regering inderdaad verantwoordelijk worden gehouden voor hun genocide.
Helaas voor jou. Khan is momenteel op inactief gezet vanwege seksueel wangedrag.
pi_217778386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja gaat leker daar

[..]
Ik voorspelde het gisteren al. Niet dat het vergezocht was, uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')