Whataboutism.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe verhoudt dat zich met de nummers die het IDF kan overleggen qua kinderslachtoffers. Hoe typeer je dat dan?
Als je sadisme en kicken op eigen gruweldaden wil zien kun je ook gewoon IDF soldaten volgen op social media. Maar met een Westerse militaire uitrusting en zonder Allah Akbar gebrul maakt het blijkbaar minder indruk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:20 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Daar heb ik geen propaganda voor nodig. Ik weet helaas maar al te goed hoe velen van hun denken over iedereen die niet in hun straatje past.
En ik vind dat er een GROOT verschil is in de manier hoe je iemand om het leven brengt. 7 oktober was niet de eerste keer dat Israëlische kinderen met een flinke dosis sadisme om het leven zijn gebracht. Het is sadisme, satanisme en het kicken op eigen gruweldaden. Eigenlijk wat de russen in Bucha hebben gedaan.
Maakt het schreeuwen van allah akbar wel indruk op jou, en zo ja wat voor indruk?quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je sadisme en kicken op eigen gruweldaden wil zien kun je ook gewoon IDF soldaten volgen op social media. Maar met een Westerse militaire uitrusting en zonder Allah Akbar gebrul maakt het blijkbaar minder indruk.
Volgens Eylon Levi op x gisteren stal Hamas ongeveer 10% van het voedsel. Ik dacht echt veel meerquote:Op woensdag 28 mei 2025 13:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja gaat leker daar
https://www.reuters.com/w(...)-dissent-2025-05-26/
[..]
Oftewel: "Hamas voorkwam dat zij de vrachtwagens eerst konden plunderen"
“Ja maar de zionisten -insert antisemitische complottheorie - “quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Soedanese en Congolese kinderen...
Het is een kreet welke gebruikelijk is in die contreien die te pas en te onpas wordt gebruikt. Het maakt voor mij een daad niet meer/minder gruwelijk maar ik weet dat veel pro-Israël mensen daar anders over denken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:39 schreef Homey het volgende:
[..]
Maakt het schreeuwen van allah akbar wel indruk op jou, en zo ja wat voor indruk?
Ja, andere voorvallen las ik vroeger op een Russisch-Israëlisch forum, maar daar ben ik inmiddels geblokkeerd en in het engels of nederlands kan ik het niet vinden.quote:
Maar de kinderen worden niet onbedoeld slachtoffer van Israelische aanvallen. We zagen ook gisteren dat IDF verhongerde mensen doodschoot die wanhopig eten probeerden te krijgen. De uithongering van de bevolking is niet onbedoeld, dat is een strategie die Israel bewust toepast. Ook een van de redenen dat Europese landen nu bijdraaien en zeggen Israel moet zich houden aan mensenrechten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Eens. Maar er zit helaas wel een verschil in de mate van afschuw als een volwassen man doelbewust op zoek gaat naar kinderen, deze vervolgens op gruwelijke wijze afslacht en dat viert als een overwinning, versus een kind dat onbedoeld slachtoffer wordt van een raketaanval omdat er terroristen verscholen zitten in het gebouw naast het onschuldige kind.
Beide onschuldige levens verloren, onder de streept maakt dat geen verschil. De manier waarop helaas wel.
Laat maar zien dan ...quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar de kinderen worden niet onbedoeld slachtoffer van Israelische aanvallen. We zagen ook gisteren dat IDF verhongerde mensen doodschoot die wanhopig eten probeerden te krijgen. De uithongering van de bevolking is niet onbedoeld, dat is een strategie die Israel bewust toepast. Ook een van de redenen dat Europese landen nu bijdraaien en zeggen Israel moet zich houden aan mensenrechten.
Zeker nu er toch ook meer en meer protesten komen tegen Hamas is het walgelijk dat Palestijnse burgers het hoofddoelwit blijven. In Europa zijn ook terroristische groepen geweest, Europese landen hebben niet gekozen om dan in die regio's alles plat te bombarderen zonder enig voorbehoud om burgerslachtoffers te voorkomen. Het is ook veel te makkelijk om elke aanval te rechtvaardigen met als er een bom valt dan zal er wel een terrorist in de buurt zijn geweest.
Een slag om de arm: het is niet alleen iets wat in die regio voorkomt. Zie de gruweldaden in Afrika en Oekraïne. Het is niet altijd de machteloze partij, maar het is wel iets wat inherent zit in de mensen die die daden uitvoeren. En dat het er behoorlijk veel zijn juist in die regio, kan komen uit een soort superioriteitsdenken. Degenen die we afmaken zijn inferieur, want niet 1 van ons (religieus / cultureel gezien).quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:23 schreef Hallulama het volgende:
de gruweldaden waar we het over hebben worden meestal gepleegd door de machteloze partij
De Palestijnen richting zich doelbewust op zulke kinderen, het Israëlische leger niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe verhoudt dat zich met de nummers die het IDF kan overleggen qua kinderslachtoffers. Hoe typeer je dat dan?
Het wordt nog druk in Den Haag. Hopelijk kan de Israelische regering inderdaad verantwoordelijk worden gehouden voor hun genocide.quote:WSJ: ICC-aanklager werkte aan vervolging Israëlische ministers
De Amerikaanse krant The Wall Street Journal (WSJ) stelt dat hoofdaanklager Karim Khan van het Internationaal Strafhof (ICC) bezig was voorbereidingen te treffen voor arrestatiebevelen tegen meer Israëlische politici.
Volgens bronnen van de krant gaat het om de extreemrechtse ministers Bezalel Smotrich (Financiën) en Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid). Khan overwoog vervolging van de ministers voor hun rol bij de uitbreiding van Israëlische nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever. Het ICC vaardigde al arrestatiebevelen uit tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en zijn voormalige minister van Defensie Yoav Gallant voor de manier waarop Israël de oorlog in Gaza voert.
Helaas voor jou. Khan is momenteel op inactief gezet vanwege seksueel wangedrag.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het wordt nog druk in Den Haag. Hopelijk kan de Israelische regering inderdaad verantwoordelijk worden gehouden voor hun genocide.
Ik voorspelde het gisteren al. Niet dat het vergezocht was, uiteraard.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja gaat leker daar
https://www.reuters.com/w(...)-dissent-2025-05-26/
[..]
Oftewel: "Hamas voorkwam dat zij de vrachtwagens eerst konden plunderen"
Linkje naar die socials? Ben wel benieuwd dan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je sadisme en kicken op eigen gruweldaden wil zien kun je ook gewoon IDF soldaten volgen op social media.
Ik heb geen links want ik wil die gruwelijkheden niet zien maar er is in het verleden wel uitgebreid verslag over gedaan in de media.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:03 schreef 03f het volgende:
[..]
Linkje naar die socials? Ben wel benieuwd dan.
Is ook whataboutisme want de dader is dan niet Israël.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Soedanese en Congolese kinderen...
Als je in een trein zit en iemand schreeuwt hard die kreet weet je wel hoe laat het is. Dat is de logische indruk die het in Europa maakt. Het is een beetje de heil hitler van de 21e eeuw geworden. Volledig zelf veroorzaakt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is een kreet welke gebruikelijk is in die contreien die te pas en te onpas wordt gebruikt. Het maakt voor mij een daad niet meer/minder gruwelijk maar ik weet dat veel pro-Israël mensen daar anders over denken.
Bijzonder inderdaad, er zijn meer van zulke videos.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:19 schreef William_Papadin het volgende:
[ x ]
Geen verdere context maar het lijkt erop dat hulp welkom is.
Het lijkt erop dat de inkomstenbron van Hamas rondom dit soort hulp op aan het drogen is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad, er zijn meer van zulke videos.
Maar volgens de NOS is het allemaal mislukt en heeft het Israëlische leger zelf doelbewust Palestijnse doodgeschoten, zo meldt men op basis van wat de VN zegt, die zich dan weer baseren op "lokale bronnen".
Het valt wat dit betreft heel erg op dat er paniek ontstaan in bepaalde kringen dat de hulpvoorziening nu in andere handen is gevallen, dit wekt de vraag op waarom men zich hier zo boos over maakt.
Of Saoedi Arabië heeft net een goal gemaakt in de Asia Cup.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Als je in een trein zit en iemand schreeuwt hard die kreet weet je wel hoe laat het is. Dat is de logische indruk die het in Europa maakt. Het is een beetje de heil hitler van de 21e eeuw geworden. Volledig zelf veroorzaakt.
Beide partijen proberen op genadeloze wijze, met de middelen die ze tot hun beschikking hebben, hun doelen te bereiken. Het grote verschil zit 'm in die middelen. Het is een asymmetrisch conflict.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen richting zich doelbewust op zulke kinderen, het Israëlische leger niet.
Dat is zeker een whataboutisme. Homey gebruikt deze Congo Soedan whataboutism sinds april al acht keer. Maar misschien gaat dat oprecht onbewust. Hoewel hij me nu wel weer van een jijbak zal betichtenquote:Op woensdag 28 mei 2025 14:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Is ook whataboutisme want de dader is dan niet Israël.
Precies, net zoals sommige mensen klassieke muziek alleen maar kunnen associëren met een begravenis, zo kunnen sommige mensen Allahu Akbar (God is Groot) alleen maar associëren met, nou ja, in ieder geval niet met een doelpunt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Of Saoedi Arabië heeft net een goal gemaakt in de Asia Cup.
Nee je snap het niet. Alles is "whataboutisme" als de dader geen Israël is. Dus ook al schrijf je een nieuwsitem over vermoorde kinderen in Yemen of Congo dan is het automatisch whataboutisme.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is zeker een whataboutisme. Homey gebruikt deze Congo Soedan whataboutism sinds april al acht keer. Maar misschien gaat dat oprecht onbewust. Hoewel hij me nu wel weer van een jijbak zal betichten
Sterkte en kop opquote:Op woensdag 28 mei 2025 15:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee je snap het niet. Alles is "whataboutisme" als de dader geen Israël is. Dus ook al schrijf je een nieuwsitem over vermoorde kinderen in Yemen of Congo dan is het automatisch whataboutisme.
Vergeet het maar. Dat ICC is een grote wassen neus wat ook door meerdere landen gewoon niet erkend wordt. Als ze bv ooit het lef hebben om een Amerikaan daar voor te geleiden om wat voor reden dan ook, dan kunnen ze nog lachen daar. En ik heb zo'n vermoeden dat Israel hetzelfde zou doen als er daar iemand als Netanyahu voorgeleid gaat worden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het wordt nog druk in Den Haag. Hopelijk kan de Israelische regering inderdaad verantwoordelijk worden gehouden voor hun genocide.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |