Fair point! Maar waar zou dat dan door kunnen komen? Ik bedoel, je hebt gelijk, gruweldaden zoals die van Hamas, IS, etc. lijken de afgelopen decennia vooral voor te komen in Arabische en Islamitische contexten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Arabische en vooral Islamitische invloeden. We zien dit immers in meer Arabische en Islamitische landen.
En hoe verhoudt dat zich met de nummers die het IDF kan overleggen qua kinderslachtoffers. Hoe typeer je dat dan?quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:20 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Daar heb ik geen propaganda voor nodig. Ik weet helaas maar al te goed hoe velen van hun denken over iedereen die niet in hun straatje past.
En ik vind dat er een GROOT verschil is in de manier hoe je iemand om het leven brengt. 7 oktober was niet de eerste keer dat Isralische kinderen met een flinke dosis sadisme om het leven zijn gebracht. Het is sadisme, satanisme en het kicken op eigen gruweldaden. Eigenlijk wat de russen in Bucha hebben gedaan.
En dit heeft Hamas/PIJ gedaan of zijn we weer over op het theoretische wat Hamas zou willen doen?quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:36 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Je hebt het barbaarse en je hebt het satanische. Baby's wurgen, in de fik steken, ogen uitsteken e.d. is satanisch en daar zijn veel mensen zelfs in hun meest barbarische toestand niet tot in staat.
triest voor de kinderen die altijd de slachtoffers zijn van het handelen van volwassenen. En als er IDF soldaten zijn die Palestijnse kinderen in de fik steken of hun ogen uitsteken, dan mogen die ook mee naar de maan in een falende raket.quote:
Ow dus alleen als ze in de fik worden gestoken is het erg? Raar ik vind elke kinderslachtoffer er 1 teveel.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:26 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
triest voor de kinderen die altijd de slachtoffers zijn van het handelen van volwassenen. En als er IDF soldaten zijn die Palestijnse kinderen in de fik steken of hun ogen uitsteken, dan mogen die ook mee naar de maan in een falende raket.
Eens. Maar er zit helaas wel een verschil in de mate van afschuw als een volwassen man doelbewust op zoek gaat naar kinderen, deze vervolgens op gruwelijke wijze afslacht en dat viert als een overwinning, versus een kind dat onbedoeld slachtoffer wordt van een raketaanval omdat er terroristen verscholen zitten in het gebouw naast het onschuldige kind.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:27 schreef Questular het volgende:
[..]
Ow dus alleen als ze in de fik worden gestoken is het erg? Raar ik vind elke kinderslachtoffer er 1 teveel.
Ja en meerdere keren VOOR 7-10. Zoek maar het verhaal op van het gezin dat uitgemoord was, alleen 2 kinderen overleefden het. Baby van 3 maanden de keel doorgesneden. Of het verhaal van het 4-jarige meisje van wie de schedel met de achterkant van een kalasjnikov verbrijzeld werd. Het komt hier niet op de voorpagina nieuws, want een paar dode joden boeien niemand, maar als dit niet barbaars is, dan weet ik het niet.quote:
Ik ben aan het zoeken maar ik vind niks. Heb je iets meer hints? Rond welke periode was dit?quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:29 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ja en meerdere keren VOOR 7-10. Zoek maar het verhaal op van het gezin dat uitgemoord was, alleen 2 kinderen overleefden het. Baby van 3 maanden de keel doorgesneden. Of het verhaal van het 4-jarige meisje van wie de schedel met de achterkant van een kalasjnikov verbrijzeld werd. Het komt hier niet op de voorpagina nieuws, want een paar dode joden boeien niemand, maar als dit niet barbaars is, dan weet ik het niet.
Ja gaat leker daarquote:Op woensdag 28 mei 2025 13:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou dat hadden we van een genocidaal gedrocht niet verwacht hoor .
Oftewel: "Hamas voorkwam dat zij de vrachtwagens eerst konden plunderen"quote:Hamas has executed four men for looting some of the aid trucks that have begun entering Gaza
Whataboutism.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe verhoudt dat zich met de nummers die het IDF kan overleggen qua kinderslachtoffers. Hoe typeer je dat dan?
Als je sadisme en kicken op eigen gruweldaden wil zien kun je ook gewoon IDF soldaten volgen op social media. Maar met een Westerse militaire uitrusting en zonder Allah Akbar gebrul maakt het blijkbaar minder indruk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:20 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Daar heb ik geen propaganda voor nodig. Ik weet helaas maar al te goed hoe velen van hun denken over iedereen die niet in hun straatje past.
En ik vind dat er een GROOT verschil is in de manier hoe je iemand om het leven brengt. 7 oktober was niet de eerste keer dat Isralische kinderen met een flinke dosis sadisme om het leven zijn gebracht. Het is sadisme, satanisme en het kicken op eigen gruweldaden. Eigenlijk wat de russen in Bucha hebben gedaan.
Maakt het schreeuwen van allah akbar wel indruk op jou, en zo ja wat voor indruk?quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je sadisme en kicken op eigen gruweldaden wil zien kun je ook gewoon IDF soldaten volgen op social media. Maar met een Westerse militaire uitrusting en zonder Allah Akbar gebrul maakt het blijkbaar minder indruk.
Volgens Eylon Levi op x gisteren stal Hamas ongeveer 10% van het voedsel. Ik dacht echt veel meerquote:Op woensdag 28 mei 2025 13:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja gaat leker daar
https://www.reuters.com/w(...)-dissent-2025-05-26/
[..]
Oftewel: "Hamas voorkwam dat zij de vrachtwagens eerst konden plunderen"
“Ja maar de zionisten -insert antisemitische complottheorie - “quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Soedanese en Congolese kinderen...
Het is een kreet welke gebruikelijk is in die contreien die te pas en te onpas wordt gebruikt. Het maakt voor mij een daad niet meer/minder gruwelijk maar ik weet dat veel pro-Isral mensen daar anders over denken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:39 schreef Homey het volgende:
[..]
Maakt het schreeuwen van allah akbar wel indruk op jou, en zo ja wat voor indruk?
Ja, andere voorvallen las ik vroeger op een Russisch-Isralisch forum, maar daar ben ik inmiddels geblokkeerd en in het engels of nederlands kan ik het niet vinden.quote:
Maar de kinderen worden niet onbedoeld slachtoffer van Israelische aanvallen. We zagen ook gisteren dat IDF verhongerde mensen doodschoot die wanhopig eten probeerden te krijgen. De uithongering van de bevolking is niet onbedoeld, dat is een strategie die Israel bewust toepast. Ook een van de redenen dat Europese landen nu bijdraaien en zeggen Israel moet zich houden aan mensenrechten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Eens. Maar er zit helaas wel een verschil in de mate van afschuw als een volwassen man doelbewust op zoek gaat naar kinderen, deze vervolgens op gruwelijke wijze afslacht en dat viert als een overwinning, versus een kind dat onbedoeld slachtoffer wordt van een raketaanval omdat er terroristen verscholen zitten in het gebouw naast het onschuldige kind.
Beide onschuldige levens verloren, onder de streept maakt dat geen verschil. De manier waarop helaas wel.
Laat maar zien dan ...quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar de kinderen worden niet onbedoeld slachtoffer van Israelische aanvallen. We zagen ook gisteren dat IDF verhongerde mensen doodschoot die wanhopig eten probeerden te krijgen. De uithongering van de bevolking is niet onbedoeld, dat is een strategie die Israel bewust toepast. Ook een van de redenen dat Europese landen nu bijdraaien en zeggen Israel moet zich houden aan mensenrechten.
Zeker nu er toch ook meer en meer protesten komen tegen Hamas is het walgelijk dat Palestijnse burgers het hoofddoelwit blijven. In Europa zijn ook terroristische groepen geweest, Europese landen hebben niet gekozen om dan in die regio's alles plat te bombarderen zonder enig voorbehoud om burgerslachtoffers te voorkomen. Het is ook veel te makkelijk om elke aanval te rechtvaardigen met als er een bom valt dan zal er wel een terrorist in de buurt zijn geweest.
Een slag om de arm: het is niet alleen iets wat in die regio voorkomt. Zie de gruweldaden in Afrika en Oekrane. Het is niet altijd de machteloze partij, maar het is wel iets wat inherent zit in de mensen die die daden uitvoeren. En dat het er behoorlijk veel zijn juist in die regio, kan komen uit een soort superioriteitsdenken. Degenen die we afmaken zijn inferieur, want niet 1 van ons (religieus / cultureel gezien).quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:23 schreef Hallulama het volgende:
de gruweldaden waar we het over hebben worden meestal gepleegd door de machteloze partij
De Palestijnen richting zich doelbewust op zulke kinderen, het Isralische leger niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe verhoudt dat zich met de nummers die het IDF kan overleggen qua kinderslachtoffers. Hoe typeer je dat dan?
Het wordt nog druk in Den Haag. Hopelijk kan de Israelische regering inderdaad verantwoordelijk worden gehouden voor hun genocide.quote:WSJ: ICC-aanklager werkte aan vervolging Isralische ministers
De Amerikaanse krant The Wall Street Journal (WSJ) stelt dat hoofdaanklager Karim Khan van het Internationaal Strafhof (ICC) bezig was voorbereidingen te treffen voor arrestatiebevelen tegen meer Isralische politici.
Volgens bronnen van de krant gaat het om de extreemrechtse ministers Bezalel Smotrich (Financin) en Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid). Khan overwoog vervolging van de ministers voor hun rol bij de uitbreiding van Isralische nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever. Het ICC vaardigde al arrestatiebevelen uit tegen de Isralische premier Benjamin Netanyahu en zijn voormalige minister van Defensie Yoav Gallant voor de manier waarop Isral de oorlog in Gaza voert.
Helaas voor jou. Khan is momenteel op inactief gezet vanwege seksueel wangedrag.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het wordt nog druk in Den Haag. Hopelijk kan de Israelische regering inderdaad verantwoordelijk worden gehouden voor hun genocide.
Ik voorspelde het gisteren al. Niet dat het vergezocht was, uiteraard.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja gaat leker daar
https://www.reuters.com/w(...)-dissent-2025-05-26/
[..]
Oftewel: "Hamas voorkwam dat zij de vrachtwagens eerst konden plunderen"
Linkje naar die socials? Ben wel benieuwd dan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je sadisme en kicken op eigen gruweldaden wil zien kun je ook gewoon IDF soldaten volgen op social media.
Ik heb geen links want ik wil die gruwelijkheden niet zien maar er is in het verleden wel uitgebreid verslag over gedaan in de media.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:03 schreef 03f het volgende:
[..]
Linkje naar die socials? Ben wel benieuwd dan.
Is ook whataboutisme want de dader is dan niet Isral.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Soedanese en Congolese kinderen...
Als je in een trein zit en iemand schreeuwt hard die kreet weet je wel hoe laat het is. Dat is de logische indruk die het in Europa maakt. Het is een beetje de heil hitler van de 21e eeuw geworden. Volledig zelf veroorzaakt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is een kreet welke gebruikelijk is in die contreien die te pas en te onpas wordt gebruikt. Het maakt voor mij een daad niet meer/minder gruwelijk maar ik weet dat veel pro-Isral mensen daar anders over denken.
Bijzonder inderdaad, er zijn meer van zulke videos.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:19 schreef William_Papadin het volgende:
[ x ]
Geen verdere context maar het lijkt erop dat hulp welkom is.
Het lijkt erop dat de inkomstenbron van Hamas rondom dit soort hulp op aan het drogen is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad, er zijn meer van zulke videos.
Maar volgens de NOS is het allemaal mislukt en heeft het Isralische leger zelf doelbewust Palestijnse doodgeschoten, zo meldt men op basis van wat de VN zegt, die zich dan weer baseren op "lokale bronnen".
Het valt wat dit betreft heel erg op dat er paniek ontstaan in bepaalde kringen dat de hulpvoorziening nu in andere handen is gevallen, dit wekt de vraag op waarom men zich hier zo boos over maakt.
Of Saoedi Arabi heeft net een goal gemaakt in de Asia Cup.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Als je in een trein zit en iemand schreeuwt hard die kreet weet je wel hoe laat het is. Dat is de logische indruk die het in Europa maakt. Het is een beetje de heil hitler van de 21e eeuw geworden. Volledig zelf veroorzaakt.
Beide partijen proberen op genadeloze wijze, met de middelen die ze tot hun beschikking hebben, hun doelen te bereiken. Het grote verschil zit 'm in die middelen. Het is een asymmetrisch conflict.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen richting zich doelbewust op zulke kinderen, het Isralische leger niet.
Dat is zeker een whataboutisme. Homey gebruikt deze Congo Soedan whataboutism sinds april al acht keer. Maar misschien gaat dat oprecht onbewust. Hoewel hij me nu wel weer van een jijbak zal betichtenquote:Op woensdag 28 mei 2025 14:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Is ook whataboutisme want de dader is dan niet Isral.
Precies, net zoals sommige mensen klassieke muziek alleen maar kunnen associren met een begravenis, zo kunnen sommige mensen Allahu Akbar (God is Groot) alleen maar associren met, nou ja, in ieder geval niet met een doelpunt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Of Saoedi Arabi heeft net een goal gemaakt in de Asia Cup.
Nee je snap het niet. Alles is "whataboutisme" als de dader geen Isral is. Dus ook al schrijf je een nieuwsitem over vermoorde kinderen in Yemen of Congo dan is het automatisch whataboutisme.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is zeker een whataboutisme. Homey gebruikt deze Congo Soedan whataboutism sinds april al acht keer. Maar misschien gaat dat oprecht onbewust. Hoewel hij me nu wel weer van een jijbak zal betichten
Sterkte en kop opquote:Op woensdag 28 mei 2025 15:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee je snap het niet. Alles is "whataboutisme" als de dader geen Isral is. Dus ook al schrijf je een nieuwsitem over vermoorde kinderen in Yemen of Congo dan is het automatisch whataboutisme.
Vergeet het maar. Dat ICC is een grote wassen neus wat ook door meerdere landen gewoon niet erkend wordt. Als ze bv ooit het lef hebben om een Amerikaan daar voor te geleiden om wat voor reden dan ook, dan kunnen ze nog lachen daar. En ik heb zo'n vermoeden dat Israel hetzelfde zou doen als er daar iemand als Netanyahu voorgeleid gaat worden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het wordt nog druk in Den Haag. Hopelijk kan de Israelische regering inderdaad verantwoordelijk worden gehouden voor hun genocide.
Waar is papa?quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen richting zich doelbewust op zulke kinderen, het Isralische leger niet.
Ze zullen vrij snel ontdekken dat dat niet is hoe het moet.quote:
Ja nu is het inderdaad wat karig. Daarom is het juist zaak Netanyahu daar te vervolgen. Israel heeft natuurlijk niet de slagkracht om de hele Europese unie door te komen om hun oorlogsmisdadigers te ontzetten. Als er eindelijk ook westerse leiders daar vervolgd worden is hun status meer zoals het hoort. Wat dat betreft is het natuurlijk een kip ei verhaal. Zijn ze zwak omdat ze niks kunnen, of kunnen ze niks omdat ze zwak worden geacht.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Dat ICC is een grote wassen neus wat ook door meerdere landen gewoon niet erkend wordt. Als ze bv ooit het lef hebben om een Amerikaan daar voor te geleiden om wat voor reden dan ook, dan kunnen ze nog lachen daar. En ik heb zo'n vermoeden dat Israel hetzelfde zou doen als er daar iemand als Netanyahu voorgeleid gaat worden.
Het enige wat ze daar voor elkaar krijgen is wat Afrikaanse dictatortjes veroordelen, of wat mensen die fout zijn geweest tijdens de oorlog op de Balkan in de 90's.
Ach jij kan de ene dag posten dat Palestijnen niks om elkaar geven als joden maar doodgaan en de volgende dag dat je al jaren weet dat de IDF menselijke schilden gebruikt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
De propaganda die de pro-Palestijnse sympathisanten de wereld in slingeren is soms van een bizar laag niveau. Het blijft mij dan ook verbazen dat duizenden mensen dit soort overduidelijk AI gegenereerde beelden serieus nemen.
[ twitter ]
Nee hoor, ik deel hier geen door AI genererende foto's over vermeend leed van een bepaalde groep mensen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Toch precies jouw niveau Howard, je plaatst het ook zelf. Waarschijnlijk ben je daarom ook triggered bijna al jouw posts zijn dat type onzin.
https://www.mtv.com.lb/en(...)-distribution-crisisquote:U.N. trucks delivering food to Gaza were stopped and looted overnight, Gaza residents and merchants said on Wednesday, hours after desperate Palestinians overran a distribution site run by a U.S.-backed group trying to start delivering aid.
[..]
As the new system began, the Israeli military also allowed 95 trucks belonging to the U.N. and other aid groups into the enclave, but three Gaza residents and three merchants said a number of trucks were targeted by looters.
One Palestinian transport operator said at least 20 trucks belonging to the U.N. World Food Programme were attacked shortly before midnight.
Met de verschillende checks die ik gedaan heb moet ik zeggen dat het waarschijnlijk geen AI-gegenereerde foto is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik deel hier geen door AI genererende foto's over vermeend leed van een bepaalde groep mensen.
Ik bedoelde meer op een black ops actie van de Mossad, als er een land in staat is om zoiets uit voeren dan is het Israel wel. Een grootschalige militaire actie zoals waar de Amerikanen mee gedreigd hebben zullen ze inderdaad niet riskeren, maar een snelle commando actie sluit ik niet uit.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja nu is het inderdaad wat karig. Daarom is het juist zaak Netanyahu daar te vervolgen. Israel heeft natuurlijk niet de slagkracht om de hele Europese unie door te komen om hun oorlogsmisdadigers te ontzetten. Als er eindelijk ook westerse leiders daar vervolgd worden is hun status meer zoals het hoort. Wat dat betreft is het natuurlijk een kip ei verhaal. Zijn ze zwak omdat ze niks kunnen, of kunnen ze niks omdat ze zwak worden geacht.
De EU zou bijvoorbeeld in het handelsverdrag met Israel als voorwaarde kunnen zetten dat Israel hun oorlogsmisdadigers uitlevert.
https://m.jpost.com/israel-news/article-769264quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:02 schreef 03f het volgende:
[..]
Met de verschillende checks die ik gedaan heb moet ik zeggen dat het waarschijnlijk geen AI-gegenereerde foto is.
Aan leed is ook geen gebrek daar natuurlijk.
Interessant, ik had ook juist op DALL-E 3 laten checken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
https://m.jpost.com/israel-news/article-769264
"Fake news exposed: Injured Gaza baby photo has been proven to be AI-generated"
In 2023 werd ie meteen als fake gezien.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:07 schreef 03f het volgende:
[..]
Interessant, ik had ook juist op DALL-E 3 laten checken.
Wauw.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:07 schreef capricia het volgende:
[..]
In 2023 werd ie meteen als fake gezien.
https://x.com/AyaIsleemEn(...)VANGOTLYMKtqzSQ&s=19
Al die fake en niet fake fotos worden ook eindeloos herhaald.
Het lijkt wel of mensen een soort bevrediging vinden in het eindeloos recyclen van de meest ellendige beelden, al is het AI gegenereerd.
Dan zijn die detectors ook niet veel soeps.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:14 schreef 03f het volgende:
[..]
Wauw.
Ik heb 'm ondertussen door een hele zooi detectors gegooid en ze zeggen allemaal consistent met zeer grote zekerheid (~97%) dat het niet AI-gegenereerd is.
En dat ondanks de (blijkbaar) ondertussen jarenoude debunks.
Nouja Europa is een zeer groot deel van hun export. Dus tenzij het ook nog eens niet naar hun terug geleid zou worden lijkt me dat zoiets niet kan. Eventueel als we daar echt bang voor zouden zijn kan je die lui ook opsluiten waar Taghi nu zit. Zou lijkt me toch bijna onmogelijk moeten zijn om daar met een commando actietje iemand vrij te krijgen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer op een black ops actie van de Mossad, als er een land in staat is om zoiets uit voeren dan is het Israel wel. Een grootschalige militaire actie zoals waar de Amerikanen mee gedreigd hebben zullen ze inderdaad niet riskeren, maar een snelle commando actie sluit ik niet uit.
Maar ook dat de foto in 2023 al minimaal 8 maanden oud was, en nu dus weer gerecycled wordt. Mensen die dit posten, hebben geen hart voor de Palestijnse zaak. Want op deze manier geloof je geen enkel (ellendig) beeld meer wat er uit Gaza komt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:14 schreef 03f het volgende:
[..]
Wauw.
Ik heb 'm ondertussen door een hele zooi detectors gegooid en ze zeggen allemaal consistent met zeer grote zekerheid (~97%) dat het niet AI-gegenereerd is.
En dat ondanks de (blijkbaar) ondertussen jarenoude debunks.
Het is AI. Als dat plaatje maar vaak genoeg geplaatst wordt zal AI het vanzelf als echt zien lijkt me.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zijn die detectors ook niet veel soeps.
Daarom post Howard het ook en niet Vomy.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ook dat de foto in 2023 al minimaal 8 maanden oud was, en nu dus weer gerecycled wordt. Mensen die dit posten, hebben geen hart voor de Palestijnse zaak. Want op deze manier geloof je geen enkel (ellendig) beeld meer wat er uit Gaza komt.
Nee, blijkbaar niet. Best bijzonder.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zijn die detectors ook niet veel soeps.
Ja, ik voel me een beetje dom nu.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ook dat de foto in 2023 al minimaal 8 maanden oud was, en nu dus weer gerecycled wordt. Mensen die dit posten, hebben geen hart voor de Palestijnse zaak. Want op deze manier geloof je geen enkel (ellendig) beeld meer wat er uit Gaza komt.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is AI. Als dat plaatje maar vaak genoeg geplaatst wordt zal AI het vanzelf als echt zien lijkt me.
Zo iemand als Bush zou het inderdaad wel verdienen om voor een tribunaal te verschijnen met zijn gefabriceerde bewijs om een oorlog te kunnen starten en daar ook nog eens ons in mee te zuigen. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, helaas.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja Europa is een zeer groot deel van hun export. Dus tenzij het ook nog eens niet naar hun terug geleid zou worden lijkt me dat zoiets niet kan. Eventueel als we daar echt bang voor zouden zijn kan je die lui ook opsluiten waar Taghi nu zit. Zou lijkt me toch bijna onmogelijk moeten zijn om daar met een commando actietje iemand vrij te krijgen.
Het probleem is eerder ze in hechtenis krijgen lijkt me. Amerikanen die oorlogsmisdaden gepleegd hebben berechten lijkt me ook mooi maar nog onrealistischer.
Ik verbaas mij ook over hoe makkelijk mensen in dit soort dingen trappen online terwijl het obvious AI of bewerkt is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
De propaganda die de pro-Palestijnse sympathisanten de wereld in slingeren is soms van een bizar laag niveau. Het blijft mij dan ook verbazen dat duizenden mensen dit soort overduidelijk AI gegenereerde beelden serieus nemen.
[ twitter ]
Nee hoor. Niet doen.quote:
Gelukkig liegt Trump opzichtiger en aan de lopende band. Als je in zijn leugens trapt, dan is het echt helemaal je eigen schuld.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo iemand als Bush zou het inderdaad wel verdienen om voor een tribunaal te verschijnen met zijn gefabriceerde bewijs om een oorlog te kunnen starten en daar ook nog eens ons in mee te zuigen. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, helaas.
Trump is gewoon een sitcom die 4 jaar gaat duren.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gelukkig liegt Trump opzichtiger en aan de lopende band. Als je in zijn leugens trapt, dan is het echt helemaal je eigen schuld.
Er zijn er nog maar een paar over van die lijst die ze willen pakken vanwege 7 oktober. De meesten hebben inmiddels een streep door hun foto.quote:
Ja mijn verbazing was groot, zo zie je maar weer hoe snel je op het verkeerde spoor gezet kan worden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor. Niet doen.![]()
Ik gooi dat soort fotos vaak door de Google search. Echt bizar wat je tegenkomt.
Honderen Gazanen plunderen opslagplaatsen van Hamas in Gaza en “stelen” zakken meel. 5 zijn doodgeschoten door Hamas.quote:מאות עזתים פשטו על מחסני חמאס ברצועה וגנבו קמח, דיווח: 5 נורו למוות
מאות עזתים פרצו למחסני חמאס סמוך לכניסה למחנה הפליטים אל-מגאזי שבמרכז הרצועה, ולקחו כמויות גדולות של קמח. לפי דיווחים פלסטיניים, חמישה מהם נורו למוות.
https://www.ynet.co.il/news/article/s1n00sjnmle
Dit is wl een door AI gegenereerde foto, je kunt ook zien aan de hand rechts, dat een voet is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:02 schreef 03f het volgende:
[..]
Met de verschillende checks die ik gedaan heb moet ik zeggen dat het waarschijnlijk geen AI-gegenereerde foto is.
Aan leed is ook geen gebrek daar natuurlijk.
Daad van verzet van Hamas.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:27 schreef oblo het volgende:
[..]
Honderen Gazanen plunderen opslagplaatsen van Hamas in Gaza en “stelen” zakken meel. 5 zijn doodgeschoten door Hamas.
Ik zie die foto nu net pas voor het eerst. Niet echt dus? Helder.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
https://m.jpost.com/israel-news/article-769264
"Fake news exposed: Injured Gaza baby photo has been proven to be AI-generated"
Hier zelfde foto uit 2023. Werd toen al meteen als fake gezien:
https://x.com/AyaIsleemEn(...)VANGOTLYMKtqzSQ&s=19
Nou, inderdaad. Deze Hamas-leider heeft eerder een loopband nodig dan een voedselpakket.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:41 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
het ontbreekt de Hamas leiders zelf aan weinig zo te zien
Ben je zelf ook een beetje AI?quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:44 schreef Hallulama het volgende:
En dan mag je wat mij betreft die foto gewoon in omloop laten, mits duidelijk voorzien van het label "artist rendering", want de waarheid is waarschijnlijk nog vele malen gruwelijker dan die afbeelding.
Ja, ik werd er (gelukkig) al op gewezen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is wl een door AI gegenereerde foto, je kunt ook zien aan de hand rechts, dat een voet is.
Deze foto circuleerde eind 2023 al rond op het internet, wat zelfs is erkend door het Isral-kritische Haaretz. Zie: Fake Babies, Real Horror: Deepfakes From the Gaza War Increase Fears About AI’s Power to Mislead
Nee hoor, ik ben slechts mens. Maar ik gebruik AI regelmatig om mezelf van repliek te dienen voordat ik iets post, en volgens mij komt dat de kwaliteit best ten goede. Zouden meer mensen mogen doen voordat ze hun ongenuanceerde zwart-wit rotzooi hier uitkotsen. Ik prikkel mezelf graag eerst even, en ik merk dat ik er wijzer van word.quote:
Aan leed geen gebrek uiteraard.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:44 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik zie die foto nu net pas voor het eerst. Niet echt dus? Helder.
Maar toen ik die foto net zag, kwam gelijk de vraag in mij op hoeveel vaders en moeders hun kind wl echt op die manier onder het puin hebben zien liggen, of nog erger, hoeveel vaders en moeders de restanten van hun kind letterlijk van het puin af hebben moeten schrapen.
Het kan statistisch gezien bijna niet anders dan dat zoiets meerdere malen is gebeurd.
En dan mag je wat mij betreft die foto gewoon in omloop laten, mits duidelijk voorzien van het label "artist rendering", want de waarheid is waarschijnlijk nog vele malen gruwelijker dan die afbeelding.
Misschien doet dat de mensheid zelfs wel goed, even zien wat oorlog cht met de menselijke psyche en met het menselijk lichaam doet. Ons huidige beeld komt vrijwel volledig uit Hollywood. Laat het maar eens in het echt zien, met dezelfde Dolby Vision/Atmos kwaliteit en intensiteit, maar dan rauw. Dan is dat "fotootje" helaas nog kinderspel, vrees ik (no pun intended).
Dat sky bericht schrijft alleen:quote:
Wat mij betreft allemaal direct openbaar maken. Zodra het gebeurt: op de TV ermee! Laten we onszelf, maar eens goed confronteren, met onszelf. Het is de kortste route.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:58 schreef 03f het volgende:
[..]
Aan leed geen gebrek uiteraard.
De rauwe beelden van 7 oktober werden en worden ook zoveel mogelijk genegeerd.
Dit lijkt mij ook ai.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Moeten we op Hamas wachten dan? Tot nu toe is iedere door Israel dood verklaarde Hamas leider, dood gebleken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat sky bericht schrijft alleen:
Later, IDF sources said they were not yet able to confirm the death.
Hamas has not yet confirmed the death of its leader.
Die Twitteraar heeft het bericht blijkbaar niet gelezen.
De kortste route naar wat?quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:01 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat mij betreft allemaal direct openbaar maken. Zodra het gebeurt: op de TV ermee! Laten we onszelf, maar eens goed confronteren, met onszelf. Het is de kortste route.
Het is niet eens nieuws. Er hoeft ook niets verklaard te worden. Iedere nieuwe leider weet toch dat hij op den duur gedood zal worden, en wij weten dat toch ook al? Kwestie van tijd. Zijn opvolger is ook al weer dood, binnenkort.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Moeten we op Hamas wachten dan? Tot nu toe is iedere door Israel dood verklaarde Hamas leider, dood gebleken.
Als ze er inmiddels al meer dan 15.000+ per ongeluk hebben gedood is het zo mogelijk nog erger.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Precies, het past perfect in het patroon van elke foto van het onmenselijke leed propaganda bestempelen. Mooie afleiding wel om het niet over de duizenden dode kinderen door het nieuwste offensief te hoeven praten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Tussen de duizenden dode baby's is er een AI plaatje gevonden. Stop de persen!
Alle fake CGI over niet bestaande commandocentra onder ziekenhuizen die gebruikt werden om ziekenhuizen op te blazen hebben we het niet over.
Rules for thee not for me.
Naar het besef dat we misschien eens anders naar de dingen in de wereld moeten gaan kijken.quote:
Dat is ook wat mij tegenstaat aan deze oorlog, Hamas kan die nooit winnen maar ondertussen maken ze veel slachtoffers onder de eigen bevolking, terwijl het voor de Palestijnse zaak beter zou zijn de gijzelaars dood en levend aan Israel te overhandigen en zichzelf over te geven.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het is niet eens nieuws. Er hoeft ook niets verklaard te worden. Iedere nieuwe leider weet toch dat hij op den duur gedood zal worden, en wij weten dat toch ook al? Kwestie van tijd. Zijn opvolger is ook al weer dood, binnenkort.
Hup, volgende.
En hoe worden ze dan precies verslagen? Als elke leider en elke soldaat vervangbaar is?quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het is niet eens nieuws. Er hoeft ook niets verklaard te worden. Iedere nieuwe leider weet toch dat hij op den duur gedood zal worden, en wij weten dat toch ook al? Kwestie van tijd. Zijn opvolger is ook al weer dood, binnenkort.
Hup, volgende.
Jij weet toch precies hoe dat moet? O nee je weet alleen maar hoe het niet moet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe worden ze dan precies verslagen? Als elke leider en elke soldaat vervangbaar is?
Inderdaad. Het werkt niet door alles en iedereen plat te gooien. Maar hoe gaat het dan wel?quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij weet toch precies hoe dat moet? O nee je weet alleen maar hoe het niet moet.
Later, IDF sources said they were not yet able to confirm the death.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Moeten we op Hamas wachten dan? Tot nu toe is iedere door Israel dood verklaarde Hamas leider, dood gebleken.
Uitputting, gebrek aan moraal. Het is niet oneindig natuurlijk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe worden ze dan precies verslagen? Als elke leider en elke soldaat vervangbaar is?
Netanyahu zegt het, dus ik ga er dan vanuit dat het zo is tot het tegendeel bewezen is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Later, IDF sources said they were not yet able to confirm the death.
Als je allerlei nep fotos, of oude fotos alsof het nu gebeurt, in omloop brengt en gaat verspreiden als Pro-pallestijnse social media, gelooft helemaal niemand straks meer een enkele foto van wat de kinderen in Gaza meemaken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:44 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik zie die foto nu net pas voor het eerst. Niet echt dus? Helder.
Maar toen ik die foto net zag, kwam gelijk de vraag in mij op hoeveel vaders en moeders hun kind wl echt op die manier onder het puin hebben zien liggen, of nog erger, hoeveel vaders en moeders de restanten van hun kind letterlijk van het puin af hebben moeten schrapen.
Het kan statistisch gezien bijna niet anders dan dat zoiets meerdere malen is gebeurd.
Misschien doet dat de mensheid zelfs wel goed, even zien wat oorlog cht met de menselijke psyche en met het menselijk lichaam doet. Ons huidige beeld komt vrijwel volledig uit Hollywood. Laat het maar eens in het echt zien, met dezelfde Dolby Vision/Atmos kwaliteit en intensiteit, maar dan rauw. Dan is dat "fotootje" helaas nog kinderspel, vrees ik (no pun intended).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |