Mooi dat het niet aan mij ligt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:56 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa gelukkig dat je gemeente dat zo snel kan!
Die "over een aantal maanden" brief is idd te vroeg. Stuur dan een "over één maand" brief, perfect genoeg tijd om een nieuw rijbewijs aan te vragen.
Toen ik over m'n angst om eraan te beginnen heen was, was het idd heel leuk!
B is er ook beter in dan ik, maar dit keer had ik een duidelijk voordeel want hij moest het doen met filmpjes en foto's en beschrijvingen terwijl ik naast het apparaat zat en alles kon bekijken.
Het is echt fantastisch hoe veel youtubefilmpjes er zijn van mensen die machines openmaken om te laten zien hoe ze werken
If it works it ain't stupid.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:57 schreef sigme het volgende:
Oh. Ik heb een stukje panlat afgezaagd op 15 cm, er in de lengte een gat in geboord en daar het harkje waarvan het plastic handvat vergaan was, in geslagen. Nu doet m'n (poepschep)harkje het weer.
Dat is meer mijn niveau van repareren
Volgens mij was mijn herinnering online. Denk ik. Maar misschien ook wel niet. Misschien wel helemaal niet. Ik weet niks meer.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Hier lag ook al ettelijke weken (misschien wel maanden) de brief dat begin juni mijn ID zou verlopen. Zowaar vorige week woensdag dag ding aangevraagd en kan m vrijdag ophalen (hopelijk vergeet ik dat niet)
Ik had hier, gelukkig, een echte papieren brief. Die heb ik op een geven moment in mijn laptop gelegd (en niet ernaast zodat ik m kan negeren)quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Volgens mij was mijn herinnering online. Denk ik. Maar misschien ook wel niet. Misschien wel helemaal niet. Ik weet niks meer.
In je berichtenbox van MijnOverheid als het goed is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Volgens mij was mijn herinnering online. Denk ik. Maar misschien ook wel niet. Misschien wel helemaal niet. Ik weet niks meer.
Waarschijnlijk is het dus van binnen "stiekem" een ander merk machine, ook een Brother of zo. Vendomatic is het huismerk naaimachines van V&D maar die bouwden zelf helemaal geen naaimachines. (Mocht je nog eens op zoek zijn naar instructies; voor Brother machines staat bv wel heel veel online maar voor Vendomatic niks)quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:49 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb ook een Vendomatic, ik denk een iets nieuwere als ik die foto's zie.
Wel ook een mega zwaar bakbeest en hij doet het nog goed
Wat jij nu allemaal durfde open te maken! Ik ben niet zo'n held, maar als er eens problemen zijn ga ik het wel proberen. Ik wil hem nooit kwijtquote:Op woensdag 28 mei 2025 10:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het dus van binnen "stiekem" een ander merk machine, ook een Brother of zo. Vendomatic is het huismerk naaimachines van V&D maar die bouwden zelf helemaal geen naaimachines. (Mocht je nog eens op zoek zijn naar instructies; voor Brother machines staat bv wel heel veel online maar voor Vendomatic niks)
Zwaar bakbeest maar mega sterk
Met je motor niet anders toch?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:46 schreef fietsie het volgende:
Heb ik hier al wel eens gedeeld hoeveel geluk ik met auto's heb?
Dat er dan een storingslampje komt en dan blijkt dat niet voor de betreffende storing te zijn, maar is er iets veel groters aan de hand en is de restwaarde ineens nihil , dat? En dat dan 5 auto's op een rij?
Nu hadden we dus toen mijn vader zijn terminale diagnose kreeg vorig jaar in het voorjaar zo'n akkefietje; de dag voor ie me met die boodschap belde was mijn VW economisch totalloss, en kocht ik ad-hoc een Peugeot, want woon-werk.
Afgelopen maanden kreeg ik steeds meer afkeer van die Peugeot omdat ik vele keren ermee met hem naar de oncoloog ben gereden en andere afscheidsdingen; de auto deed me teveel denken aan zijn aanwezigheid.
Dus 2 weken geleden besloot ik 2 dingen:
- Hij gaat weg (nu ie ook nog goed is)
- Ik ga eens kijken wat ik nu echt -wil-
Je snapt het al, het universum was het daar niet mee eens. Zondag: ALARM! STOP! in het dashboard.
Iets met de remmen. Ik wat geagiteerd tegen eega: "zou jij dit willen oppakken?" en ben met haar auto gaan rijden. Zij bracht hem weg: STORING IN DE MOTOR! STOP! Gister is de auto onderzocht, en bleek het gelukkig een klotesensortje.
Maar ze wist van de voorgenomen besluiten.
Dus vanmiddag een proefrit, want nu is ie helemaal in orde
En wat ik echt wil was niet betaalbaar, dus dat laat ik maar even voor wat het is.
[/liefdagboek]
Correct.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met je motor niet anders toch?
Mijn enige check engine lampje tot nu toe was modder op de abs sensor. Opgelost met tuinslang.
Gewoon openschroeven om te kijken hoe het werkt, toch?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:46 schreef fietsie het volgende:
Heb ik hier al wel eens gedeeld hoeveel geluk ik met auto's heb?
Dat er dan een storingslampje komt en dan blijkt dat niet voor de betreffende storing te zijn, maar is er iets veel groters aan de hand en is de restwaarde ineens nihil , dat? En dat dan 5 auto's op een rij?
Nu hadden we dus toen mijn vader zijn terminale diagnose kreeg vorig jaar in het voorjaar zo'n akkefietje; de dag voor ie me met die boodschap belde was mijn VW economisch totalloss, en kocht ik ad-hoc een Peugeot, want woon-werk.
Afgelopen maanden kreeg ik steeds meer afkeer van die Peugeot omdat ik vele keren ermee met hem naar de oncoloog ben gereden en andere afscheidsdingen; de auto deed me teveel denken aan zijn aanwezigheid.
Dus 2 weken geleden besloot ik 2 dingen:
- Hij gaat weg (nu ie ook nog goed is)
- Ik ga eens kijken wat ik nu echt -wil-
Je snapt het al, het universum was het daar niet mee eens. Zondag: ALARM! STOP! in het dashboard.
Iets met de remmen. Ik wat geagiteerd tegen eega: "zou jij dit willen oppakken?" en ben met haar auto gaan rijden. Zij bracht hem weg: STORING IN DE MOTOR! STOP! Gister is de auto onderzocht, en bleek het gelukkig een klotesensortje.
Maar ze wist van de voorgenomen besluiten.
Dus vanmiddag een proefrit, want nu is ie helemaal in orde
En wat ik echt wil was niet betaalbaar, dus dat laat ik maar even voor wat het is.
[/liefdagboek]
Als ik alle afschrijvingskosten optel die ik tot nu toe kwijt ben geraakt door die economisch totalloss situaties had er ook een nieuwe auto kunnen staan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:23 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hadden laatst ook een motorstoring op de Duitse snelwegalles uitgelezen, leek ook een sensorprobleem. En inmiddels ingeruild voor een nieuwe, hybride, Peugeot
Met een fijne natte distributieriem?quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:23 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hadden laatst ook een motorstoring op de Duitse snelwegalles uitgelezen, leek ook een sensorprobleem. En inmiddels ingeruild voor een nieuwe, hybride, Peugeot
Dat is op zich niet eens het grootste issue met die 3cylinders.. Het olieverbruik wat niet lineair of causaal is, waardoor je dus echt vaak moet peilen, dat is als gebruiker echt lastig.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met een fijne natte distributieriem?
Ik had op zich een kort lijstje:quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:41 schreef gcjoel het volgende:
Wij 'moeten' ook nog een nieuwe auto. Ik heb gewoon geen zin om me te verdiepen.![]()
Mijn vriend heeft geen lease auto meer via zijn werk en mijn C1 uit 2011 is echt niet geschikt als enige auto voor ons samen.
Ik wil niet te groot, mijn vriend wil niet te klein. Verder hebben we heel weinig wensen, dus dat maakt het echt een kloterige zoektocht
1 tip voor iedereen, als je in thuisbezorgd Burger Kitchen ziet, bestel daar niet!quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:45 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Vier Internationale Hamburgerdag
Op woensdag 28 mei is het wel een hele speciale dag, namelijk Internationale Hamburgerdag! Hamburgers zijn echt een favoriet bij velen, het is dan ook een klassiek gerecht dat vrijwel overal op het menu te vinden is.
De eerste vier jaar gaan eigenlijk altijd prima, daarna beginnen ze wat te klooien. Maar geen enkele auto is perfect, vermoed ik, en ik heb nu een prachtige, fijn rijdende, zuinige autoquote:Op woensdag 28 mei 2025 11:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met een fijne natte distributieriem?
Waarom geen 3 cylinder? wil ik dat ook niet?quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had op zich een kort lijstje:
- Geen 3 cylinder
- Ik moet er in passen, en normaal in en uit kunnen stappen
- Geen 3 cylinder
- Trekhaak (voor fietsendrager)
- Geen 3 cylinder
- Onder de 20k.
- Onder de 120.000km
Punt 2 op het lijstje sluit veel uit
| Forum Opties | |
|---|---|