Hij komt er na 10 jaar eindelijk achterquote:Trump na Russische luchtaanvallen: 'Poetin is knettergek geworden!'
De Amerikaanse president Trump heeft de grote Russische luchtaanvallen op Oekraïne van dit weekend, fel veroordeeld. Bij die aanvallen werden zeker twaalf mensen gedood. Op Truth Social schrijft Trump dat Poetin "knettergek" is geworden. "Ik heb altijd een zeer goede relatie gehad met Vladimir Poetin van Rusland, maar er is iets met hem gebeurd. Hij is KNETTERGEK geworden!", schrijft Trump op zijn eigen socialemediaplatform.
Trump voegde eraan toe dat Poetin "onnodig veel mensen doodt" en wees erop dat "er raketten en drones op steden in Oekraïne worden afgevuurd, zonder enige reden."
Ook waarschuwt Trump op Truth Social Poetin voor de gevolgen van zijn acties. "Ik heb altijd gezegd dat hij HEEL Oekraïne wil, niet slechts een stukje ervan, en misschien klopt dat wel, maar als hij dat doet, zal het leiden tot de ondergang van Rusland!"
De opmerkingen komen daags na wat wordt gezien als de grootste luchtaanval op Oekraïne sinds de Russische invasie van het land in februari 2022. Volgens Oekraïne vuurde Rusland 298 drones en 69 raketten af. Zeker twaalf mensen kwamen om het leven en tientallen raakten gewond.
Lang bleef Trump stil over de aanhoudende Russische aanvallen op Oekraïne. Maar zijn toon is aan het veranderen, bleek gisteravond tijdens een gesprek met journalisten. Op de vraag of hij extra sancties overweegt, antwoordde Trump: "Absoluut. Ik ben niet blij met wat Poetin doet. Hij doodt mensen."
"Ik ken hem al heel lang. Ik heb altijd goed met hem kunnen opschieten en we waren midden in gesprekken. Maar hij schiet raketten op steden af en vermoordt mensen, en dat vind ik helemaal niet goed", zei Trump in de Amerikaanse staat New Jersey tegen verslaggevers.
De Oekraïense president Zelensky en Europese leiders hebben Trump al langer gewaarschuwd dat Poetin niet uit is op vrede en gesprekken over een staakt-het-vuren traineert.
Veel slimmer is hij niet.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:27 schreef Moonversion het volgende:
Waarom praat die vent eigenlijk altijd alsof hij met kleine kinderen praat?
Echt raar he Donnie, waarom doet ie dat nou.quote:Trump voegde eraan toe dat Poetin "onnodig veel mensen doodt" en wees erop dat "er raketten en drones op steden in Oekraïne worden afgevuurd, zonder enige reden."
quote:
Ja want dan valt de grondstoffendeal van Trump natuurlijk in het water...quote:Ook waarschuwt Trump op Truth Social Poetin voor de gevolgen van zijn acties. "Ik heb altijd gezegd dat hij HEEL Oekraïne wil, niet slechts een stukje ervan, en misschien klopt dat wel, maar als hij dat doet, zal het leiden tot de ondergang van Rusland!"
Dan ga je je ook meteen af vragen wat voor horrorvrienden hij hiervoor heeft gehad.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hij komt er eindelijk achter dat de vriendschap maar 1 kant op ging en Poetin hem misbruikte. Het leven is hard, Don.
Alleen daarom zou Putin heel Oekraïne al in handen moeten krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja want dan valt de grondstoffendeal van Trump natuurlijk in het water...
Dat is zijn niveauquote:Op maandag 26 mei 2025 09:27 schreef Moonversion het volgende:
Hij stelt nu wel extra sancties te overwegen, dus wellicht...quote:Op maandag 26 mei 2025 09:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zegt ie voor de buhne om net te doen alsof hij ook kritisch is op Putin…
Beter kent hij niet.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:27 schreef Moonversion het volgende:
Geloof er niks van. Trump ligt praktisch in bed met Putin.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hij stelt nu wel extra sancties te overwegen, dus wellicht...
Dat is blijkbaar wat aanslaat bij diegenen die op hem stemmenquote:Op maandag 26 mei 2025 09:27 schreef Moonversion het volgende:
Dat dus, als je dit gelooft ben je zo ontzettend naief. Trump handelt alleen uit eigen belang en daar valt dit gedrag ook onder!quote:Op maandag 26 mei 2025 11:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Geloof er niks van. Trump ligt praktisch in bed met Putin.
Ja, ik denk ook eigenlijk niet dat hij zo dom is.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zegt ie voor de buhne om net te doen alsof hij ook kritisch is op Putin…
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |