Jij bent één van die radicalen waar hij het over heeft. Het is nooit goed genoeg voor je en neutraal zijn is al een gruwel voor je.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je steunt Israël steeds minder, maar je hebt nog wel de manier van denken die ze graag van je willen.
Israëlische oorlogen... suggereer je nou dat ze allemaal door Israël zijn gestart?quote:Op maandag 26 mei 2025 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De omringende landen hebben allemaal miljoenen vluchtelingen van eerdere Israëlische oorlogen. Egypte en Libanon staan op het punt van omvallen, Syrië hoeven we het niet over te hebben en Jordanië heeft ook een ongezellige geschiedenis.
Ik wil ze best opvangen hoor, maar laat Israël ze dan wel enigszins fris en fruitig afleveren. Goed gevoed, gezond, geschoold, traumavrij, Engelstalig, en met inburgeringscertificaat. Ik heb dan banen zat voor ze! En we kunnen ze goed gebruiken, gezien het geboortecijfer in Nederland.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Elk land moet ze opvangen BEHALVE Arabische landen. Die hebben de absolute privilege om hun grenzen potdicht te houden.
En dan wil je dat die antisemieten dus meer aandacht hebben voor andere ellende of wil je dat ze Israël en de aangericht ellende negeren?quote:Op maandag 26 mei 2025 10:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee, het valt op dat jij geen kritiek durft te leveren op Sudan of Congo. Alsof Sudan en Congo tien miljoen get out of jail free cards heeft gekregen.
Alles komt dus weer op het conto van Hamas te staan. Maar het zal denk ik voor het genocidegejammer niet schelen.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:40 schreef capricia het volgende:
https://www.wsj.com/world(...)litary-says-1f0cadfc
Samenvatting:
Israël wil 75% van Gaza binnen twee maanden in handen hebben, zegt het leger.
Het Israëlische leger heeft zondag verklaard dat het van plan is om binnen twee maanden 75% van de Gazastrook te veroveren.
Het leger is ook van plan om al maandag een nieuw, door de VS gesteund programma uit te rollen om hulpgoederen in Gaza te distribueren. Het heeft drie complexen gebouwd in het zuiden van Gaza en één in het centrum van Gaza, waar honderden Amerikaanse aannemers hulpgoederen aan Palestijnen zullen distribueren, aldus een Israëlische functionaris.
Israël heeft tot nu toe ongeveer 25% van de honderden kilometers aan tunnels die Hamas onder Gaza heeft gegraven, vernietigd, aldus een Israëlische militair.
De Palestijnen zijn op 7 oktober zelf begonnen. En nu moeten ze boeten. Zo ging het exact zo in 1939: Duitsland begon, en kreeg daarna zelf klappen. De les: begin geen oorlog. Doe niet aan antisemisme, dat is alleen maar projectie van je eigen falen.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze geschiedenis begon niet op 7 oktober en Israël is om mindere blokkades oorlogen begonnen dan wat ze bij Gaza deden. Om maar wat te noemen.
Hoeveel Palestijnse gijzelaars zaten op 7 oktober al vast in een gevangenis waar ze gemarteld en verkracht werden? Meer dan Hamas meenam.
Zo'n massale moord- en slachtpartij inclusief feest erna om alle dode en gevangen joden te vieren helpt iig niet echt mee om vriendjes te worden.quote:
Geldt ook voor Egypte, die willen ook wel mensen die hun pensioenen betalen. Veel praktischer ook, ze hoeven alleen maar de grens over te lopen daar. Het vliegtuig nemen naar Europa is slecht voor het milieu.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik wil ze best opvangen hoor, maar laat Israël ze dan wel enigszins fris en fruitig afleveren. Goed gevoed, gezond, geschoold, traumavrij, Engelstalig, en met inburgeringscertificaat. Ik heb dan banen zat voor ze! En we kunnen ze goed gebruiken, gezien het geboortecijfer in Nederland.
En later kunnen ze dan onze pensioenen betalen, terwijl ze zelf ook iets opbouwen.
Win-win-win!
Jawel, deze oorlog is op 7 oktober begonnen.quote:
De Amerikaanse ambassadeur in Israël meldde eerder deze maand dat ze met dit plan maar 60% van de bevolking kunnen voeden.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:00 schreef capricia het volgende:
En er is ook al wat info te vinden over hoe dat distributie systeem moet gaan werken:
[ x ]
Ik ben benieuwd of er vandaag al eentje open is. En of het werkt. Lijkt me best eng met Hamas die niet wil dat de bevolking daar heen gaat. Ik denk aan zelfmoord aanslagen enzo.
Tevens is er dus geen distributie-punt in het noorden.
Plus Hamas die oproept niet te gaan.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De Amerikaanse ambassadeur in Israël meldde eerder deze maand dat ze met dit plan maar 60% van de bevolking kunnen voeden.
Er komt geen distributiepunt in het noorden. De bevolking gaat op drie locaties geplaatst worden en idealiter op zelfs maar één kleine locatie
https://mobile.mako.co.il(...)NewsChannelInstagramquote:Vanaf vandaag zal het eerstehulpdistributiecentrum in de Gazastrook operationeel zijn. Dit is onderdeel van de uitvoering van een nieuw plan waarmee Hamas de controle over de hulpdistributie vrijwel volledig verliest [..]
Elk gezin ontvangt 70 kg aan voedsel. • Inwoners van de noordelijke Gazastrook blijven bevoorrading ontvangen via de bestaande konvooien
Palestijnen zijn oktober 7 begonnen.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:51 schreef Homey het volgende:
[..]
De Palestijnen zijn op 7 oktober zelf begonnen. En nu moeten ze boeten. Zo ging het exact zo in 1939: Duitsland begon, en kreeg daarna zelf klappen. De les: begin geen oorlog. Doe niet aan antisemisme, dat is alleen maar projectie van je eigen falen.
Sowieso zijn antisemieten wel heel lui in het denken. Joden zijn maar 0,2% van de wereldbevolking, en die zijn overal schuldig aan? Aan die gemeenschap moet jij de hele dag aan denken? De rest, 99,98%, treft zelf geen blaam? Wow.
Bizar dat Hamas openlijk anti-Palestijns kan zijn en zero fucks are given bij hun sympathisanten in het Westen.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus Hamas die oproept niet te gaan.
Zo'n punt lijkt me een uitgerekend doelwit.
What could go wrong? ¯\_(ツ)_/¯quote:Op maandag 26 mei 2025 15:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De Amerikaanse ambassadeur in Israël meldde eerder deze maand dat ze met dit plan maar 60% van de bevolking kunnen voeden.
Er komt geen distributiepunt in het noorden. De bevolking gaat op drie locaties geplaatst worden en idealiter op zelfs maar één kleine locatie. En die zelfmoordaanslagen had ik niet aan gedacht, dat kan misschien wel eens gaan gebeuren brr
Die willen de voedseldistributie natuurlijk zelf in handen houden.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bizar dat Hamas openlijk anti-Palestijns kan zijn en zero fucks are given bij hun sympathisanten in het Westen.
Hamas kan ook gewoon haar wapens neerleggen en de gijzelaars opgeven natuurlijk. Alles wat afwijkt van dat resulteert in suboptimale scenario's, het één erger dan het ander.quote:
Klopt, maar daarmee wordt pijnlijk duidelijk dat ze er niet voor Achmed en Fatima zijn. Niet dat dat ook maar iets aan de perceptie verandert helaas.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Die willen de voedseldistributie natuurlijk zelf in handen houden.
Ze pakken al die konvooien.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik ze ook niet wil, jij stelt dat je dit ook zo ziet, dus waarom je toch constant op de conclusie uitkomt dat ze hierheen moeten komen en ik een Gazaan als buurman krijgt blijft onduidelijk.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee ik wil ze hier totaal niet hebben. We hebben al genoeg buitenlandse conflicten binnen de grens.
Dat is ook meteen de reden dat ik nogal eens de term domrechts heb gebruikt. Extreem rechts is niet alleen moreel verwerpelijk, maar vooral ook zelfdestructief. Je weet gewoon zeker dat jij over 5 jaar aan het janken bent dat links vluchtelingen heeft binnengehaald en alweer helemaal vergeten bent hoe enthousiast je was toen ze vluchteling werden gemaakt.
Goed idee, de mensen die niets liever willen dan Israël en het Joodse volk vernietigen in Israël zetten tussen allemaal Joden.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het land dat ze zou moeten opvangen is Israël.
Je bedoelt da de landen hebben vluchtelingen opgevangen van oorlogen die de Palestijnen en zij zelf zijn begonnen.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De omringende landen hebben allemaal miljoenen vluchtelingen van eerdere Israëlische oorlogen. Egypte en Libanon staan op het punt van omvallen, Syrië hoeven we het niet over te hebben en Jordanië heeft ook een ongezellige geschiedenis.
Correct.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze geschiedenis begon niet op 7 oktober en Israël is om mindere blokkades oorlogen begonnen dan wat ze bij Gaza deden. Om maar wat te noemen.
Hoeveel Palestijnse gijzelaars zaten op 7 oktober al vast in een gevangenis waar ze gemarteld en verkracht werden? Meer dan Hamas meenam.
Als de Palestijn zoals jij zo vaak stelt lang geleden begonnen is, zou je dan kunnen stellen dat die inwoners van dorpen in de West Bank het verdienen om aangevallen en verdreven te worden?quote:Op maandag 26 mei 2025 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
De geschiedenis begon eind 19e, begin 20e eeuw met bruut geweld van Arabieren (voornamelijk moslims) jegens Joden.
Gestopt met lezen bij moeten. Waarom toch altijd liegen?quote:Op maandag 26 mei 2025 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik ze ook niet wil, jij stelt dat je dit ook zo ziet, dus waarom je toch constant op de conclusie uitkomt dat ze hierheen moeten komen en ik een Gazaan als buurman krijgt blijft onduidelijk.
[..]
Goed idee, de mensen die niets liever willen dan Israël en het Joodse volk vernietigen in Israël zetten tussen allemaal Joden.
De landen die de Palestijnen zouden moeten opvangen zijn Egypte, Syrië, Jordanië, Irak en Saudi-Arabië. Daar kennen veel Palestijnen immers hun roots.
[..]
Je bedoelt da de landen hebben vluchtelingen opgevangen van oorlogen die de Palestijnen en zij zelf zijn begonnen.
[..]
Correct.
De geschiedenis begon eind 19e, begin 20e eeuw met bruut geweld van Arabieren (voornamelijk moslims) jegens Joden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |