En ging het alleen maar om bijvoorbeeld een vluchtelingenkamp. In 2024 zaten er nog 1,1 miljoen mensen in Rafah. Vandaag de dag is de hele stad met de grond gelijk gemaakt, het bestaat niet meer. Stapje voor stapje wordt het leefgebied van de Palestijnse bevolking en niet operatiecentra van Hamas vernietigd.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een normaal iemand vuurt niet op scholen/ziekenhuizen/vluchtelingenkampen etc. Ook niet als terroristen zich daar schuilhouden. Als terroristen zich verschuilen onder burgers moet je heel chirurgisch en voorzichtig te werk gaan, zoals de politie bijv. doet in het geval van een gijzeling. De plek dan maar opblazen of platbombarderen is geen optie. Als terroristen zich in jouw flatgebouw zouden schuilhouden, zou je het dan normaal vinden dat de hele flat incl. jij wordt opgeblazen? Lijkt mij niet. Israël doet dat wel. Een waarschuwing vooraf doet daar weinig aan af.
Daarnaast verwachten we meer van een staat (Israël) dan van een terroristische groepering (Hamas) in termen van gedrag en aan regels houden. Ik weet dat pro-Israël figuren dat niet willen horen en oneerlijk vinden maar zo werkt het wel. Als je je verlaagt tot het niveau van een terrorist dan wordt je een terrorist.
De gehele Gazastrook was het operatiecentrum van Hamas. Alles werd gebruikt voor terrorisme, van scholen tot ziekenhuizen en van moskeeën tot nota bene riool-en waterleidingen.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En ging het alleen maar om bijvoorbeeld een vluchtelingenkamp. In 2024 zaten er nog 1,1 miljoen mensen in Rafah. Vandaag de dag is de hele stad met de grond gelijk gemaakt, het bestaat niet meer. Stapje voor stapje wordt het leefgebied van de Palestijnse bevolking en niet operatiecentra van Hamas vernietigd.
Het idee van een column is vaak een lekker scherpe mening zodat je nog eens nadenkt over je vooroordelen.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas is de enige terreurorganisatie amper met veroordeling te maken heeft, waar de nodige context bij wordt aangebracht en waarbij soms zelfs wordt verdedigd of ontkend dat het überhaupt een terreurorganisatie zou zijn.
Afgelopen week nog, bij de NPO: Hamas als stem van nationaal verzet, niet van terreur
Dat is voor mij persoonlijk nog het allergrootste raadsel. Israël kan toch niet zo dom zijn dat ze denken dat dat een goed idee is? En niet per se i.r.t. Gaza, maar in algemene zin, de nederzettingen, de Hilltop Youth, ik begrijp er echt, helemaal, niets van.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Stapje voor stapje wordt het leefgebied van de Palestijnse bevolking en niet operatiecentra van Hamas vernietigd.
Ik zei dan ook niet dat jij het had gedaan.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:53 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Huh? Geen aanpassing gedaan. Gaat heen met je rare beschuldigingen.
Ja, dat is de enige verantwoording die je kan doen om bijvoorbeeld in een stad als Rafah een dergelijk oorlogsmisdaad te kunnen plegen. Maar nieuwsflash: er zaten geen 70.000 commandoposten van Hamas in Rafah, maar er zijn wel 70.000 gebouwen plat gegaan.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De gehele Gazastrook was het operatiecentrum van Hamas. Alles werd gebruikt voor terrorisme, van scholen tot ziekenhuizen en van moskeeën tot nota bene riool-en waterleidingen.
Het uitgesproken einddoel van deze regering is het annexeren van alle Palestijnse gebieden. Daarom doen ze nu ook hun best om zoveel mogelijk Palestijnen weg te jagen of dood te maken, want na annexatie is het een kwestie van tijd voor Palestijnen stemrecht hebben en dat zou een demografische ramp zijn.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is voor mij persoonlijk nog het allergrootste raadsel. Israël kan toch niet zo dom zijn dat ze denken dat dat een goed idee is? En niet per se i.r.t. Gaza, maar in algemene zin, de nederzettingen, de Hilltop Youth, ik begrijp er echt, helemaal, niets van.
Jij vindt het geen optie. Maar Israel laat nu toch in Gaza zien dat het wel degelijk een optie is?quote:Op zondag 25 mei 2025 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een normaal iemand vuurt niet op scholen/ziekenhuizen/vluchtelingenkampen etc. Ook niet als terroristen zich daar schuilhouden. Als terroristen zich verschuilen onder burgers moet je heel chirurgisch en voorzichtig te werk gaan, zoals de politie bijv. doet in het geval van een gijzeling. De plek dan maar opblazen of platbombarderen is geen optie. Als terroristen zich in jouw flatgebouw zouden schuilhouden, zou je het dan normaal vinden dat de hele flat incl. jij wordt opgeblazen? Lijkt mij niet. Israël doet dat wel. Een waarschuwing vooraf doet daar weinig aan af.
Daarnaast verwachten we meer van een staat (Israël) dan van een terroristische groepering (Hamas) in termen van gedrag en aan regels houden. Ik weet dat pro-Israël figuren dat niet willen horen en oneerlijk vinden maar zo werkt het wel. Als je je verlaagt tot het niveau van een terrorist dan wordt je een terrorist.
Het kan wel maar beide kanten zullen moeten veranderen. De grootste verandering zal in Israel plaats moeten vinden. Dat ze daar ook de wil krijgen om te samenleven met de Palestijnen. Dat ze werk gaan maken van de twee-statenoplossing. Op deze manier kan je het onmogelijk de Palestijnse bevolking kwalijk nemen als ze weer geweld proberen zodra de generatie met dit gigantische trauma jongvolwassenen zijn. Maar voorlopig is Israel enkel bezig de haat te voeden. Toch kan er natuurlijk altijd een verbinder opstaan zowel aan Palestijnse en Israelische kant is dat wenselijk. Zelfs dan zal het nog heel lang duren. Ik bedoel kijk naar Zuid-Afrika dat land is nog steeds best een shitshow.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:01 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Plus het is eigenlijk niet eens relevant. Ze moeten gewoon ophouden met er een teringzooi van te maken in Israël en Palestina, en eindelijk eens beginnen aan iets duurzaams.
Echter, hele generaties met opgestapeld (en nog steeds opstapelend) trauma, en geheugen niet als waarschuwing maar als wapen, ga er maar aan staan.
Die boel breng je niet even bij elkaar, tenzij iets of iemand in staat is tot het verrichten van een wonder (denk niet te groot, ik heb het niet over voorbij gaan aan natuurwetten).
Wat een onzin, platgooien was misschien een kwestie van 3 weken geweest.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel is dan ook een terreurstaat. Inderdaad de verdediging is constant Hamas doet het ook. Ja precies en niemand zegt dat Hamas geen terroristische organisatie is. Maar zeg je het over Israel gaan mensen opeens tegenstribbelen. Maar goed Israel doet natuurlijk niets om slachtoffers te voorkomen, gewoon bombs away.
Onder (radicaal) rechts-Israel is het verschil tussen Palestijn en Hamas er niet. Of is dat verschil in elk geval heel erg klein.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En ging het alleen maar om bijvoorbeeld een vluchtelingenkamp. In 2024 zaten er nog 1,1 miljoen mensen in Rafah. Vandaag de dag is de hele stad met de grond gelijk gemaakt, het bestaat niet meer. Stapje voor stapje wordt het leefgebied van de Palestijnse bevolking en niet operatiecentra van Hamas vernietigd.
Better safe dan sorry he. Als alles plat is heb je de terroristen vast ook geraakt. Waarom dat allemaal acceptabel zou zijn omdat Israel boos is want hun burgers zijn vermoord op 7 oktober. Daarvoor moet je heel veel gedachtesprongen maken.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat is de enige verantwoording die je kan doen om bijvoorbeeld in een stad als Rafah een dergelijk oorlogsmisdaad te kunnen plegen. Maar nieuwsflash: er zaten geen 70.000 commandoposten van Hamas in Rafah, maar er zijn wel 70.000 gebouwen plat gegaan.
Heb het even uitgezocht, corrigeer me a.u.b. als ik het fout heb...quote:Op zondag 25 mei 2025 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat helaas niet als één kant (de Palestijnen) de andere kant (Israël en het Joodse volk) wil vernietigen.
Israël heeft meerdere keren de Palestijnen een eigen staat aangeboden in de tijd dat men verkiezing na verkiezing, linkse regeringen had. Dat wist nooit tot vrede te leiden omdat de Palestijnen elk aanbod hebben afgewezen.
Een individu vermoorden kost in principe ook maar een paar seconde. Maar als jij wordt ontvoerd, dagen, weken, maandenlang wordt gemarteld tot je sterft, ben je nog steeds vermoord.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een onzin, platgooien was misschien een kwestie van 3 weken geweest.
Ja ze hadden ook een atoombom in kunnen zetten. Misschien een beetje tricky qua fallout.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een onzin, platgooien was misschien een kwestie van 3 weken geweest.
82% van de joodse Israëliërs ziet graag dat de inwoners van Gaza verdwijnen. Voor dit sentiment is denk ik wel enig begrip op te brengen. Maar opvallend is dat 56% ook van de Arabische Israëliërs af wil. Dat laatste is niet nieuw, jaar of acht geleden was dit ook al 45%. Dit conflict is nog lang niet over, ook niet als Gaza volledig leeg isquote:Op zondag 25 mei 2025 12:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onder (radicaal) rechts-Israel is het verschil tussen Palestijn en Hamas er niet. Of is dat verschil in elk geval heel erg klein.
Dan is die massale vernietiging niet gek, toch?
Die vraagstellingen van zo'n mafklapper alleen is natuurlijk al zo verwerpelijk en absurd.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het idee van een column is vaak een lekker scherpe mening zodat je nog eens nadenkt over je vooroordelen.
Zijn vraag hier in het kort: waarom Europese zijn Europese verzetsmensen helden en moslims terroristen? Mijn antwoord: die Nederlandse verzetsmensen hielpen mensen onderduiken en bij aanslagen hadden ze zich gericht op de Duitse staat. Ze bliezen geen schoolbussen met Duitse kindjes op.
Tussen alle Israëlische propaganda is het mooi dat er in ieder geval nog een platform is die een tegengeluid aandurft. Jammer alleen dat het naar mijn mening vaak domme idioten zijn waarvan je je afvraagt hoe ze ooit aan hun titel gekomen zijn.
Denk aan het VN-verdelingsplan van 1947, geaccepteerd door Joden maar afgewezen door de Arabieren. De gefaalde Oslo-akkoorden van 1993, de Camp David-akkoorden van 2000 waar Arafat het voorstel van Barak van de tafel schoof.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar onder welke "condities" die "eigen staat" is "aangeboden", hebben we die ergens paraat toevallig?
Tja als ze daar alleen het eigen leed uitzenden. Massal nieuws over die 2 doden in Amerika terwijl tegelijkertijd hun leger die dag 100+ mensen heeft vermoord. Daar doen ze vervolgens niet allemaal profielen van.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
82% van de joodse Israëliërs ziet vraag dat de inwoners van Gaza verdwijnen. Voor dit sentiment is wel begrip op te brengen. Maar opvallend is de 56% die van de Arabische Israëliërs af wil. Dat laatste is niet nieuw, jaar of acht geleden was dit ook.al 45%. Dit conflict is nog lang niet over, ook niet als Gaza volledig leeg is
https://archive.md/yI4Dy
Ik hoef Israel niet te verdedigen, dat kan het zelf wel vrij goed en de discussie hier is al tijden zinloos.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een individu vermoorden kost in principe ook maar een paar seconde. Maar als jij wordt ontvoerd, dagen, weken, maandenlang wordt gemarteld tot je sterft, ben je nog steeds vermoord.
Kun je alsjeblieft Israel verdedigen met betere argumenten? alsjeblieft? het land heeft al zo'n pr probleem..
Ik weet het. En wat is dat een heerlijk nieuws. Nog veel van dit soort topics.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
82% van de joodse Israëliërs ziet graag dat de inwoners van Gaza verdwijnen. Voor dit sentiment is denk ik wel enig begrip op te brengen. Maar opvallend is dat 56% ook van de Arabische Israëliërs af wil. Dat laatste is niet nieuw, jaar of acht geleden was dit ook al 45%. Dit conflict is nog lang niet over, ook niet als Gaza volledig leeg is
Haaretz archive artikel https://archive.md/yI4Dy
Alsof NOS of Niod, islamitische organisaties zijn. De hersenspoeling zit geheel aan de zijde die genocidale handelingen probeert goed te praten.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoef Israel niet te verdedigen, dat kan het zelf wel vrij goed en de discussie hier is al tijden zinloos.
Ik verwacht geen zieltjes te winnen van de, door hamas en andere dubieuze islamitische organisaties propaganda, gehersenspoelde pally aanhangers.
Wel bijzonder dat men er alles aan doet om te benadrukken dat Israël niet de Palestijnse bevolking wil doden maar de leden van Hamas, maar tegelijkertijd is alles wat in het licht staat als pro-Hamas onder het kopje “pally” wordt weggezet. Ik heb nog geen één keer iets over Hammy-aanhangers gezien, maar pro-pally dit en pro-pally dat. Gek wel.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoef Israel niet te verdedigen, dat kan het zelf wel vrij goed en de discussie hier is al tijden zinloos.
Ik verwacht geen zieltjes te winnen van de, door hamas en andere dubieuze islamitische organisaties propaganda, gehersenspoelde pally aanhangers.
Nee, de bal ligt bij de Palestijnen. Zij moeten een keer in het reine komen met hun houding t.o.v joden, of niet-moslims in het algemeen. Geen haat meer, maar normale omgang en inclusief denken. 75 jaar agressie vanuit de Palestijnen, dat ligt echt aan henzelf. En waar is de inclusie in Palestina? Het jodendom is verboden, dat is je reinste apartheid.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het kan wel maar beide kanten zullen moeten veranderen. De grootste verandering zal in Israel plaats moeten vinden. Dat ze daar ook de wil krijgen om te samenleven met de Palestijnen. Dat ze werk gaan maken van de twee-statenoplossing. Op deze manier kan je het onmogelijk de Palestijnse bevolking kwalijk nemen als ze weer geweld proberen zodra de generatie met dit gigantische trauma jongvolwassenen zijn. Maar voorlopig is Israel enkel bezig de haat te voeden. Toch kan er natuurlijk altijd een verbinder opstaan zowel aan Palestijnse en Israelische kant is dat wenselijk. Zelfs dan zal het nog heel lang duren. Ik bedoel kijk naar Zuid-Afrika dat land is nog steeds best een shitshow.
Wacht even, je moet wel even uitleggen waarom het werd afgewezen natuurlijk. Anders begrijpen we het niet.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Denk aan het VN-verdelingsplan van 1947, geaccepteerd door Joden maar afgewezen door de Arabieren. De gefaalde Oslo-akkoorden van 1993, de Camp David-akkoorden van 2000 waar Arafat het voorstel van Barak van de tafel schoof.
Het Vredesplan van 2008 waar Abbas het voorstel van Olmert zonder tegenvoorstel afwees of natuurlijk het meest recente voorbeeld, het Vredesplan van Trump, meteen afgewezen door Palestijnse kant.
De realiteit is namelijk dat de Palestijnen alles willen, zij vinden dit hele gebied van hun. Wat nogal raar is, want Joden en niet Arabieren zijn hier de inheemse bewoners. Veel van de Arabieren die we nu als 'Palestijnen' zien, kwam pas in de jaren 1920 uit buurlanden zoals Egypte, Jordanië en Syrië naar deze regio opzoek naar werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |