abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217785222
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 08:39 schreef kree het volgende:

[..]
het beste kunnen we alvast het kruis neerzetten en kunnen jullie de eerste spijkers slaan.

Ik kan niet onder woorden uitdrukken hoeveel mss meer er begrip moet zijn? teveel drinken komt altijd door iets nl en alle die huisje boompje beestje hebben oordelen makkelijk.

dat wil ik maar zeggen, ik denk er onderhand toch iets anders over.
In een topic heeft hij verteld over zijn leven en pijn. Echter op serieuze, meelevende reacties en vragen en adviezen ging hij niet in...

Ja het is moeilijk.
Heb ik ook in mijn eerste reactie in dit topic tegen hem gezegd. Alleen tja... sommige problemen kunnen enkel oplost worden door te bikkelen en hulp zoeken

Ik zeg niet dat het gemakkelijk is en ja elk topic wordt dat weer gezegd. Dat is niet oké? Wat moeten we dan zeggen wat uit het hart komt? Moeten we zeggen zuip jezelf maar dood en het is allemaal oneerlijk?
Want dat is het niet. Plus dat eerlijkheid niet bestaat, maar dat terzijde

Ik blijf zeggen dat hij hulp moet zoeken, want dat is het enige dat hem kan redden...
pi_217785451
Als @Masberum écht open zou staan voor hulp en advies, dan zou dat wel merkbaar zijn in zijn reacties op wat mensen posten. Maar het blijft bij om zich heen slaan en ontwijkende antwoorden. Alsof hij niet geholpen wil worden.

Daarom, en gezien zijn posthistorie, denk ik dat het allemaal bullshit is. En als het wel echt is, dan heeft hij heel dringend hulp nodig die niemand hier hem kan bieden.
  donderdag 29 mei 2025 @ 09:46:39 #258
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217785633
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 09:31 schreef Sodeknetters het volgende:
Als @:Masberum écht open zou staan voor hulp en advies, dan zou dat wel merkbaar zijn in zijn reacties op wat mensen posten. Maar het blijft bij om zich heen slaan en ontwijkende antwoorden. Alsof hij niet geholpen wil worden.

Daarom, en gezien zijn posthistorie, denk ik dat het allemaal bullshit is. En als het wel echt is, dan heeft hij heel dringend hulp nodig die niemand hier hem kan bieden.
Denk wel dat het echt is maar geen hulp wil. Net zoals hij niet zo erg is als de andere bij de afkick kliniek. En hij zichzelf te goed voelde
  donderdag 29 mei 2025 @ 09:53:33 #259
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217785715
quote:
6s.gif Op donderdag 29 mei 2025 09:46 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Denk wel dat het echt is maar geen hulp wil. Net zoals hij niet zo erg is als de andere bij de afkick kliniek. En hij zichzelf te goed voelde
En dat is de rode draad in al zijn Posts .
Het gepeupel weet niet wat hij weet :Y
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
  donderdag 29 mei 2025 @ 09:53:40 #260
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217785716
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 09:31 schreef Sodeknetters het volgende:
Als @:Masberum écht open zou staan voor hulp en advies, dan zou dat wel merkbaar zijn in zijn reacties op wat mensen posten. Maar het blijft bij om zich heen slaan en ontwijkende antwoorden. Alsof hij niet geholpen wil worden.

Gaat niet gebeuren.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 29 mei 2025 @ 09:56:58 #261
421867 greysbones
pi_217785741
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 07:47 schreef kree het volgende:
soms weet ik nog niet he wat ik nu wil. het alcohol gedeelte is iig onder controle want hoef niet meer te drinken enzo. dus dat geleerd :P
Een alcoholist kan niet een beetje drinken .. als hij ooit van zijn verslaving af wil
DM’s gonzen zacht,
waar is de spray, joh?
pi_217785781
quote:
99s.gif Op donderdag 29 mei 2025 09:56 schreef greysbones het volgende:

[..]
Een alcoholist kan niet een beetje drinken .. als hij ooit van zijn verslaving af wil
dit weet je uit eigen ervaring neem ik aan?
Do what you love, love what you do!
pi_217785785
niet mee eens nl. laat ik dat gelijk maar even zeggen?
pi_217785789
quote:
99s.gif Op donderdag 29 mei 2025 09:53 schreef greysbones het volgende:

[..]
En dat is de rode draad in al zijn Posts .
Het gepeupel weet niet wat hij weet :Y
Die arrogante houding is overduidelijk ja
pi_217785794
of wacht laten we het simpeler beginnen, wat is de definitie van alcoholist volgens jou (jullie)
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:07:21 #266
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217785808
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:04 schreef kree het volgende:
of wacht laten we het simpeler beginnen, wat is de definitie van alcoholist volgens jou (jullie)
Wat Masberum is ., weinig discussie over mogelijk
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:08:15 #267
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217785814
Laten het we vooral niet gaan bagatelliseren.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:08:21 #268
421867 greysbones
pi_217785815
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:03 schreef kree het volgende:

[..]
dit weet je uit eigen ervaring neem ik aan?
Anders ga je het even navragen
Bij een willekeurige instantie
Die verslaafden behandelen.
DM’s gonzen zacht,
waar is de spray, joh?
  Forum Admin donderdag 29 mei 2025 @ 10:11:14 #269
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_217785841
quote:
3s.gif Op donderdag 29 mei 2025 01:19 schreef Masberum het volgende:

[..]
Als je censuur zegt en dan 2 keer erna een netjes bericht doet (wat niet het geval was maar goed, ik meld het voor de hypothetische situatie), dan ben je goed bezig ja? En dat is dan mijn schuld terwijl ik niet uitscheld maar netjes blijf

Je kan niet gewoon zonder enige zelfcontrole maar dingen doen en zeggen en dan het proberen dat te rechtvaardigen met als kernboodschap dat je iemand niet mag

Je eerdere excuses zijn niks waard. Je hebt niks geleerd. Je reageert net zo fel weer als dat je eerder deed terwijl ik weer niks heb gedaan om dat uit te lokken. Je praat het voor jezelf gewoon goed elke keer maar weer
Ik vind het anders heel sterk van iemand dat diegene hier publiekelijk z'n excuses aanbiedt.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_217785844
quote:
Denk niet dat er een eenduidige definitie is, maar dat er gradaties zijn.
Maar als de alcoholafhankelijkheid zodanig is dat er niet, of niet goed meer gefunctioneerd kan worden kom je aardig in de buurt.
pi_217785847
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:07 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Wat Masberum is ., weinig discussie over mogelijk
ok, nou ik weet dat niet want volg hem niet zo.

maar geloof ik jullie maar op jen blauwe ogen over.
pi_217785853
quote:
99s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:08 schreef greysbones het volgende:

[..]
Anders ga je het even navragen
Bij een willekeurige instantie
Die verslaafden behandelen.
denk je echt dat ik de definitie nog moet navragen na alles wat ik meemaakte, ik weet hoe ze de definitie stellen :)

En die is uit ervaring en niet van ik heb gehoord want in dat onderzoek en op internet staat dit of dat.

Gloof mij dat ik weet wat de definitie is van verslaafd enzo.
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:15:26 #273
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217785862
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:12 schreef kree het volgende:

[..]

Als je ergens een mening over wil geven lees dan goed wat deze TS post over zijn drankprobleem.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217785865
en laat ik gelijk zeggen. niemand die dit niet zelf heeft gehad. kan het niet goed inschatten dus hoe het is en waar je mee zit.

daarom fan van ervaring deskundigen. die hebben mij toen meer geholpen als pro hulp van school. (zeg maar jullie dus)
pi_217785868
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:12 schreef kree het volgende:

[..]

Heb je dit topic überhaupt wel gelezen?
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_217785882
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Als je ergens een mening over wil geven lees dan goed wat deze TS post over zijn drankprobleem.
ik heb wel eens met hem gepraat, en denk snap het wel. maar wil ook wel ff zeggen dat jullie kortzichtige breintjes dit niet kennen dus. Ik wel....... en dat is niet erg want jullie willen ook alleen maar helpen.

maar al die oplossingen of ideeën die jullie verzinnen helpen niet, het eerste is ooraak weg nemen en dat is niet drank. maar wss heel ander probleem.
pi_217785883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef kree het volgende:
en laat ik gelijk zeggen. niemand die dit niet zelf heeft gehad. kan het niet goed inschatten dus hoe het is en waar je mee zit.

daarom fan van ervaring deskundigen. die hebben mij toen meer geholpen als pro hulp van school. (zeg maar jullie dus)
Beetje arrogant om zomaar te veronderstellen dat er hier geen ervaringsdeskundigen zitten zonder dat je dat uberhaupt weet.
pi_217785892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:18 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Beetje arrogant om zomaar te veronderstellen dat er hier geen ervaringsdeskundigen zitten zonder dat je dat uberhaupt weet.
naja weet het van paar. en als ik ze mis excuus maar denk dan snappen die wat ik zeg.
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:19:51 #279
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217785897
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:18 schreef kree het volgende:

[..]
ik heb wel eens met hem gepraat, en denk snap het wel. maar wil ook wel ff zeggen dat jullie kortzichtige breintjes dit niet kennen dus. Ik wel....... en dat is niet erg want jullie willen ook alleen maar helpen.

maar al die oplossingen of ideeën die jullie verzinnen helpen niet, het eerste is ooraak weg nemen en dat is niet drank. maar wss heel ander probleem.
Kijk eerst maar eens naar je eigen kortzichtige breintje hahaha
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217785902
quote:
Iemand die afhankelijk is van alcohol
pi_217785905
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:19 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Kijk eerst maar eens naar je eigen kortzichtige breintje hahaha
Ja, de arrogantie he. Alsof hij de wijsheid in pacht heeft en de rest is achterlijk. _O-
pi_217785917
quote:

[..]

Dus jij vindt dat jonge kinderen prima bij een alcoholist kunnen blijven wonen, want daarom zuipt TS.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_217785930
quote:

[..]

Oef sorry, kortzichtige breintjes
Ik heb een lange drugsverslaving gehad dus ik weet wel waarover ik praat
En ja eerst de oorzaak wegnemen dat heb ik ook gezegd maar dan word je door TS weggezet als een Jezus
  Forum Admin donderdag 29 mei 2025 @ 10:25:53 #284
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_217785944
quote:

[..]

Zo hé, scheer jij iedereen even over één kam.
Op deze manier mag je lekker weg blijven uit R&P.
Wat wij kijken
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:42:37 #285
421867 greysbones
pi_217786098
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Jij weet als geen ander
Dat je met die defenitie als verslaafde eeuwig kunt ontkennen ;)
DM’s gonzen zacht,
waar is de spray, joh?
pi_217786150
quote:
Wat de definitie precies is is niet zo belangrijk, maar kenmerken van een verslaving zijn:
-Regelmatig gebruik, maar ontkenning dat het problematisch is (dat doet hij, dagelijks zelfs)
-Problemen (mede) veroorzaakt door het gebruik afschuiven op iets anders (dat zijn vriendin en kinderen weggegaan zijn bij hem heeft mede met zijn alcoholgebruik te maken, hij werd ontslagen omdat hij naar alcohol rook etc)
-Het gebruik verbergen voor anderen (in een ander topic wilt hij niet eens naar de huisarts voor iets anders, omdat hij bang is dat de huisarts merkt dat hij alcohol drinkt)
-Het kleiner maken/ontkennen van het probleem (veel van zijn topics gaan over, of zijn, een gevolg van zijn alcoholgebruik, maar dat is toch echt niet het probleem volgens hem)
-Negeren aangeboden hulp en adviezen (zie in de topics hoe selectief hij reageert bijv)

Hoe duidelijk wil je het hebben?
pi_217786174
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
juist en wanneer ben je dat?
pi_217786175
quote:

[..]

Dat je snapt dat iemand drinkt staat los van het feit dat diegene een problematische drinker kan zijn. En of de drank nu oorzaak of gevolg is, het is onderdeel van het probleem, dus een goede eerste stap zou zijn om de fles te laten staan, zodat ook echt aan de onderliggende oorzaak gewerkt kan worden.
pi_217786203
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wat de definitie precies is is niet zo belangrijk, maar kenmerken van een verslaving zijn:
-Regelmatig gebruik, maar ontkenning dat het problematisch is (dat doet hij, dagelijks zelfs)
-Problemen (mede) veroorzaakt door het gebruik afschuiven op iets anders (dat zijn vriendin en kinderen weggegaan zijn bij hem heeft mede met zijn alcoholgebruik te maken, hij werd ontslagen omdat hij naar alcohol rook etc)
-Het gebruik verbergen voor anderen (in een ander topic wilt hij niet eens naar de huisarts voor iets anders, omdat hij bang is dat de huisarts merkt dat hij alcohol drinkt)
-Het kleiner maken/ontkennen van het probleem (veel van zijn topics gaan over, of zijn, een gevolg van zijn alcoholgebruik, maar dat is toch echt niet het probleem volgens hem)
-Negeren aangeboden hulp en adviezen (zie in de topics hoe selectief hij reageert bijv)

Hoe duidelijk wil je het hebben?
ik ontken dat niet, idd allemaal gevolgen van zijn het wel.

goed, elke verslaafde zal het zelf we eigenlijk weten denk ik. punt is je komt er nooit uit als je niet de oorzaak aanpakt.

en oke ook dan die hier het wel weten, zullen jullie met me eens zijn.
pi_217786380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:50 schreef kree het volgende:

[..]
juist en wanneer ben je dat?
Als je het nodig hebt om te functioneren of om dingen te dempen
pi_217786470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:53 schreef kree het volgende:
goed, elke verslaafde zal het zelf we eigenlijk weten denk ik. punt is je komt er nooit uit als je niet de oorzaak aanpakt.
Juist omdát verslaving veel breder is dan alleen middelengebruik, is hulp zo waardevol, zoniet vereist. Abstinentie is ook niet zozeer het uiteindelijke doel, wel de noodzakelijke randvoorwaarde.

"Gecontroleerd gebruik" bestaat niet als je eenmaal de verslavingsgrens bent gepasseerd. Hoewel er nog steeds instanties zijn die dat als keuze aanbieden.

Ik ken welgeteld twee 'succesverhalen' van gecontroleerd gebruik.

Eén van een gediplomeerd ervaringsdeskundige werkzaam in een detox, die een tijd weer in de weekenden is gaan drinken. Lukte hem om het daarbij te houden, maar was vervolgens van zondagmiddag tot vrijdagmiddag bezig met wanneer het weer vrijdagavond zou zijn. Dus continu in gevecht en ermee bezig zijn, dat wil je niet.

En één van iemand die alleen op "echte" vakanties dronk. Ging 15 jaar goed, totdat hij met pensioen ging en 12 keer per jaar op vakantie.

Dat gaat je dus niet lukken en als "nooit meer mogen" een trigger voor je is, houd het dan klein.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_217786492
ik snap je verhaal, niet met alles eens :P
pi_217786545
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 01:34 schreef Masberum het volgende:

[..]
Elke post reageer ik objectief op. Dit soort dingen kan je niet zomaar zeggen
Wat is er objectief aan cherrypicking?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_217786570
quote:

[..]

Dus ik heb geen recht van spreken omdat ik geen verslaving heb?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:48:00 #295
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217786605
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef kree het volgende:

Ik heb het als naaste meegemaakt. Wel jammer dat verslaafden daar nooit stil bij zijn en dat ze zichzelf alleen maar zielig vinden.

Net zoals bij TS is zijn vrouw weg om een reden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Friday12 op 29-05-2025 12:03:25 ]
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:12:30 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217786811
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:48 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik heb het als naaste meegemaakt. Wel jammer dat verslaafden daar nooit stil bij zijn en dat ze zichzelf alleen maar zielig vinden.

Net zoals bij TS is zijn vrouw weg om een reden.

Andersom eigenlijk :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:17:51 #297
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217786852
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Andersom eigenlijk :P
Yup en laten we zeggen 20+ jaar nog last van dat gezeik
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:22:14 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217786889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:17 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Yup en laten we zeggen 20+ jaar nog last van dat gezeik
Ik las het niet goed :@
Ik dacht dacht er stond 'En TS is bij zijn vrouw weg om een reden.'

Dus excuses voor de onnodige 'vebetering'.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:23:01 #299
545 dop
:copyright: dop
pi_217786896
@Masberum
Er zijn echt wel users die willen helpen (redden), maar je wentelt je in de slachtofferrol, waarom je dat doet is voor de meeste hier niet te begrijpen, en de redders in dit topic gaan zichzelf op den duur ook gedragen als slachtoffers of aanklagers,(zodra jij dat ziet, denk je ze te hebben ontmaskerd) het wordt een soort dans in een cirkel waar in iedereen heen en weer schiet tussen de rollen die veilig en bekend voelen maar dat helemaal niet zijn. (Slachtoffers en aanklagers)
Het is best ingewikkeld, ook bij mensen die willen helpen komt er uiteindelijk frustratie en boosheid op als het helpen niet lukt. Dat haakt natuurlijk aan hun eigen emoties en verlangens en niet aan die van jouw, maar probeer dat maar eens van jezelf te zien en door te hebben.
De frustratie is volkomen logisch, hem uiten op een eerlijke manier is alleen niet zo eenvoudig.

Mijn advies stop met mokken ga bij jezelf kijken wat je echt nodig hebt. pak op wat je nodig hebt maar ga niet in gevecht met wat je niet kunt gebruiken. Je eigen gevecht is al ingewikkeld zat, ook nog eens met iedereen om je heen gaan worstelen lucht misschien soms heel even op omdat het afleid van je zelf, maar je gaat je er uiteindelijk achteraf toch weer telkens rot door voelen, omdat het niets werkelijk oplost.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_217787269
quote:
3s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:25 schreef Armani XL het volgende:
Zo hé, scheer jij iedereen even over één kam.
Pas wel op met het scheren van je konthaar 8-)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Forum Admin donderdag 29 mei 2025 @ 13:23:16 #301
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_217787384
En dicht.

TS kan een nieuw deel aanmaken als hij dat nog wil.
Wat wij kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')