In een topic heeft hij verteld over zijn leven en pijn. Echter op serieuze, meelevende reacties en vragen en adviezen ging hij niet in...quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:39 schreef kree het volgende:
[..]
het beste kunnen we alvast het kruis neerzetten en kunnen jullie de eerste spijkers slaan.
Ik kan niet onder woorden uitdrukken hoeveel mss meer er begrip moet zijn? teveel drinken komt altijd door iets nl en alle die huisje boompje beestje hebben oordelen makkelijk.
dat wil ik maar zeggen, ik denk er onderhand toch iets anders over.
Denk wel dat het echt is maar geen hulp wil. Net zoals hij niet zo erg is als de andere bij de afkick kliniek. En hij zichzelf te goed voeldequote:Op donderdag 29 mei 2025 09:31 schreef Sodeknetters het volgende:
Als @:Masberum écht open zou staan voor hulp en advies, dan zou dat wel merkbaar zijn in zijn reacties op wat mensen posten. Maar het blijft bij om zich heen slaan en ontwijkende antwoorden. Alsof hij niet geholpen wil worden.
Daarom, en gezien zijn posthistorie, denk ik dat het allemaal bullshit is. En als het wel echt is, dan heeft hij heel dringend hulp nodig die niemand hier hem kan bieden.
En dat is de rode draad in al zijn Posts .quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:46 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Denk wel dat het echt is maar geen hulp wil. Net zoals hij niet zo erg is als de andere bij de afkick kliniek. En hij zichzelf te goed voelde
Gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:31 schreef Sodeknetters het volgende:
Als @:Masberum écht open zou staan voor hulp en advies, dan zou dat wel merkbaar zijn in zijn reacties op wat mensen posten. Maar het blijft bij om zich heen slaan en ontwijkende antwoorden. Alsof hij niet geholpen wil worden.
Daarom, en gezien zijn posthistorie, denk ik dat het allemaal bullshit is. En als het wel echt is, dan heeft hij heel dringend hulp nodig die niemand hier hem kan bieden.
Een alcoholist kan niet een beetje drinken .. als hij ooit van zijn verslaving af wilquote:Op donderdag 29 mei 2025 07:47 schreef kree het volgende:
soms weet ik nog niet he wat ik nu wil. het alcohol gedeelte is iig onder controle want hoef niet meer te drinken enzo. dus dat geleerd
dit weet je uit eigen ervaring neem ik aan?quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Een alcoholist kan niet een beetje drinken .. als hij ooit van zijn verslaving af wil
Die arrogante houding is overduidelijk jaquote:Op donderdag 29 mei 2025 09:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
En dat is de rode draad in al zijn Posts .
Het gepeupel weet niet wat hij weet
Wat Masberum is ., weinig discussie over mogelijkquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:04 schreef kree het volgende:
of wacht laten we het simpeler beginnen, wat is de definitie van alcoholist volgens jou (jullie)
Anders ga je het even navragenquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:03 schreef kree het volgende:
[..]
dit weet je uit eigen ervaring neem ik aan?
Ik vind het anders heel sterk van iemand dat diegene hier publiekelijk z'n excuses aanbiedt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 01:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Als je censuur zegt en dan 2 keer erna een netjes bericht doet (wat niet het geval was maar goed, ik meld het voor de hypothetische situatie), dan ben je goed bezig ja? En dat is dan mijn schuld terwijl ik niet uitscheld maar netjes blijf
Je kan niet gewoon zonder enige zelfcontrole maar dingen doen en zeggen en dan het proberen dat te rechtvaardigen met als kernboodschap dat je iemand niet mag
Je eerdere excuses zijn niks waard. Je hebt niks geleerd. Je reageert net zo fel weer als dat je eerder deed terwijl ik weer niks heb gedaan om dat uit te lokken. Je praat het voor jezelf gewoon goed elke keer maar weer
Denk niet dat er een eenduidige definitie is, maar dat er gradaties zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:04 schreef kree het volgende:
of wacht laten we het simpeler beginnen, wat is de definitie van alcoholist volgens jou (jullie)
ok, nou ik weet dat niet want volg hem niet zo.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:07 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wat Masberum is ., weinig discussie over mogelijk
denk je echt dat ik de definitie nog moet navragen na alles wat ik meemaakte, ik weet hoe ze de definitie stellenquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
Anders ga je het even navragen
Bij een willekeurige instantie
Die verslaafden behandelen.
Als je ergens een mening over wil geven lees dan goed wat deze TS post over zijn drankprobleem.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:12 schreef kree het volgende:
[..]
ok, nou ik weet dat niet want volg hem niet zo.
maar geloof ik jullie maar op jen blauwe ogen over.
Heb je dit topic überhaupt wel gelezen?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:12 schreef kree het volgende:
[..]
ok, nou ik weet dat niet want volg hem niet zo.
maar geloof ik jullie maar op jen blauwe ogen over.
ik heb wel eens met hem gepraat, en denk snap het wel. maar wil ook wel ff zeggen dat jullie kortzichtige breintjes dit niet kennen dus. Ik wel....... en dat is niet erg want jullie willen ook alleen maar helpen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Als je ergens een mening over wil geven lees dan goed wat deze TS post over zijn drankprobleem.
Beetje arrogant om zomaar te veronderstellen dat er hier geen ervaringsdeskundigen zitten zonder dat je dat uberhaupt weet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef kree het volgende:
en laat ik gelijk zeggen. niemand die dit niet zelf heeft gehad. kan het niet goed inschatten dus hoe het is en waar je mee zit.
daarom fan van ervaring deskundigen. die hebben mij toen meer geholpen als pro hulp van school. (zeg maar jullie dus)
naja weet het van paar. en als ik ze mis excuus maar denk dan snappen die wat ik zeg.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:18 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Beetje arrogant om zomaar te veronderstellen dat er hier geen ervaringsdeskundigen zitten zonder dat je dat uberhaupt weet.
Kijk eerst maar eens naar je eigen kortzichtige breintje hahahaquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:18 schreef kree het volgende:
[..]
ik heb wel eens met hem gepraat, en denk snap het wel. maar wil ook wel ff zeggen dat jullie kortzichtige breintjes dit niet kennen dus. Ik wel....... en dat is niet erg want jullie willen ook alleen maar helpen.
maar al die oplossingen of ideeën die jullie verzinnen helpen niet, het eerste is ooraak weg nemen en dat is niet drank. maar wss heel ander probleem.
Iemand die afhankelijk is van alcoholquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:04 schreef kree het volgende:
Ja, de arrogantie he. Alsof hij de wijsheid in pacht heeft en de rest is achterlijk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:19 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Kijk eerst maar eens naar je eigen kortzichtige breintje hahaha
Dus jij vindt dat jonge kinderen prima bij een alcoholist kunnen blijven wonen, want daarom zuipt TS.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:18 schreef kree het volgende:
[..]
ik heb wel eens met hem gepraat, en denk snap het wel. maar wil ook wel ff zeggen dat jullie kortzichtige breintjes dit niet kennen dus. Ik wel....... en dat is niet erg want jullie willen ook alleen maar helpen.
maar al die oplossingen of ideeën die jullie verzinnen helpen niet, het eerste is ooraak weg nemen en dat is niet drank. maar wss heel ander probleem.
Oef sorry, kortzichtige breintjesquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:18 schreef kree het volgende:
[..]
Zo hé, scheer jij iedereen even over één kam.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:18 schreef kree het volgende:
[..]
Jij weet als geen anderquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Iemand die afhankelijk is van alcohol
Wat de definitie precies is is niet zo belangrijk, maar kenmerken van een verslaving zijn:quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:04 schreef kree het volgende:
juist en wanneer ben je dat?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Iemand die afhankelijk is van alcohol
Dat je snapt dat iemand drinkt staat los van het feit dat diegene een problematische drinker kan zijn. En of de drank nu oorzaak of gevolg is, het is onderdeel van het probleem, dus een goede eerste stap zou zijn om de fles te laten staan, zodat ook echt aan de onderliggende oorzaak gewerkt kan worden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:18 schreef kree het volgende:
[..]
ik ontken dat niet, idd allemaal gevolgen van zijn het wel.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat de definitie precies is is niet zo belangrijk, maar kenmerken van een verslaving zijn:
-Regelmatig gebruik, maar ontkenning dat het problematisch is (dat doet hij, dagelijks zelfs)
-Problemen (mede) veroorzaakt door het gebruik afschuiven op iets anders (dat zijn vriendin en kinderen weggegaan zijn bij hem heeft mede met zijn alcoholgebruik te maken, hij werd ontslagen omdat hij naar alcohol rook etc)
-Het gebruik verbergen voor anderen (in een ander topic wilt hij niet eens naar de huisarts voor iets anders, omdat hij bang is dat de huisarts merkt dat hij alcohol drinkt)
-Het kleiner maken/ontkennen van het probleem (veel van zijn topics gaan over, of zijn, een gevolg van zijn alcoholgebruik, maar dat is toch echt niet het probleem volgens hem)
-Negeren aangeboden hulp en adviezen (zie in de topics hoe selectief hij reageert bijv)
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Juist omdát verslaving veel breder is dan alleen middelengebruik, is hulp zo waardevol, zoniet vereist. Abstinentie is ook niet zozeer het uiteindelijke doel, wel de noodzakelijke randvoorwaarde.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:53 schreef kree het volgende:
goed, elke verslaafde zal het zelf we eigenlijk weten denk ik. punt is je komt er nooit uit als je niet de oorzaak aanpakt.
Wat is er objectief aan cherrypicking?quote:Op donderdag 29 mei 2025 01:34 schreef Masberum het volgende:
[..]
Elke post reageer ik objectief op. Dit soort dingen kan je niet zomaar zeggen
Dus ik heb geen recht van spreken omdat ik geen verslaving heb?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:18 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb het als naaste meegemaakt. Wel jammer dat verslaafden daar nooit stil bij zijn en dat ze zichzelf alleen maar zielig vinden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:15 schreef kree het volgende:
en laat ik gelijk zeggen. niemand die dit niet zelf heeft gehad. kan het niet goed inschatten dus hoe het is en waar je mee zit.
daarom fan van ervaring deskundigen. die hebben mij toen meer geholpen als pro hulp van school. (zeg maar jullie dus)
Andersom eigenlijkquote:Op donderdag 29 mei 2025 11:48 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik heb het als naaste meegemaakt. Wel jammer dat verslaafden daar nooit stil bij zijn en dat ze zichzelf alleen maar zielig vinden.
Net zoals bij TS is zijn vrouw weg om een reden.
Ik las het niet goedquote:Op donderdag 29 mei 2025 12:17 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Yup en laten we zeggen 20+ jaar nog last van dat gezeik
Pas wel op met het scheren van je konthaarquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:25 schreef Armani XL het volgende:
Zo hé, scheer jij iedereen even over één kam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |