abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217770967
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Deze reeks begon ongeveer een jaar geleden toen TSLA 170 dollar was, met de voorspelling dat de koers ineen zou zakken.

TSLA staat momenteel op ongeveer het dubbele (!).

Welk tij moet er gekeerd worden?

Dit is een beetje van dezelfde idioterie als de genocide in Gaza terwijl ondertussen de bevolking groeit...
Tesla is na Trump enorm ingeklapt......
pi_217770998
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:22 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
https://www.gaspedaal.nl/byd?kmax=5000&srt=pr-a

Kijk eens naar al deze BYD's die door BYD verkocht zijn aan dealers maar de dealers niet kwijt kunnen raken.
Natuurlijk reageer ik er verschillend op, enerzijds omdat er niemand binnen Tesla zich ook hier maar druk om maakt en ze weten wat voor loyale fanbase ze hebben.

De hele Elon hetze bevindt zich voornamelijk bij een segment die sowieso geen auto's rijden of kunnen veroorloven. Daarnaast zou het uitermate indrukwekkend zijn als Tesla jaar in jaar uit dezelfde cijfers haalt.
Vorig jaar zijn er met aanbiedingen gesmeten en waren in vele EU landen nog subsidies beschikbaar.
Bekijk deze YouTube-video
Meeste mensen rijden wel 4-6 jaar in een Tesla. Zoals filmpje hierboven van doodnormale rijder, vrijwel geen onkosten aan onderhoud.

Wat je nu hebt is dat de markt overspoelt wordt met goedkopere EV's, waar er bijvoorbeeld al meer dan 30,000+ modellen van Citroen/Peugeot/Opel de laadpoort issues heeft en er een wachttijd is van 24 maanden op reparatie.

Tesla is daarentegen al jarenlang een bewezen stabiele factor waar vrijwel geen onderhoud aan hoeft plaats te vinden.
Laat staan wat voor drama verhalen we gaan horen met de Chineze merken, geen software updates, auto's die te hacken/stelen zijn via bluetooth, spyware, bloatware, geen onderdelen in land beschikbaar, geen support als bedrijf failliet gaat.

Als China binnenkort Taiwan binnenvalt, wie weet komt er wel een importverbod vanuit China en zitten ze dan met een Chinese alibaba auto waar je niets meer aan hebt.

Ik post alleen de cijfers om toch te laten zien dat het nieuws fake news media is. Clickbait. Deze cijfers van April waren allang bekend, vorige topic postte je ze ook al maar dat ben je volgens mij alweer vergeten.

Als binnen de kortste periode Tesla weer floreert zijn ze weer stil. Als straks Elon weer uit Doge gestapt is zal er vast weer meer aandacht zijn voor Tesla ook, en Tesla kan altijd zijn prijzen naar beneden gooien. Maar zo te zien, zien ze daar geen reden toe en dus ook geen paniek omtrent verkoopcijfers.
De cijfers kloppen niet zeg je, maar tegelijkertijd floreert Tesla volgens jou op dit moment niet.

Beetje tegenstrijdig.
pi_217771022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Deze reeks begon ongeveer een jaar geleden toen TSLA 170 dollar was, met de voorspelling dat de koers ineen zou zakken.

TSLA staat momenteel op ongeveer het dubbele (!).

Welk tij moet er gekeerd worden?

Dit is een beetje van dezelfde idioterie als de genocide in Gaza terwijl ondertussen de bevolking groeit...
Dat is ook een manier van toegeven niet te weten wat genocide precies inhoudt.

Maar dat terzijde.

Ik begrijp dat de helft minder verkopen goed is voor het bedrijf.

Ik ga hi meenemen in een volgende vergadering, als we tegenvallende cijfers hebben ^O^
pi_217771070
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is ook een manier van toegeven niet te weten wat genocide precies inhoudt.

Maar dat terzijde.

Ik begrijp dat de helft minder verkopen goed is voor het bedrijf.

Ik ga hi meenemen in een volgende vergadering, als we tegenvallende cijfers hebben ^O^
Hoe minder auto's ze verkopen, hoe meer ze een techbedrijf worden en hoe hoger de potentiële waarde van de aandelen. Ze zitten een beetje in een spagaat met de Cybercab, omdat je dan niet genoeg hebt aan de FSD software maar ook hardware, zoals een auto, nodig hebt. En sensors. Dus ze moeten de autoproductie nog een tijdje in leven houden.
pi_217771079
Tesla heeft zo'n beetje een miljard verlies geleden na Trump. Het enige wat nog iets opleverde waren bepaalde investeringen. Daarnaast blijft totale debiel bedachte cybertruck. Als je al niet begrijpt dat een groot deel van Europa alleen al de scherpe hoeken nooit zal accepteren. Tot nu toe 1 cybertruck in Nederland. Die is gejat. Je kan er niets mee.
pi_217771474
Op zich zijn de excuses wel bijzonder.

Eerst was het excuus van de lagere verkoop dat iedereen wacht op de nieuwe Y.
Nu is de Y er en wordt de lagere verkoop verklaard doordat iedereen het oude model in de aanbieding heeft gekocht.

En ach, een maandje lager in het jaar is niet erg (we zitten nu bij maand 5 met bijna de helft minder verkoop).

En omzet is helemaal niet belangrijk voor een bedrijf...
pi_217771595
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:
Op zich zijn de excuses wel bijzonder.

Eerst was het excuus van de lagere verkoop dat iedereen wacht op de nieuwe Y.
Nu is de Y er en wordt de lagere verkoop verklaard doordat iedereen het oude model in de aanbieding heeft gekocht.

En ach, een maandje lager in het jaar is niet erg (we zitten nu bij maand 5 met bijna de helft minder verkoop).

En omzet is helemaal niet belangrijk voor een bedrijf...
Waarom genoegen nemen met 1 Model Y, als je ook een vloot Cybercabs voor je kunt laten werken? Volgens Musk verdienen die zich binnen een jaar terug, dus je kunt ieder jaar uitbreiden.
pi_217771655
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Waarom genoegen nemen met 1 Model Y, als je ook een vloot Cybercabs voor je kunt laten werken? Volgens Musk verdienen die zich binnen een jaar terug, dus je kunt ieder jaar uitbreiden.
Tot nu toe komt de cybercab volgend jaar sinds 2019.

Ik ben benieuwd .
pi_217771661
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tot nu toe komt de cybercab volgend jaar sinds 2019.

Ik ben benieuwd .
Bijzonder. Hoe ziet zo iets ouds er uit in deze moderne tijd?
pi_217771832
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tot nu toe komt de cybercab volgend jaar sinds 2019.

Ik ben benieuwd .
En toch houden ze vertrouwen in Musk omdat hij altijd waarmaakt. Zelfs bij vrouwen schiet hij altijd raak.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217771921
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:30 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
En toch houden ze vertrouwen in Musk omdat hij altijd waarmaakt. Zelfs bij vrouwen schiet hij altijd raak.
We gaan het zien.
Ondertussen is Waymo al 5 jaar verder met robot Taxis.
pi_217771956
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:30 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
En toch houden ze vertrouwen in Musk omdat hij altijd waarmaakt. Zelfs bij vrouwen schiet hij altijd raak.
Wat maakt hij nu waar? Het is 1 van de debielen die meeloopt met Trump.
pi_217771962
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:30 schreef eenanoniemeuser het volgende:
Oh, beste mensen, maak je klaar, want de toekomst komt eraan en het is een glanzende, stuurloze, pedaalloze Tesla Cybercab die jouw wereld op z’n kop gaat zetten! Over een maandje, ja je hoort het goed, Juni 2025, worden er meer dan 1000 van deze zelfrijdende wondertjes losgelaten in het wild, klaar om de straten te veroveren en jouw taxirit om te toveren in een sci-fi spektakel.

Weg met die zweterige taxichauffeur die je via een omweg naar Timboektoe rijdt voor een extra tientje! De Cybercab weet precies waar je heen moet, en dankzij de Tesla-app kun je ‘m summonen alsof je een Uber-bestellende tovenaar bent. Poef! Daar is je rit, exact op tijd, geen seconde te laat.

Stel je voor: je ploft neer in die luxe tweezitter, de vleugeldeuren suizen open (want ja, butterfly doors zijn het nieuwe normaal), en terwijl je nipt aan een ijskoud flesje Dom Pérignon, want waarom niet, je bent tenslotte een baller in 2025 kijk je op een 32-inch TV-scherm naar de nieuwste SpaceX-lancering.

Elon himself kondigt aan dat we volgende week allemaal een retourtje Mars kunnen boeken. En jij? Jij glijdt in stijl naar het vliegveld, zonder ook maar één seconde te stressen over een chauffeur die “de meter vergeten uit te zetten” of je probeert te verleiden tot een “speciale stadstour”.

Deze Cybercabs, met hun inductieve oplaadmagie en AI-brein dat slimmer is dan je ex, gaan de wereld revolutioneren. Geen files, geen oplichters, geen gedoe, alleen jij, je champagne, en een zelfrijdende cocon die je behandelt als de VIP die je altijd al dacht te zijn. Maar laten we eerlijk zijn, terwijl jij je innerlijke Tony Stark channel, zullen de traditionele taxichauffeurs waarschijnlijk met een spandoek op straat staan: “Breng onze stuurwielen terug!” En stiekem, héél stiekem, zal je ze missen... of toch niet?

Dus, wereld, maak je borst maar nat. De Cybercab-invasie begint, en voor je het weet, bestel je een ritje terwijl je je ruimtereis plant en je glas heft op de toekomst. Cheers, of beter gezegd, autonoom cheers!

Disclaimer: De anonieme auteur is niet verantwoordelijk voor eventuele jaloezie, existentiële crises of spontane verlangens om een Tesla te kopen na het lezen van dit stuk.
_O_
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217772025
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
We gaan het zien.
Ondertussen is Waymo al 5 jaar verder met robot Taxis.
Is dat een goed merk?
pi_217772170
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Is dat een goed merk?
Het is een taxi.
pi_217772205
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een taxi.
Waymao....taxi. Chinees?
pi_217772250
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Waymao....taxi. Chinees?
Nee, Amerikaans.
Het is een voortvloeisel van het Google Self-Driving Car Project, en onderdeel van Googles Alphabet.
pi_217772267
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Amerikaans.
Het is een voortvloeisel van het Google Self-Driving Car Project, en onderdeel van Googles Alphabet.
En die gaat perfect zelfstandig rijden?
pi_217772311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En die gaat perfect zelfstandig rijden?
Dat doen ze al een jaar of 5 in geselecteerde steden in de VS.
Google pakt het anders aan dan Tesla: elke stad is tot in detail gekapt gemapt en de taxis maken gebruik van camerabeelden en LiDAR voor de navigatie.
Als de Taxi er niet uit komt neemt deze contact op met een menselijke operator, die op afstand het stuur kan overnemen, totdat de taxi weer op bekend terrein komt.
Als de operator er ook niet uit komt kan een fysieke chauffeur de taxi besturen.
Waymo heeft inmiddels 10 miljoen betaalde taxiritten autonoom verzorgd.

Hier video van iemand met doodsangsten tijdens zijn eerste rit...

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door Wantie op 27-05-2025 20:25:01 ]
pi_217772436
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 14:19 schreef epicbeardman het volgende:
Tesla is en was een lifestyle.
Voor een enkeling misschien. Voor de meeste in NL was het gewoon de leaseauto met de laagste bijtelling want elektrisch.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217772511
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:11 schreef knoopie het volgende:

[..]
Voor een enkeling misschien. Voor de meeste in NL was het gewoon de leaseauto met de laagste bijtelling want elektrisch.
Baardmans rijdt zelf gewoon BMW :s)
pi_217772518
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat doen ze al een jaar of 5 in geselecteerde steden in de VS.
Google pakt het anders aan dan Tesla: elke stad is tot in detail gekapt en de taxis maken gebruik van camerabeelden en LiDAR voor de navigatie.
Als de Taxi er niet uit komt neemt deze contact op met een menselijke operator, die op afstand het stuur kan overnemen, totdat de taxi weer op bekend terrein komt.
Als de operator er ook niet uit komt kan een fysieke chauffeur de taxi besturen.
Waymo heeft inmiddels 10 miljoen betaalde taxiritten autonoom verzorgd.

Hier video van iemand met doodsangsten tijdens zijn eerste rit...

Bekijk deze YouTube-video
In stukjes gehakt of in kaart gebracht?
pi_217772557
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat is wezenlijk anders in de VS en zeker in Azië.
Voor Azië moet er eigenlijk een waardige elektrische opvolger voor de Honda super cub komen. De meeste steden zijn te druk voor een auto, de meeste mensen zijn te arm voor een auto en de op het platteland zijn de meeste wegen te slecht voor een auto.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217772699
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Tesla is na Trump enorm ingeklapt......
Nope: 6-11-2024: 288,53. Daarna is er een rally geweest met een ATH van 479,86. En vervolgens is het weer lager geworden. Maar momenteel staat de koers gewoon 25% in de plus vanaf de dag dat Trump de winnaar bleek van de US elections.
pi_217772711
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En die gaat perfect zelfstandig rijden?
Het grootste probleem is dat die Tesla's navigeren op camera's, waarvan ze de resolutie hebben teruggebracht tot 100 bij 200 pixels of zo. Je kunt er daarom ook geen afstanden meer mee schatten, zoals wij dat wel doen.

De auto kijkt rond en probeert te begrijpen wat hij ziet. Als hij denkt: "dat is een auto", dan weet hij daardoor ook hoe ver weg dat ding is, want hij weet hoe groot een auto ongeveer is. Als hij iets ziet wat hij niet herkent, weet hij dus ook niet hoe ver weg het is. Vroeger trapte hij dan op de rem, totdat hij het wel kon zien. Daar werd door de bestuurders enorm over geklaagd, dus tegenwoordig rijd hij bij twijfel gewoon door, met regelmatig een fatale afloop.

Waymo heeft radar en Lidar, waardoor hij wel weet hoe ver weg iets is. Radar heeft een nog veel lagere resolutie, je weet dan dat er "daar ergens" iets is. Maar daarmee kijk je wel door regen en mist heen. Voor het nauwkeurige werk hebben ze een batterij Lidars, die uitstekende doosjes. Dat zijn afstandsmeters die een laser gebruiken. Je richt de laser ergens op en hij vertelt je hoe ver weg het is. En die dingen hebben een uitstekende resolutie, die zien ook relatief kleine dingen. Zo'n Waymo weet dus altijd precies wat er om hem heen allemaal gebeurt, in tegenstelling tot die Tesla.

En die stopt wel als hij niet weet wat hij moet doen. Ze rijden ook alleen in de stad, alhoewel ze bezig zijn een paar kleine stukjes snelweg toe te voegen.

En als laatste heb je nog Mercedes, die heeft auto's met dezelfde sensors als die Waymo, maar dan stijlvol weggewerkt. En die rijd alleen zelfstandig op een paar stukjes snelweg.

het grootste verschil tussen Mercedes en Waymo aan de ene kant en Tesla aan de andere, is echter niet het ruimtelijke inzicht, maar dat Waymo en Mercedes de rekening betalen als er wat fout gaat, terwijl bij een Tesla de bestuurder verantwoordelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')