abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217742221
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Geen moordenaar, het was zelfverdediging.
Verder niet gelezen, ik hoop voor je dat niet iemand anders zo over jouw leven denkt. Laat ik het daar maar bij houden.
pi_217742228
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 23:56 schreef Homey het volgende:

[..]
Beantwoordt zelf eens de vraag: zie jij een twee staten oplossing?

En geen whataboutism of vingerwijzing naar een ander. Hoe denk jij daarover? Daarom zitten we op dit forum om je eigen mening ook te kunnen geven.
Ja ik zeg al meermaals dat iedereen dat wil zien. Ik zou mezelf wel onder iedereen scharen inderdaad. Maar die oplossing wordt van de hand gewezen door Israel, die optie is verder weg dan ooit ook al lult men er al 50 jaar+ over. Daar kunnen we ook niet al te veel aan doen, behalve mijns inziens de politieke druk verhogen. Ik geef daar net al voorbeelden van, Palestina erkennen als staat iets wat Nederland niet doet. Associatieverdrag wegdoen als er geen pad naar een twee-staten oplossing komt, boycot, sancites, IDF op de terreurlijst. Etto heeft werkelijk niks gezegd van wat er volgens hem moet gebeuren waarom vraag je mij wat ik 2 posts terug nog zeg.
pi_217742230
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 22:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Samenvatting, alle kanten kwamen eerder dit jaar uit op 50-60k directe slachtoffers, waarvan 2/3e burgers. Van die burgers is de helft kind.
Puur uit interesse hoor, welke kanten?
pi_217742236
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:03 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Verder niet gelezen, ik hoop voor je dat niet iemand anders zo over jouw leven denkt. Laat ik het daar maar bij houden.
Precies ja, gewoon niet nadenken. Geen argumenten lezen of weerleggen. Volgens jou is blijkbaar zelfverdeding slecht. Mensen doden voor winst goed. Duidelijk.
Het was zelfverdediging en hij is niet veroordeeld dus geen moordenaar. Dat zijn de feiten helaas voor je.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 25-05-2025 00:20:02 ]
pi_217742418
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 23:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je blijft ook constant liegen dat ik moordenaars verdedig, Luigi is geen moordenaar dat feit heb ik je al 10 keer uitgelegd.
Verhelderend. Nu begrijp ik waar de term genocide in Gaza vandaan komt bij jou. Jij veranderd gewoon de definitie van zaken zodat het in je straatje past,
pi_217742428
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Geen moordenaar, het was zelfverdediging.
Doet Israël ook....die voeren deze oorlog ook vanuit zelfverdediging.
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 01:28:38 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217742433
Wat is dat steeds met die gast dan, niemand geeft er een klote om

Hou erover op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 25 mei 2025 @ 01:49:16 #283
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217742484
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Door het vertrek van zowel Hamas als Netanyahu.

Verder kun je blijven reutelen tot je een ons weegt, je aanbidt een moordenaar als heilige. Vind je het heel erg dat ik al je epistels over mensenrechten en genocide niet zo serieus neem?
Niet alleen dat, hij bagatelliseert de massamoord van Mao.
pi_217742536
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 01:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Verhelderend. Nu begrijp ik waar de term genocide in Gaza vandaan komt bij jou. Jij veranderd gewoon de definitie van zaken zodat het in je straatje past,
Nee hoor. Ik heb weet ik hoe vaak het feit van de genocidale handelingen aangetoond. Het zijn de mensen die het met me oneens zijn die definities verdraaien. Net als jij.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-het-niod-a4892423
quote:
In Gaza is sprake van genocidaal geweld, zegt de directeur van het NIOD
Misschien weet het NIOD wel waar ze over spreken. Oh nee de eigenwijsjes op fok! weten beter die hebben de definite van genocide veel helderder dan Het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies

Niveau van dit topic is echt bedroevend. Constant dezelfde leugens blijven herhalen. Constant de feiten ontkennen.
pi_217742538
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 01:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet alleen dat, hij bagatelliseert de massamoord van Mao.
Nee hoor maar blijf hier vooral over zuigen meneer de chatbot. Met zon lege bovenkamer heb je inderdaad nooit iets te melden.
  zondag 25 mei 2025 @ 02:22:22 #286
396550 Richestorags
pi_217742570
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 02:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hoor maar blijf hier vooral over zuigen meneer de chatbot. Met zon lege bovenkamer heb je inderdaad nooit iets te melden.
Lenin en Mao, ze worden allemaal in "context" gezet door jou, deze "leiders van de revolutie".

Lord-Ronddraai in POL / Sterke linkse leiders en prominente figuren (verzameltopic)
pi_217742575
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 02:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lenin en Mao, ze worden allemaal in "context" gezet door jou, deze "leiders van de revolutie".

Lord-Ronddraai in POL / Sterke linkse leiders en prominente figuren (verzameltopic)
Wat is je punt dombo. Je komt de hele tijd op dat topic terug zonder er iets over te zeggen behalve mijn standpunt totaal verdraaien. Misschien moet je Grok vragen een argument voor je te schrijven.
Je maakt je zogenaamd zorgen om Chinese doden 100 jaar gelden waar China zich geen zorgen over maakt. Wat een debilitas gelul. Vervolgens zeg ik wat vind je eigenlijk van alle doden die het Nederlandse verzet tegen onafhankelijkheid van Indonesie heeft opgeleverd dan vind je dat opeens niet boeiend genoeg er iets over te zeggen.
Maar die Chinese doden waar je 0,0 binding mee hebt dát is erg. Ga fietsen hypocriet.
  zondag 25 mei 2025 @ 02:48:33 #288
396550 Richestorags
pi_217742613
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 02:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is je punt dombo. Je komt de hele tijd op dat topic terug zonder er iets over te zeggen behalve mijn standpunt totaal verdraaien. Misschien moet je Grok vragen een argument voor je te schrijven.
Je maakt je zogenaamd zorgen om Chinese doden 100 jaar gelden waar China zich geen zorgen over maakt. Wat een debilitas gelul. Vervolgens zeg ik wat vind je eigenlijk van alle doden die het Nederlandse verzet tegen onafhankelijkheid van Indonesie heeft opgeleverd dan vind je dat opeens niet boeiend genoeg er iets over te zeggen.
Maar die Chinese doden waar je 0,0 binding mee hebt dát is erg. Ga fietsen hypocriet.
Oktoberrevolutie, Nazisme, koloniaal optreden door NL / Engeland / Frankrijk / Turkije, Mao, Pol Pot, Hamas. Ik heb er allemaal niks mee.
pi_217742660
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 02:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oktoberrevolutie, Nazisme, koloniaal optreden door NL / Engeland / Frankrijk / Turkije, Mao, Pol Pot, Hamas. Ik heb er allemaal niks mee.
Oktoberrevolutie was een goede actie verder heb ik niks met die gebeurens. Jij was meer voor de Tsaar? Of de interrim regering die zo impopulair pf incompetent was dat ze na hun coup binnen een jaar alweer gecouped waren?
Mao heb ik zeker niks mee maar het is niet te ontkennen dat hij de basis heeft gelegd waarmee China van een straatarm land naar een wereldmacht is gegaan. Jij zegt dat hij intentioneel een hongersnood heeft veroorzaak ik zie de intentie om een hongersnood te veroorzaken niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 25-05-2025 03:33:00 ]
  zondag 25 mei 2025 @ 03:42:16 #290
396550 Richestorags
pi_217742681
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 03:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oktoberrevolutie was een goede actie verder heb ik niks met die gebeurens.
Ok.

quote:
Jij was meer voor de Tsaar? Of de interrim regering die zo impopulair pf incompetent was dat ze na hun coup binnen een jaar alweer gecouped waren?
Ik ben niet "voor" iemand. Ik ben geen Rus en ik kom niet uit die tijd. Geen van die sprookjes heeft echter een verbetering voor de Rus gebracht, alleen een verandering van leiderschap. Rusland bleef een autoritaire kleptocratie.

quote:
Mao heb ik zeker niks mee maar het is niet te ontkennen dat hij de basis heeft gelegd waarmee China van een straatarm land naar een wereldmacht is gegaan.
Dat is een manier om het te belichten. Hoeveel mensenlevens zijn hiervoor opgeofferd zonder enig mededogen?

Als we even jouw argumentatie erbij pakken: als je dit opschrijft, waarom maak je je dan zo druk om Israël dat de basis legt voor een Hamasvrij Gaza? Het valt niet te ontkennen dat Israël de basis legt voor het ontmantelen van Hamas.

quote:
Jij zegt dat hij intentioneel een hongersnood heeft veroorzaak ik zie de intentie om een hongersnood te veroorzaken niet.
Ik zeg niet dat hij intentioneel een hongersnood heeft veroorzaakt. Wat is vastgelegd is dat er zonder goed na te denken is geëxperimenteerd met desastreus beleid en dat dat gepaard is gegaan met massa-executies, dwang(arbeid), landonteigening en nog meer massa-executies. Ook is er nooit enige reflectie achteraf geweest.
  zondag 25 mei 2025 @ 07:24:47 #291
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217742816
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:05 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]
Puur uit interesse hoor, welke kanten?
In dit geval UN organisaties zoals Unicef en de kanalen van de Israëlische regering.

Heb dat uitgezocht omdat alle cijfers van de UN kennelijk onbetrouwbare drek waren via Hamas. Maar dat lag dus allemaal op dezelfde ordergrootte.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 25 mei 2025 @ 07:56:52 #292
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217742903
Ik ben eigenlijk wel klaar met deze ranzige echoput hier. Compleet gebrek aan reflectie en het überhaupt lezen van zaken die tegen de eigen vooringenomen mening ingaan.

Geen enkele reactie vanuit kamp "alle is geoorloofd" op de meldingen dat ook Israëlische militairen daadwerkelijk burgers als menselijk schild gebruiken. Doen alsof ze alles weten maar stoppen met reageren als ze ongelijk krijgen over cijfers. Tenzij Howard stil is omdat hij bij 200k doden ineens wel de ernst in ziet. Heb nog geen greintje dialoog terug gezien, tenzij je dit soort shit een dialoog vindt:

"tot Hamas-dwepers die nu al anderhalf jaar proberen hun witte grrrrrristelijke erfschuld in te lossen door met hun kont omhoog te liggen voor salafi's."

Ga lekker verder met jezelf onsterfelijk belachelijk maken joh.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217743281
NOS:

'Israël gebruikt Palestijnen systematisch als menselijk schild'
Het Israëlische leger gebruikt systematisch Palestijnen als menselijk schild. Dat zeggen meerdere Palestijnen en Israëlische militairen tegen persbureau AP. Het leger dwingt de Palestijnen om tunnels of gebouwen in te gaan met gevaar voor eigen leven om te checken of ze veilig zijn.

Het persbureau heeft meerdere Palestijnen gesproken die vertellen hoe het Israëlische leger hen als menselijk schild inzette in Gaza en op de bezette Westelijke Jordaanoever. Zo beschrijft Hazar Estity hoe ze werd meegenomen door Israëlische militairen uit haar huis in Jenin. Ze moest meerdere gebouwen van binnen filmen. Ze vertelt hoe ze de militairen tevergeefs smeekte om terug te mogen naar haar pasgeboren zoon.

Volgens een Israëlische officier die anoniem wil blijven uit angst voor represailles, kwamen de bevelen om een Palestijn als menselijk schild te gebruiken vaak van bovenaf. Een Israëlische militair die negen maanden in Gaza was, zegt dat elke infanterie-eenheid een Palestijn als menselijk schild gebruikte.''

quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:19 schreef HowardRoark het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

En dit soort figuren op FOK! mogen lekker hun gang blijven gaan met hun walgelijke anti-moslim gebabbel.
Elke moord op moslims is goed volgens deze figuren (slechts 2 ge-quote).
Genocide is alleen maar goed, want tegen moslims.
pi_217743289
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 07:56 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben eigenlijk wel klaar met deze ranzige echoput hier. Compleet gebrek aan reflectie en het überhaupt lezen van zaken die tegen de eigen vooringenomen mening ingaan.

Geen enkele reactie vanuit kamp "alle is geoorloofd" op de meldingen dat ook Israëlische militairen daadwerkelijk burgers als menselijk schild gebruiken. Doen alsof ze alles weten maar stoppen met reageren als ze ongelijk krijgen over cijfers. Tenzij Howard stil is omdat hij bij 200k doden ineens wel de ernst in ziet. Heb nog geen greintje dialoog terug gezien, tenzij je dit soort shit een dialoog vindt:

"tot Hamas-dwepers die nu al anderhalf jaar proberen hun witte grrrrrristelijke erfschuld in te lossen door met hun kont omhoog te liggen voor salafi's."

Welkom in dit topic, geregeerd door een paar users met een ongelofelijke diepe haat tegen moslims.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:23:14 #295
396550 Richestorags
pi_217743369
quote:

:W
pi_217743557
Kan iemand hier een misdrijf van Hamas opnoemen die we nog niet van Israël hebben gezien?
  zondag 25 mei 2025 @ 09:44:07 #297
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217743610
quote:

Het is jammer dat je dat zo ziet. Dit topic is een uitstekende plek om over deze oorlog te praten, het staat iedereen vrij hier zijn perspectief te geven en gelukkig gebeurt dat ook vanuit allerlei hoeken.

Dat sommige mensen er vervolgens niet mee overweg kunnen dat een aantal users, waaronder ik, aan de goede kant van de geschiedenis blijven (pro-Israël dus) en zich dus niet laten meeslepen op basis van emotie en alle pro-Palestijnse propaganda, waar veel media helaas bol van staan, is hun probleem.

En daar zit dan ook de crux mbt het pro-Palestijnse kamp, velen hebben amper tot geen kennis van dit conflict (laat staan de geschiedenis ervan) dus het ontaard al snel in verzinsels, bloedsprookjes, geschiedvervalsing en ongefundeerde aantijgingen.

Maar niet iedereen valt hier voor, wederom: gelukkig maar. Als mensen zich achter een barbaarse, verachtelijke samenleving willen scharen die bol staat van het moslimfundamentalisme, antisemitisme en terreurzucht, dat mag, maar dat dit de moreel juiste positie is om in te nemen ga je niet iedereen van overtuigen.

Ik zou er dan ook nog maar eens goed over nadenken, welke groep mensen zichzelf hier nu echt belachelijk maakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 25 mei 2025 @ 09:49:46 #298
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217743677
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan iemand hier een misdrijf van Hamas opnoemen die we nog niet van Israël hebben gezien?
We hebben nog geen Israëliërs met go-pro's op de borst een Palestijns dorp zien inrennen en uit etnische en religieuze haat tientallen of honderden Palestijnen zien afslachten, waarna men vervolgens met de telefoon van een van de slachtoffers de eigen ouders opbelde om op te scheppen over deze slachtpartij en er nog foto's van stuurde ook via WhatsApp.

En we hebben gelukkig ook nog geen Israëliërs een Palestijns muziekfestival binnen zien vallen, waarbij men even honderden feestende jongeren doodschiet, vrouwen verkracht en de borsten afhakt.

Ten slotte hebben we ook nog geen feestende Israëliërs gezien rond pick-up trucks vol doodgemartelde Palestijnen, waarbij er op de lijken wordt gespuugd en geslagen met stokken.

Om maar een twee voorbeelden te geven, de lijst is veel en veel langer. Dit hebben de mensen die jij steunt, wél gedaan. Maar blijf jezelf voorhouden dat Israël het grote probleem is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217743691
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:49 schreef HowardRoark het volgende:

We hebben nog geen Israëliërs met go-pro's op de borst een Palestijns dorp zien inrennen en uit etnische en religieuze haat tientallen of honderden Palestijnen zien afslachten,
Ah ja sure....

Vandaar dat er al zoveel filmpjes online staan van de misdaden van Israel en dat er ook genoeg daarvan afkomstig is van IDF soldaten.

Maar he! Meneertje Howard steekt zijn kop weer eens in het zand :')
  zondag 25 mei 2025 @ 09:50:52 #300
396550 Richestorags
pi_217743694
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Onschuldige Thaise mensen ontvoeren en butcheren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')