Ik dacht even de victoria baars, maar het is West-Afrika...?quote:
Heb ik weleens gehoord, die zal het zijn.quote:
Erg lekkerquote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heb ik weleens gehoord, die zal het zijn.
op zich heeft de vragen uit je hoofd weten niet zo veel waarde, de antwoorden zijn belangrijkerquote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:07 schreef F_r het volgende:
Ik wist nu zelf ook best wat vragen uit mijn hoofd. Ik had het idee dat ze niet zo moeilijk waren dit keer.
Hier ben ik dus echt bang voor. Dat ik een vraag krijg over een wiskundige en dat ik dan niet weet. En die kans is best aanwezig...quote:
Zo'n vraag mag je best missen. Ik had er nog nooit van gehoord, jij wel?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier ben ik dus echt bang voor. Dat ik een vraag krijg over een wiskundige en dat ik dan niet weet. En die kans is best aanwezig...
Ik wist Escher
Ik heb zeker wel van Hilbert gehoord. Ik moet nog steeds een keer naar zijn hotel. Enige hotel ter wereld waar altijd plek is.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zo'n vraag mag je best missen. Ik had er nog nooit van gehoord, jij wel?
En zeker als het verder de geschiedenis in gaat, moet je maar net weten. Als je Euclides, Newton, Gauss of Euler niet weet, dan is het een ander verhaal
Bij Ramanujan en Wiles houdt het bij mij wel op.
En wat doen we met Leonardo Pisano Bigollo? (Deze zou iedereen moeten kennen)
Ik zou me er niet druk om maken, zeker met de spanning kun je altijd iets op het moment niet weten. Bovendien is de kans niet zo groot dat je specifiek een vraag over wiskundigen krijgt.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb zeker wel van Hilbert gehoord. Ik moet nog steeds een keer naar zijn hotel. Enige hotel ter wereld waar altijd plek is.
Maar het lijkt me gewoon dubbel lullig als je op tv een vraag fout hebt over je eigen vakgebied. Ik ben wiskundige, ik ken best wat wiskundigen bij naam alleen weet ik nooit helemaal wie bij wat hoort. Maar de gemiddelde kijker weet er nog minder van dan ik, en als dan een wiskundedocent een wiskundige fout heeft dan gaat dat wel tegen je gebruikt worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |