abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217726266
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee hoor dat kan niet.
Het alternatief is dat je geen digitale klok kan aflezen.
pi_217726369
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En waarom moet dat?
Omdat duidelijkheid nodig is om deze crisis niet in Nl te laten opspelen.
Neem als overheid een keuze, verbied alle pro Palestina protesten omdat deze zijn gelieerd aan ondemocratische processen. Behandel deze net als extreem rechts.
Vakman pur sang
  vrijdag 23 mei 2025 @ 15:11:57 #153
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_217726447
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Neem als overheid een keuze, verbied alle pro Palestina protesten omdat deze zijn gelieerd aan ondemocratische processen. Behandel deze net als extreem rechts.
Wat een onzin.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217726477
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:35 schreef DrDentz het volgende:
O ik dacht een nieuwe single van Kanye West
Kanye is nu ook weer in het nieuws:
https://www.volkskrant.nl(...)zegt-sorry~b94c956d/
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 15:20:19 #155
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217726493
quote:

[..]
Wat is er ondemocratisch aan deze protesten?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217726530
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat is er ondemocratisch aan deze protesten?
Noem ze gewoon terroristisch, dan ben je er af.
Kost veel inzet ME, politie en geld.
Vakman pur sang
  vrijdag 23 mei 2025 @ 15:34:03 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217726566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Daar ben ik wel benieuwd naar dat onderzoek (als dat uberhaupt al plaats kan vinden in Gaza), want ik zie juist steeds meer mensen in Gaza protesteren tegen Hamas.
Je bedoelt dat er eindelijk enkele mensen tegen Hamas protesteren. Dat had op 8 oktober 2023 al gemogen. Sterker nog, op 7 oktober al toen er allerlei Israëliërs (dood)gemarteld werden of gegijzeld. En wat deden de Palestijnen? Euforisch zijn, het toejuichen of waar mogelijk meehelpen.

En een protest tegen Hamas kan natuurlijk ook voortkomen uit onvrede over de huidige chaos in de Gazastrook en niet een absolute tegenstand op het achterliggende gedachtegoed. Voor de statistiek en het verdere onderzoek waar ik het over had:

Bron (p. 9)
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 15:37:36 #158
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217726593
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 15:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Noem ze gewoon terroristisch, dan ben je er af.
Kost veel inzet ME, politie en geld.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dan kan ik premier Schoof ook een terrorist noemen en oproepen om hem te verbieden, dat lijkt me ook niet erg zinvol. Die man kost ons ook een hoop geld en politieinzet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217726980
quote:

[..]
Ja, protesten waar je het niet mee eens bent verbieden, dat is lekker democratisch!
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_217727356
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alleen dat doe ik helemaal niet, als je mijn post goed zou lezen had je gezien dat de vergelijking die jij maakt tussen het Israëlische leger en Nazi-Duitsland door te stellen dat het Israëlische leger die geschiedenis als 'een handleiding' gebruikt, ronduit smerig is.

Jij doet nu vervolgens alsof ik jou als persoon ronduit smerig noem, maar dat is niet zo, het gaat om de ongefundeerde claim die je maakt. Dat is een manier van discussiëren die nogal smerig en verachtelijk is omdat je een land ergens van beschuldigt zonder enige onderbouwing. Een land waarvan een aanzienlijk deel van de bevolking nota bene nakomelingen zijn van de grootste slachtoffers van het nazi-bewind. Zie hieronder:
[..]
[..]
[..]
Die burgers hebben er niet voor gekozen? Die mensen hebben letterlijk de Palestijnse terroristen van Hamas verkozen als hun leiders. Hamas zijn de democratisch verkozen leiders in de Gazastrook.

En erg veel van deze mensen stonden euforisch en juichend in de straten na de aanslagen van 7 oktober of deden hier zelfs aan mee. En recent onderzoek wijst uit dat het merendeel nog altijd niet wil dat Hamas de wapens neerlegt.
Kortom, de bewoners van Israël zijn engelen en die van Gaza zijn terroristen. En als je het daar niet mee eens bent, ben je smerig en verachtelijk.

Ja, zo ver waren we al.
pi_217727403
quote:

[..]
Dus, ze mogen wel kiezen welke keuze ze maken, zolang het maar tegen Palestina is. Omdat de leiding van Israël democratisch gekozen is en die van Palestina niet. Wat natuurlijk een dooddoener is, want alle pogingen om een Palestijnse staat op te richten worden altijd met geweld onderdrukt.

Ok, behalve 1 keer, net nadat Israël zo'n 90% van hun grondgebied geannexeerd had.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 16:55:26 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217727408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 16:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Kortom, de bewoners van Israël zijn engelen en die van Gaza zijn terroristen. En als je het daar niet mee eens bent, ben je smerig en verachtelijk.

Ja, zo ver waren we al.
Ach, en nu weer een stropop. Wat een vermoeiende manier van discussiëren is dit zeg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 16:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus, ze mogen wel kiezen welke keuze ze maken, zolang het maar tegen Palestina is. Omdat de leiding van Israël democratisch gekozen is en die van Palestina niet. Wat natuurlijk een dooddoener is, want alle pogingen om een Palestijnse staat op te richten worden altijd met geweld onderdrukt.

Ok, behalve 1 keer, net nadat Israël zo'n 90% van hun grondgebied geannexeerd had.
De Palestijnen hebben nooit een eigen land gehad. Alvorens Israël is opgericht, was dit gebied in handen van de Britten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217727470
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, en nu weer een stropop. Wat een vermoeiende manier van discussiëren is dit zeg.
Ik kort jouw berichten wat af.
quote:
De Palestijnen hebben nooit een eigen land gehad. Alvorens Israël is opgericht, was dit gebied in handen van de Britten.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het vormen daarvan altijd gewelddadig onderdrukt is, behalve die ene keer.
pi_217728184
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 15:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dan kan ik premier Schoof ook een terrorist noemen en oproepen om hem te verbieden, dat lijkt me ook niet erg zinvol. Die man kost ons ook een hoop geld en politieinzet.
Palestina schuurt hard aan Hamas.
En Hamas is geregistreerd als terroristische organisatie.
In de VS mag om die reden een Palestina protest niet.
Vakman pur sang
pi_217729111
quote:

[..]
Gaat niet gebeuren. Wat ik wel weet is dat als zo'n malloot opeens voor me staat te zwaaien en te schreeuwen met zijn vlag dat ik niet voor mezelf zal instaan (en dat is knap, wanneer je mijn persoonlijkheid zou kennen). Op een bepaald moment is het gewoon klaar voor de meerderheid in NL.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217730016
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het alternatief is dat je geen digitale klok kan aflezen.
Geeft niks hoor. Ik weet waar het bij jou vandaan komt. Als je je hele leven opgegroeid bent met "ik ben superieur tegenover anderen" dan wordt het helemaal niks.
Corporate translator
pi_217730048
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Wat trouwens ook opvalt is dat veel progressieve en linkse users vallen over deze uitspraken. Deze kringen waarin men bijvoorbeeld kritiek op George Soros meteen wegzet als antisemitisme.
[..]
Weet je waar ze een fan zijn van Hitler? In veel delen van de Arabische en Islamitische wereld, waaronder bij de Palestijnen. Dit zijn de mensen die vervolgens door velen in het Westen worden gesteund. Zie bijvoorbeeld dit artikel uit 2002:

En dit zijn slechts een paar voorbeelden, de lijst is veel en veel langer.
Ah ja, iedereen verklaart Netanyahu als een grote gek. Maar onze huis moslim hater komt als enige verdedigen :')

Het boeit mij geen ene reet wat anderen denken over Hitler.
Waar het om gaat, en wat jij zoals altijd weer negeert, is dat Netanyahu een aanstichter is van het uitmoorden van een bevolkingsgroep, van walgelijke oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden.
Dat zo'n Hitler achtig figuur gaat zeggen dat de mensen die zeggen dat er vrede moet komen zoals Hitler zijn is compleet omgekeerde wereld.
pi_217730065
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 18:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Palestina schuurt hard aan Hamas.
En Hamas is geregistreerd als terroristische organisatie.
In de VS mag om die reden een Palestina protest niet.
Palestina staat los van Hamas.
Net zoals de burgers daar onschuldig zijn.

quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 15:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat er eindelijk enkele mensen tegen Hamas protesteren. Dat had op 8 oktober 2023 al gemogen. Sterker nog, op 7 oktober al toen er allerlei Israëliërs (dood)gemarteld werden of gegijzeld. En wat deden de Palestijnen? Euforisch zijn, het toejuichen of waar mogelijk meehelpen.

Waar zijn de protesten in Israel tegen de genocide dan?
Jouw lieverdjes moorden liever moslims uit dan dat ze vrede hebben.

quote:

[..]
Palestijnse demonstraties mogen best in de VS, aangezien het niets met Hamas te maken heeft.
Pro-Israel demonstraties mogen juist wel verboden worden in NL. Aangezien dat gaat om het supporten van genocide.

We juichen toch ook niet om Sudan of Rusland (bv)?? Waarom zou de genocide van Israel dan wel ineens goed zijn?
pi_217730106
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 21:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Geeft niks hoor. Ik weet waar het bij jou vandaan komt. Als je je hele leven opgegroeid bent met "ik ben superieur tegenover anderen" dan wordt het helemaal niks.
Nee ik ben opgegroeid met ouders die mij hebben leren klokkijken. Jij begon als eerste over huidskleur. Je kan het zien aan die gekke getalletjes boven iedere post.
pi_217730148
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee ik ben opgegroeid met ouders die mij hebben leren klokkijken. Jij begon als eerste over huidskleur. Je kan het zien aan die gekke getalletjes boven iedere post.
Dit dus. Draait er weer omheen.
Corporate translator
pi_217730192
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 21:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit dus. Draait er weer omheen.
Nee digitale klokken draaien niet. Analoge klokken wel. SMH
pi_217730630
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 21:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Palestina staat los van Hamas.
Net zoals de burgers daar onschuldig zijn.
[..]
Waar zijn de protesten in Israel tegen de genocide dan?
Jouw lieverdjes moorden liever moslims uit dan dat ze vrede hebben.
[..]
Palestijnse demonstraties mogen best in de VS, aangezien het niets met Hamas te maken heeft.
Pro-Israel demonstraties mogen juist wel verboden worden in NL. Aangezien dat gaat om het supporten van genocide.

We juichen toch ook niet om Sudan of Rusland (bv)?? Waarom zou de genocide van Israel dan wel ineens goed zijn?
Vraag ik me af.
Vakman pur sang
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:25:14 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217730651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 16:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ja, protesten waar je het niet mee eens bent verbieden, dat is lekker democratisch!
Ach, radicale studenten roepen om weren van sprekers en zelfs hele boycots als zaken ze niet bevallen...

Is gewoon lekker hip.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 mei 2025 @ 18:24:58 #174
450322 Yasmin__x
FOK!lover
pi_217750089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 12:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nou, het lijkt er toch sterk op dat ze die geschiedenis steeds vaker als een handleiding zien.
Precies! :Y
Aan het typen...
pi_217756375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:57 schreef Zoddie het volgende:
"Allahu Akbar" heeft ook op zich weinig te maken met terrorisme toch is dat het woord dat de blanke Nederlander meteen in verband legt met terrorisme.
Want wanneer hoort of leest de blanke Nederland over die woorden? Bij een eenslag, normaal hoort men die woorden niet gauw.
Dat komt omdat er de afgelopen decennia nogal wat mensen zijn geweest (en ik zou wat breder zeggen: de blanke Westerse mensen) die na die tekst een 'boem' hoorden en vervolgens wat ledematen rond zagen vliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')