Niks met wensdenken te maken, je zegt zelf dat een deel van de bevolking daadwerkelijk onschuldige Palestijnen zijn. Bovendien is een groot deel van de bevolking jonger dan 12 jaar. In laatste verkiezingen van 2006 hebben niet alle burgers voor Hamas gekozen. Een groot deel van de bevolking nu was toen ook nog geen 18 jaar.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik heb jou ook wel eens gevraagd waar je de scheiding tussen de Palestijnse terreurbewegingen en de Palestijnen precies ziet. Als ik mij niet vergis heb je daar nooit een concreet antwoord op gegeven. Zie bijvoorbeeld deze post.
De realiteit is dat heel veel Palestijnen het achterliggende gedachtegoed van de Palestijnse terroristen steunen. Niet voor niets wordt elk verlies bij de Palestijnse terreurbewegingen aangevuld met mensen uit de burgerbevolking. Er zullen vast en zeker daadwerkelijk onschuldige Palestijnen zijn die niets met het terreur te maken willen hebben, maar dat deel lijkt klein te zijn.
De realiteit is dus dat dit conflict helaas wél behoorlijk zwart-wit is, alleen velen in het Westen blijven zich maar inbeelden dat de Palestijnse terroristen van bijvoorbeeld Hamas, totaal niets te maken hebben met de Palestijnen. Dat is wensdenken.
Het is vooral erg jammer dat er zelden tot nooit een normaal alternatief is geweest. Het zijn stuk voor stuk terreurgroeperingen of voormalig terreurgroeperingen. Het enige acceptabele alternatief dat er wél is geweest was een partij genaamd 'Third Way' van Salam Fayyad en Hanan Ashrawi. Dat betrof een liberale progressieve partij, die corruptie wilde bestrijden en toewerken naar een tweestatenoplossing. Zij kregen welgeteld 2.5% van de stemmen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lastig te zeggen, maar wel staat vast dat ook daar democratisch gekozen is voor een partij die niet bepaald als verbindend kan worden gezien.
Tot nu toe heeft niemand iemand aangesproken over het nazi vergelijk binnen de propalestina fans van israel. Zwijgen is toestemmen. Sterker nog, mensen zijn het er blijkbaar mee eens, hier ook.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Mag ik het vermoeiend vinden als hele groepen worden gezet als allemaal de zelfde mening hebbende en het allemaal eens met dezelfde stellingen? Het is allemaal nogal zwart wit bij je.
Ook die kinderen zijn vaak op jonge leeftijd compleet geradicaliseerd. De harde realiteit is dat kogels geen onderscheid maken op basis van leeftijd, soms worden jongeren van 13 of 14-jarige leeftijd geronseld voor de terreurgroeperingen. Want reken er maar op dat als die gaan schieten dat er natuurlijk ook wordt teruggeschoten.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Niks met wensdenken te maken, je zegt zelf dat een deel van de bevolking daadwerkelijk onschuldige Palestijnen zijn. Bovendien is een groot deel van de bevolking jonger dan 12 jaar. In laatste verkiezingen van 2006 hebben niet alle burgers voor Hamas gekozen. Een groot deel van de bevolking nu was toen ook nog geen 18 jaar.
En wat zijn propalestina fans van israel precies?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft niemand iemand aangesproken over het nazi vergelijk binnen de propalestina fans van israel. Zwijgen is toestemmen. Sterker nog, mensen zijn het er blijkbaar mee eens, hier ook.
Maar is prima hoor, mag je vinden.
Je hoeft ook niet te reageren of te lezen.
Compleet ziek natuurlijk dat zulke jonge kinderen hierbij zo betrokken worden. Maar het blijven kinderen die zo makkelijk te manipuleren zijn door hun omgeving en waarschijnlijk ook geen keuze hebben.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook die kinderen zijn vaak op jonge leeftijd compleet geradicaliseerd. De harde realiteit is dat kogels geen onderscheid maken op basis van leeftijd, soms worden jongeren van 13 of 14-jarige leeftijd geronseld voor de terreurgroeperingen. Want reken er maar op dat als die gaan schieten dat er natuurlijk ook wordt teruggeschoten.
Maar vervolgens worden zulke kinderen en jongeren als 'onschuldige kinderslachtoffers' weggezet. Dit is natuurlijk niet hoe het werkt. De Palestijnse samenleving is dan ook geen normale samenleving.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Voor Israël is er totaal geen vergelijking op geen enkel aspect. Het is natuurlijk ook een nogal verwerpelijke vergelijking gezien de geschiedenis van het land.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:54 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat zijn propalestina fans van israel precies?
Nazi Duitsland vergelijking zijn natuurlijk altijd een beetje makkelijk. De overeenkomsten zullen nooit 100% zijn, maar voor beide Israel en Hamas zien mensen de vergelijking op een aantal aspecten.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat verschil telt gewoon niet meer in oorlog. Als je begint mee te vechten of op een andere manier betrokken bent, dan kun je slachtoffer worden. Dat is de keiharde realiteit van een oorlog.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Compleet ziek natuurlijk dat zulke jonge kinderen hierbij zo betrokken worden. Maar het blijven kinderen die zo makkelijk te manipuleren zijn door hun omgeving en waarschijnlijk ook geen keuze hebben.
Palastijnen zijn heel veel onschuldige slachoffers. Kloptquote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat zijn anti Israel fanboys en girls dan, mensen die kritiek hebben op Israel, mensen die kritiek hebben op IDF/Netanyahu, mensen die ooit bij een pro Palestina demonstratie zijn geweest, mensen die daar zijn geweest en een poster hebben gemaakt die kritisch was op Israel?
Nou, het lijkt er toch sterk op dat ze die geschiedenis steeds vaker als een handleiding zien.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor Israël is er totaal geen vergelijking op geen enkel aspect. Het is natuurlijk ook een nogal verwerpelijke vergelijking gezien de geschiedenis van het land.
Dat ben ik zeker weten met je eens.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Compleet ziek natuurlijk dat zulke jonge kinderen hierbij zo betrokken worden. Maar het blijven kinderen die zo makkelijk te manipuleren zijn door hun omgeving en waarschijnlijk ook geen keuze hebben.
Nee, dat doet het niet. Die vergelijking zonder enige onderbouwing blijven maken is ronduit smerig. Het legt ook bloot dat je weinig kennis hebt over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, het lijkt er toch sterk op dat ze die geschiedenis steeds vaker als een handleiding zien.
Waarom begin je meteen te schelden als iemand twijfelt aan de maagdelijke onschuld van Israël of Joden?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Die vergelijking zonder enige onderbouwing blijven maken is ronduit smerig. Het legt ook bloot dat je weinig kennis hebt over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust.
bron: https://tweakers.net/nieu(...)-na-sancties-vs.html maar kies vooral zelf een bron, de inhoud zal nagenoeg hetzelfde zijn.quote:Hoofdaanklager van ICC heeft geen toegang meer tot Microsoft-mail na sancties VS
De hoofdaanklager van het Internationaal Strafhof in Den Haag kan zijn werk amper doen omdat hij geen toegang meer heeft tot zijn Microsoft-e-mail. Dat komt vermoedelijk omdat Microsoft dat stopzette door Amerikaanse sancties tegen het ICC.
Dat schrijft de Associated Press. Karim Khan, de hoofdaanklager van het International Criminal Court, heeft volgens het persbureau geen toegang meer tot zijn e-mail. Ook zijn bankrekeningen zijn bevroren, waardoor het nagenoeg onmogelijk is geworden nog werk uit te voeren
Well well well.. maar zie nu weereens hoe men -ogenschijnlijk- plots in harmonie samenwerkt om de aanklager die de zaak van Netanyahu behandelt te dwarsbomen.quote:De Joden collectief verantwoordelijk stellen voor de daden van de Staat Israël
Ik noemde je zwart wit en nu wil mij ook al weer in bepaalde hoek wil stoppen omdat je vraag wat je er mee bedoelde. Ik noem het vooral heel normaal dat iedereen recht op demonstratie heeft want hun mening ook is (als je niet de wet breekt tijdens demonstratie en van te voren aanvraagt zodat de politie niet overlopen wordt).quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dit is waarom ik een hekel heb aan die demonstraties vind jij blijkbaar heel normaal aangezien je het er zo voor op neemt en mij zwart wit noemt.
Dit is waarom ik het anti israel boys en girls vind. Want dat zijn ze ook.
Gemeenschappen die al lang bestaan zijn vaak rijk, als ze niet door een oorlog verscheurd zijn. Dat zie je hier in Nederland ook, nog veel families en bedrijven die rijk zijn geworden met VOC geld.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:20 schreef Buikbrein het volgende:
Wat vinden jullie hiervan eigenlijk? (Ja, dit is w.m.b. volledig ON-Topic)
https://tweakers.net/nieu(...)-na-sancties-vs.html
[..]
Voor wie hier al wat langer op FOK zit, kan zich wellicht nog de hoon-spot-nazi! reacties herinneren die mensen (waaronder ik) naar het hoofd geslingerd kregen, als zij ook maar de SUGGESTIE opperden dat Joodse mensen -zeg mega bedrijven met een overwegend Joodse top c.q. CEO/Founder- op hele hoge posities hun macht zouden misbruiken.
Microsoft, van Bill Gates, die een ICC aanklager zijn e-mail afsluit en soortvan Demonetized...
Zeggen jullie het maar, is dit niet je reinste Joodse Machtsmisbruik? Zo niet.. waarom niet?! Dit is w.m.b. precies waar ik -en anderen die waarschijnlijk geblocked of vertrokken zijn- voor hebben gewaarschuwd.
Dank voor je reactie, maar wat heeft dat precies te maken met het misbruiken van je positie als Jood, om een aanklacht tegen Netanyahu te saboteren?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gemeenschappen die al lang bestaan zijn vaak rijk, als ze niet door een oorlog verscheurd zijn. Dat zie je hier in Nederland ook, nog veel families en bedrijven die rijk zijn geworden met VOC geld.
Ik scheld niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom begin je meteen te schelden als iemand twijfelt aan de maagdelijke onschuld van Israël of Joden?
Jij noemt mij zwart wit en ik duw jou in een bepaalde hoek???quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik noemde je zwart wit en nu wil mij ook al weer in bepaalde hoek wil stoppen omdat je vraag wat je er mee bedoelde. Ik noem het vooral heel normaal dat iedereen recht op demonstratie heeft want hun mening ook is (als je niet de wet breekt tijdens demonstratie en van te voren aanvraagt zodat de politie niet overlopen wordt).
Ah, om te voorkomen dat je (niet) gaat schelden moeten wij ons er van weerhouden aan die onschuld te twijfelen. Duidelijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik scheld niet.
Wellicht wordt het dus een tijd om zulke aantijgingen niet te doen en je eigen standpunten eens wat beter te onderbouwen. Het is namelijk in verschillende discussies op FOK! al vaker gebleken dat je bar weinig verstand of kennis hebt van dit conflict, laat staan de geschiedenis hiervan, maar wel allerlei anti-Israël standpunten inneemt.
Ja want je deelt een heel zwart wit beeld van klein groep extremisten bij dat soort demonstraties, geweld en bedreigingen zijn altijd fout. Niet iedereen is zo bij dat soort demonstraties, er zijn ook mensen die gewoon bezorgd om de vele burgerdoden, beelden van uitgehongerde kinderen en meelopen zonder rare extremistische ideeën. En vele smaken daar tussen in.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jij noemt mij zwart wit en ik duw jou in een bepaalde hoek???
Ik denk dat mijn uitleg hoe mijn mening gevormd is wel voldoende is. Maar dat heb je eruit geknipt.
Dan ben jij degene die ze onder de anti israel fan boys en girls plaatst.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want je deelt een heel zwart wit beeld van klein groep extremisten bij dat soort demonstraties, geweld en bedreigingen zijn altijd fout. Niet iedereen is zo bij dat soort demonstraties, er zijn ook mensen die gewoon bezorgd om de vele burgerdoden, beelden van uitgehongerde kinderen en meelopen zonder rare extremistische ideeën. En vele smaken daar tussen in.
Van schelden is dus geen sprake. En leer je eigen claims onderbouwen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, om te voorkomen dat je (niet) gaat schelden moeten wij ons er van weerhouden aan die onschuld te twijfelen. Duidelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |