Maar dan toch ook dit geval incluis.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over het algemeen als er een gofundme opgericht wordt voor een uitvaart.
Wat?quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dan toch ook dit geval incluis.
In elk geval in overleg met hen als het begeleidende bericht waar is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denk je dat het die mensen zelf zijn die deze gofundme hebben opgezet?
Als je het hebt over mensen die te beroerd zijn om tijdig een uitvaartverzekering voor zichzelf en hun kinderen te regelen. Dan heb je het ook over de huidige kwestie.quote:
Ze zal misschien ook wel een poosje niet kunnen werken (laatst nog een item op zembla ofzo, dat de overheid nauwelijks tegemoet komt in dit soort rouwperiodes, ook niet als de omstandigheden gruwelijk zijn). Misschien wil ze wel een ander huis om deze ellende achter zich te laten. Weten wij veel....quote:
Ja dus. Want anders zouden ze geen gofundme voor de uitvaart nodig hebben, toch?quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je het hebt over mensen die te beroerd zijn om tijdig een uitvaartverzekering voor zichzelf en hun kinderen te regelen. Dan heb je het ook over de huidige kwestie.
Als zij een bijstandsuitkering heeft, kan zij volgens mij deze schenking niet eens aannemen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
In elk geval in overleg met hen als het begeleidende bericht waar is.
Dus je hebt bv. 20k voor iets nodig, maar als mensen maar blijven geven zit je op en gegeven moment op 100k? 150k?quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:10 schreef jcdragon het volgende:
Gofundme past automatisch het bedrag aan op basis van de kenmerken en prestaties van de inzamelingsactie.
https://support.gofundme.(...)Je-doelbedrag-kiezen
Alsof daar nu een soort doelbewuste hebberigheid van de familie zelf de drijfveer achter is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:11 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ja dus. Want anders zouden ze geen gofundme voor de uitvaart nodig hebben, toch?
In het algemeen maakt het ook niet uit wie een gofundme opzet.
Als je afhankelijk bent van donaties van de maatschappij mag een eender wie het opzet zich wel bescheidener opstellen qua bedrag. Dat vind ik.
Want 50 k zal straks ook niet genoeg zijn.
Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben. Maar het zou de gemeente sieren om een oogje dicht te knijpen (of iets van een hardheidsclausule) ... maar niet voor 60kquote:Op woensdag 21 mei 2025 15:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als zij een bijstandsuitkering heeft, kan zij volgens mij deze schenking niet eens aannemen.
Misschien weet iemand dat hier?
Ja.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:33 schreef DjVero het volgende:
[..]
Want? Jij laat een vriend die in een keiharde vechtscheiding zit en gekke dingen als dit roept gewoon gaan? "Jo pik, tot morgen maar weer, hea!"
quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:15 schreef Puzzie het volgende:
Goed dat het weer over geldzaken gaat ipv de dood van die kindertjes
Geldzaken na aanleiding van de dood van de kindjes.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:15 schreef Puzzie het volgende:
Goed dat het weer over geldzaken gaat ipv de dood van die kindertjes
Ja heel fijn dat dat nu het onderwerp isquote:Op woensdag 21 mei 2025 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geldzaken na aanleiding van de dood van de kindjes.
Dat zeg ik niet. Maar het valt mij op dat het vrijwel altijd om buitensporige bedragen gaat.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alsof daar nu een soort doelbewuste hebberigheid van de familie zelf de drijfveer achter is.
Ik denk eerder dat je moet kijken naar de drijfveer van allerlei mensen die graag iets willen kunnen doen voor een gezin dat zo hard getroffen wordt.
Beetje off topic, maar snap dat ook niet? Dan blijft het doel in principe toch maar verhogen als mensen geld blijven geven?quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus je hebt bv. 20k voor iets nodig, maar als mensen maar blijven geven zit je op en gegeven moment op 100k? 150k?
Ja, beetje raar. Wat is er mis mee om bij bedrag x te zeggen van "Het is genoeg om het goed te doen, bedankt iedereen"...quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:18 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Beetje off topic, maar snap dat ook niet? Dan blijft het doel in principe toch maar verhogen als mensen geld blijven geven?
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat er nog transactiekosten en belastingen zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus je hebt bv. 20k voor iets nodig, maar als mensen maar blijven geven zit je op en gegeven moment op 100k? 150k?
Ja, dat platform zal meer verdienen aan 200k ingezameld dan aan 100k ingezameld.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:19 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat er nog transactiekosten en belastingen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |