Vooralsnog zie ik 1 hoofdschuldige, en die is dood.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Walgelijke reactie. Nergens voor nodig om haar de schuld te geven.
Ah ok. Ik dacht, misschien was daar nog iets over naar buiten gekomen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was op een andere plek, dus dat zal wel niet.
Maar er was toch die afscheidsbrief en de politie die een dag eerder op vrijdag aan hun deur verscheen. Dat zijn naar mijn idee tekenen die Mirka serieus had moeten nemen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die Mirka voelt zich waarschijnlijk verschrikkelijk. Als ik het goed begrepen heb zaten die kindjes rustig op hun tablet te spelen bij haar voordat die vader kwam.
Ja maar probeer je even voor te stellen dat alles rustig is in huis.De kindjes zitten op die tablet en jij bent in huis aan het rommelen. Ineens stormt die woedende vader binnen en neemt die kinderen mee. Waarschijnlijk dronken. Die vader is waarschijnlijk ook fysiek veel groter dan zij.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:20 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar er was toch die afscheidsbrief en de politie die een dag eerder op vrijdag aan hun deur verscheen. Dat zijn naar mijn idee tekenen die Mirka serieus had moeten nemen.
Doe nou even rustig. Die afscheidsbrief is pas gevonden nadat hij er met de kinderen vandoor ging.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:20 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar er was toch die afscheidsbrief en de politie die een dag eerder op vrijdag aan hun deur verscheen. Dat zijn naar mijn idee tekenen die Mirka serieus had moeten nemen.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:58 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we via de politie meer te horen krijgen. Hun taak is niet om de honger van het publiek te stillen. Hun taak zit er op. Hopelijk doen ze nog onderzoek naar de echte doodsoorzaak, maar in het geval van mijn oom deden ze dat niet eens. Er kan geen vervolging plaatsvinden dus dan is de zaak gesloten.
Zoiets is toch net met seksueel geweld, mensen zijn bang voor de man die uit een bosje springt en hun kinderen iets aan zou doen of verkrachten. Maar in de praktijk gebeuren dat soort zaken vaak door familievrienden of goede vrienden/kennissen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
Gruwelijk.
Wat moeten die arme kinderen bang zijn geweest, je bloedeigen vader...
Één van de dingen die me zwaar valt aan het ouderschap is dat ik eigenlijk in een soort van permanent staat van angst leef dat mijn kinderen iets ergs overkomt. Het idee dat je dan juist zelf degene zou zijn die ze kwaad zou doen; ik kan gewoon niet bevatten hoe zoiets ontstaat in iemand. Wat een klootzak joh.
Ze zullen kijken of er aanwijzingen zijn of er derden de hand in hebben gehad. Dat zal wel niet. Misschien dat ze nog kijken wat de doodsoorzaak is. Verdrinking of dat ze al dood waren voor ze in het water terecht zouden komen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:58 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we via de politie meer te horen krijgen. Hun taak is niet om de honger van het publiek te stillen. Hun taak zit er op. Hopelijk doen ze nog onderzoek naar de echte doodsoorzaak, maar in het geval van mijn oom deden ze dat niet eens. Er kan geen vervolging plaatsvinden dus dan is de zaak gesloten.
Ze heeft daarna ook meteen de moeder van de kinderen en de politie ingeschakeld.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar probeer je even voor te stellen dat alles rustig is in huis.De kindjes zitten op die tablet en jij bent in huis aan het rommelen. Ineens stormt die woedende vader binnen en neemt die kinderen mee. Waarschijnlijk dronken. Die vader is waarschijnlijk ook fysiek veel groter dan zij.
Die kan zij onmogelijk tegenhouden.
Toen de politie kwam controleren verklaarden die ook dat het er veilig uitzag. Waarschijnlijk omdat die Mirka voor de kinderen zorgde.
'Beetje teveel drinken' is een 'beetje' een understatement als we de verhalen mogen geloven over dat het er regelmatig met liters achter elkaar in ging en dat hij eigenlijk dagelijks aangeschoten danwel dronken was.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:35 schreef vencodark het volgende:
Blijkbaar was hij als vader voldoende aanwezig en capabel om zijn kinderen om het weekend bij zich te hebben?
Wellicht kwamen de eerste serieuze aanwijzingen voor grote problemen pas dit weekend.
Het is nogal extreem natuurlijk.
Vaders hebben rechten en die had hij ook, hij vond het echter niet voldoende en had veel moeite met de scheiding.
Beetje teveel drinken en je recept is compleet.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat iemand dit echt kon zien aankomen maar er is bijna altijd een aanloop tot zo’n daad.
Maar dat weten alleen de nabestaanden zelf.
Er is waarschijnlijk een goede reden (vermoedelijk voortvloeiend uit zijn eigen handelen) dat hij de kinderen maar 2 weekenden in de maand mocht zien. Co-ouderschap is de norm tegenwoordig + hij was reeds gepensioneerd dus werk kan hem niet in de weg hebben gezeten ze vaker te zien.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:35 schreef vencodark het volgende:
Blijkbaar was hij als vader voldoende aanwezig en capabel om zijn kinderen om het weekend bij zich te hebben?
Wellicht kwamen de eerste serieuze aanwijzingen voor grote problemen pas dit weekend.
Het is nogal extreem natuurlijk.
Vaders hebben rechten en die had hij ook, hij vond het echter niet voldoende en had veel moeite met de scheiding.
Beetje teveel drinken en je recept is compleet.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat iemand dit echt kon zien aankomen maar er is bijna altijd een aanloop tot zo’n daad.
Maar dat weten alleen de nabestaanden zelf.
Wat mij opvalt is dat er direct een script wordt uitgespeeld: de man is de woedende, dronken ontvoerder, en de vrouw blijft volledig buiten beeld in de schuldvraag.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar probeer je even voor te stellen dat alles rustig is in huis.De kindjes zitten op die tablet en jij bent in huis aan het rommelen. Ineens stormt die woedende vader binnen en neemt die kinderen mee. Waarschijnlijk dronken. Die vader is waarschijnlijk ook fysiek veel groter dan zij.
Die kan zij onmogelijk tegenhouden.
Toen de politie kwam controleren verklaarden die ook dat het er veilig uitzag. Waarschijnlijk omdat die Mirka voor de kinderen zorgde.
De details weet ik niet.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Beetje teveel drinken' is een 'beetje' een understatement als we de verhalen mogen geloven over dat het er regelmatig met liters achter elkaar in ging en dat hij eigenlijk dagelijks aangeschoten danwel dronken was.
Laten we ons nou maar lekker bij de feiten houden. Het zou allemaal best kunnen, maar mensen kunnen ook nogal eens de boel flink opblazen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Beetje teveel drinken' is een 'beetje' een understatement als we de verhalen mogen geloven over dat het er regelmatig met liters achter elkaar in ging en dat hij eigenlijk dagelijks aangeschoten danwel dronken was.
Misschien was er nog helemaal geen regeling of ouderschapsplan? Hij was bezig met allerlei handeltjes, lees je her en der.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is waarschijnlijk een goede reden (vermoedelijk voortvloeiend uit zijn eigen handelen) dat hij de kinderen maar 2 weekenden in de maand mocht zien. Co-ouderschap is de norm tegenwoordig + hij was reeds gepensioneerd dus werk kan hem niet in de weg hebben gezeten ze vaker te zien.
Ik weet zelf alleen maar wat ik in de media heb gelezen. Verder weet ik niks. Maar ik geloof wel dat die Mirka die man niet tegen had kunnen houden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat er direct een script wordt uitgespeeld: de man is de woedende, dronken ontvoerder, en de vrouw blijft volledig buiten beeld in de schuldvraag.
Er is nog geen enkel bewijs geleverd over wat er werkelijk is gebeurd, maar de aannames vliegen je om de oren.
Alsof een vader ’s ochtends wakker wordt en denkt: 'Laat ik vandaag mijn kinderen ontvoeren.'
Het zou goed zijn als we eens zouden stoppen met dit soort geslachtsgebonden reflexen. De waarheid is zelden zo simpel als het standaard verhaal dat hier telkens wordt herhaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |