Ja, ik zit in beide, met een ruime deelneming (ten opzichte van mijn andere participaties).quote:Op maandag 2 juni 2025 18:03 schreef KrekelJapie het volgende:
ning met slechts 6% rente. Zou nog wel eens e
Een ander aandachtspunt is dat ik een fotootje zie van Knabbel & Babbelquote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ik het een slecht project vond. Ik reageerde op #Ricky86 die schreef:
[..]
Mijn aandachtspunt was dus dat de zekerheden van de 2e hypotheek misschien wel niet geheel dekkend zouden zijn.
Dan zou ik zeggen bij twijfel niet instappen. Deze knaagdieren hamsteren veelal voor eigen gewin. De investeerder heeft voor hen ,zo is in het verleden gebleken, geen prioriteit.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een ander aandachtspunt is dat ik een fotootje zie van Knabbel & Babbel
Waar staat die foto?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een ander aandachtspunt is dat ik een fotootje zie van Knabbel & Babbel
Voor eventuele liefhebbers het linkje:quote:Op maandag 2 juni 2025 16:17 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF: Schilders- en Straalbedrijf Schalekamp B.V. - ¤ 350.000 | 8,5 % rente | 48 maanden
Deels herfinanciering begrijp ik, dus een deel van de leden hier zit misschien in het eerdere project.
Mooie zekerheden sowieso. Ik ben er positief over, iemand nog aandachtspunten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een enorme lap tekst weer maar het venijn zit in een klein zinnetje:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:14 schreef boertje2024 het volgende:
Nieuwe investering NLI
https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/Amstelbrug_DG2/invest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man man man, wát een getallen....
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:55 schreef Jaco078 het volgende:
1e hypotheek op gigantisch groot schip
LinkjeOndanks de korte looptijd overweeg ik een stevige inleg. Dit lijkt me een project dat niet kan of mag mislukken, alleen al omdat het de naam van onze koningin draagt en de partijen/subsidies die er bij betrokken zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man man man, wát een getallen....
Wat zijn de risico's? Bouwrisico uiteraard, maar dat lijkt me gering.Pecunia non olet
Ja positief vind ik altijd wel dat je ziet hoe ze dat berekenen en geeft mij ook inzicht om pandrechten, tweede hypotheek en dergelijke te beoordelen bij andere crowdfundplatformen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:33 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een enorme lap tekst weer maar het venijn zit in een klein zinnetje:
- De zekerhedenpositie is volledig secundair en heeft geen dekkingswaarde.
Je vaart luxe binnen of gaat groots het schip inquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ondanks de korte looptijd overweeg ik een stevige inleg. Dit lijkt me een project dat niet kan of mag mislukken, alleen al omdat het de naam van onze koningin draagt en de partijen/subsidies die er bij betrokken zijn.
Wat zijn de risico's? Bouwrisico uiteraard, maar dat lijkt me gering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerechtsgebouw BredaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de laatste update zou garageboxen Erfurt eindelijk deze maand eens moeten komen, ik ben benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 juni 2025 18:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Weer een faillissement. Lening met slechts 6% rente. Zou nog wel eens een probleem kunnen worden om alles terug te krijgen.Brick....d (2) 42172 ff nagekeken,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Achteraf en mijn 1x basisinleg in Brickfield2, het leermoment dat deze kantoorlocatie to big was voor Dominique en Pepijn. Een "oud" hotel kan je nog gebruiken voor opvang asiel danwel arbeidsmigranten. Bij het kantoor ging de ¤cashflow uit agv leegstand welke niet opgelost werd.
Er zal zeker nog wel wat terugkomen maar denk dat het hutje tzt echt gekocht (zal wel cheap zijn) door een grote vastgoedtoko die de ¤bagage & zekerheiden heeft en er een plan voor maakt.
Ook benieuwd naarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en wat daar inzit en daarmee gebeurt
[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 03-06-2025 13:50:39 ]![]()
Als je naar de Collin site gaat via een pc dan staan de foto's rechts naast de pitch.quote:
Als je het doet via een iPad dan staan ze onder de pitch en als je het doet via de app of je telefoon staan ze er niet bij.![]()
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:22 schreef peterc het volgende:
[..]
Brick....d (2) 42172 ff nagekeken,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Achteraf en mijn 1x basisinleg in Brickfield2, het leermoment dat deze kantoorlocatie to big was voor Dominique en Pepijn. Een "oud" hotel kan je nog gebruiken voor opvang asiel danwel arbeidsmigranten. Bij het kantoor ging de ¤cashflow uit agv leegstand welke niet opgelost werd.
Er zal zeker nog wel wat terugkomen maar denk dat het hutje tzt echt gekocht (zal wel cheap zijn) door een grote vastgoedtoko die de ¤bagage & zekerheiden heeft en er een plan voor maakt.
Ook benieuwd naar44737 moet volgende maand afgelost worden. Gelukkig project met 1 ste hypotheek. Is Lumado ook failliet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en wat daar inzit en daarmee gebeurt![]()
Nieuwe kleine lening via Collin met een 4e hypotheek:
Rotterdam Posturefixx B.V.
¤ 50.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/rotterdam-posturefixx-b-v/
Zelf twijfel ik een beetje om hem voor mijn basis bedrag mee te nemen.
De eerste lening via Collin is van maart 2020 en liep 60 maanden en loopt blijkbaar nog steeds. Mijn vraag is zijn er hier investeerders die in deze lening zitten en kunnen vertellen waar de achterstand door is ontstaan? Mijn vermoeden is dat er een of twee Corona uitstellen zijn geweest.
Verder zijn de cijfers matig en rommelig. De zekerheden zouden wel voldoende moeten zijn.![]()
Nieuw project via Collin met een 1e hypotheek op een recreatiewoning:
Carolien de Vroege
¤ 112.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/carolien-de-vroege/
Deze wil ik wel voor mijn basisbedrag meenemen.
Hier stond hij in het verleden te koop: https://hestia.nl/object/groene-heuvels-20/
Te huur: https://www.micazu.nl/vak(...)roene-heuvels-45541/
WOZ gegevens:quote:Adres
Groene Heuvels 20
6644KZ
Ewijk
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2024 130.000 euro
01-01-2023 120.000 euro
01-01-2022 105.000 euro
01-01-2021 63.000 euro
01-01-2020 68.000 euro
01-01-2019 73.000 euro
01-01-2018 74.000 euro
01-01-2017 71.000 euro
01-01-2016 71.000 euro
01-01-2015 75.000 euro
01-01-2014 77.000 euro
< Minder weergeven
WOZ-gegevens
Identificatie:
020900002665
Grondoppervlakte:
305m2
Kenmerken
Bouwjaar:
1996
Gebruiksdoel:
logiesfunctie
Oppervlakte:
78m2
Adresseerbaar object:
0209010000008294
Nummeraanduiding:
0209200000007178![]()
Niet een 1e hypotheek op de woning volgens mij, maar op opstal/erfpacht. Lijkt me iets minder dan hypotheek op vastgoed.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met een 1e hypotheek op een recreatiewoning:
Carolien de Vroege
¤ 112.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/carolien-de-vroege/
Deze wil ik wel voor mijn basisbedrag meenemen.
Hier stond hij in het verleden te koop: https://hestia.nl/object/groene-heuvels-20/
Te huur: https://www.micazu.nl/vak(...)roene-heuvels-45541/
WOZ gegevens:
[..]![]()
Er staat "Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 112.000,- op het recht van erfpacht en opstal "quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Niet een 1e hypotheek op de woning volgens mij, maar op opstal/erfpacht. Lijkt me iets minder dan hypotheek op vastgoed.
Ik ging er vanuit dat de woning de opstal is?
Aanvulling: Ik mail Collin even.
[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 03-06-2025 14:29:49 ]![]()
NEE. , maar is 100% dochter van de de nu failliete Leblanc Hld. De hld had ook een 50% belang in Brickfield bij start vh project, de andere 50% was van ZV Beheer BV welke 16nov23 failliet is gegaan. Zie hiertoe onderstaande passages uit het faillissementsverslag van ZV beheer BVquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
44737 moet volgende maand afgelost worden. Gelukkig project met 1 ste hypotheek. Is Lumado ook failliet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
We hebben bij GvE een keer gehad dat er geen hypotheek op de recreatiewoning zelf gevestigd kon worden. We kregen toen een hypotheek op het opstalrecht. Was minder sterk was het algemene idee:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Er staat "Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 112.000,- op het recht van erfpacht en opstal "
Ik ging er vanuit dat de woning de opstal is?
Aanvulling: Ik mail Collin even.Dit lijkt erg op de omschrijving in de pitch van CCF.quote:Mail GvE:
Gedurende het notariële proces is gebleken dat de ondergrond behorende bij de recreatiewoning bij het park in eigendom blijft. Dit in tegenstelling tot hetgeen bekend was bij publicatie van het project. Dit betekent dat geldnemer geen registergoed in eigendom verkrijgt. Gevolg hiervan is dat wij geen registergoed kunnen belasten met het hypotheekrecht.
Wij zijn hierover in gesprek gegaan met de geldnemer en begeleidend adviseur, die direct actie hebben ondernomen. Op dit moment wordt daarom de concrete mogelijkheid onderzocht om een opstalrecht te vestigen en dit te belasten met hypotheekrecht.![]()
Staat openquote:Op maandag 2 juni 2025 14:27 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project op vermoedelijk bijna klaar woonhuis:
Proef en Beleef Evenementen Dienstverlening
¤ 160.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)ten-dienstverlening/
Dit zou ook nog wel een aardig project kunnen zijn voor een basisbedrag inleg als het woonhuis inderdaad bijna klaar is en de geschatte waarde van de taxateur van een half jaar geleden een beetje klopt.
[..]![]()
Als snackje meegenomen, neem aan dat iemand van CCF een keer langs het bijna afgebouwd huuske is gereden om te kieken, 27km en een klein halfuurtje rijden, ook hadden ze een as it is fotootje kunnen plaatsen. Hij kan nog altijd terug i h onderwijs als (bij)baantje mocht het aanbranden.quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 03-06-2025 17:43:37 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: