Er is al een halve dag niets gezegd, dus tijd voor een latenight blokje.
2275 Survivor - Burning HeartSurvivor had al eens succes met de Rocky soundtrack en deze plaat over de koude oorlog werd voor de vierde Rocky-film gebruikt, waarin het ook tussen boksers uit Rusland en Amerika ging. Best een lekker nummer met een open geluid, al is het wel weer een typisch AOR-geluid in de plaat. In 2000 kwam het lied op 1484.
2274 Prince & The Revolution - Kiss
Vorig blokje twee keer KISS, nu 1x Kiss. We hebben de versie van Tom Jones al gehad, maar nu de versie van de schrijver zelf, al hielp een van de funkbands op zijn label, Mazarati, behoorlijk mee om het nummer vorm te geven. Prince gaat zo lekker los op deze funkplaat, dat schreeuwen is zo lekker. Nadat de cover van Tom Jones de eenmalige deelname in 1999 had stond de plaat in 2000 in geen enkele versie in de lijst, maar daarna stond het origineel er altijd in, behalve in 2005. Opvallend, in 2004 stond het lied nog op 957. Ik vermoed een misser. Daarna stond het nummer een tijdlang lager, maar vanaf 2012 weer meestal rond zaagmans. En uiteraard nog wat hoger na de dood van de zanger, 721 in 2016.
2273 Van Dik Hout - Stil in mijEen van de meest populaire Nederlandstalige nummers van Martin Buitenhuis en zijn kornuiten. In dit geval is het ook wel gewoon een degelijke nederpopsong, met een deun die ook van de andere grote namen had kunnen zijn. Ik noem een De Dijk, BLØF of Acda en de Munnik, daar sluit dit nummer naadloos op aan. Het is het eerste hitje van de groep geweest en ik vind het ook wel een lekkere meezinger. Van 1999 tot 2017 was het een vaste waarde in de Top 100, met plek 35 in 2004 als hoogste notering. De laatste jaren zit een plek in de top 100 er niet meer in. Afgelopen editie op 137.
SPOILER: 2272-2251
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]